Best Kept Secret 2018

The National en LCD Soundsystem als de eerste twee headliners. Mooie eerste namen lijkt mij.

Mooie eerste worp! En dus toch the National - lijkt mij een stevig weekend voor ze (Arhus - Hilvarenbeek - Helsinki)

Soow wat een lekker begin van de ochtend. The National, LCD Soundsystem, Tyler, The Creator, Future Islands, Deerhunter, Four Tet, The Internet, Unknown Mortal Orchestra, Vince Staples, Father John Misty en Spoon zijn allemaal namen die ik (weer eens) wil zien! Denk dat ik zaterdag maar een ticket aanschaf :)

Nou prima begin voor BKS. Twee mooie headliners. Al heb ik The National inmiddels zo vaak gezien, dat het voor mij persoonlijk de minst aantrekkelijke beschikbare headliner van het voorjaar is. Maar uitstekende naam bovenaan het affiche.

Chvrches, Future Islands en Vince Staples had ik eerder op DTRH verwacht, maar echt toffe namen. Met name de laatste twee. Deerhunter, Spoon en Father John Misty waren wel te verwachten, geweldige namen.

Verder zou ik van deze worp ...And You Will Know us wel weer eens willen zien. Naar Rostam ben ik ook benieuwd.

Weekendticket kost 175 inclusief service

Groepsticket (6 man) is 152 per ticket

Dagtickets zijn 84,00

Wie heeft die groepskorting in vredesnaam bedacht: groepskorting (5 weekend tickets incl. camping + 1 free), weekend ticket no camping (€152,50 incl €5 service fees).

Future Islands vond ik echt bagger...moet Aldous Harding van 4 ad label nog uitchecken...gelukkig is er nog iemand hier blij met Chvrches en Vince Staples. (Dochterlief) Nu maar hopen op interessante kleine namen.

Die zondag ziet er toch al erg fijn uit hoor, met LCD, FJM, Spoon, Ty Segall, Preoccupations en Superorganism.

...And You Will Know Us by th Trail of Dead speelt hun album Source Tags & Codes integraal. Ik ben er niet erg bekend mee, maar de fans zullen hier wellicht erg blij mee zijn?

Hier heel blij met toch The National (fanboy hier), en LCD Soundsystem nu zien met dat nieuw album op zak vind ik ook tof. Op Lowlands paar jaar terug waren ze zeer sterk. Verder toch blij met Father John Misty, Future Islands, Four Tet, Rodriguez, Spoon, Tyler The Creator en Vince Staples.

Hier wordt ernstig getwijfeld....prijs blijft even hoog als vorig jaar....en LCD is sterk maar de National niet onze band. Eronder geen bijzonderheden voor mij, behalve Chrvches voor mijn lief,....ik wacht nog even ;-)

Heel blij met deze worp, wel niet echt veel verassends maar toch tevreden.

+++ The National, Future Islands, ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead, Waxahatchee, Ty Segall
+ Father John Misty, Unknown Mortal Orchestra, Preoccupations, Spoon, Deerhunter, Rodriguez
- (nog) geen The War On Drugs

De rest nog wat ontdekken!

Benieuwd wie headliner nummer 3 is (als het Björk of The XX was zie ik niet in waarom deze nog niet aangekondigd mochten worden...)

Ja, de prijs van 175 is wel stevig. Dat ze vorig jaar eenmalig verhoogden viel te begrijpen, maar je zou denken dat dit jaar met normale headliners de prijzen ook weer normaal zouden worden.

Of gaan de prijzen van alle acts zo schrikbarend hard omhoog dat BKS niet meer terug kan?

Dat ze duurder zijn dan DTRH snap ik (want bijna twee keer zo veel acts), maar nagenoeg even duur als Lowlands (dat 35 % meer acts heeft staan) en zelfs richting niveau van Pinkpop (scheelt nog maar circa 30-40 euro), dat vind ik wel veel.

Wauw, goede eerste lijst van namen. The National, LCD Soundsystem, Vince Staples, Tyler, Father John Misty, Deerhunter, Ty Segall, en zelf Chvrches maken me wel heel erg blij.

Over de vrijdag headliner gesproken, misschien Lorde? Het zou een beetje bij Chvrches op vrijdag passen, en ik denk dat het een redelijk goede aanvulling zou zijn op LCD Soundsystem en The National qua genre.

Meh. Er zitten sterke namen tussen en voorlopig zijn DTRH en BKS erg aan elkaar gewaagd qua line-up (al past die van DTRH wat beter in mijn straatje), maar voor mij ontbreken de echt must-see's nog wel.

BKS
+++
++ Ty Segall, Four Tet
+ Preoccupations, LCD Soundsystem

DTRH
+++
++ James Holden, Oh Sees, Jon Hopkins
+ Franz Ferdinand, David Byrne, Portugal the Man, Nils Frahm

Users who are viewing this thread