[BE] Pukkelpop 2015

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Behalve Ride niet echt interessant…
Tyler ook wel hoor, is een van de meest energieke live artiesten ooit. Wel de moeite om naar toe te gaan (ook als je niets met zijn muziek hebt)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Tyler en Ride zijn inderdaad de enige echt interessante dingen. Toevallig allebei ook weer op die sterke zaterdag. Ik hoop echt dat ik dan vrij ben, zodat ik toch nog een dagje kan gaan (en dat er geen grote headliner bij komt, zodat er nog zaterdagtickets zijn in juli).
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
Behalve Ride niet echt interessant…

Tyler ook wel hoor, is een van de meest energieke live artiesten ooit. Wel de moeite om naar toe te gaan (ook als je niets met zijn muziek hebt)

misschien toch even kijken dan. Wel weer helemaal niets van de eerder genoemde kanshebbers
 

Protput

Playlistbediener
22 apr 2015
28
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Protput wrote:</div>
KoL geloof ik niet in. Ik zeg Alt J, en ze wachten met aankondigen tot Rock Werchter vrijdag (bijna) uitverkocht is.
Alt J heeft dat weekend nog maar 1 festival bevestigd.

Dat zou op papier een nog zwakkere headliner zijn dan Bastille. Net als voorgenoemde een band die eigenlijk hoogstens een plek in de late namiddag/vroege avond verdient, met het verschil dat Bastille een handvol nr 1-hits achter de hand heeft en dus net iets meer tickets zal doen verkopen.

Oei, ik denk dat je Alt-J redelijk onderschat. Doen overal behoorlijk grote zalen ondertussen hoor! Verwacht ook een redelijk hoge spot voor hen op RW.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Protput wrote:</div>
KoL geloof ik niet in. Ik zeg Alt J, en ze wachten met aankondigen tot Rock Werchter vrijdag (bijna) uitverkocht is.
Alt J heeft dat weekend nog maar 1 festival bevestigd.


Dat zou op papier een nog zwakkere headliner zijn dan Bastille. Net als voorgenoemde een band die eigenlijk hoogstens een plek in de late namiddag/vroege avond verdient, met het verschil dat Bastille een handvol nr 1-hits achter de hand heeft en dus net iets meer tickets zal doen verkopen.


Oei, ik denk dat je Alt-J redelijk onderschat. Doen overal behoorlijk grote zalen ondertussen hoor! Verwacht ook een redelijk hoge spot voor hen op RW.

Nee hoor, ik weet dat ze een redelijk hoge spot zullen krijgen en Vorst Club makkelijk uitverkocht hebben. Maar ze staan op de Werchterdag die voor geen meter verkoopt, en dan nog vlak onder de echt grote namen. Ik denk dat Alt-J nog niet klaar is om in Belgie een dag te dragen, zeker niet op een festival dat al een risico neemt met Bastille.

Het is dat Pukkelpop in een reply op Twitter gezegd heeft dat er nog een zaterdagheadliner ontbreekt, anders had ik al lang gezegd dat ze The Offspring naar die headlinerplek schuiven en iets als Alt-J of Foals als nieuwe sub boeken.
 

Protput

Playlistbediener
22 apr 2015
28
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Protput wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>


<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Protput wrote:</div>
KoL geloof ik niet in. Ik zeg Alt J, en ze wachten met aankondigen tot Rock Werchter vrijdag (bijna) uitverkocht is.
Alt J heeft dat weekend nog maar 1 festival bevestigd.


Dat zou op papier een nog zwakkere headliner zijn dan Bastille. Net als voorgenoemde een band die eigenlijk hoogstens een plek in de late namiddag/vroege avond verdient, met het verschil dat Bastille een handvol nr 1-hits achter de hand heeft en dus net iets meer tickets zal doen verkopen.


Oei, ik denk dat je Alt-J redelijk onderschat. Doen overal behoorlijk grote zalen ondertussen hoor! Verwacht ook een redelijk hoge spot voor hen op RW.


Nee hoor, ik weet dat ze een redelijk hoge spot zullen krijgen en Vorst Club makkelijk uitverkocht hebben. Maar ze staan op de Werchterdag die voor geen meter verkoopt, en dan nog vlak onder de echt grote namen. Ik denk dat Alt-J nog niet klaar is om in Belgie een dag te dragen, zeker niet op een festival dat al een risico neemt met Bastille.

Het is dat Pukkelpop in een reply op Twitter gezegd heeft dat er nog een zaterdagheadliner ontbreekt, anders had ik al lang gezegd dat ze The Offspring naar die headlinerplek schuiven en iets als Alt-J of Foals als nieuwe sub boeken.

't Is inderdaad voor zaterdag die headliner, Offspring - Alt J - Netsky lijkt me perfect mogelijk op de main stage...
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Nee Alt-j gaat echt geen headliner zijn als ze ook al op werchter staan. Waar ze geen headliner zijn btw. Als ze exclusief voor Pukkelpop waren hadden ze nog wel een argument gehad om ze als headliner neer te zetten. Nu dus niet.

Ride is een leuke aankondiging.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Tege het einde van de maand nog de belgische bands (30-tal), hier enkele kanshebbers:
The Bony King
The Van Jets
Bed Rugs
The Scabs (solliciteerden op het vtm-programma iedereen beroemd naar een plek op de affiche van pukkelpop)
AKS
 

dEUS

Randprogramma
29 jan 2015
136
0
Tege het einde van de maand nog de belgische bands (30-tal), hier enkele kanshebbers:
The Bony King
The Van Jets
Bed Rugs
The Scabs (solliciteerden op het vtm-programma iedereen beroemd naar een plek op de affiche van pukkelpop)
AKS

doe daar The Hickey Underworld ook maar bij, nieuwe plaat, paar sterke nummers!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Fuck had Refused toch wel echt verwacht. En waar blijft die zaterdag Headliner? die komt toch nog wel mag ik hopen, hoor er bizar weinig over...
Ride is tof maar verder... meh
 

bbmm

Playlistbediener
24 apr 2015
10
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonske122 wrote:</div>
Tege het einde van de maand nog de belgische bands (30-tal), hier enkele kanshebbers:
The Bony King
The Van Jets
Bed Rugs
The Scabs (solliciteerden op het vtm-programma iedereen beroemd naar een plek op de affiche van pukkelpop)
AKS


doe daar The Hickey Underworld ook maar bij, nieuwe plaat, paar sterke nummers!

+ Zinger, St. Grandson en I will, I swear van de nieuwe lichting
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Nieuwe theorie: Pukkelpop heeft net als Lowlands de exclusiviteit die Les Ardentes over Kendrick Lamar had uitgekocht. Maar ze moeten wachten tot het begin van de zomer om hem aan te mogen kondigen, zodat Les Ardentes nog zoveel mogelijk tickets kan verkopen.

Op zich wel een plausibele redenering: In 2008 en 2009 hebben ze ook al eens gewacht tot begin juli met het aankondigen van een headliner, omdat die ook op (het niet uitverkochte) Rock Werchter stonden dat jaar (Sigur Ros en Placebo). Bovendien wordt Les Ardentes voornamelijk door Franstaligen bezocht, dus er is denk ik wel ruimte voor 2 Belgische optredens van Kendrick, zeker omdat hij nu echt begint door te breken bij het radiopubliek en bovendien op een sterke Pkp-dag terecht zou komen.
 

Sandervandam

Randprogramma
15 jan 2014
191
0
Nieuwe theorie: Pukkelpop heeft net als Lowlands de exclusiviteit die Les Ardentes over Kendrick Lamar had uitgekocht.

Dan zou zaterdag echt een goede dag zijn en zou ik wel gaan.
Tyler, the Creator, Tame Impala, Pond, Ride, Todd Terje, James Blake en Four Tet zijn al aangekondigd, als daar nog Kendrick bijkomt heb ik er wel €100 voor over.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Feit blijft dat die vrijdag matig blijft. Zeker nu Ride en Tyler ook op de zaterdag zijn toegevoegd zit er een enorme kloof tussen de donderdag en de zaterdag. Op vrijdag heb ik enkel CHVRCHES, Amenra, Courtney Barnett, John Talabot, Ought en Mastodon als must see's.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Feit blijft dat die vrijdag matig blijft. Zeker nu Ride en Tyler ook op de zaterdag zijn toegevoegd zit er een enorme kloof tussen de donderdag en de zaterdag. Op vrijdag heb ik enkel CHVRCHES, Amenra, Courtney Barnett, John Talabot, Ought en Mastodon als must see’s.

maar gelukkig wijs ik je er op dat je een hoop vergeten ben: The Gaslight Anthem, Major Lazer(niet goed, wel lekker feestje), FFS, Menzingers is best tof, Mini Mansions ga ik denk ik wel even checken en natuurlijk Radkey. Verder inderdaad sowieso naar CHVRCHES en Courtney Barnett
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Feit blijft dat die vrijdag matig blijft. Zeker nu Ride en Tyler ook op de zaterdag zijn toegevoegd zit er een enorme kloof tussen de donderdag en de zaterdag. Op vrijdag heb ik enkel CHVRCHES, Amenra, Courtney Barnett, John Talabot, Ought en Mastodon als must see’s.

maar gelukkig wijs ik je er op dat je een hoop vergeten ben: The Gaslight Anthem, Major Lazer(niet goed, wel lekker feestje), FFS, Menzingers is best tof, Mini Mansions ga ik denk ik wel even checken en natuurlijk Radkey. Verder inderdaad sowieso naar CHVRCHES en Courtney Barnett

Dat is schmaack natuurlijk. Gaslight Anthem, Radkey, FFS ga ik wel kijken als er niks is. Menzingers wil ik opzich wel zien, en Mini Mansions ken ik eerlijk gezegd nog niet. Major Lazer wil ik nog niet dood gevonden worden. Maar desondanks zal ik me ook zeker wel gaan vermaken op de vrijdag, en een wat rustiger dagje tussendoor kan ook zeker geen kwaad ;)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div>
Feit blijft dat die vrijdag matig blijft. Zeker nu Ride en Tyler ook op de zaterdag zijn toegevoegd zit er een enorme kloof tussen de donderdag en de zaterdag. Op vrijdag heb ik enkel CHVRCHES, Amenra, Courtney Barnett, John Talabot, Ought en Mastodon als must see’s.


maar gelukkig wijs ik je er op dat je een hoop vergeten ben: The Gaslight Anthem, Major Lazer(niet goed, wel lekker feestje), FFS, Menzingers is best tof, Mini Mansions ga ik denk ik wel even checken en natuurlijk Radkey. Verder inderdaad sowieso naar CHVRCHES en Courtney Barnett


Dat is schmaack natuurlijk. Gaslight Anthem, Radkey, FFS ga ik wel kijken als er niks is. Menzingers wil ik opzich wel zien, en Mini Mansions ken ik eerlijk gezegd nog niet. Major Lazer wil ik nog niet dood gevonden worden. Maar desondanks zal ik me ook zeker wel gaan vermaken op de vrijdag, en een wat rustiger dagje tussendoor kan ook zeker geen kwaad
icon_wink.gif

Mini Mansions heeft met Vertigo een best aardig nummer en het is volgens mij de bassist van QOTSA. Major Lazer, tja ik snap t wel hoor maar heb me er op RW al twee keer heel goed vermaakt. En als er niets tofs tegenover staat, sla ik zo'n feestje niet over ;)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Residual Kid zelfbevestigd, blijkbaar een bandje dat op SXSW stond dit jaar. Klinkt nog oke als tentopener.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken