Best Kept Secret 2016

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik vermoed dat Chemical Brothers gewoonweg niet past binnen het budget. Ze hebben met Editors al een hele dure naam, vrees ik.
De dagen moeten toch ook wel enigszins in balans zijn. Dat je niet de enige dag 25.000 bezoekers hebt en de andere dag 15.000.
Als je kijkt naar de korte historie van BKS dan zie je, met uitzondering van Arctic Monkeys, headliners die passen bij een kleiner festival.
Misschien de enige optie om van DTRH te winnen? Een beetje op een lowlandsgrootte mikken nu ze enige naamsbekendheid hebben.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
De mainstage op BKS is toch wel redelijk groot? Groter dan de Alpha op lowlands en daar hebben ze ook gestaan.

Oh dat klopt ja, misschien leken ze zo belachelijk groot omdat we vrij dichtbij stonden.



Misschien de enige optie om van DTRH te winnen? Een beetje op een lowlandsgrootte mikken nu ze enige naamsbekendheid hebben.

Toch denk ik dat Chemical Brothers een beetje in de categorie valt van leuk dat ze er op het affiche tussen staan maar niet een act die veel mensen overhaalt.
Ongeacht wat de laatste headliner wordt denk ik dat vooral moeten zorgen voor sterke subs/aflsuiter stage 2. Met sterke dagen haal je mensen over om weekend en dagkaarten te halen.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Ik hoop echt geen Chemical Brothers. Al gezien op Lowlands vorig jaar en dat viel ook nog eens tegen.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
387
208
Op De Bks-Intagram schreven ze dit afgelopen maandag na bekendmaken ESNS namen:
Pretty soon we'll announce a full round of new names again, from illustrious headliners to cutting-edge revisionists, from hip hop to indie. See you on June 17, 18 & 19! #BKS16

Met name Illustrious headliners vind ik daar opvallend. En als ik dan naar namen kijk op Northside, zouden vooral Iggy Pop en Duran Duran als illuster omschreven kunnen worden. Ook New Order die wel her en der een festival doet deze zomer. Maar ja, illuster is natuurlijk een beetje een vaag begrip.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ben benieuwd of BKS ook weer raak weet te schieten met zijn hiphop namen.
Begin februari zullen we wel meer horen.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Aangezien BKS de eerste 3 edities heeft afgesloten met een relatief 'rustige' act. Is het misschien ook mogelijk om bijvoorbeeld Foals of The Last Shadow Puppets te laten subben met Damien Rice als afsluiter?

Dit zou mooi zijn, maar niet helemaal realistisch:

Vrijdag;
One: The Last Shadow Puppets - Beck
Two: Beach House - (Wiz Khalifa/ Jamie XX/ Moderat/ Caribou)

Zaterdag:
One: Bloc Party - TDCC - Editors
Two: New Order - (Wiz Khalifa/Jamie XX/Moderat/ Caribou)
Zondag:
One: Foals - Damien Rice
Two: Wilco - (Wiz Khalifa/ Jamie XX/ Moderat/ Caribou)
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ben benieuwd of BKS ook weer raak weet te schieten met zijn hiphop namen.
Begin februari zullen we wel meer horen.

Ik verwacht in elk geval Action Bronson en Wiz Khalifa. Beiden op Roskilde en zitten bij Friendly Fire! Vince Staples is ook een optie denk ik.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Wessel wrote:
Ben benieuwd of BKS ook weer raak weet te schieten met zijn hiphop namen.
Begin februari zullen we wel meer horen.


Ik verwacht in elk geval Action Bronson en Wiz Khalifa. Beiden op Roskilde en zitten bij Friendly Fire! Vince Staples is ook een optie denk ik.
Action Bronson staat al op Woo Hah. Zouden ze dat doen?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik verwacht in elk geval Action Bronson en Wiz Khalifa. Beiden op Roskilde en zitten bij Friendly Fire! Vince Staples is ook een optie denk ik.

Wiz Khalifa verwacht ik ook,
Laten we hopen dat Vince Staples er staat dat zou echt dik zijn, het weekend voor BKS staat hij wel nog op Bonnaroo.

 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Wat dachten jullie van deze: Kendrick Lamar. Hij tourt, is tot eind maart in Australië, daarna in Europa en hij heeft een kort lijntje met FF.

Zou een droomheadliner zijn, vergeleken met de huidige opties. :p

Dat Kendrick niet de hip-hopnaam is die ze bedoelen is ook mogelijk; ze zouden ook Run the Jewels kunnen bedoelen?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Nee hoor absoluut geen droomheadliner, eerder een nachtmerrieheadliner.

Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Als je niet van hip hop houdt dan is het niks maar binnen dat genre is het de absolute top en Kendrick heeft ook credebility bij het meer indie gerichte publiek. Gedroomde headliner dus!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wat dachten jullie van deze: Kendrick Lamar. Hij tourt, is tot eind maart in Australië, daarna in Europa en hij heeft een kort lijntje met FF.

Zou een droomheadliner zijn, vergeleken met de huidige opties.
briljante headliner ook een geweldige publiekstrekker zijn. Die heeft de laatste tijd geen losse show gedaan, is behoorlijk gegroeid en die man heeft veel mensen Lowlands combitickets laten kopen.
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
538
504
Dat laatste lijkt me een aanname waarvan ik me afvraag of hij wel klopt, maar objectief gezien zou Kendrick Lamar een mooie headliner zijn voor BKS. Subjectief zou ik het ook wel prima vinden; is zo' n beetje de enige actuele hiphop-naam die ik wel goed vind.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dat laatste lijkt me een aanname waarvan ik me afvraag of hij wel klopt, maar objectief gezien zou Kendrick Lamar een mooie headliner zijn voor BKS. Subjectief zou ik het ook wel prima vinden; is zo’ n beetje de enige actuele hiphop-naam die ik wel goed vind.

Heb ergens in een artikel of hier op het forum voorbij zien komen dat blijkbaar veel mensen een combiticket hebben gekocht vooral om Kendrick mee te pakken.

Let trouwens op met het gebruik van Objectief/Subjectief hier...
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
538
504
Matthijs wrote:
Dat laatste lijkt me een aanname waarvan ik me afvraag of hij wel klopt, maar objectief gezien zou Kendrick Lamar een mooie headliner zijn voor BKS. Subjectief zou ik het ook wel prima vinden; is zo’ n beetje de enige actuele hiphop-naam die ik wel goed vind.

Heb ergens in een artikel of hier op het forum voorbij zien komen dat blijkbaar veel mensen een combiticket hebben gekocht vooral om Kendrick mee te pakken.

Let trouwens op met het gebruik van Objectief/Subjectief hier…

Dat eerste wist ik niet. Lijkt me ook moeilijk hard te maken, maar oke.

En hebben objectief/subjectief hier dan een andere betekenis dan in de Nederlandse taal? Of was mijn toelichting niet duidelijk?

Objectief: nog niet eerder op BKS, nu nog amper andere data, goed ontvangen laatste plaat (zie jaarlijsten).

Subjectief: ik zou hem wel eens willen zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken