Best Kept Secret 2016

Ik denk dat je moderat onderschat, was een paar jaar geleden Grolschafsluiter op Lowlands en had ook op Pitch een hoge spot. Sterker nog op Pitch stond er een hele lange rij voor de gashouder omdat hij vol was en mensen er niet bij mochten. Dit is toch wel een stage TWO afsluiter of een plekje onder de headliner op mainstage. Nou Caribou lijkt me wel een vergelijkbare act? En er hebben wel vaker elektronische live-acts gestaan (Forest Swords, Fuck Buttons, Notwist om maar een paar dingen te noemen).

Ja dat denk ik ook dan. Herinner me dat ze in 2014(?) KluB C afsloten en dat ik dat ook onbegrijpelijk vond, prima muziek die ze maken maar zo populair zijn ze toch niet? Maargoed je hebt wel gelijk dat ze een beetje vergelijkbaar zijn met Caribou. Maar als ze zo groot zijn als je zegt dan lijkt me niet dat er nog plek is voor Moderat op het affiche, Caribou staat er namelijk ook weer en ze geven nooit heel veel hogere spots weg aan elektronische acts.

Ja dan is DTRH misschien waarschijnlijnker, op een plek zoals FlyLo.
Overigens is prima muziek wel kort door de bocht, op elektronisch gebied is er weinig vergelijkbaar. En zijn ook een inspiratie oor Thom Yorke (for what it's worth)

http://pitchfork.com/news/62891-wolf-parade-announce-first-shows-in-five-years-working-on-new-music/

"Dinsdagavond droppen we een handje kleinere namen van nieuwe acts bij @roosmarijn." (Die van 3voor12)
Uit een tweet van BKS.

Als ze al zeggen kleinere namen dan verwacht ik niet zo erg veel spannends, misschien wat Nederlandse bandjes. Hoop dat er iets leuks tussen zit.

Of een beetje in de sfeer van vorig jaar heel veel. Ze kunnen het zich nu niet permitteren om met opvulling te komen.
Of met Radiohead alle weekendtickets uitverkopen ja.

Of met Radiohead alle weekendtickets uitverkopen ja.

Met zoiets of The Strokes zouden ze echt hard kunnen stunten, maar ik verwacht echt niet dat dat gaat gebeuren. Ik neig momenteel zelfs naar Damien Rice omdat ik die nergens anders zie staan en vorige keer erg goed ontvangen werd.

Die kleine namen van ESNS kun je al wel zo'n beetje uit tekenen: Vant, Blossoms, Honne en Indian Askin. Die laatste is sowieso zeker.

Black Honey en White vind ik nog goede namen. En van eigen bodem: St. Tropez en The Homesick.

(Vind zelf Indian Askin niet zo sterk, maar inderdaad, het lijkt wel voor de hand liggend)

Radiohead zie ik ook niet echt als realistische optie, weet iemand toevallig of Editors duur is?? Als die er niet hadden gestaan en ze enkel Radiohead als dure headliner (samen met Beck en Foals o.i.d.) hadden gehad was het al een ander verhaal geweest.

Zou het? Ik denk niet dat hij daar het beste publiek voor zich heeft, al moet ik erbij zeggen dat ik nog nooit een fijn publiek heb gehad bij een van zn shows.

Zou het? Ik denk niet dat hij daar het beste publiek voor zich heeft, al moet ik erbij zeggen dat ik nog nooit een fijn publiek heb gehad bij een van zn shows.
Ik denk dat je quote een beetje verkeerd is gegaan, maar dat 9 crimes is best een hitje en er hebben toch wel vaker singer songwriters gestaan. En naar de verhalen van BKS is hij best theatraal.

9 crimes is best een hitje en er hebben toch wel vaker singer songwriters gestaan. En naar de verhalen van BKS is hij best theatraal.

Tja. theatraal op z'n eigen manier, en Rice is ook niet per se de typische bloemenkransjes-singersongwriter, en heeft ook al (in verhouding tot de Passengers en Sheerans) wat minder toegankelijke nummers. Ach ja, we zullen zien.

Black Honey en White vind ik nog goede namen. En van eigen bodem: St. Tropez en The Homesick.

(Vind zelf Indian Askin niet zo sterk, maar inderdaad, het lijkt wel voor de hand liggend)

Ja, fijne acts die je noemt en mogen zeker komen. Maar ik vermoed de namen die ik noemde omdat die al bij het management van friendly fire zitten, die BKS organiseren.

Kid wrote:

Ja, fijne acts die je noemt en mogen zeker komen. Maar ik vermoed de namen die ik noemde omdat die al bij het management van friendly fire zitten, die BKS organiseren.

Ah, je hebt goed onderzoek gedaan! Ja, dan kunnen we inderdaad niet om die namen heen. :)

Met Vant zouden ze wel scoren bij het grote publiek in ieder geval. Zouden ze ook Hinds ook aankondigen, denken jullie? Er zijn nog niet zoveel albums uit dit jaar, maar ik vond Leave Me Alone van ze toch wel één van de beste releases tot nu toe in 2016.

Verwacht het niet, stonden de vorige editie al op BKS en de reviews van hun platen zijn volgens mij overwegend negatief.

Verwacht het niet, stonden de vorige editie al op BKS en de reviews van hun platen zijn volgens mij overwegend negatief.

Oh, dan zullen ze niet komen! Heb helemaal gemist dat die er vorig jaar stonden.

(Die negatieve recensies vallen wel mee, hoor. laagste wat ik had gezien was een 6.5 of zoiets; maar vooral redelijk hoge cijfers gezien van Pitchfork en NME)

Ik denk dat je quote een beetje verkeerd is gegaan, maar dat 9 crimes is best een hitje en er hebben toch wel vaker singer songwriters gestaan. En naar de verhalen van BKS is hij best theatraal.

Yep, ik zie Damien Rice ook wel als optie voor Pinkpop. Al valt hij niet in de standaard categorie 'Singer/Songwriter' die we met overmaat op Pinkpop vinden (Passenger/JamesBay). En dan zal hij hoogstwaarschijnlijk op de 3FM stage spelen, en dat zie ik toch niet zomaar gebeuren.
Kan trouwens goed dat Damien Nederland overslaat aangezien hij de afgelopen jaren al 2x geweest is. Toch hoop ik 'm komende zomer weer te zien. Hopelijk met enkele nieuwe songs.

Users who are viewing this thread