Best Kept Secret 2016

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Massive Attack - de optredens dit jaar zijn geboekt door Mojo. Ik denk dat we die eventueel kunnen opschrijven voor Lowlands, maar voor BKS kunnen wegstrepen.
Sufjan Stevens - Onwaarschijnlijk, als Primavera hem al niet heeft, hoor.

Bon Over weten we niks vanaf, dus kan alle kanten op.
Ik reken zelf toch echt op The Last Shadow Puppets inmiddels. Die Britse sound past echt bij BKS en het lijkt me veel publiek te trekken als Turner langskomt.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Bon Iver kan je dezelfde redenering geven als Sufjan Stevens, volgens mij.

Is Air overigens niets voor BKS? Hebben vandaag Primavera en Cactus Festival (half juli) aangekondigd, dus zijn in de buurt tijdens BKS.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Massive Attack – de optredens dit jaar zijn geboekt door Mojo. Ik denk dat we die eventueel kunnen opschrijven voor Lowlands, maar voor BKS kunnen wegstrepen.
Sufjan Stevens – Onwaarschijnlijk, als Primavera hem al niet heeft, hoor.

Bon Over weten we niks vanaf, dus kan alle kanten op.
Ik reken zelf toch echt op The Last Shadow Puppets inmiddels. Die Britse sound past echt bij BKS en het lijkt me veel publiek te trekken als Turner langskomt.
Nu de primavera line-up bekend is worden de kandidaten voor de laatste headlinespot op BKS steeds duidelijker: Foals ( meest waarschijnlijk m.i) , Suede, Last Shadow Puppets
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Ik denk dat de laatste headliner er een is uit het rijtje: The Last Shadow Puppets, Foals, Damien Rice, Radiohead, LCD Soundsystem.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik denk dat de laatste headliner er een is uit het rijtje: The Last Shadow Puppets, Foals, Damien Rice, Radiohead, LCD Soundsystem.

Yep, denk ook iets uit dat rijtje, Radiohead is te mooi om waar te zijn.

Overigens denk ik dat we AIR ook zullen gaan zien op BKS.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.047
Is Radiohead niet wat groot / duur voor festivals als Best Kept Secret of Down The Rabbit Hole?

Lijkt me dat Pinkpop of Lowlands meer kans maken op Radiohead.

 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.750
Ik denk dat de laatste headliner er een is uit het rijtje: The Last Shadow Puppets, Foals, Damien Rice, Radiohead, LCD Soundsystem.

Ik denk persoonlijk dat Foals naar Pinkpop gaat, Radiohead te groot is, Damien Rice niet op herhaling komt na 2013, en het dus tussen LCD Soundsystem en TLSP zal gaan. Persoonlijke voorkeur gaat bij deze dan uit naar laatstgenoemde.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Ben ik de enige die LCD Soundsystem en The Last Shadow Puppets beide matige headliners zou vinden?

Ik zou zeker niet ontevreden zijn met een van hen(al zeker niet met de 2e) maar voor mij persoonlijk zijn die net niet headliner waardig, of ligt dat aan mij?
Ik voel het toch aan als een klasse lager dan pakweg Sigur Ros, Libertines, Pixies, Editors, Beck, Franz Ferdinand,...

(kijkende naar de Primavera line up) mogen er bij de volgende lading namen wel een hoop van deze namen bij zijn:

Foals
Last Shadow Puppets
Dinosaur Jr.
Daughter (droomnaam voor BKS als je het mij vraagt)
Thee Oh Sees
Mudhoney
Kiasmos (mogen dat feestje van vorig jaar nog eens over doen)
Royal Headache
Goat
Black Lips
Beach Slang

At The Drive In (niet op Primavera maar doen wereldtournee dit jaar en spelen in april al door Europa maar komen misschien in de zomer wel terug denk ik dan)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
en het dus tussen LCD Soundsystem en TLSP zal gaan. Persoonlijke voorkeur gaat bij deze dan uit naar laatstgenoemde.

Dan hoop ik dat TLSP verdomme met betere songs gaan komen dan 'Bad Habits' anders valt me een headliner spot wat tegen. Anders gaat mijn voorkeur toch zeker voor LCD.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Een act die de Ziggo Dome in een halfuur uit verkoopt zul je gewoon niet op een festival voor 15.000 man zien.

New Order geef ik ook nog steeds een kans. Zou ik wel stoer vinden van de organisatie. :) Maar ik acht de kans op TLSP groter.

En Radiohead staat niet op Pinkpop, dat heeft Mr. Pinkpop al ontkracht. Dus wordt het hopen als headliner van Lowlands!
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Gaat niet gebeuren. Eric van Eerdenburg roept al jaren dat ze niet te grote headliners op LL doen en dan noemt ie altijd Radiohead als voorbeeld.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Ik zou LCD geweldig vinden, maar ook dat zie ik niet zo gebeuren eerlijk gezegd. Ik denk ook TLSP. BKS is toch vaak nogal op de Britse tour.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.047
Gaat niet gebeuren. Eric van Eerdenburg roept al jaren dat ze niet te grote headliners op LL doen en dan noemt ie altijd Radiohead als voorbeeld.

In augustus 2014 antwoordde Eric van Eerdenburg op de vraag of headliners van kaliber Muse, Killers of Foo Fighters nog mogelijk waren: "zou kunnen. al worden die acts wel erg groot. crowd control kan een issue zijn, maar sluit het niet uit." Had ook altijd de indruk dat Radiohead zijn gedroomde headliner was. Maar daarin kan ik me vergissen.....

Dat zou de deur voor Radiohead dus nog niet helemaal dichtgooien. Maar ik besef dat de kans dat ze er staan niet zo groot is. Hopen mag natuurlijk wel ;-)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Achja is ook zo, Foo Fighters in 2012 kon ook. Alleen is Lowlands niet het festival dat zulke acts kan aantrekken, het moet dus maar net uitkomen en ik denk niet dat Radiohead in juni en augustus gaat touren.
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
83
1
Voor lowlands past radiohead het beste denk ik. Organisatie heeft er het geld voor, plus achterliggende gedachte dat afgelopen jaar niet uitverkocht door oa verkeerde keuzes als major lazer. Dan past de muziek van radiohead beter bij de psychedelische lowlandsstijl en er is ook een nieuw album op komst dus een relevante band. Nummer spectre is lekker zweverig net als de muziek van tame impala waar Eric ook erg fan van is. Ik durf voorzichtig de gok wel te nemen maar als radiohead niet bij de aankondigingen van januari zit zal het denk ik niet gebeuren. Staan ze er wel tussen dan is dat een goede truc om toch te proberen weer eens uit te verkopen!
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
83
1
@ mrmantel

Hoezo kan lowlands niet zulke acts aantrekken?
En waarom kan radiohead alleen dan in juli touren?

Ik snap je denkwijze niet ;)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
@ mrmantel

Hoezo kan lowlands niet zulke acts aantrekken?
En waarom kan radiohead alleen dan in juli touren?

Ik snap je denkwijze niet
1f609.png

Lowlands is niet een toonaangevend festival in Europa (zoals Werchter, Roskilde, Glastonbury, Primavera of Roskilde) dat zulke acts kan aantrekken. Een band zal een tour simpelweg niet rondom lowlands plannen, maar wel bijvoorbeeld om Glastonbury/Primavera.
Nee je leest het verkeerd, ik denk niet dat Radiohead een Europa tour doet in Juni én in Augustus. Oftewel, ze doen Europese festivals van Juni tot Juli. Het lijkt me dan sterk dat ze anderhalve maand later weer terugkomen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken