[BE] Pukkelpop 2015

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Op Rock en Seine staan ook een boel namen die ik nog wel op Pukkelpop wil zien: The Libertines, Mark Lanegan Band, Jacco Gardner, Ghost, Parquet Courts, Catfish & the Bottlemen, My Morning Jacket en Kadavar mogen allemaal wel doorkomen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
The Libertines verwacht ik niet meer. Die kunnen voor de prijs die ze waarschijnlijk vragen echt niet meer de ticketverkoop een boost geven.(helaas). Maar ik had bij deze groep namen Kol verwacht aangezien die de voorgaande weken ook voor een aantal festivals zijn aangekondigd. Ik vind het maar stil rond die laatste headliner. Er zijn nog een aantal leuke middelgrote namen maar wat men zegt we kunnen nog veel Belgische bands verwachten...
 

BG

Playlistbediener
17 mrt 2015
49
0
Op zich wel een plausibele redenering: In 2008 en 2009 hebben ze ook al eens gewacht tot begin juli met het aankondigen van een headliner, omdat die ook op (het niet uitverkochte) Rock Werchter stonden dat jaar (Sigur Ros en Placebo). Bovendien wordt Les Ardentes voornamelijk door Franstaligen bezocht, dus er is denk ik wel ruimte voor 2 Belgische optredens van Kendrick, zeker omdat hij nu echt begint door te breken bij het radiopubliek en bovendien op een sterke Pkp-dag terecht zou komen.

Lamar staat zaterdag op Frequency dus dat is helaas uitgesloten. Er blijft toch erg weinig over als echte headliner act: kings of Leon of Paul McCartney. Mccartney doet festivals maar nog geen data in augustus. Overgebleven en realistische beschikbare grotere namen zijn geen echte headliners zoals alt j. Misschien wachten tot Werchter vrijdag uitverkoopt met deze act? Heeft Werchter ooit grote act gedeeld met Pukkelpop in zelfde jaar?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.211
Ik zie pukkelpop wel The Script op zaterdag zetten als headliner, als ze niet te laat moeten spelen op V festival dan..
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Of zullen ze toch niet moeten wachten op een échte exclusieve act? Misschien ben ik te optimistisch… Maar ik kan me geen andere reden meer bedenken.
LEES: Radiohead… Philip Selway tourt tot en met 9 augustus solo… :’). Wellicht dat Jonny Greenwood iets verklapt op BKS.

Maar waarom nog zo lang wachten? Op Sziget en Lollapalooza Berlin na hebben alle grote festivals in die periode hun headliners al. En de verkoop van Pukkelpop loopt lekker (combi's enkele weken terug al half uitverkocht en de zaterdag is goed genoeg om lekker te gaan), als ze nog lang wachten komt die headliner er pas als het festival zo goed als uitverkocht is. En wat is dan het nut van miljoenen te dokken voor een exclusieve show?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Misschien... komt er GEEN headliner meer bij op zaterdag. De horror!

Main stage mogelijkheden:

Sore Losers - The Maccabees - Tame Impala - Offspring - Netsky
The Maccabees - The War On Drugs - Offspring - Evil Superstars - Netsky
Tyler the Creator - Tame Impala - Offspring - Underworld - Netsky

Bij nader inzien zie ik niets werken... Er is echt nog een dagdrager nodig voor de zaterdag vind ik...
 

bbmm

Playlistbediener
24 apr 2015
10
0
Eigenlijk passen The Strokes wel perfect als headliner op die dag! Zou zalig zijn. Maar sowieso wel raar, als er een grote headliner komt, dat die zo laat wordt aangekondigd.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Of zouden de geruchten over het heroprichten van Oasis zonder Noel kloppen? Maar goed, die kans lijkt me nog kleiner dan radiohead op pkp.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
298
Hoop eigenlijk dat Modestep weer komt, maar dan Live, ze komen binnen enkele dagen met een nieuwe plaat en ze staan 21 augustus in Zwitserland dacht ik. Het jammere zou zijn dat ze dan enkel op de nu al sterke donderdag kunnen komen. En die dag heeft al sterke dance namen zoals Sigma, Knife Party, rebel Sound Boyz Noise en Rudimental. Ze staan wel ook al op Couleur café, maar ik denk ni dat dat een probleem zal zijn. Hopelijk verzetten ze Rebel Sound of Knife Party naar vrijdag en zetten ze Modestep LIVE op donderdag. Maarjah, wishfull thinking zeker...

[video]https://www.youtube.com/watch?v=t9NK7ue27xo[/video]
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Alle dagkaarten weg. Ongelofelijk. Daar gaat die headliner voor zaterdag...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Ik vind het toch verdacht dat beide op exact hetzelfde moment uitverkopen, zonder enige waarschuwing vooraf (voordien waren het enkel combi's die snel gingen).

Maar goed, daar gaat mijn plan om aan het begin van de zomer een zaterdagticket te kopen.
 

bbmm

Playlistbediener
24 apr 2015
10
0
Inderdaad vreemde zaak, misschien het aantal dagtickets wat naar beneden gehaald, zou me niets verwonderen
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Alle dagkaarten weg. Ongelofelijk. Daar gaat die headliner voor zaterdag…

Dat zal denk ik niet gebeuren. Als ze die headliner nu nog hadden moeten boeken, was dat denk ik niet meer gelukt. En de headliner gaan ze nu ook niet meer cancellen.

Ik denk eerder dat het aantal dagtickets naar beneden is gebracht en de combi's omhoog
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
Alle dagkaarten weg. Ongelofelijk. Daar gaat die headliner voor zaterdag…

Dat zal denk ik niet gebeuren. Als ze die headliner nu nog hadden moeten boeken, was dat denk ik niet meer gelukt. En de headliner gaan ze nu ook niet meer cancellen.

Ik denk eerder dat het aantal dagtickets naar beneden is gebracht en de combi’s omhoog

En als die twee nu eens in verband staan? Dagtickets omlaag omdat ze geen headliner vonden en die dagen met Bastille en The Offspring bovenaan kut zouden verkopen?
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mattman wrote:</div>
Alle dagkaarten weg. Ongelofelijk. Daar gaat die headliner voor zaterdag…


Dat zal denk ik niet gebeuren. Als ze die headliner nu nog hadden moeten boeken, was dat denk ik niet meer gelukt. En de headliner gaan ze nu ook niet meer cancellen.

Ik denk eerder dat het aantal dagtickets naar beneden is gebracht en de combi’s omhoog


En als die twee nu eens in verband staan? Dagtickets omlaag omdat ze geen headliner vonden en die dagen met Bastille en The Offspring bovenaan kut zouden verkopen?

lijkt mij idd ook de reden, maar het is niet dat het uitverkopen een headliner kost: die was er toch al niet
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Dat kan volgens mij niet anders dat ze de dagtickets omlaag hebben gehaald en combi's omhoog. No way dat die dagen zo rap uitverkopen anders. En dat met de slechtste PKP lineup ooit... :-/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken