Best Kept Secret 2018

Ik vind de National geweldig, maar het is geen festivalband. Wel prachtig voor de echte liefhebber. Al met al een aardige programmering tot nu toe, al spreken de eerste namen op DTRH me meer aan.

Inderdaad, dus ik heb nog goede hoop. The National vind ik erg goed, dus dat is mooi meegenomen. Father John Misty heb ik een paar keer proberen te luisteren, maar het lukt me niet, echt niks voor mij. Dat geeft ook niks, ieder zijn ding, maar hoop inderdaad dat er wat meer verschillende dingen om uit te kiezen worden geprogrammeerd.

Ik hou er ook wel ontzettend rekening mee dat soms een paar van mijn favoriete bands in BKS hun laatste worp zitten (zo herinner ik me laatste worpen met Cloud Nothings, Diiv en FIDLAR).

Down The Rabbit Hole hun laatste worp is altijd maar zwakjes.

Vorig jaar was de laatste worp van BKS zelfs met een 5 a 6-tal 'hardere' garagerock/gitaar bands!

Bands als een Cloud Nothings, Black Lips, Together Pangea e.d. zitten ook meer in een DIY scène waarze nu eenmaal geen tours meer dan een jaar op voorhand regelen. Dat is bij bands als Father John Misty, Deerhunter, Unknown Mortal Orchestra wel een pak anders. Dat is een hele andere manier van werken denk ik. Die willen ook vooral op de majors staan. Terwijl garagerock bands vaker op kleine festivals staan of zels meer/liever in clubs!

Heel blij met deze namen, al had ik Deerhunter, The National & Father John Misty wel heel graag samen op de zaterdag gezien, dan had ik zonder twijfel een dagkaartje gekocht, vind de namen die nu naast The National op zaterdag staan een beetje matig namelijk.

Heel blij met deze namen, al had ik Deerhunter, The National & Father John Misty wel heel graag samen op de zaterdag gezien, dan had ik zonder twijfel een dagkaartje gekocht, vind de namen die nu naast The National op zaterdag staan een beetje matig namelijk.

Had idd ook Deerhunter en Future Islands wel graag op The National dag gehad.

Ik zal er ongetwijfeld weer heengaan want het is en blijft een topfestival met een ongekend fijne sfeer op een fantastisch terrein met aandacht voor gezond en lekker eten (en drinken). Toch vind ik de line-up nu wat tegenvallen en wel heeeel erg braafjes. Nu houd ik ook niet van laffe folk a la Father John Misty of nikszeggende pop a la Future Islands. Dus als er niet veel anders dan dat geprogrammeerd is dan vind ik dat inderdaad nogal tegenvallen. Andere jaren waren er óók veel punk / garage acts. Die mis ik een beetje. Ik vind het ook fijn om relaxt naar een bandje te luisteren, maar ik zou graag de keuze hebben en niet alleen maar de Zen-boedist hoeven uit te hangen.

Nu moeten we er wel rekening houden dat er nog 80 (!) namen worden aangekondigd waar natuurlijk echt wel wat harde acts tussen zullen zitten. Als ik het me goed herinner was dit vorig jaar ook het geval, dat de meeste garage / punk acts pas relatief laat werden aangekondigd. Ik ben overigens heel enthousiast over deze line up, en dan met name over Deerhunter, Ty Segall, Tyler The Creator, Vince Staples en Preoccupations. Gooi My Bloody Valentine en Grizzly Bear er nog bij en ik ben dolblij!

Uiteindelijk dus best wel wat overlap met Northside (al hebben die Björk al wel kunnen strikken). Northside mist nog de afsluiter op zaterdag; BKS de hoofdact op vrijdag. Ben benieuwd of dat dezelfde naam gaat worden (en zo ja, wie dan?). Voor BKS zou die naam in ieder geval groot genoeg moeten zijn om (anders dan afgelopen jaar) op vrijdag dezelfde prijs voor dagtickets te vragen als voor de andere dagen.

Uiteindelijk dus best wel wat overlap met Northside (al hebben die Björk al wel kunnen strikken). Northside mist nog de afsluiter op zaterdag; BKS de hoofdact op vrijdag. Ben benieuwd of dat dezelfde naam gaat worden (en zo ja, wie dan?). Voor BKS zou die naam in ieder geval groot genoeg oeten zijn om (anders dan afgelopen jaar) op vrijdag dezelfde prijs voor dagtickets te vragen als voor de andere dagen.

Je betaalt zo 80 euro voor 90 minuten nederlands elftal, of 250 euro voor een red ticket bij U2 (2,5 uur muziek max).
in ieder geval: De prijs is voor mij van ondergeschikt belang. En net als ik zon beetje alle 50% 30+-ers die op dit festival komen hebben dat.
Voor soos-nivo festival-prijzen moet je naar het hierboven al eerder genoemde Woolstock. Ik vind de sfeer en het ontdekkingsgehalte van dit 3-daagse! festival groot genoeg om daar die extra euris voor neer te leggen.

Processierups wrote:
Uiteindelijk dus best wel wat overlap met Northside (al hebben die Björk al wel kunnen strikken). Northside mist nog de afsluiter op zaterdag; BKS de hoofdact op vrijdag. Ben benieuwd of dat dezelfde naam gaat worden (en zo ja, wie dan?). Voor BKS zou die naam in ieder geval groot genoeg oeten zijn om (anders dan afgelopen jaar) op vrijdag dezelfde prijs voor dagtickets te vragen als voor de andere dagen.

Je betaalt zo 80 euro voor 90 minuten nederlands elftal, of 250 euro voor een red ticket bij U2 (2,5 uur muziek max).
in ieder geval: De prijs is voor mij van ondergeschikt belang. En net als ik zon beetje alle 50% 30+-ers die op dit festival komen hebben dat.
Voor soos-nivo festival-prijzen moet je naar het hierboven al eerder genoemde Woolstock. Ik vind de sfeer en het ontdekkingsgehalte van dit 3-daagse! festival groot genoeg om daar die extra euris voor neer te leggen.

Ook weer waar, maar dan moesten ze vorig jaar niet zeggen we zijn genoodzaakt om onze prijs eenmalig te verhogen voor deze 2 top headliners. En dan dit jaar met bv. LCD Soundysstem en Björk afkomen als 2 v/d 3 headliners.

Uiteindelijk dus best wel wat overlap met Northside (al hebben die Björk al wel kunnen strikken). Northside mist nog de afsluiter op zaterdag; BKS de hoofdact op vrijdag. Ben benieuwd of dat dezelfde naam gaat worden (en zo ja, wie dan?). Voor BKS zou die naam in ieder geval groot genoeg moeten zijn om (anders dan afgelopen jaar) op vrijdag dezelfde prijs voor dagtickets te vragen als voor de andere dagen.

Toch maar 4 dezelfde namen? Zeer weinig overlap vind ik dat voor 2 festivals die in hetzelfde genre boeken én hetzelfde weekend plaatsvinden.

Natuurlijk als ik wil dan ga ik naar een festival en bepaal het geld. Maar vorig jaar hadden ze een prijsverhoging met als excuus Radiohead en Arcade Fire. Nu hebben ze toch kleinere headliners dan vorig jaar (financieel toch zeker lijkt me) en blijven ze dezelfde prijs vragen. Dat klopt niet helemaal lijkt het.

De eerste editie was stukken goedkopen ;) In die 6 jaar tijd zijn flink gestegen.

Ik kan wel akkoord gaan met de prijs van €175.
De kwaliteit is ook wel gestegen sinds het begin (5 ipv 3 podia).
Secret garden sessions podium er ook nog bij + meer randanimatie (The Casbah, Tokyo hoekje, het eten is altijd goed geweest maar word elk jaar nog meer verfijnd heb ik de indruk, karaoke, zelfs tafeltennis,...), nachtprogrammatie zoals je ze niet vaak ziet op andere festivals,...

Ik vind de prijs oké (zeker als je met 6 koopt, dan komt het neer op een kleine €150 voor camping + combi) maar mij stoort het dat ze vorig jaar zo hard zeiden dat dat speciaal voor Radiohead + Arcade Fire was en dat het eenmalig was en dat ze er nu gewoon over stilzwijgen alsof dat nooit gebeurt is. beetje jammer, maakt de organisatie een stuk minder sympathiek.

Maar ja wat maakt dat uit? Binnen +/- 6 maanden zit ik weer cocktails te drinken op het strand, bandjes te ontdekken in de kleinere tenten en me gewoon 3 dagen te amuseren!

Ik maal er ook niet om of de prijs nu 50 euro meer of minder bedraagt. Ik kan het missen. Maar naar mijn mening zouden niet de mensen die het makkelijk kunnen missen de maatstaf moeten zijn. Het zou sympathiek zijn om rekening te houden met degenen met een kleiner budget. Ik kan me voorstellen dat het voor scholieren of studenten een stevige prijs is.

Want de vergelijking met een voetbalwedstrijd of een concert van U2 gaat niet helemaal op natuurlijk. Daar drink je wellicht een paar drankjes; op een driedaags festival ben je naast de ticketprijs doorgaans ook een soortgelijk bedrag kwijt aan eten en drinken op het festivalterrein en camping. Dat maakt het toch een forse financiële investering.

Dat ze vorig jaar de prijsstijging toewezen aan het vastleggen van AF en RH en er nu niets meer over zeggen en de prijzen gewoon handhaven, dat vind ik wel een beetje vreemd. En inderdaad, niet erg sympathiek.

Ter verdediging van BKS daarentegen wat betreft het in stand houden van de prijzen: ik heb eens zitten rekenen. BKS houdt met een kaartverkoop van maximaal 25.000 stuks bij deze prijs minder over dan DTRH die er 30.000 verkopen voor een (deels) stevig lagere prijs. En daarbij komt ook nog eens dat DTRH slechts de helft van het aantal acts van BKS heeft. Dus dan begrijp ik wel weer beter dat ze de prijzen wellicht wel moeten handhaven.

En de gages van acts lijken ook alleen maar verder te stijgen natuurlijk.

Ter verdediging van BKS daarentegen wat betreft het in stand houden van de prijzen: ik heb eens zitten rekenen. BKS houdt met een kaartverkoop van maximaal 25.000 stuks bij deze prijs minder over dan DTRH die er 30.000 verkopen voor een (deels) stevig lagere prijs. En daarbij komt ook nog eens dat DTRH slechts de helft van het aantal acts van BKS heeft. Dus dan begrijp ik wel weer beter dat ze de prijzen wellicht wel moeten handhaven.

Ik ben nog nooit op DTRH geweest maar wat me vorig jaar op BKS heel erg opviel is dat het aantal foodstands min of meer verdubbeld of misschien wel verdriedubbeld leken. Normaliter zou je als organisator daar ook nog een aardige opbrengst uithalen. (standhuur zal fors zijn, wellicht kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?)

Ik kan me niet voorstellen dat bks ongeveer het enige festival is waar geen staangeld hoeft worden te betaald naast een percentage afdracht.

Ok, help me even. Ik doe mijn best om 'into' LCD soundsystem te raken. Maar ben nog niet begeisterd. Op facebook bejubeld door BKS :" LCD Soundsystem sluit de zondag van Best Kept Secret 2018 af, omdat ze volgens ons een van de meest invloedrijke, toonaangevende en opzwepende bands van deze eeuw is. En omdat we enorm fan zijn van hun bijzondere mix van dance, funk, punk en rock."

Vind ik nogal wat. Zoiets is toch heel persoonlijk.
Meest toonaangevend...opzwepend? Really?

Ok, help me even. Ik doe mijn best om ‘into’ LCD soundsystem te raken. Maar ben nog niet begeisterd. Op facebook bejubeld door BKS :” LCD Soundsystem sluit de zondag van Best Kept Secret 2018 af, omdat ze volgens ons een van de meest invloedrijke, toonaangevende en opzwepende bands van deze eeuw is. En omdat we enorm fan zijn van hun bijzondere mix van dance, funk, punk en rock.”

Meest toonaangevend…opzwepend? Really?[/quote

Je had een tekst verwacht in de trant van: een voorheen gematigd succesvolle band die een leuk uurtje kon vullen in de Bravo op Lowlands wordt nu onze aflsuiter want we moeten toch wat?

MixTape wrote:

Ok, help me even. Ik doe mijn best om ‘into’ LCD soundsystem te raken. Maar ben nog niet begeisterd. Op facebook bejubeld door BKS :” LCD Soundsystem sluit de zondag van Best Kept Secret 2018 af, omdat ze volgens ons een van de meest invloedrijke, toonaangevende en opzwepende bands van deze eeuw is. En omdat we enorm fan zijn van hun bijzondere mix van dance, funk, punk en rock.”

Meest toonaangevend…opzwepend? Really?[/quote

Je had een tekst verwacht in de trant van: een voorheen gematigd succesvolle band die een leuk uurtje kon vullen in de Bravo op Lowlands wordt nu onze aflsuiter want we moeten toch wat?

Je bent niet de enige. Ik vind LCD ook geen klap aan. Zeker niet als afsluiter. The National zag ik voor het eerst op DTRH. Ook dat vond ik helemaal niets. Dus de 2 hoofdacts die zijn aangekondigd....totaal niet mijn smaak.

Users who are viewing this thread