Best Kept Secret 2018

Dit is een tweet van iemand die claimt dat hij meer weet van de tour van AM:

Arctic Monkeys – Headliner Best Kept Secret Vrijdag 8 Juni
@BKSfestival #BKS #BKS18 #arcticmonkeys
Art De­luxe‏ @art_deluxe_vzw · 10 u10 uur geleden

Hoe betrouwbaar schat je dat in dan?

Dat is altijd lastig in te schatten natuurlijk. Dat blijkt pas als het wordt bekend gemaakt. Op het gerucht van Festileaks over AM op Mad Cool had hij deze tweet:
"Och, ik zal jullie zo meteen eens een mooi deel van de tour bekend maken... #arcticmonkeys"

Arctic Monkeys verwacht ik niet wegens te duur. Ik vermoed dat ze een behoorlijke veer hebben moeten laten met Radiohead en Arcade Fire vorig jaar. Ik denk niet dat een festival waar tussen de 20 en 25.000 man op af komen jaarlijks headliners van dat formaat aan kan trekken.

Bezoekers van dit jaar betalen alsnog voor Radiohead en Arcade fire?

Hmm, apart Twitter account. Hij wist op 14/11 bijv te tweeten dat Gorillaz op 22/11 aangekondigd zou worden voor Werchter, wat ook daadwerkelijk gebeurde. Daarnaast zei diegene dat er 8/12 5 nieuwe namen voor Werchter aangekondigd zouden worden, wat uiteindelijk niet gebeurde en reeds nog niet gebeurd is. Ook tweet hij dat er op bepaalde data in februari/maart ook namen aangekondigd gaan worden etc.
Zal ongetwijfeld onzin bij zitten, maar het feit dat hij op 14/11 wist te melden dat Gorillaz aangekondigd zou worden voor Werchter maakt het wel interessant.

Dat is altijd lastig in te schatten natuurlijk. Dat blijkt pas als het wordt bekend gemaakt. Op het gerucht van Festileaks over AM op Mad Cool had hij deze tweet:
“Och, ik zal jullie zo meteen eens een mooi deel van de tour bekend maken… #arcticmonkeys”

Hoop dat het klopt. Zou geweldig zijn.

AM zou een mooie headliner zijn maar ook eentje die ze al hebben gehad. Na het (volgens de geruchten) misgrijpen van Björk is dit een goed alternatief.

Hmm, apart Twitter account. Hij wist op 14/11 bijv te tweeten dat Gorillaz op 22/11 aangekondigd zou worden voor Werchter, wat ook daadwerkelijk gebeurde. Daarnaast zei diegene dat er 8/12 5 nieuwe namen voor Werchter aangekondigd zouden worden, wat uiteindelijk niet gebeurde en reeds nog niet gebeurd is. Ook tweet hij dat er op bepaalde data in februari/maart ook namen aangekondigd gaan worden etc.
Zal ongetwijfeld onzin bij zitten, maar het feit dat hij op 14/11 wist te melden dat Gorillaz aangekondigd zou worden voor Werchter maakt het wel interessant.

Ja zag ik ook. De voorspellingen kloppen niet allemaal dus daaruit kun je niet afleiden of het iemand met daadwerkelijke voorkennis is.

Voor wat het waard is:

All Points East
BKS
Opener
Werchter
Mad Cool

Wordt voorspeld als AM festivaltour door deze persoon.

Scroll is wat verder terug naar z'n 'voorspellingen' voor Rock Werchter, zoals hier eerder al werd aangehaald. Die gokt er maar wat op los. Van wat ik opving vanop Efestivals werden ze genoemd voor TRNSMT, Werchter, Mad Cool, NOS Alive. Op APE hebben AM btw niks te zoeken :lol:

Ik zeg ook voor wat het waard is. Betrouwbaarheid lijkt niet hoog inderdaad.

Zijn de kaarten dit jaar nog steeds op naam, of hebben ze dat weer veranderd?

Voor wat het waard is:

All Points East
BKS
Opener
Werchter
Mad Cool

Het feit dat NOS Alive er niet bij staat, geeft al aan hoe weinig zijn voorspelling waard is.

Dillinger wrote:
Arctic Monkeys verwacht ik niet wegens te duur. Ik vermoed dat ze een behoorlijke veer hebben moeten laten met Radiohead en Arcade Fire vorig jaar. Ik denk niet dat een festival waar tussen de 20 en 25.000 man op af komen jaarlijks headliners van dat formaat aan kan trekken.

Mischien is het vloeken in de kerk maar ik heb toch sterk het gevoel dat de prijs dit jaar hoog blijft ivm de hoge uitgaven van vorig jaar!

Stefan wrote:

Dillinger wrote:

Mischien is het vloeken in de kerk maar ik heb toch sterk het gevoel dat de prijs dit jaar hoog blijft ivm de hoge uitgaven van vorig jaar!

Dat is denk ik afhankelijk van de rest van het programma. Er is nu nog maar een klein gedeelte van bekend. Daarnaast heb je geen inzicht in de kosten per band dus is het sowieso een gevoelskwestie. Radiohead en Arcade Fire zullen niet goedkoop geweest zijn maar Run the Jewels lijkt me een vrij goedkope headliner. Daarnaast denk ik dat afgelopen jaar de rest van het programma ook wat minder heeft gekost dan andere jaren.

Er wordt nog zoveel moois aangekondigd dit jaar, 2018 wordt een topjaar voor de muziekliefhebber....dus ook voor de BKS18-bezoeker.
en nee, wat je doet is niet perse vloeken in de kerk, maar meer een beetje doelloos kwaken.
Dus om wat tegengas te geven: Ik betaal graag 152,50 of 175of whatever. Ik ben fan van dit festival.
ik vind 175 euro (of 152,50 of whatever) nog steeds niet veel geld voor drie dagen top-muziekfestival.
Ik weet ook zeker dat de organisatie nog een paar topnamen dropt.

Het is ,net zo als bij alles wat je koopt, een prijs/kwaliteit afweging. Is het gebodene je geld waard? Voor mij is het geld me tot nu toe elk jaar meer dan waard geweeest maar dat kan voor een ander niet zo zijn.

Ja, meer dan waard. Gecombineerd met een huisje is dit festival een must-go, gewoon een lekker weekendje vakantie met relaxte mensen om me heen en goeie muziek.
Maar wat je zegt is waar, het is inderdaad een persoonlijke afweging. ik ben 5 keer op BKS bent geweest, en ik zal denk ik altijd gaan, ook al komt Bjork.

Dat er een Radiohead, Arctic Monkeys, of Arcade fire speelt is gewoon puur geluk van de organisatie.
Geen enkele band moet perse op BKS staan, omdat het zo'n speciaal festival is. en BKS ambieert ook geen Lowlands, DTRH of Pinkpop of whatever Belgisch festival te zijn.
De Radiohead boeking was een gevolg van een lucky booking van de overkoepelende organisatie gecombineerd met een bijna spastische muzikale voorkeur voor Radiohead van de BKS-organisatie ( :) ). Zo'n boeking is niet normaal en moet niet de verwachting zijn van de bezoeker. Sterker nog: ik hoop dat de mensen die vorig jaar puur voor Radiohead kwamen, er dit jaar niet zijn, BKS is MEER dan een podium voor 1 grote band.

Users who are viewing this thread