Best Kept Secret 2017

1 mei 2017
289
0
Ik zag 1 nummer van Kaleo wat volstrekt waardeloos was. Kan BKS dit soort onzin liever niet boeken in de toekomst? Dan vermijdt je ook idioten zoals deze op je festival:

https://twitter.com/guus81/status/876798596594765824
 

coenvanewijk

Campingartiest
17 jan 2017
67
0
Mijn god wat een fantastische editie was dit, zeker mijn favoriete editie van de drie keer dat ik ben geweest! De top 5 is dan ook zeker moeilijk maar omdat ik van lijstjes houd...

1. Radiohead: kon niet anders, mijn favoriete band ooit. Zo'n heerlijk ingetogen set spelen die voor genoeg intieme momenten zorgde. Knuffelen met vriendinlief tijdens 'All I Need' en 'Let Down' om met de rest van de hele vriendengroep vervolgens helemaal los te gaan op tracks als 'Everything in its Right Place' (die baslijn op het einde!!), 'Ideotheque' (dat stuk halverwege!!!) en 'Bodysnatchers'. Maar het viel allemaal op zijn plek tijdens 'Exit Music (For a Film)', tranen van geluk vloeiden rijkelijk. 'There There' bleek uiteindelijk een geweldig laatste nummer te zijn, al was het misschien wat plotseling. Maar dat was het waarschijnlijk bij ieder nummer voor mij geweest. Na net nog even de 3fm uitzending gekeken te hebben werd ik weer helemaal terug getransporteerd. Een geweldig optreden wat me nog lang (jaren!) zal heugen.

2. Thurston Moore: "hey ik ben Thurston Moore, ik speel gewoon al mijn fucking beste nummers" schreeuwde mijn beste vriend in mijn oor toen Moore 'Speak to the Wild' inzette. Wat een een energie, wat een setlist, wat een sfeer. Als fan van Godspeed You! Black Emperor deed het me erg goed om te zien waar die Canadese postrockers hun sound vandaan hebben weten te snoepen. Thurston Moore liet even zien hoe je een geweldige rockshow neerzet en liet menig ander indie bandje wat op BKS stond dit jaar VER achter zich.

3. Stuff.: Twee jaar terug voor mij makkelijk de winnaar van BKS en ik wilde dit jaar de Vlaamse jazzmuzikanten eigenlijk verwisselen voor Floating Points. De nieuwe plaat wist me namelijk niet te bekoren en Floating Points kon mijn honger naar de Jaga Jazzist sound wel stillen dacht ik. Eenmaal in de Two aangekomen bleek dat Floating Points niet door een band vergezeld zou worden, toch bleef ik hoop houden. Maar toen bleek dat we hier toch echt met een rasechte DJ set te maken hadden, verkoos ik het hazenpad dat leidde naar Stuff.. De nummers van het kabbelende tweede album veranderden live in mysterieuze avonturen naar verre planeten met maatsoorten waar mijn conservatorium vrienden van stonden te kijken. Het leerde me de belangrijkste les die ik leerde op BKS 2017: "twijfel NOOOIT aan Stuff.!"

4. Henry Wu presents the Kamaal Experience: Ik was zo teleurgesteld toen ik hoorde dat Yussef Kamaal besloot uit elkaar te gaan en bedacht me dat dit geen goed nieuws voor hun optreden op BKS kon zijn. Maar ook zonder drummer Yussef Dayes maakt Kamaal Williams/Henry Wu er een feestje van. Opzwepende jazz die vaak aan de sound van Snarky Puppy doet denken. Alleen dan met een betere man op fluit/sopraan sax en een dikkere hip hop vibe. Leek het qua sfeer en muzikale referenties veel op Stuff.? Jazeker! maar met toch net dat beetje meer klasse. Zware kost zo vroeg op de zondagavond maar desalniettemin een prachtig optreden.

5. Run the Jewels: "AND THE CROWD GOES RTJ!!!" Ik was waarschijnlijk één van de grootste sceptici toen Run the Jewels werd aangekondigd als derde headliner van het festival. Wat had ik mezelf een flinke tik op de neus gegeven als tijdreizen mogelijk was want dit was voor mij dé grote verrassing van BKS. De Moderne beats kwamen live een héél stuk beter uit de verf (een unicum voor een hip hop artiest) en de charmes van de twee MC's deden de rest. Nog nooit twee rappers zoiets groots zien doen, en dat nota bene op een festival waar alternatieve rock het meest vertegenwoordigde genre is. Voor een uur en tien minuten waren we allemaal geen vreemden van elkaar, we waren een heuse gemeenschap!

6. King Gizzard and the Lizard Wizard: Fuck it! Ik maak er een top 6 van. Ik kan namelijk echt niet om die heerlijk energieke show van King Gizzard heen. Catchy en hard zijn hier de sleutelwoorden en hoewel het geluid misschien wat eentonig kon worden, bleef de energie aanstekelijk genoeg om het volle uur te entertainen. Het is niet voor niets dat een groot gedeelte de festivaltijd die niet werd besteed aan bandjes kijken op werd gemaakt aan het random zingen van 'Rattlesnake' (en vaak werd vervangen door enig ander woord met drie lettergrepen, favoriet was uiteraard Coenieboy). En dat was eigenlijk nog één van de mindere nummers van het optreden. Persoonlijk hoogtepunt was 'Robot Stop/Gamma Knife/People Vultures' en afsluiter 'The River'. Gewoon awesome.

Ook zeer van genoten (in héééél willekeurige volgorde):
The Wytches: bij vlagen leek het alsof Kurt Cobain uit de dood was opgestaan.
Kadhja Bonet: prachtige liedjes met goede structuur en jazzy sound. Volgende keer iets meer budget in de tour stoppen.
Real Estate: Op een gegeven moment was ik dat zelfde geluid een beetje beu maar afsluiter 'Two Arrows' maakte veel goed.
Arcade Fire: Over het algemeen niet mijn set, maar er zat genoeg moois bij om mijn voetjes van de vloer te krijgen.
Metronomy: Heerlijk zomers en vrolijk, leuke set om tussendoor even bij te gaan dansen voordat het echte werk bij King Gizzard kon beginnen.
Kikagaku Moyo: Al eens eerder gezien maar ook de tweede keer was een fantastische ervaring, veel lekkere gitaarexplosies met hier een daar een funky sitarsolo. Lekker!

Héél jammer van het feit dat Thundercat zo onhandig geprogrammeerd was, had hem graag nog eens live gezien. Als ik echter de recensies lees heb ik niet veel nieuws gemist sinds zijn optreden op NSJ vorig jaar. De grootste teleurstelling blijft dan toch Floating Points, het had namelijk wel wat duidelijker op het affiche gemogen dat hier geen band bij aanwezig was. Over het algemeen valt dit natuurlijk in het niet bij deze geweldige (en naar mijn mening beste) editie van BKS. Als de line up volgend jaar weer zo geweldig is mogen ze zich met mijn geld weer rijk rekenen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Mooi om te lezen dat iedereen een topweekend heeft gehad.

En goed te horen dat de headliners waar BKS zo zijn nek voor heeft uitgestoken hebben gedaan wat je vooraf hoopt: danig imponeren. Ik lees enkel lyrische recensies.
 

Daft Punkert

Playlistbediener
12 feb 2017
11
0
Echt wel mooi weekendje geweest! Mijn toppers:
1) Arcade Fire, hulde wat een show. Best concert van festival met kop en schouders (voor mij dan he haha)
2) Radiohead, nog niet eerder gezien, had stiekem op paar andere liedjes gehoopt, maar was wel echt prachtig. Klonk ook zo goed live allemaal. Achter mij stonden wel twee ouwe Knarren die hun mond niet konden houden, wat bijna tot een vechtpartij kwam door boze fans
3) King gizzard. Wat kwam dit goed tot zijn recht live, wat een feest
4) Henry wu, kende het eigenlijk niet zo goed, maar wat een feest was dit. Uur vloog voorbij
5) Thomas Azier. Was echt heel goed, en dat van Nederlandse bodem. Hoop dat hij dit doorzet en nieuwe uitdagende richtingen inslaat en een hele grote gaat worden.
6) Marlon Williams, waarom op de one is mij een raadsel, maar voor de schaarse mensen die er stonden was het een geweldige show, wat een stem
7) Whitney. Stond bijna vooraan, waardoor ik me misschien niet zo kan vinden in de Kritiek dat er niet veel beleving bij publiek was. maar ze speelde zo mooi zuiver.
8) kikagaku moyo. Voor mij verrassing van het festival, had ik niet willen missen
9) Run the jewels, wat een energie!
10) Thundercat. voor Radiohead nog even meegepikt, hou van deze basgitaar

Verder heb ik nog genoten van cass mcombs, metronomy, Joey purp, cloud nothings, millionaire,, Andy shady, Vatican shadow en real estate. Kaleo vond ik ook niet zo slecht als sommige beweren.

Wat ik wel minder vond: Wild Beasts (En daar heb ik blijkbaar mooie show van her voor moeten missen), boxer rebellion (aardige
Muziek, maar zo ongeïnspireerd live), fil bo riva (misschien wat te hoge verwachtingen), weval (raakte me niet) en arab strap (maar kende hun muziek ook niet)

Ohja en fuck die dronke Ier die na arcade fire met zijn zandklauwen in mijn gyros zat te graaien en vervolgens nog ruzie ging zoeken ook
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
2) Radiohead. Achter mij stonden wel twee ouwe Knarren die hun mond niet konden houden, wat bijna tot een vechtpartij kwam door boze fans

Ik kan me dat zo goed voorstellen. Helaas gebeurt dat maar al te vaak. Op festivals wordt veel geouwehoerd. Of in concertzalen dat je een mooi plekje hebt en dat er dan op het laatste moment een paar gasten zich naar voren wurmen en dan PAL voor je gaan staan. Zoooo irritant. Als je wilt kletsen, ga dan lekker naar achteren...aan de bar hangen ofzo.

Nog veel last gehad van mensen met telefoontjes in de lucht of viel dat wel mee?
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.000
259
Dat je een (één, geen duizend) foto wilt nemen, kan ik inkomen.
Maar kan iemand mij uitleggen waarom je een optreden zou filmen ? Ga je dat schokkend beeld later herbekijken ? denk het niet hé
Zo irritant !

beste herinneringen zitten in het hoofd, niet op een scherm !
 
1 mei 2017
289
0
Daft Punkert wrote:
2) Radiohead. Achter mij stonden wel twee ouwe Knarren die hun mond niet konden houden, wat bijna tot een vechtpartij kwam door boze fans

Ik kan me dat zo goed voorstellen. Helaas gebeurt dat maar al te vaak. Op festivals wordt veel geouwehoerd. Of in concertzalen dat je een mooi plekje hebt en dat er dan op het laatste moment een paar gasten zich naar voren wurmen en dan PAL voor je gaan staan. Zoooo irritant. Als je wilt kletsen, ga dan lekker naar achteren…aan de bar hangen ofzo.

Daarom moet je ook ingrijpen. Had ik ook gedaan op zaterdag; werkte goed. Blij om te horen dat er bijna een vechtpartij ontstond, want sommige types moeten gewoon opfucken en dan zijn noodzakelijke maatregelen gerechtvaardigd.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Daarom moet je ook ingrijpen. Had ik ook gedaan op zaterdag; werkte goed. Blij om te horen dat er bijna een vechtpartij ontstond, want sommige types moeten gewoon opfucken en dan zijn noodzakelijke maatregelen gerechtvaardigd.

Als het niet boeit dan moet je inderdaad lekker naar een bar gaan. Ik kom voor de muziek. Was bij Sting in de Afas ook. Flikkerstraal dan op.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
5. Run the Jewels: “AND THE CROWD GOES RTJ!!!” Ik was waarschijnlijk één van de grootste sceptici toen Run the Jewels werd aangekondigd als derde headliner van het festival. Wat had ik mezelf een flinke tik op de neus gegeven als tijdreizen mogelijk was want dit was voor mij dé grote verrassing van BKS. De Moderne beats kwamen live een héél stuk beter uit de verf (een unicum voor een hip hop artiest) en de charmes van de twee MC’s deden de rest. Nog nooit twee rappers zoiets groots zien doen, en dat nota bene op een festival waar alternatieve rock het meest vertegenwoordigde genre is. Voor een uur en tien minuten waren we allemaal geen vreemden van elkaar, we waren een heuse gemeenschap!

Dit is nou mooi om te lezen. Laat de line-up de komende jaren die diversiteit hebben die het naar mijn mening dit jaar toch wel iets meer miste dan voorgaande jaren.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Zeker, was een topbeslissing om Run the Jewels als derde headliner neer te zetten.

Verder niet m'n bedoeling om een Radiohead-ruzie los te maken op het forum oid. Was een goed optreden, en natuurlijk een wereldprestatie van BKS om ze hier op het podium te krijgen. Toch vond ik ze in de HMH sterker vorig jaar en is 2+ uur Thom Yorke wat veel van het goede voor mij. En met veel singer-songwriter nummers van ze valt het dan toch wat in elkaar voor mij, maar dan kwam er vaak wel weer een Bodysnatchers oid langs wat het optreden weer wat leven gaf. Ik ben gewoon niet zo'n megagrote fan als de meesten hier op het forum, haha.

Over BKS zelf. Ik hoop wel dat ze volgend jaar weer voor wat kleinere headliners gaan, zodat ook het middagprogramma weer wat meer aandacht krijgt. De line-up is natuurlijk nooit echt niveau Le Guess Who geweest, maar kan wel weer wat meer namen in de richting van Swans, Jenny Hval, Explosions, Mogwai, Interpol, Modest Mouse, Wolf Parade, etc gebruiken. Dit jaar waren natuurlijk wel namen zoals Thurston Moore, Jenny Hval, American Football etc aanwezig maar vond het alles bij elkaar toch wat dunnetjes. De Five-programmering is er wel op vooruit gegaan sinds afgelopen jaar.

Bij RtJ liep ik 5 minuten voor het optreden zo naar voren toe, was helemaal niet druk. Bij Radiohead of Arcade Fire moet je anderhalf uur vooraf al klaar gaan staan voor een degelijk plekje. Zulk soort Werchter-taferelen wil ik juist vermijden, daarom ga ik naar BKS. Voor volgend jaar ga ik in elk geval de line-up afwachten en kijken of het de moeite is om 3 dagen of 1 dag te gaan. Maar ik vind het nog altijd een erg leuk festival om te zijn, vergeleken bij andere NE/BE festivals zoals Dour, Werchter, DTRH, Pinkpop, Pukkelpop etc.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Verder niet m’n bedoeling om een Radiohead-ruzie los te maken op het forum oid. Was een goed optreden, en natuurlijk een wereldprestatie van BKS om ze hier op het podium te krijgen. Toch vond ik ze in de HMH sterker vorig jaar en is 2+ uur Thom Yorke wat veel van het goede voor mij. En met veel singer-songwriter nummers van ze valt het dan toch wat in elkaar voor mij, maar dan kwam er vaak wel weer een Bodysnatchers oid langs wat het optreden weer wat leven gaf. Ik ben gewoon niet zo’n megagrote fan als de meesten hier op het forum, haha.

Hier sta ik ook achter. Na Radiohead 3x gezien te hebben afgelopen tijd moet ik toch zeggen dat als de set 'te weinig' oude/rockhits bezit, de set voor mij toch snel heel wat kracht verliest. Muzikaal is het natuurlijk allemaal prima in orde maar ik ben er persoonlijk wel weer eventjes klaar me :) De setlist van de HMH dag 2 en NOS Alive shows waren naar mijn mening toch een stuk sterker.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.174
Nu ze dit jaar Radiohead hebben vast gekregen is er ook geen sprake meer bij het speculeren voor volgend jaar over "te grote naam voor BKS".
Zet ineens de poort open voor een komst van Blur, The Strokes, The Cure,...

Queens Of The Stone Age zal rond die tijd wel touren maar misschien niet dé perfecte BKS band of wel?
Daarnaast zal Bon Iver nog wel wat meer Europese festivals doen hoop/denk ik? Ook The National maken wel een grote kans denk ik!


Waar ik eeuwig (en jammer genoeg tevergeefs denk ik) op blijf hopen is The Postal Service bij zonsondergang op de ONE!
 

coenvanewijk

Campingartiest
17 jan 2017
67
0
coenvanewijk wrote:
De grootste teleurstelling blijft dan toch Floating Points, het had namelijk wel wat duidelijker op het affiche gemogen dat hier geen band bij aanwezig was.


Hij stond letterlijk aangekondigd als (Solo) (Live)…

Meen me te herinneren dat ik die info op hebben proberen te zoeken. Volgens mij had ik ergens kunnen vinden dat het zowel solo dj als live met band was. Maakt nu ook niet meer zoveel uit, heb er een mooi optreden van Stuff. door kunnen volgen, maar zet er in het vervolg gewoon dj-set bij :p



Bij RtJ liep ik 5 minuten voor het optreden zo naar voren toe, was helemaal niet druk. Bij Radiohead of Arcade Fire moet je anderhalf uur vooraf al klaar gaan staan voor een degelijk plekje. Zulk soort Werchter-taferelen wil ik juist vermijden, daarom ga ik naar BKS. Voor volgend jaar ga ik in elk geval de line-up afwachten en kijken of het de moeite is om 3 dagen of 1 dag te gaan. Maar ik vind het nog altijd een erg leuk festival om te zijn, vergeleken bij andere NE/BE festivals zoals Dour, Werchter, DTRH, Pinkpop, Pukkelpop etc.

Wauw! Uurtje van tevoren klaar gaan staan bij Radiohead maar het hele optreden lang genoeg ruimte gehad om in het rond te springen, te dansen en elkaar in de armen te vallen :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Nu ze dit jaar Radiohead hebben vast gekregen is er ook geen sprake meer bij het speculeren voor volgend jaar over “te grote naam voor BKS”.
Zet ineens de poort open voor een komst van Blur, The Strokes, The Cure,…

Queens Of The Stone Age zal rond die tijd wel touren maar misschien niet dé perfecte BKS band of wel?
Daarnaast zal Bon Iver nog wel wat meer Europese festivals doen hoop/denk ik? Ook The National maken wel een grote kans denk ik!

Nee joh. Een band als Blur, The Cure of Queens of the Stone Age past totaal niet bij het idee van Best Kept Secret. Dat Arcade Fire, Radiohead, Arctic Monkeys en Editors pasten kwam alleen maar omdat deze bands goed bij de rest van de lineup passen; muzikaal gezien.

The Strokes of The Killers zie ik nog best gebeuren, The National ook. Ik zou alleen niet hopen op al te grote namen, die grote headliners zullen niet elk jaar terugkomen. Volgend jaar toch zeker weer twee dagen niveau Jamie XX verwacht ik.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Hier sta ik ook achter. Na Radiohead 3x gezien te hebben afgelopen tijd moet ik toch zeggen dat als de set ‘te weinig’ oude/rockhits bezit, de set voor mij toch snel heel wat kracht verliest.
Ah ik had juist precies het tegenovergestelde. Vorige twee keer alle hits wel gehoord, dus nu erg blij dat ze heel veel liedjes speelden die ik nog niet had gehoord (o.a. Reckoner, Exit Music, Myxamotosis, Let Down en Climbing Up The Walls).
Wat betreft het festival sluit ik me wel aan bij Jeroen, dagopvulling was net wat te mager, maar dat zal vooral door de headliners komen. Want zoals je zegt, genoeg scherpe boekingen die niet gebruikelijk zijn voor zulke festivals. En verder zouden er best wat minder acts mogen staan, en de acts die er staan een langere speeltijd mogen. Zat gisteren de timetable van DTRH eens door te kijken, en dat ziet er overall toch een stuk aantrekkelijker uit met bijv. anderhalf uur Nicolas Jaar.
Jammer trouwens dat ik niemand ben tegen gekomen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.174
neracroft wrote:
Nu ze dit jaar Radiohead hebben vast gekregen is er ook geen sprake meer bij het speculeren voor volgend jaar over “te grote naam voor BKS”.
Zet ineens de poort open voor een komst van Blur, The Strokes, The Cure,…

Queens Of The Stone Age zal rond die tijd wel touren maar misschien niet dé perfecte BKS band of wel?
Daarnaast zal Bon Iver nog wel wat meer Europese festivals doen hoop/denk ik? Ook The National maken wel een grote kans denk ik!

Nee joh. Een band als Blur, The Cure of Queens of the Stone Age past totaal niet bij het idee van Best Kept Secret. Dat Arcade Fire, Radiohead, Arctic Monkeys en Editors pasten kwam alleen maar omdat deze bands goed bij de rest van de lineup passen; muzikaal gezien.

The Strokes of The Killers zie ik nog best gebeuren, The National ook. Ik zou alleen niet hopen op al te grote namen, die grote headliners zullen niet elk jaar terugkomen. Volgend jaar toch zeker weer twee dagen niveau Jamie XX verwacht ik.

Ik zou nog eerder denken dat ze het programma bouwen rond Arcade Fire, Radiohead, Arctic Monkeys,... dan dat ze die headliners kiezen omdat dat bij de rest van de line up past.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze dat bij Best Kept Secret beide niet zoooo hard doen (enkel bv. wat kleine hiphop in de FIVE op de RTJ dag).

En ik vind eigenlijk The Cure en Blur beter bij BKS passen dan The Killers.

Maar bon ze hebben nu wel bewezen met Run The Jewels en Jamie XX dat er op headliner vlak niet echt iets bestaat als een "typische BKS-headliner".
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Even een andere vraag tussendoor: zijn er hier nog mensen die met 'onverklaarbare' bultjes op armen en/of benen zijn thuisgekomen na BKS? Heel mijn linkerarm zit onder (en het jeukt), maar heb geen idee waar het van komt. Een overijverige mug kan het in ieder geval niet geweest zijn. Wellicht dat ik dus op BKS door een leger aan zandvlooien gebeten ben, of toevallig net tegen de verkeerde boom of plant aan heb gestaan...

@Blacklies: 2+ uur Thom York hebben we overigens net gehaald. Maar RH heeft niet de volledige lengte van de set gespeeld. Om 5 à 10 over 12 vond Thom het mooi geweest, terwijl ze volgens schema tot 00.30 uur hadden. In die overige 20 minuten hadden ze best nog wel even Karma Police en Fake Plastic Trees mogen spelen van mij...
 
1 mei 2017
289
0
neracroft wrote:
Nu ze dit jaar Radiohead hebben vast gekregen is er ook geen sprake meer bij het speculeren voor volgend jaar over “te grote naam voor BKS”.
Zet ineens de poort open voor een komst van Blur, The Strokes, The Cure,…

Queens Of The Stone Age zal rond die tijd wel touren maar misschien niet dé perfecte BKS band of wel?
Daarnaast zal Bon Iver nog wel wat meer Europese festivals doen hoop/denk ik? Ook The National maken wel een grote kans denk ik!

Nee joh. Een band als Blur, The Cure of Queens of the Stone Age past totaal niet bij het idee van Best Kept Secret. Dat Arcade Fire, Radiohead, Arctic Monkeys en Editors pasten kwam alleen maar omdat deze bands goed bij de rest van de lineup passen; muzikaal gezien.

The Strokes of The Killers zie ik nog best gebeuren, The National ook. Ik zou alleen niet hopen op al te grote namen, die grote headliners zullen niet elk jaar terugkomen. Volgend jaar toch zeker weer twee dagen niveau Jamie XX verwacht ik.

Waarom zou The Killers wel kunnen maar Blur weer niet?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.174
neracroft wrote:
Nu ze dit jaar Radiohead hebben vast gekregen is er ook geen sprake meer bij het speculeren voor volgend jaar over “te grote naam voor BKS”.
Zet ineens de poort open voor een komst van Blur, The Strokes, The Cure,…

Queens Of The Stone Age zal rond die tijd wel touren maar misschien niet dé perfecte BKS band of wel?
Daarnaast zal Bon Iver nog wel wat meer Europese festivals doen hoop/denk ik? Ook The National maken wel een grote kans denk ik!

Volgend jaar toch zeker weer twee dagen niveau Jamie XX verwacht ik.

Jamie XX was de minst "grote" headliner in 5 jaar BKS, zo zwak gaan ze volgend jaar echt niet booken. Dat zou headliner gewijs zwakker zijn dan hun eerste (of eender welke) editie.

+ dan mogen ze toch weer mooi die ticketprijs €30 laten dalen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken