Best Kept Secret 2017

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
128
47
Blijf erbij dat Thomas Azier een boeking is waar we blij mogen zijn en die hij op dit moment verdiend.

Ik begrijp je reactie niet. Niemand heeft nog beweerd dat dat niet zo is. Zelf word ik er overigens niet echt opgewonden van, maar mijn smaak zit dan ook in een heel andere hoek.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wessel wrote:
Blijf erbij dat Thomas Azier een boeking is waar we blij mogen zijn en die hij op dit moment verdiend.


Ik begrijp je reactie niet. Niemand heeft nog beweerd dat dat niet zo is. Zelf word ik er overigens niet echt opgewonden van, maar mijn smaak zit dan ook in een heel andere hoek.

Misschien lees ik de reactie van Martijn op een andere manier dan deze bedoelt is meer gericht op herhalingsacts. Maar je moet ook bedenken dat herhaling nou eenmaal logisch is voor een festival dat al 5 jaar meedraait. Daarnaast is Thomad Azier inmiddels toch wel een aardig 'grote' artiest die een van die overige spots inneemt.

Zulle festivals hebben nou eenmaal altijd genoeg acts uit eigen land.

Maar ik denk dat ik jullie verkeert begrijp ;)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Binnen 2 maanden en half is het bijna zo ver!

Hopen dat Phoenix en Angel Olsen nog bijkomen aangezien die op Glastonbury e.d. staan (en Flaming Lips en Future Islands maar die kans is kleiner denk ik)

Primal Scream en King Khan And The Shrines staan ook al in Duitsland hetzelfde weekend, mogen ook doorkomen.

En een weekje vroeger in Frankrijk: The Make Up, Grandaddy, Thee Oh Sees, Echo & The Bunnymen


Hopelijk snel nog wat namen!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Gevonden op het Graz forum:

+Millionaire

http://focus.knack.be/entertainment/muziek/tim-vanhamel-brengt-millionaire-na-12-jaar-opnieuw-samen-de-groove-is-terug/article-normal-835331.html

"U kunt 'Millionaire 1.3' aan het werk zien op 7 juni in de Botanique in Brussel, op 15 juni in Point Éphémère in Parijs en op 16 juni op Best Kept Secret."
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Kijk eens aan ! BKS heeft net weer een geheimpje losgelaten......en heeft een goede act te pakken die de andere festivals nog niet hebben....
Millionaire is top. Ik heb nog een CD van ze liggen uit 2005.....I'm on a HIGH !
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Super leuke naam, jammer van de aparte aankondiging dit doet me denken dat een (laatste) pakketje namen nog wel even op zich kan laten wachten
 

pixie6666

Randprogramma
5 mrt 2017
128
47
Mijn profiel Inbox Activity Wall
pixie6666 Profielfoto

Festileaks Forum

Inderdaad en dat is toch vreemd. We zitten twee maanden voor het festival en een behoorlijk deel van de namen is nog steeds niet bekend. Mij bekruipt het gevoel dat we er niet meer zoveel van moeten verwachten en dat men daarom zo lang wacht. Of het budget is dusdanig aangevreten dat er nog maar een paar namen gaan komen. Vorig jaar heeft men ook ingeteerd op het aantal acts t.o.v. het jaar daarvoor.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
neracroft wrote:
Mijn profiel Inbox Activity Wall
pixie6666 Profielfoto

Festileaks Forum

Inderdaad en dat is toch vreemd. We zitten twee maanden voor het festival en een behoorlijk deel van de namen is nog steeds niet bekend. Mij bekruipt het gevoel dat we er niet meer zoveel van moeten verwachten en dat men daarom zo lang wacht. Of het budget is dusdanig aangevreten dat er nog maar een paar namen gaan komen. Vorig jaar heeft men ook ingeteerd op het aantal acts t.o.v. het jaar daarvoor.

Er zijn nu 63 namen bekend, vorig jaar waren er 75. Dus bijna alles is wel bekend.

Nog een pakketje van een 15 tal namen verwacht ik dus.
 

RGBee

Playlistbediener
28 jan 2017
34
0
Het maakt me niet eens zoveel uit, Lowlands of BKS, maar ze mogen niet ontbreken; Suuns. Nog geen spoor in hun tour rond juni en augustus, kortomboekendiehandel!
 

scorpion_27

Nieuw lid
30 mrt 2017
1
0
pixie6666 wrote:
neracroft wrote:
Mijn profiel Inbox Activity Wall
pixie6666 Profielfoto

Festileaks Forum


Inderdaad en dat is toch vreemd. We zitten twee maanden voor het festival en een behoorlijk deel van de namen is nog steeds niet bekend. Mij bekruipt het gevoel dat we er niet meer zoveel van moeten verwachten en dat men daarom zo lang wacht. Of het budget is dusdanig aangevreten dat er nog maar een paar namen gaan komen. Vorig jaar heeft men ook ingeteerd op het aantal acts t.o.v. het jaar daarvoor.


Er zijn nu 63 namen bekend, vorig jaar waren er 75. Dus bijna alles is wel bekend.

Nog een pakketje van een 15 tal namen verwacht ik dus.
Ik hoop nog wel op een aantal substantiële namen als sub-headliners. Wat er nu staat - onder de hoofdacts, mag de naam subheadliner nauwelijks dragen. Ben dus zeer benieuwd - maar verwacht eigenlijk niet veel meer, denk dat ze zich qua kosten een beetje hebben vergaloppeerd aan de hoofdacts.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
In de allereerste aankondiging van Radiohead zeiden ze dat ze met nog ongeveer 100 andere namen zouden komen, dus ik verwacht wel iets meer dan 75 dit jaar eerlijk gezegd. Met name nog een paar subs. Ik denk dat Angel Olsen, Swans, en misschien Slowdive ofzo nog wel er tussen passen qua tourschema en budget. Radiohead en Arcade Fire heeft ze misschien wel veel geld gekost, maar de kaartjes zijn dit jaar ook een stuk duurder, dus ik verwacht niet dat ze al door het geld heen zijn.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik ben ook wat teleurgesteld. Met name nog door de marketingstrategie denk ik dan, niet per se alleen met het muzikale aanbod. Al is dat ook niet zo best. Het is dat ik m'n kaartje al direct voor Radiohead en Arcade Fire gekocht heb en - toegegeven - daarna kwamen er nog wel wat namen bij waar ik blij mee ben, maar normaliter zou ik daar nu geen kaartje voor gekocht hebben. Ik vrees toch dat dat voor meerderen geldt en dat BKS er een flinke dobber aan gaat hebben om volgend jaar nog uit te verkopen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
De vraag is: is dat erg ?
Het evenemententerrein van de Beekse Bergen heeft genoeg ruimte om nog een groot podium op te zetten en nog een groot medium podium. Maar BKS wil niet groter groeien.

Van mij mag BKS gewoon een medium sized festival blijven zonder dit soort headliners....De ontdekkingsreis langs alle "secrets" is gewoon te leuk om niet 1 keer per jaar te doen,.
BKS heeft toch echt een redelijk unieke plek op de festivalkalender....unieker dan DTRH, vergelijkbaar met ITGWO, maar dan betaalbaar voor jongeren.

Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar Radiohead na 14 jaar, maar was net zo goed blij geweest met een wat kleinere band.
Volgend jaar is er weer een voetbalkampioenschap....waar ik ECHT op hoop is dat we die shit buiten de hekken houden.....en aangezien ik met de fiets kom mag de oude ingang bij Speelland ook wel weer open trouwens voor fietsverkeer only.

 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
722
453
Zijn er nog meer mensen hier die hopen op Pinegrove? Ze staan op Primavera Sound Barcelona, hebben in Juni eigenlijk een maand niks in hun tourschema, en ze zijn wel het soort band wat nog prima op het affiche past. Heerlijk album ook, Cardinal.
 

wilmer

Playlistbediener
30 mei 2015
38
2
Nu een tijdje alles aan het luisteren, en wat mij betreft ook weer tijd voor nieuwe namen! Wat mij opvalt is dat er amper muziek tussen zit waarvan je echt zegt: "woow! dit moet ik écht zien", maar meer "okee, klinkt wel prima, live de moeite waard".

Voor mij de mustsees:
Radiohead, Arcade Fire, Junun, Floating Points en Fil Bo Riva

Wat me ook leuk lijkt:
Run the Jewels, Kim Janssen, Thurston Moore, Thomas Dybdahl, Whitney, Andy Shauf, James Blake, Ry X, Thundercat, Arab Strap, Yussef Kamaal, Tall Heights en Strand of Oaks.

Misschien ook nog te doen:
Soulwax, Cass McCombs, Kaitlyn Aurelia Smith, Agnes Obel, Metronomy, Real Estate en Millionaire.

Zit er bij de rest nog iets wat ik over het hoofd zie? Ik heb namelijk niet alle tijd van de wereld om in te luisteren en vind het wel leuk om het ook echt te kennen.
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Voor mij is King Gizzard ook nog een must see.. Evenals The Amazones als ik deze op Paaspop ga missen. En Kaleo wil ik ook graag zien, maar dat mag ik hier eigenlijk niet zeggen (net als dat ik vorig jaar erg blij was met Editors)... :p :) :D
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Nu een tijdje alles aan het luisteren, en wat mij betreft ook weer tijd voor nieuwe namen! Wat mij opvalt is dat er amper muziek tussen zit waarvan je echt zegt: “woow! dit moet ik écht zien”, maar meer “okee, klinkt wel prima, live de moeite waard”.

Nou mis je toch het een en ander. Dit is allemaal 'must see' wat mij betreft:

* Jenny Hval
* Mitski
* The Courtneys
* Run The Jewels

Run The Jewels stond al in je lijstje met 'wat me ook leuk lijkt', maar daar doe je ze mee tekort. Was naar hun show in Paradiso en de conclusie is: dit moet je meemaken. En Kaitlyn Aurelia Smith doe je ook echt tekort.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken