Best Kept Secret 2017

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Meh, had toch mijn hoop nog gevestigd op namen als Savages of Swans. Dat zit er niet echt bij hier. Cloud Nothings was al bekend en verder, mwa Paar goede namen erbij, maar had nog wel op wat van een hoger kaliber gehoopt.
 

Grizzly Bear

Playlistbediener
26 jan 2017
35
0
Ik ga me ook niet vervelen, maar had toch gehoopt op wat meer aansprekende namen. Dit zijn geen namen waar ik een kaartje voor zou kopen.. Amber Arcades toevallig vrijdag nog gezien in voorprogramma van Moss (ik hoopte nog dat Moss zou worden toegevoegd...)
 

Icky Trump

Playlistbediener
1 feb 2017
9
0
Ik bedoel ook niet per se dat dino jr of afghan whigs moesten komen maar toch minstens 1 a 2 namen van die grootte had wel gemogen. GYBE! Of zoals hierboven gezegd Savages of Swans had echt wel gemogen. Voorgaande jaren hadden ze meer subtoppers en het ligt niet aan Radiohead of arcade fire want ze hebben een serieuze prijsverhoging doorgevoerd.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
Ik vind deze nieuwe namen wel oké. Er zit niet echt heel veel spectaculairs meer tussen waar ik echt heel erg op zat te wachten, en daarmee bedoel ik nog niet eens een grote of bekende naam, maar ik ben gewoon niet zo'n enorme fan van al die psychedelische garage rock bandjes. Cloud Nothings vind ik wel echt een sterke naam, en ik ben best blij dat het dus geen foutje in het tourschema was. Ik had nog wel graag een naam als Angel Olsen of een andere Pitchfork-darling ofzo gehad. Je moet alleen niet vergeten dat Radiohead en Arcade Fire er ook nog staan, dus dat maakt al snel heel veel goed.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.004
Had graag nog een naam als GY!BE erbij gehad, maar uiteindelijk toch vooral tevreden over wat er nu zo allemaal staat. Het sterkste headlinertrio wat ze in de afgelopen vijf jaar hebben gehad en een ontzettend boeiende undercard. Van de nieuwe lichting erg blij met Cloud Nothings, Kelly Lee Owens en Froth.
 

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
128
47
In de hoop dat het middensegment nog stevig zou worden aangevuld, valt dit wellicht tegen. Anderzijds ben ik blij tot zeer blij met 6 van de 16 nieuwe namen (Cloud Nothings(!), Froth, Canshaker Pi, The Homesick, The Mystery Lights en Iguana Death Cult) en dat is dan weer een score die ik zeker niet verwacht had.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Meh, had toch mijn hoop nog gevestigd op namen als Savages of Swans. Dat zit er niet echt bij hier. Cloud Nothings was al bekend en verder, mwa Paar goede namen erbij, maar had nog wel op wat van een hoger kaliber gehoopt.

Yep, dit is ´m ook voor mij.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Yep, dit is ´m ook voor mij.
En er zijn ook al geen Rode Duivels op groot scherm dit jaar.....Wat ik niet snap is waarom jullie dan wel gaan ? Is dat dan enkel voor Radiohead ? Lijkt me sterk, want Werchter heeft die ook en ook als afsluiter staan.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
En er zijn ook al geen Rode Duivels op groot scherm dit jaar…..Wat ik niet snap is waarom jullie dan wel gaan ? Is dat dan enkel voor Radiohead ? Lijkt me sterk, want Werchter heeft die ook en ook als afsluiter staan.

Wuuut?

Ik ga een weekendje mijzelf prima vermaken en geweldige acts checken, heerlijk!!
Leuk laatste pakketje maar had een slag groter gehoopt/verwacht.
Ik heb een groot aantal namen waar ik erg naar uitkijk!

Daarover gesproken. Laten we daar eens mee beginnen. Wat hebben we nu al ontdekt en wat mogen we niet gaan missen. Ongeacht het blokkenschema wat moeten we ontdekken dit jaar??!!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Het is geen verkeerde line-up, maar qua marketing faalt Best Kept Secret zo hard dat alles als een teleurstelling aanvoelt eigenlijk xD.

Ik ga een weekendje mijzelf prima vermaken en geweldige acts checken, heerlijk!!
Leuk laatste pakketje maar had een slag groter gehoopt/verwacht.
Ik heb een groot aantal namen waar ik erg naar uitkijk!

Dit ook voor mij

Daarover gesproken. Laten we daar eens mee beginnen. Wat hebben we nu al ontdekt en wat mogen we niet gaan missen. Ongeacht het blokkenschema wat moeten we ontdekken dit jaar??!!

Jep, kom maar op met tips als iemand die heeft! Zelf is dit mijn lijstje must sees:
- Radiohead
- Arcade Fire
- Run the Jewels
- Floating Points
- King Gizzard
- American Football
- Real Estate
- Thurston Moore
- Strand of Oaks
- Girl Band
- Jenny Hval
- Kikagaku Moyo
- Cloud Nothings

Plus de nodige garagerock bandjes, altijd leuk

En we gaan wel weer een BKS festimeeting doen dit jaar natuulijk !! ??
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
Mijn must-sees:

-Radiohead
-Arcade Fire
-Run The Jewels
-King Gizzard and the Lizard Wizard
-Ry X
-Thundercat
-American Football
-Real Estate
-Circa Waves
-Whitney
-Cigarettes After Sex
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Mijn Must-sees:

Run The Jewels
King Gizzard & The Lizard Wizard
The Parrots
Arcade Fire
Thurston Moore
Whitney
Vatican Shadow
Radiohead
Soulwax
Junun

Verder heb ik nog een heel aantal acts die ik ook tof vind en zeker graag zie!
 

MikKeee

Nieuw lid
30 mrt 2017
1
0
Visiting from North America. What's a Dutch band I've probably never heard of that is well liked? (I'm a fan of King Giz, Thee Oh Sees, Pond, Tame Impala)
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Visiting from North America. What’s a Dutch band I’ve probably never heard of that is well liked? (I’m a fan of King Giz, Thee Oh Sees, Pond, Tame Impala)

Well, you should definitely ceck out Iguana Death Cult, the Dutch version of Thee Oh Sees, I guess.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik had ook nog wel wat grotere bands verwacht in die laatste worp (zoals iedereen zegt een zwakke net-onder-de-headliners lijst... Ik mis bands als The War On Drugs, Band Of Horses, Dinosaur Jr, Royal Blood, Wilco,...) Desalniettemin een mooie laatste worp.

Ik had Angel Olsen, Thee Oh Sees en Phoenix stiekem nog verwacht, wel jammer.

Schema min of meer:
Vr: Real Estate, The Parrots, King Gizzard, Slotface, Millionaire, Metronmy, Mannequin Pussy, Agnes Obel
Za: Cloud Nothing, Whitney, Arcade Fire, Thurston Moore, Circa Waves, Honeyblood, Chris Cohen, George Ezra, Froth
Zo: American Football, Strand Of Oaks, Iguana Death Cult, Radiohead, James Blake, Kaleo, Ry X, Tall Heights


 

wil

Randprogramma
20 jan 2015
110
100
Vr:
King Gizzard
Weval
Millio nirw
Jenny hval

Zat:
Floating point
Arcade fire
The Courtneys
Stuff
Girlband
Vaticaan Shadow

Zon:
Soulwax
Radiohead
 

RGBee

Playlistbediener
28 jan 2017
34
0
Volop nieuwe dingen voor mij in de nieuwe drop. Een aantal leuke, maar op t 1e oor niet beter dan eerdere namen.

Kijkend naar de vulling van de dagen lijkt t me dat de 'more to be announced' niet zoveel meer kan opleveren, behalve nog wat ruimte op de zondag, in vergelijking met andere jaren.

Ondertussen zo'n 30 acts die me interessant lijken, niks te klagen dus.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
MikKeee wrote:
Visiting from North America. What’s a Dutch band I’ve probably never heard of that is well liked? (I’m a fan of King Giz, Thee Oh Sees, Pond, Tame Impala)
Well, you should definitely ceck out Iguana Death Cult, the Dutch version of Thee Oh Sees, I guess.

I like to add Canshaker Pi.

Best Dutch/Belgium acts gotta be Weval, Thomas Azier and Stuff. but these aren't bands like the acts you named before.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Jep, kom maar op met tips als iemand die heeft!
- Millionaire
- The Japanese House
- Hundred Waters
- Weval
- Whitney
- Her
- Cigs After Sex
- Stuff.
- Soulwax
- Thundercat
- Yussef Kamaal
 

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
128
47
Wessel wrote:
Yep, dit is ´m ook voor mij.


En er zijn ook al geen Rode Duivels op groot scherm dit jaar…..Wat ik niet snap is waarom jullie dan wel gaan ? Is dat dan enkel voor Radiohead ? Lijkt me sterk, want Werchter heeft die ook en ook als afsluiter staan.

Rare opmerking. Alsof je alleen voor mega namen naar festivals gaat. Ik ga juist altijd mede voor de kleine bands en die zijn (uiteindelijk) kwalitatief goed vertegenwoordigd. Zoals al eerder opgemerkt is het helaas in het middensegment wat dun gezaaid.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken