Best Kept Secret 2018

Ik blijf het ook maar proberen LCD Soundsystem... maar het doet met niets en ik snap de hype helemaal niet.
Alleen het nummer 'Daft Punk Is Playing In My House' vind ik heel vet! Maar dat is vooral nostalgisch omdat dat vroeger op FIFA 2000 of 2001 stond.

Kortom LCD Soundsystem is dé headliner waar ik op hoopte dat ze er net niet zouden staan maar wel te begrijpen natuurlijk. De afgelopen jaren stond tijdens de headliners ook bands als Low, Fat White Family, The Pop Group, Nigh Beats,... dusja ook eens tof om niet altijd bij de headliner te gaan staan (wat ik tot nu toe wel altijd heb gedaan in mijn 3 BKS passages denk ik)

Geen LCD fans hier? (Ier..ier..ier...echo)

Hoop vurig dat de kracht dit jaar in de breedte (kleinere) namen zal zijn. Kom toch wel leuke nieuwe acts tegen in hun 2018 playlist. Kom maar op met meer namen!

Vorig jaar na 3 nummers Arcade Fire ook bij Marika Hackman gaan kijken met pak 'em beet 15 bezoekers. Door het super optreden van Soulwax op zondag ook bijna opening Radiohead gemist. ? Ook dat is BKS, onverwachte ontdekkingen doen. Moet ook wel toegeven dat er in het verleden acts waren die het niveau schoolband niet konden overstijgen.

Geen LCD fans hier? (Ier..ier..ier…echo)
HIER! Maar ik begrijp ook wel dat er mensen zijn die het niet veel aan vinden. Beetje categorie 'hate it or love it'. Ik vind die mix van dance, funk, punk echt heerlijk. Als ik het live album van hun zogenaamde afscheidsconcert op standje 100 in de auto op heb staan, rijd ik bewust nog een rondje om. En iedereen zou ze ook eigenlijk een keer live aan het werk gezien moeten hebben, imposant hoeveel apparatuur ze op het podium hebben staan en wat ze ermee doen.

Together Pangea hebben net hun Europese tour afgesloten en zeiden 'we'll be back very soon, Europe'

Hebben een album uit dat zeer goed scoort en hun passage in 2014 op BKS werd lovend gerecenseerd, wel een degelijke kans dat die rond BKS terug komen denk ik!

Hoop vurig dat de kracht dit jaar in de breedte (kleinere) namen zal zijn. Kom toch wel leuke nieuwe acts tegen in hun 2018 playlist. Kom maar op met meer namen!

Vorig jaar na 3 nummers Arcade Fire ook bij Marika Hackman gaan kijken met pak ‘em beet 15 bezoekers. Door het super optreden van Soulwax op zondag ook bijna opening Radiohead gemist.
1f609.svg
Ook dat is BKS, onverwachte ontdekkingen doen. Moet ook wel toegeven dat er in het verleden acts waren die het niveau schoolband niet konden overstijgen.

Ik vind LCD een prima band. ik reageerde op jou verbazing over de teksten die BKS gebruikt om hun waar aan te prijzen.

Nog even een slag om de arm houden voor wat de derde headliner betreft (maar WOD is zeer waarschijnlijk), maar ze hebben dit jaar natuurlijk weer prima headliners. Ga maar na: een behoorlijk grote populariteit, credibilty bij de Indie- muziekpuristen (dit in tegenstelling tot een Editors, een Frans Ferdinand, een Gallagher, zelfs een Elbow, die er eerder stonden) en alle drie een plaat gemaakt die in vrijwel alle jaarlijstjes hoog genoteerd staan ( zie o.a OOR). Als je dan ook nog hoge kwaliteit en long time indie favorieten als Deerhunter, Spoon, Future Islands en Father John Misty neer zet, plus relevante en populaire hip hop als Staples en Tyler dan doe je het als middelgroot indie festival gewoon erg goed. Neemt niet weg dat je het allemaal kut kan vinden op basis van persoonlijke smaak, maar das wat anders. Wat mij ook tevreden stemt is dat commerciële bagger zoals vorig jaar een Ezra en Kaleo (vooralsnog?) ontbreekt.

MixTape wrote:

Vorig jaar na 3 nummers Arcade Fire ook bij Marika Hackman gaan kijken met pak ‘em beet 15 bezoekers. Door het super optreden van Soulwax op zondag ook bijna opening Radiohead gemist.
1f609.svg
Ook dat is BKS, onverwachte ontdekkingen doen. Moet ook wel toegeven dat er in het verleden acts waren die het niveau schoolband niet konden overstijgen.

Ik vind LCD een prima band. ik reageerde op jou verbazing over de teksten die BKS gebruikt om hun waar aan te prijzen.

Nog even een slag om de arm houden voor wat de derde headliner betreft (maar WOD is zeer waarschijnlijk), maar ze hebben dit jaar natuurlijk weer prima headliners. Ga maar na: een behoorlijk grote populariteit, credibilty bij de Indie- muziekpuristen (dit in tegenstelling tot een Editors, een Frans Ferdinand, een Gallagher, zelfs een Elbow, die er eerder stonden) en alle drie een plaat gemaakt die in vrijwel alle jaarlijstjes hoog genoteerd staan ( zie o.a OOR). Als je dan ook nog hoge kwaliteit en long time indie favorieten als Deerhunter, Spoon, Future Islands en Father John Misty neer zet, plus relevante en populaire hip hop als Staples en Tyler dan doe je het als middelgroot indie festival gewoon erg goed. Neemt niet weg dat je het allemaal kut kan vinden op basis van persoonlijke smaak, maar das wat anders. Wat mij ook tevreden stemt is dat commerciële bagger zoals vorig jaar een Ezra en Kaleo (vooralsnog?) ontbreekt.

Future Islands is pop, Father John Misty folkrock. Dotan kan er ook nog wel bij. Ik heb echt 10 keer liever Franz Ferdinand dan LCD soundsystem. En hiphop is een genre waar we het woohaa-festival al voor hebben. Het is allemaal heel erg gezapig en niet al te breed. Eén voordeel: we hoeven niet bang te zijn dat het druk wordt. Misschien de ‘indie-puristen’ waar je het over hebt.

Wat ik gewoon een beetje mis (nog) is de verrassing of iets wat op zijn minst schuurt of onverwacht is. Zoals bijvoorbeeld een Jamie XX op de zondag. Radiohead was ook nogal een verrassing. Wat we nu krijgen met een WOD op vrijdag is qua emotie en sfeer drie identieke afsluiters. Niet zo erg als er breed geprogrammeerd gaat worden, waar ik dus op hoop.

Wel leuk is dat onze tienerdochter, ooit begonnen bij One Direction, morgen weer een weekendkaartje gaat bestellen. Dit wordt haar 5e !! BKS. #stukjeopvoeding #bredemuzieksmaak Zij is trouwens blij met een Vince Staples en Tyler trouwens...maar hoopte op een Bon Iver. ;-)

Dillinger wrote:

MixTape wrote:

1f609.svg

Future Islands is pop, Father John Misty folkrock. Dotan kan er ook nog wel bij. Ik heb echt 10 keer liever Franz Ferdinand dan LCD soundsystem. En hiphop is een genre waar we het woohaa-festival al voor hebben. Het is allemaal heel erg gezapig en niet al te breed. Eén voordeel: we hoeven niet bang te zijn dat het druk wordt. Misschien de ‘indie-puristen’ waar je het over hebt.
Je vind het niet al te breed, maar roept wel dat er een genre weg moet. Dan wordt het toch nog minder breed. :roll:

anachonda wrote:

Dillinger wrote:

MixTape wrote:

1f609.svg

Je vind het niet al te breed, maar roept wel dat er een genre weg moet. Dan wordt het toch nog minder breed. ?

Da's waar. Het hoeft niet weg, ik vind het prima dat ze een paar goede hiphop acts hebben, maar ik mis andere genres met een randje. Punk, vuige rock-and-roll, garage, blues, grime, et cetera. Zet er iets eclectisch bij, Gorillaz ofzo. Het is teveel slappe hap.

Ik verwacht juist The War On Drugs niet meer als headliner doordat The National en LCD Soundsystem al heel erg in hetzelfde straatje zitten. Dan zou ik iemand als Lorde (die weer festivals doet volgende zomer), Arctic Monkeys (nieuw album), Tame Impala (doen weer festivals) of The XX eerder verwachten. Als het ze lukt een iets groter quasi pop artiest te strukken, dan zouden ze die kans ook wel aangrijpen denk ik. Ik zou het zelf niet erg vinden als er volgend jaar geen hele grote headliner is maar gewoon een brede programmering. Aan de andere kant gaat het dan wel héél moeilijk worden om te kiezen wat je gaat zien.

Voorverkoop lijkt zo te zien toch nog heel aardig te lopen. Campers/caravans en de meeste accommodaties zijn al uitverkocht. Nu ook bericht op Facebook dat BKS verwacht vandaag de groepstickets uit te verkopen [[edit: deze zijn inmiddels uitverkocht]].

Heb zelf een 'chalet' in the pocket! Wordt weer een leuk weekend.

MixTape wrote:

HIER! Maar ik begrijp ook wel dat er mensen zijn die het niet veel aan vinden. Beetje categorie ‘hate it or love it’. Ik vind die mix van dance, funk, punk echt heerlijk. Als ik het live album van hun zogenaamde afscheidsconcert op standje 100 in de auto op heb staan, rijd ik bewust nog een rondje om. En iedereen zou ze ook eigenlijk een keer live aan het werk gezien moeten hebben, imposant hoeveel apparatuur ze op het podium hebben staan en wat ze ermee doen.

Dat!
Op plaat kan ik er ook niet lang naar luisteren, live zijn ze begeesterend en swingend als een trein.
Geen idee wat te verwachten op LL een paar jaar geleden....vervolgens een uur uit mijn plaat gegaan!

Wat we nu krijgen met een WOD op vrijdag is qua emotie en sfeer drie identieke afsluiters. Niet zo erg als er breed geprogrammeerd gaat worden, waar ik dus op hoop.

LCD is echt iets anders qua emotie en sfeer dan WOD en The National, die laatste twee staan dan weer wel dichter bij elkaar

Wat Stefan zegt. LCD Soundsystem is qua livebeleving onvergelijkbaar met The National. Het lijkt niet eens op elkaar.

Die liggen echt niet in elkaars straatje, niet eens bij elkaar in de stad.

En voor de goede orde: ik vind beiden fantastisch.

Ik verwacht juist The War On Drugs niet meer als headliner doordat The National en LCD Soundsystem al heel erg in hetzelfde straatje zitten. Dan zou ik iemand als Lorde (die weer festivals doet volgende zomer), Arctic Monkeys (nieuw album), Tame Impala (doen weer festivals) of The XX eerder verwachten. Als het ze lukt een iets groter quasi pop artiest te strukken, dan zouden ze die kans ook wel aangrijpen denk ik. Ik zou het zelf niet erg vinden als er volgend jaar geen hele grote headliner is maar gewoon een brede programmering. Aan de andere kant gaat het dan wel héél moeilijk worden om te kiezen wat je gaat zien.

Ik teken voor Lorde of Arctic Monkeys, dan is wat mij betreft BKS al geslaagd.. Niemand verwacht meer Björk?

Gister kwam ik er bij toeval achter dat Rodrigues op BKS staat, dat heb ik helemaal niet meegekregen!!!! Gister een happydance-je gedaan.. Waarom heb ik dit gemist!? Iedereen die de docu "Searching for Sugarman" zou net zo in extase moeten zijn als ik.

Ja, Sidweways deelt namen met BKS. En AM komt steeds meer in t nieuws. Dus kan echt wel, ik denk dat Bjork aan Lowlands wordt gekoppeld.....Een eerste luisterronde van de wat onbekendere namen op het lijstje, heeft me alweer een hoop duidelijk gemaakt: Inderdaad Rodrigues, maar ook UMO heeft ook een goede nieuwe plaat afgeleverd.
Ik had van het weekend sowieso een jubelmomentje gehad, want ik heb een huisje kunnen boeken !! Jeuh !

Arctic Monkeys verwacht ik niet wegens te duur. Ik vermoed dat ze een behoorlijke veer hebben moeten laten met Radiohead en Arcade Fire vorig jaar. Ik denk niet dat een festival waar tussen de 20 en 25.000 man op af komen jaarlijks headliners van dat formaat aan kan trekken.

Dit is een tweet van iemand die claimt dat hij meer weet van de tour van AM:

Arctic Monkeys - Headliner Best Kept Secret Vrijdag 8 Juni
@BKSfestival #BKS #BKS18 #arcticmonkeys
Art De­luxe‏ @art_deluxe_vzw · 10 u10 uur geleden

Arctic Monkeys verwacht ik niet wegens te duur. Ik vermoed dat ze een behoorlijke veer hebben moeten laten met Radiohead en Arcade Fire vorig jaar. Ik denk niet dat een festival waar tussen de 20 en 25.000 man op af komen jaarlijks headliners van dat formaat aan kan trekken.

Maar anderzijds lijkt LCD Soundsystem met een van de goedkopere headliners ooit (na Jamie XX en Run The Jewels). En ze hebben een verleden met Arctic Monkeys. Als een band van dat kaliber hun vorige passage zeer aangenaam was denk ik dat ze gerust een 'opoffering' doen qua budget om er terug te staan in plaats van op eender welk festival te staan waar ze wat meer krijgen. Zie passage Radiohead vorig jaar, Pinkpop wou ze ook (en kon ongetwijfeld meer betalen) maar BKS trok aan het langste eind, mede omdat ze Jonny Greenwood al eens hebben geboekt denk ik dan.

Kortom Arctic Monkeys lijkt me een logische (en leuke) keuze.
Het is ook voor de vrijdag die is het moeilijkst uit te verkopen is in het verleden al gebleken.
En vorig jaar was denk ik voor het eerst alles volledig uitverkocht, niet? Dus ze zullen het budget echt wel hebben voor AM denk ik.

Robert Swarts (directeur BKS) vertelde dat ze de winstmarge hadden teruggeschroefd om Radiohead binnen te halen dus of ze nu zoveel meer budget hebben?

Users who are viewing this thread