Best Kept Secret 2016

En hebben objectief/subjectief hier dan een andere betekenis dan in de Nederlandse taal? Of was mijn toelichting niet duidelijk?

Objectief: nog niet eerder op BKS, nu nog amper andere data, goed ontvangen laatste plaat (zie jaarlijsten).

Subjectief: ik zou hem wel eens willen zien.

In Nederland hebben ze gelukkig dezelfde betekenis, is een beetje een forumgrapje, hihihihi.

Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoel dat BKS-fans Kendrick Lamar wel kunnen waarderen, maar Kendrick Lamar-fans BKS niet (althans, een groot deel niet).

Als ze daarnaast nog die Sevn Alias en een andere hiphoppert op die dag zetten dan kunnen die mensen wel wat swekmoney besteden voor een dagkaart?
Misschien heb je dan een dagje met wat ander publiek maar een naam als Kendrick zou toch wel mooi passen bovenaan je affiche.

Wessel wrote:
Thomas wrote:
Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoel dat BKS-fans Kendrick Lamar wel kunnen waarderen, maar Kendrick Lamar-fans BKS niet (althans, een groot deel niet).

Als ze daarnaast nog die Sevn Alias en een andere hiphoppert op die dag zetten dan kunnen die mensen wel wat swekmoney besteden voor een dagkaart?
Misschien heb je dan een dagje met wat ander publiek maar een naam als Kendrick zou toch wel mooi passen bovenaan je affiche.

En die gasten met hun smekmoney moeten de rest van de dag maar naar hipsterbandjes als Yeasayer kijken met overpriced biologisch voedsel (aldus een HipHop-fan)? Ik zie het niet gebeuren, maar ik hoop dat ik het mis heb.

Maar dan kan je toch hetzelfde zeggen over A$AP Rocky vorig jaar? Of al die Q-Music luisteraars en huppelkutjes die voor Editors een dagticket kopen.

Maar dan kan je toch hetzelfde zeggen over A$AP Rocky vorig jaar? Of al die Q-Music luisteraars en huppelkutjes die voor Editors een dagticket kopen.

Zoiets krijg je toch als je veel verschillende genre's boekt en dagtickets verkoopt, niks mis mee.

Hip-hoppubliek, niks mis mee. ;) Op festivals heb ik zonder uitzondering het meest plezier met het hiphop publiek.
Afgelopen jaar Lowlands bij Rico/Sticks en Kendrick was echt gezellig

Lowlands maakt de headlinerpoel weer een stukje kleiner: geen Last Shadow Puppets en geen LCD Soundsystem.

Dan lijkt het me dat ze wachten om Foals aan te kondigen tot hun HMH-concert gepasseerd is. Of ze komen met Kendrick Lamar als verrassing. Iets anders zie ik niet meer.

Heel jammer dat The Last Shadow Puppets niet op BKS staan. LCD Soundsystem is prima, die hoef ik toch niet te zien. Foals zou dan zomaar kunnen ja.

Als BKS niet Foals programmeert maar 'iets' anders (iets beters) dan denk ik dat ze mogelijk wel de beste line-up van het jaar veilig gaan stellen. Friendly Fire vist in een redelijk prima poule dit jaar, dus er valt nog veel te halen.

Benieuwd wat er komt!

Lowlands maakt de headlinerpoel weer een stukje kleiner: geen Last Shadow Puppets en geen LCD Soundsystem.

Dan lijkt het me dat ze wachten om Foals aan te kondigen tot hun HMH-concert gepasseerd is. Of ze komen met Kendrick Lamar als verrassing. Iets anders zie ik niet meer.

Nee, ik ook niet. Foals lijkt me een safe bet. Geen headliner die voor veel extra kaarten zal zorgen. Hopelijk is de laatste headliner van TWO een klapper! Deerhunter? Animal Collective? New order?

Kereltje wrote:

Ik denk dat die-hard Editors-fans eerder de alternatieve muziek waarderen dan hiphop-fans, daarbij was A$AP geen headliner en zal Kendrick niet akkoord gaan met een plek lager dan de headliner.

Kendrick is vorig jaar opgeblazen. Hij is allang geen hardcore hiphop naam die alleen maar hiphopheads aantrekt meer. Als je bovenaan de jaarlijstjes van Pitchfork & Co staat kun je denk ik verwachten dat hij goed genoeg valt onder BKS publiek. Zeker als je bedenkt dat het toch altijd redelijk vol staat bij andere hiphop-optredens op BKS.

Niet dat ik het zie gebeuren overigens. Ik denk niet dat BKS (momenteel) in de positie verkeert om een exclusief optreden van zo'n booming artiest vast te kunnen leggen.

Hip-hop is inderdaad het probleem niet op BKS. Dat doet het hartstikke goed, denk ik juist. Ik hoorde gisteren bij Tame Impala allemaal mensen over K.Dot praten, dus een draagvlak is er zeker wel.

Foals lijkt me eigenlijk alles behalve een safe bet. Ik denk eerlijk dat die op Lowlands of Pinkpop staan. Het is een Mojo-act; ook dit jaar weer in de HMH. Foals co-headlinet Reading Leeds samen met Disclosure, en dat lijkt me eigenlijk ook een logische zet voor Lowlands.

New Order, dat lijkt me de 'safe bet' en we kunnen hopen op Kendrick Lamar (minder waarschijnlijk) of dat stiekem Vampire Weekend hun album afheeft en langskomt (zeer onwaarschijnlijk)

New Order, dat lijkt me de ‘safe bet’ en we kunnen hopen op Kendrick Lamar (minder waarschijnlijk) of dat stiekem Vampire Weekend hun album afheeft en langskomt (zeer onwaarschijnlijk)

New Order lijkt mij net de grootste gok van alle namen die je noemt. Die kunnen toch absoluut geen festival dragen dat op 20-25.000 mensen mikt? Qua grootte plaats ik die eerder bij de TWO headliners van vorige jaren.

10 februari dus nieuwe namen voor DTRH.
Dan moet BKS deze week of voor volgende week woensdag toch eigenlijk wel met namen komen? Anders gaat Tame Impala zorgen dat een hele hoop twijfelaars maar snel een DTRH ticket gaan aanschaffen.
Denk dat BKS echt met wat fatsoenlijks moet komen + opvulling met kleine namen waarin BKS laat zijn dat ze altijd goed scoren met het brede programma.

Het is echt bizar hoe laat ze zijn. En dat voelt niet echt geruststellend. Vorig jaar kwamen ze op 4 februari voor het eerst naar buiten. Toen gelijk met 65 namen. Het kan dat we deze week nog wat horen, maar je gaat er bijna niet van uit.
Het idee dat we niet ontzettend van de sokken geblazen gaan worden, gaat steeds harder leven. Bij heel veel moois waren ze toch al lang naar buiten gekomen?

Het is echt bizar hoe laat ze zijn. En dat voelt niet echt geruststellend. Vorig jaar kwamen ze op 4 februari voor het eerst naar buiten. Toen gelijk met 65 namen. Het kan dat we deze week nog wat horen, maar je gaat er bijna niet van uit.
Het idee dat we niet ontzettend van de sokken geblazen gaan worden, gaat steeds harder leven. Bij heel veel moois waren ze toch al lang naar buiten gekomen?

Op twitter laten ze weten dat ze bijna/very soon met nieuws komen.
Daarnaast spreek je jezelf een beetje tegen. Zoals je zegt kwamen ze vorig jaar op 4 feb voor het eerst naar buiten. Hoeze zijn ze nu dan bizar laat? Ze hebben al 19 namen bekendgemaakt.

Horst Tappert wrote:

Daarnaast spreek je jezelf een beetje tegen. Zoals je zegt kwamen ze vorig jaar op 4 feb voor het eerst naar buiten. Hoeze zijn ze nu dan bizar laat? Ze hebben al 19 namen bekendgemaakt.

Vorig jaar begin februari 65 namen, nu 19 (met nog een ontbrekende headliner). Dan zijn ze toch bizar laat met de rest van de affiche?

Ik vrees overigens ook dat het daar niet zo vlot loopt inderdaad. Vorig jaar kwamen ze naar verluidt pas begin februari met namen omdat ze schrik hadden voor reacties op de zwakke headliners, en dus meteen 2/3 van de poster erbij wilden gooien om kracht bij te zetten. Zou goed kunnen dat ze nu iets gelijkaardig doen om de aandacht weg te trekken als ze 'weeral' Damien Rice boeken of 'maar' New Order hebben.

JoLe wrote:
Horst Tappert wrote:

Vorig jaar begin februari 65 namen, nu 19 (met nog een ontbrekende headliner). Dan zijn ze toch bizar laat met de rest van de affiche?

Ik vrees overigens ook dat het daar niet zo vlot loopt inderdaad. Vorig jaar kwamen ze naar verluidt pas begin februari met namen omdat ze schrik hadden voor reacties op de zwakke headliners, en dus meteen 2/3 van de poster erbij wilden gooien om kracht bij te zetten. Zou goed kunnen dat ze nu iets gelijkaardig doen om de aandacht weg te trekken als ze ‘weeral’ Damien Rice boeken of ‘maar’ New Order hebben.

Nou ja, als je 4 februari vorig jaar bizar laat vond, dan zijn ze dit jaar inderdaad bizar laat. Maar ik vind dit niet echt laat, het is nu 3 februari en morgen kunnen ze met een aankondiging komen. En ik verwacht inderdaad dat ze in een keer een naam of 40-60 komen binnen nu en een week.

Dat ze geen grote headliner hebben zou best goed kunnen, maar daar zit ik niet zo mee. Als ze de rest van het programma maar weer zo goed op orde hebben als vorig jaar.

https://t.co/YSUL3lDdfh

Net op twitter heeft Bks een filmpje gepost waaruit je kunt concluderen dat nieuwe namen snel zullen komen, waaronder een headliner een behoorlijk wat andere namen.

De XXX'en zulle een van de dagen ingevuld worden, het kan zijn dat ik op sommige lijnen een XXX te veel of te weinig gezet heb maar het geeft toch al een mooi beeld van wat we mogen verwachten:

Beck - Editos - XXX
XXX - Beach House - Bloc Party
Caribou - XXX - XXX
XXX - Explosions In The Sky
Two Door Cinema Club - Wilco
XXX - XXX - Destroyer
XXX - Half Moon Run
XXX - XXX - XXX
XXX - XXX - XXX
XXX - Unknown Mortal Orchestra
XXX - Yeasayer - Yelawolf
Alice On The Roof - XXX - XXX