Best Kept Secret 2018

Wensenlijstje met deze namen:

- Chvrches op de TWO zodat Future Islands de spot kan innemen van Metronomy vorig jaar. Maw. net voordat de zon ondergaat met het zonnetje in de rug lekker dansen op het strand. En nog 1 headliner daarna dan.

- Ty Segall zo laat mogelijk in de FIVE.

- ...Trail Of Dead zo laat mogelijk in de FIVE.

Spotify lijstje: https://open.spotify.com/user/bksfestival/playlist/6jGCALYwMSUhgtmTtYy9fm?si=_1npC-WZSLmXveoDBudpDA

Het is mij nog wat tam allemaal. Hoop nog op Royal Blood of iets anders stevigs.

Spotify lijstje: https://open.spotify.com/user/bksfestival/playlist/6jGCALYwMSUhgtmTtYy9fm?si=_1npC-WZSLmXveoDBudpDA

Het is mij nog wat tam allemaal. Hoop nog op Royal Blood of iets anders stevigs.

Qua 'stevigere gitaarmuziek' zijn nu allesinds Ty Segall, ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead en Preoccupations aan te raden hoor!

Ik hoop nog op Wavves, Black Lips of Together Pangea. Hebben er alle 3 ooit al gestaan (de eerste 2 al wel 5 jaar geleden) en hebben ook alle 3 dit jaar nieuwe albums uitgebracht!

Was van deze lichting namen ten tijde van de eerste editie ontzettend enthousiast geworden, maar vind het anno 2017 erg binnen de lijntjes kleuren, een naam als Björk wordt nodig gemist. Zie mezelf dit jaar geen weekendticket kopen, misschien een dagticket als my bloody valentine volgend jaar nog wordt aangekondigd.

VR: Chvrches, Deerhunter, Future Islands, Tyler The Creator, ... And You WIll Know Us By The Trail Of Dead, Naaz, Rex Orange County, The Comet Is Coming
ZA: The National, Four Tet (Live), The Internet, Vince Staples, Aldous Harding, Alex Cameron, Shanti Celeste
ZO: LCD Soundsystem, Father John Misty, Khruangbin, Rodriguez, Spoon, Ty Segall & The Freedom Band, Unknown Mortal Orchestra, Preoccupations, Rostam, Superorganism, Waxahatchee

De hoogste posities op de vrijdag en de zondag zullen al grotendeels ingevuld zijn, zaterdag moet duidelijk nog wat bijkomen op dat vlak.

Ja, goed, maar Best Kept Secret programmeert nu ook niet echt vaak experimentele namen. Het is altijd een beetje indie rock/pop vooral. Royal Blood zou misschien niet binnen die lijntjes passen, maar er wel aan de verkeerde kant overheen krassen. Alsjeblieft niet zeg.

Ik snap ook niet echt waarom mensen weer teleurgesteld zijn dat het vooral rustige Indie is. Lijkt me niet dat je iets anders had moeten verwachten van Best Kept Secret, en dat bedoel ik niet negatief. Het is gewoon een rustig, relaxed festival. Daarom koop ik dit jaar ook gewoon weer net als vorig jaar tickets voor Best Kept Secret en Woo Hah!, dan kan ik lekker begin juni rustig naast een meertje The National luisteren, en een maand later in Tilburg in een moshpit mijn tanden door mijn lip laten beuken.

Ik kon het niet laten om al wat verder te denken... Kan een mooie editie worden!

VRIJDAG
ONE: Arctic Monkeys - Chvrches - Future Islands - Japandroids
TWO: Tyler, The Creator - Deerhunter - Trail Of Dead - ... - The Comet Is Coming
THREE: ... - ... - Sylvan Esso - Naaz - Rex Orange County
FIVE: ... - ... - ... - ... - ...

ZATERDAG
ONE: The National - Grizzly Bear - At The Drive In - Courtney Barnett - Alex Cameron
TWO: Four Tet(live) - Vince Staples - MGMT - Black Lips - ... - ...
THREE: ... - Jack Johnson - Aldous Harding - ... - Shanti Celeste - ...
FIVE: The Internet - ... - ... - ... - ... - ...

ZONDAG
ONE: LCD Soundsystem - Fleet Foxes - Rodriguez - ... - Waxahatchee
TWO: Father John Misty - Spoon - Unknown Mortal Orchestra - Preoccupations - ... - Mozes & The Firstborn
THREE: ... - ... - Khruangbin - Rostam - The Districts - ...
FIVE: Ty Segall - Dune Rats - Brutus - Superorganism - ... - The Black Cult

OK OK, ik geef het maar toe: Ook al komt er helemaal niks bekends dan nog zal ik altijd voor BKS gaan. DTRH is een stuk minder aantrekkelijk omdat het niet zo dichtbij ligt. De headliners had dit forum al dubbel en dwars uitgevogeld, met een laatste onduidelijkheid over The National dat wel) Chapeau, weer, dit jaar.
Ik hoop op een derde act in de trand van Arctic Monkeys, en niet in de trand van Bjork. Misschien zijn er dit jaar wel veel minder mensen die kaartjes willen, dus dan is de mogelijkheid om een jungalow te boeken des te meer aanwezig, vorig jaar durfde ik niet in die rij te staan vanwege de verwachte snelle (wat was het: 10 minuten) uitverkoop. Dat zal dit jaar niet zo zijn......dit jaar wordt veel mooier in de breedte.

Was van deze lichting namen ten tijde van de eerste editie ontzettend enthousiast geworden, maar vind het anno 2017 erg binnen de lijntjes kleuren, een naam als Björk wordt nodig gemist. Zie mezelf dit jaar geen weekendticket kopen, misschien een dagticket als my bloody valentine volgend jaar nog wordt aangekondigd.
In mijn wereld wordt Bjork niet gemist. Hopen dat ze niet geboekt is. San Holo en Jungle moeten maar in de plaats komen samen met The Flaming Lips.

Ik hoop op een derde act in de trand van Arctic Monkeys, en niet in de trand van Bjork.

Vorig jaar maakte ze bekend dat de prijsverhoging eenmalig was, omdat ze anders hun beide droomheadliners niet konden binnenhalen.
The National mooi maar LCD soundsystem lijkt me nu toch niet zo duur en toch hebben zie ticketprijzen niet terug verlaagd (en het was echt een verschil van €30 als ik me niet vergis).

Dus ik denk dat de 3e headliner wat 'groter' zal zijn dan pakweg The XX of Björk.
+ als het The XX, Björk, Gorillaz, The Killers was dan hadden ze die waarschijnlijk even goed vandaag kunnen aankondigen... Dus misschien toch Arctic Monkeys (die pas in januari zullen bekend mogen gemaakt worden)?

Ik ben ook (nog) niet impressed maar tuurlijk gaan we wel. Afhankelijk van de kleinere namen een dagkaart of weekend. Qua sfeer is er geen gelijk festival en het is in onze achtertuin. ? Er is niks mis met laid back indie, maar er is nog werkelijk GEEN act waar ik nu een sprongetje om maak. En die waren er de voorafgaande 5 edities wel...snik.
Ik gok dat het niet zal uitverkopen zodat ik very last minute een Ticketswapje ga doen. En mijn speren richten op Pukkelpop/Lowlands voor wat meer vuurwerk. Of reisje Mad Cool boeken. ?

Jelle wrote:
een maand later in Tilburg

Woo-Hah is vanaf volgend jaar op hetzelfde terrein hé?

Jammer genoeg wel ja. Het was vorig jaar echt veel te krap op Woo Hah!, maar ik denk dat het BKS-terrein niet echt past bij een Hip Hop festival. De spoorzone was wel echt een perfecte setting voor Woo Hah.

Een Björk had deze affiche wel wat meer glans gegeven. Deze eerste lichting is prima hoor, en die zondag is zelfs top, maar er mist... iets. Iets wat het allemaal wat spannender en gedurfder gemaakt had.

Nuja, ik zie ze nu niet meer op BKS staan eigenlijk. Denk dat die kans verkeken is (of ze zijn afgetroefd door Mojo).

Ik zal er ongetwijfeld weer heengaan want het is en blijft een topfestival met een ongekend fijne sfeer op een fantastisch terrein met aandacht voor gezond en lekker eten (en drinken). Toch vind ik de line-up nu wat tegenvallen en wel heeeel erg braafjes. Nu houd ik ook niet van laffe folk a la Father John Misty of nikszeggende pop a la Future Islands. Dus als er niet veel anders dan dat geprogrammeerd is dan vind ik dat inderdaad nogal tegenvallen. Andere jaren waren er óók veel punk / garage acts. Die mis ik een beetje. Ik vind het ook fijn om relaxt naar een bandje te luisteren, maar ik zou graag de keuze hebben en niet alleen maar de Zen-boedist hoeven uit te hangen.

Ik zal er ongetwijfeld weer heengaan want het is en blijft een topfestival met een ongekend fijne sfeer op een fantastisch terrein met aandacht voor gezond en lekker eten (en drinken). Toch vind ik de line-up nu wat tegenvallen en wel heeeel erg braafjes. Nu houd ik ook niet van laffe folk a la Father John Misty of nikszeggende pop a la Future Islands. Dus als er niet veel anders dan dat geprogrammeerd is dan vind ik dat inderdaad nogal tegenvallen. Andere jaren waren er óók veel punk / garage acts. Die mis ik een beetje. Ik vind het ook fijn om relaxt naar een bandje te luisteren, maar ik zou graag de keuze hebben en niet alleen maar de Zen-boedist hoeven uit te hangen.

Nou, circa 20 % van de programmering is pas bekend nu. De kans dat er in jouw favoriete genres toevoegingen komen is natuurlijk best groot.

Overigens is Father John Misty live allesbehalve laf hoor. Laat je verrassen zou ik zeggen ;-)

Users who are viewing this thread