Best Kept Secret 2017

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Ik verwacht ook deze week de laatste namen, ik ben erg benieuwd. Ik denk wel dat er nog een paar redelijke namen bij komen,
Hoop/Denk nog: Slowdive - Godspeed You! Black Emperor - Savages
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
520
Ik verwacht ook deze week de laatste namen, ik ben erg benieuwd. Ik denk wel dat er nog een paar redelijke namen bij komen,
Hoop/Denk nog: Slowdive – Godspeed You! Black Emperor – Savages
Slowdive stond exclusief op Rewire, dus helaas... die andere twee zouden ook prima toevoegingen zijn!
 

Keane

Nieuw lid
6 mrt 2017
4
0
Cloud Nothings!! Een van mijn favoriete bands ooit, heb hun inmiddels al 3 of 4 keer live meegemaakt, dit jaar al in Paradiso, maar ze blijven geweldig.

Precies wat dit festival nog nodig had, en hopelijk kondigen ze later nog meer fuzzy guitar-heavy bands aan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Langs de ene kant snap ik het ook wel er is totaal geen haast bij aangezien ze uitverkocht zijn maar ik begin toch ook wat ongeduldig te worden.

Grote mogelijkheden:
King Khan & The Shrines (kan vrijdag of zondag nog - zaterdag in Zwitserland)
Devendra Barnhart (kan elke dag nog - 2 dagen na BKS in Duitsland)
Anderson .Paak (kan zaterdag nog - tussen Spanje en Ijsland)
Jon Hopkins (kan zaterdag en zondag nog - vrijdag in Spanje)
Booka Shade (kan vrijdag of zondag nog - zaterdag in Zwitserland)
Public Service Broadcasting (kan alle dagen nog - 1 dag na BKS in Kroatië)
The Avalanches (kan alle dagen nog - 2 dagen na BKS in UK)
Primus (kan vrijdag nog - dag erna in Frankrijk)
Helmet (kan vrijdag nog - dag erna in Frankrijk)

Al zijn die 2 laatste niet echt iets voor BKS, maar wie weet...


Kunnen ook nog, maar tourschema heeft dan wel nog wat niet opgevulde leegtes:
Angel Olsen, Grandaddy, Echo & The Bunnymen, Frank Turner, Royal Blood, Nathaniel Rateliff, Moose Blood, Smith Street Band, Aphex Twin, Flying Lotus, Elza Soares, Japandroids, Shellac, Weyes Blood, Julien Baker, Solange, Haim, The Lemon Twigs


Wel (min of meer) in de buurt maar kan een streep door:
Kurt Vile, Spoon, Wand, Vapors Of Morphine, Primal Scream, Thee Oh Sees, Jimmy Eat World, Future Islands, Against Me, Why?, Nicolas Jaar, First Aid Kit

 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Namen waar ik nog op hoop en waarvan ik denk dat ze een mogelijkheid zijn: The Kills, Alex Cameron, Phoenix, Ride (al lijkt die kans me kleiner, want ze speelden er al in 2015)
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
338
Weer een week zonder nieuwe namen :(. Begint nu wel echt heel laat te worden. Ze hebben dit wel heel slordig gedaan dan vind ik hoor. Wat mij betreft hadden ze veel meer hype kunnen creëren door de laatste namen twee weken geleden ofzo al online te gooien. Nu wordt het nog bijna moeilijk om alles een beetje goed de kans te geven voordat BKS begint.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Weer een week zonder nieuwe namen :(. Begint nu wel echt heel laat te worden. Ze hebben dit wel heel slordig gedaan dan vind ik hoor. Wat mij betreft hadden ze veel meer hype kunnen creëren door de laatste namen twee weken geleden ofzo al online te gooien. Nu wordt het nog bijna moeilijk om alles een beetje goed de kans te geven voordat BKS begint.

aaah gelukkig hebben we het grote festival marketing orakel Jelle in deze thread meepraten....
Ik vind dat ze hype genoeg gecreerd hebben met de aankondiging van Radiohead en Arcade fire. Vergeet niet dat Best kept Secret niet groter is dan bv Cactusfestival he ?
Dus verwacht ook geen megalomane grote namen meer, verwacht eerder wat kleinere namen die nergens staan. Maar die wel ECHTE muziek maken.
Ik gok op the afghan wigs....als grootste naam die nog komt, Daarbij moet DJ St Paul ook nog wat acts droppen, niet ?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.381
541
aaah gelukkig hebben we het grote festival marketing orakel Jelle in deze thread meepraten….

Jelle heeft hier gewoon gelijk in hoor. Ze knallen er in een vroeg stadium Radiohead en Arcade Fire uit waarmee ze nagenoeg uitverkopen en laten dan niets meer van zich horen. In een maand of 4/5 tijd in aanloop naar het festival toe hebben we tussendoor maar liefst 1x namen gehad die ook nog eens redelijk tegenvielen. Ja, het waren er 60 dus dan zit er voor iedereen natuurlijk wel wat bij, maar in de grote lijn was het maar matig. Totdat het festival begint krijgen we nog in 1x de rest van de namen, en dan? Je mag als zomerfestival best op regelmatige basis wat communiceren. 2x Per maand toch zeker. Dat hoeft niet altijd nieuwe namen te zijn, iets over de indiekaraoke of iets is al goed genoeg.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
338
Ik denk dat je als je naar de headliners kijkt wel kunt zeggen dat Best Kept Secret groter is dan iets als Cactusfestival. En je hoeft geen marketingorakel te zijn om te weten dat in februari de ene helft van de namen, en dan ergens een maand voor het festival de andere helft online te gooien geen supergoede marketingstrategie is. Misschien als je nog namen hebt die echt heel groot zijn kan dat, maar anders gaat de hype een beetje dood, en dan hadden ze toch beter die eerste lading namen meer kunnen verspreiden. En als ik op de facebook-timeline kijk dan is het vergeleken met voorgaande jaren sowieso veel stiller aan de kant van BKS. Ze hebben inderdaad enorm veel hype gecreërd met Radiohead en Arcade Fire, maar dat was al in 2016.
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
>
Ze knallen er in een vroeg stadium Radiohead en Arcade Fire uit waarmee ze nagenoeg uitverkopen en laten dan niets meer van zich horen.

Is dit ook niet gewoon de reden waarom het zo stil is omtrent BKS...? Ze hoeven namelijk niet meer, aangezien de kaarten toch allemaal al verkocht zijn...
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
@Jelle: dit doen ze elk jaar zo......op "facebook posten" is geen maatstaf voor goeie marketing. Ik denk je kaarten uiverkopen in 10 minuten getuigt van goede marketing !

@Hugo:
Inderdaad, het is de natuur van het beestje dit jaar: Twee van dit soort (eigenlijk) te grote acts die alle kaarten uitverkopen zorgen ervoor at er geen behoefte meer is om overdadig te communiceren. Sommige mensen vinden dat heel erg, anderen niet zo.
Ik kan me nog een programma herinneren met Pixes, Elbow en Franz Ferdionand als hoofdact.....toen was BKS niet uitverkocht en hoorde je ook klachten over de line-up. Het is gewoon nooit goed..... IK VIND de namen die gedropt zijn erg goed ! Zeker als je tussen de lijntjes door luistert. Ik heb een prima playlist, een van de betere in 5 jaar iig. Ach ja.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
@Jelle: dit doen ze elk jaar zo……op “facebook posten” is geen maatstaf voor goeie marketing. Ik denk je kaarten uiverkopen in 10 minuten getuigt van goede marketing !

Goh dat zou ik toch ook niet direct durven zeggen. Als Radiohead nu bv. op facebook zou plaatsen: we spelen morgenavond op het BKS veld dan gaat die wei nog vol staan denk ik! Ongeacht of er andere marketing mee gepaard gaat of niet. Als je met zo'n grote bands te maken hebt gaat het nieuws vanzelf rond!

Ik vind het niet het meest aangename als bezoeker dat ze zo weinig bekend maken e.d. maar ik begrijp het helemaal dat is super veel geld en tijd uitgespaard dat ze nu in andere dingen steken hoop ik dan (beter maken van het terrein, camping, kleinere bands boeken,...)
En dat is een enorme luxe als je dat als festival kan!


Binnen 2 maanden zit het er al op, ik zie alvast een heel mooi programma voor mij
+++ Cloud Nothings, Whitney, Arcade Fire, The Parrots, Thurston Moore, American Football, Real Estate
++ Radiohead, King Gizzard & The Lizard Wizard, Metronomy, Ry X, Millionaire, Strand Of Oaks, Honeyblood, SLotface
+ Agnes Obel, George Ezra, James Blake, Kaleo, Cass McCombs, Circa Waves, Chris Cohen, Mannequin Pussy, STUFF., The Courtney's, The Wytches

Ofzoiets ongeveer :)
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
338
Zou je nou wel er helemaal van uit gaan dat Cloud Nothings er staat? Het staat wel op de site van Belmont Bookings, maar ik vind het zo apart dat ze de week ervoor en een paar dagen erna volgens de site van de band zelf in Canada staan. Het zou wel kunnen natuurlijk, maar het lijkt me zo inefficiënt voor een redelijk kleine band. Kost toch veel geld om voor 1 festival naar de andere kant van de wereld af te reizen.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Ik zei het ook al een pagina terug, maar het is volgens hun schema dan de enige EU show en ze zouden hier maximaal een week kunnen touren.

Ik ben echt bang dat het toch een foutje is. Ik wil ze graag zien, maar ik verheug mezelf er maar niet op...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
520
16 NIEUWE NAMEN

Met nog een kleine twee maanden te gaan, hebben we hier 16 nieuwe namen voor je! Begin deze maand kondigden we ook al aan dat de Belgische band Millionaire een comeback show bij ons speelt. Op de line-up page zie je wie op welke dag optreedt. Binnenkort maken we de timetable, het programma voor dj stage FOUR én de food line-up bekend.

Amber Arcades • Canshaker Pi • Cloud Nothings • Dj Prime • Froth • Hundred Waters • Iguana Death Cult • Kelly Lee Owens • Leif Vollebekk • Section Boyz • Tei Shi • The Homesick • The Japanese House • The Mystery Lights • Thomas Azier • Wildes


Dus toch Cloud Nothings!
 

Icky Trump

Playlistbediener
1 feb 2017
9
0
Zit toch niets tussen van kaliber Afghan Whigs of Dinosaur jr. Wederom niet overtuigd. Laatste worp met bands ook zeker?
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Mja, had op een Savages gehoopt, maar blijf positief.

Er staan zat namen die ik graag wil zien en nog een heel aantal die ik best wil meepakken. Ik ga me dat weekend echt niet vervelen hoor.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Elk jaar is er nog een 3e mini announcement geweest, zo rond begin mei. Maar meestal worden daar nog wat laatste leuke kleine namen toegevoegd.

Savages is in 2013 geweest,
Dinosaur Jr. is vorig jaar nog geweest.
Daar had je bij moeten zijn toen, want allebei fantastisch toen.

Kijk naar wat er WEL bekend is gemaakt:
TOCH Cloud Nothings !!!!! -> "Nee, dat kan niet dat ze in een week even op en neer vliegen voor BKS ".
Aangevuld met heel veel leuk Nederlands gitaargeweld Canshaker PI, Iguana Death Cult, The Homesick.

En natuurlijk Thomas Azier die een volle bak gaat trekken dit jaar !
Prima namen weer !
En het forum had alle leaks weer goed ! Proficiat forum.

Ook goed dat The Japanese House hun bezoekje nog waar maken na de cancel van vorig jaar.


BKS maakt zijn reputatie meer dan waar dit jaar ! Ik ben er blij mee. Maar ja, ik ben dan ook fan van dit festival; vanaf dag 1.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken