Best Kept Secret 2017

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Fleet Foxes
En Primus kan niet meer, staan exclusief in 013.
Ik wil ze zien op BKS of ze kunnen of niet, exclusief of niet....toch bedankt voor de dooie-mus verduidelijking.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Wat Stage ONE en TWO betreft... Zoiets dan? Wat denken jullie?

Vrijdag:
ONE: ??? - King Gizzard & The Lizard Wizard - Metronomy - Run The Jewels
TWO: Joey Purp - Jenny Hval - Real Estate - Agnes Obel - ???

Zaterdag:
ONE: Whitney - Boxer Rebellion - Circa Waves - George Ezra - Arcade Fire
TWO: ??? - Cigarettes After Sex - Wild Beasts - Thurston Moore Group - ??? - Floating Points


Zondag:
ONE: ??? - Kaleo - ??? - James Blake - Radiohead
TWO: Ry X - ??? - Strand Of Oaks - Aurora - Soulwax
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Mozes & the First Born kan nog wel op ONE. Of Belle and Sebasian.
over herhalingen en lustrumfeestje gesproken...

maar goed, is de THREE weer hetzelfde als vorig jaar, die hete, zwarte schuur ? Dan komen daar alle hiphop acts anders dan Run The jewels, dus Joey purp ook.
Is Metronomy niet meer iets voor TWO, terwijl Thursten Moore misschien wel beter past op de ONE....

 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.466
1.612
Junun zal gezien de grootte van het orkest ook op de One of de Two moeten staan lijkt mij. Denk dat op vrijdag de sub voor Run The Jewels nog bekend moet worden gemaakt, die dag zal nog wel een boost qua kaartverkoop kunnen gebruiken.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Ik was er vorig jaar niet maar baal enorm dat ze de THREE hebben aangepast, die open witte tent op die locatie was mijn favoriete podium op eender welk festival (niet per sé qua line up maar gewoon qua gevoel en sfeer e.d.)
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Normaal gesproken vind ik het altijd wel lekker als er wat aanpassingen zijn. Een andere tent of een andere indeling van het terrein.
Maar de THREE vervangen door die zweethut was wel een fout ja... die oude THREE mankeerde namelijk écht niets aan. En dat is niet vaak het geval...
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Verveel me rot thuis, dus ik ga de hele indeling gokken.

VRIJDAG
ONE: Run the Jewels - Agnes Obel - Real Estate
TWO: King Gizzard & the Lizard Wizard - Metronomy - Sundara Karma
THREE: Weval - Jenny Hval - Joey Purp - Yung Internet - Kim Janssen
FOUR: Kornel Kovacs - Denis Sulta
FIVE: Show Me the Body - Mannequin Pussy - The Parrots - Slotface

ZATERDAG
ONE: Arcade Fire - George Ezra - Circa Waves - The Thurston Moore Group - The Boxer Rebellion
TWO: Floating Points - Wild Beasts - Whitney - The Amazons - Kaitlyn Aurelia Smith
THREE: STUFF. - The Courtneys - Thomas Dybdahl - Chris Cohen - Andy Shauf
FOUR: Joy Orbison - Vatican Shadow - Toxe - Tommy Cash - Mitski - Laurel Halo
FIVE: Cigarettes After Sex - Girl Band - The Wytches - Honeyblood - Mitski

ZONDAG
ONE: Radiohead - James Blake - Kaleo - Junun
TWO: Soulwax - Aurora - American Football
THREE: RY X - Strand of Oaks - Fil Bo Riva - Tall Heights - Zeal & Ardor
FOUR: Thundercat - Yussef Kamaal
FIVE: Cass McCoombs - Arab Strap - Marlon Williams - Kadhja Bonet - Kikagaku Moyo

Misschien niet altijd op de goeie volgorde overal maar heb m'n best gedaan. Wat vinden jullie?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.019
3.704
Verveel me rot thuis, dus ik ga de hele indeling gokken.

VRIJDAG
ONE: Run the Jewels – Agnes Obel – Real Estate
TWO: King Gizzard & the Lizard Wizard – Metronomy – Sundara Karma
THREE: Weval – Jenny Hval – Joey Purp – Yung Internet – Kim Janssen
FOUR: Kornel Kovacs – Denis Sulta
FIVE: Show Me the Body – Mannequin Pussy – The Parrots – Slotface

ZATERDAG
ONE: Arcade Fire – George Ezra – Circa Waves – The Thurston Moore Group – The Boxer Rebellion
TWO: Floating Points – Wild Beasts – Whitney – The Amazons – Kaitlyn Aurelia Smith
THREE: STUFF. – The Courtneys – Thomas Dybdahl – Chris Cohen – Andy Shauf
FOUR: Joy Orbison – Vatican Shadow – Toxe – Tommy Cash – Mitski – Laurel Halo
FIVE: Cigarettes After Sex – Girl Band – The Wytches – Honeyblood – Mitski

ZONDAG
ONE: Radiohead – James Blake – Kaleo – Junun
TWO: Soulwax – Aurora – American Football
THREE: RY X – Strand of Oaks – Fil Bo Riva – Tall Heights – Zeal & Ardor
FOUR: Thundercat – Yussef Kamaal
FIVE: Cass McCoombs – Arab Strap – Marlon Williams – Kadhja Bonet – Kikagaku Moyo

Misschien niet altijd op de goeie volgorde overal maar heb m’n best gedaan. Wat vinden jullie?

Op FOUR staan alleen DJs he.. Daar zijn imo nog geen namen voor bekend. Five word meestal ook niet gebruikt voor dingen als Kadhja Bonet, die zal wel in 3 staan. Verder zet je inderdaad Boxer Rebellion neer als opener van ONE, maar die zijn gewoon Sub of net een plaatsje eronder.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Ja, de FOUR is een openbare disco. Met DJ's acts....dus daar zou je een dj set van Kornel Kovacs of Denis Sulta kunnen gaan beleven of het inmiddels illustere Radio Soulwax (GTA V) bijvoorbeeld !!!!

Ik denk dat ZEAL & ARDOR zeker op FIVE staan. .Met hun devlisummoning songs. :)
 

CesarMoz

Playlistbediener
18 dec 2016
19
0
Is possible another headliner for Friday? Gorillaz is on tour. First date June 10 in UK
 

Keane

Nieuw lid
6 mrt 2017
4
0
Best teleurgesteld in BKS dit jaar. Bijna geen echte goede alternatieve/post-punk/shoegaze/noise rock bands dit jaar te beleven. Vorig jaar kwam Wolf parade, Wild Nothing, Diiv, Beach House, Explosions in the Sky en Vietcong nog langs. Drie jaar geleden nog Pixies, Interpol, Cheatahs, Fucked Up, Mogwai, Slowdive, The Horrors, War on drugs, en Wild beasts.

Ik snap wel dat ze het bredere publiek willen aantrekken (€€€) met Arcade Fire, Radiohead en James Blake (de laatste twee ben ik overigens grote liefhebber van), maar dit jaar vertoont de line-up toch een gebrek aan meer gewaagde/minder bevestigde bands.
Als dit een voorbode is voor de volgende BKS edities, dan zie ik eigenlijk niet meer de toegevoege waarde van dit festival vergeleken met Lowlands (grotere namen) en down the rabbit hole (alternatiever line-up).
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.466
1.612
Dat ben ik toch voor een groot gedeelte niet met je eens. De namen onder de headliners zijn bij DTRH wat spannender, maar de undercard van BKS is wat mij betreft een heel niveau hoger. Met Arab Strap, Thurston Moore, King Gizzard, Girl Band, Show Me The Body en the Wytches al een pak interessante gitaarbands en dan zie ik een GY!BE in de volgende lichting zitten.
 

Keane

Nieuw lid
6 mrt 2017
4
0
GY!BE zou inderdaad een fijne aanvulling zijn, maar die is nog niet bevestigd. Nooit een grote fan van Sonic Youth geweest, dus ja Thurston Moore zegt me niet veel. Voor de rest lijken alleen King Gizzard and Show me the Body interessant, maar goed het ligt gewoon meer aan mijn smaak, en die heeft gewoon wat meer pech dit jaar.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
256
163
The Afghan Whigs zijn spelen op 14 en 15 juni zaalshows in België, ook een kanshebber voor Best Kept?
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
The Afghan Whigs zijn spelen op 14 en 15 juni zaalshows in België, ook een kanshebber voor Best Kept?
Ik hoop het. Is wel het soort band dat BKS nu een beetje mist (hoop iig niet dat pinkpop ze straks wegpakt om ze in een tent, vroeg op de dag te dumpen).
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Ja, Afghan wigs, kans is grootç want in het FKPScorpio roster,......

Wat pinkpop niet heeft: De gewel-di-ge Food Line-up !
Ik heb al een food leak gevonden: De worstenmakers van Brandt en Levi staan op BKS !
http://www.brandtenlevie.nl/over-ons/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken