[BE] Pukkelpop 2014

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Vorig jaar ergens laatste week van april, zaten op de bus naar parijs toen en die uitstap viel de 2e week na de paasvakantie :)
 

woutdeckers

Playlistbediener
6 dec 2013
20
0
als vaste pukkelpop ganger kaartje weer gekocht!

maar hoe groot zien jullie de kansen in voor Neutral Milk Hotel en Blink 182?
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
Blink-182 niet omdat ze al vol zitten zijdens het pkp weekend.
Stromae en Skrillex staan al op Rock Werchter, zeker skrillex niet stromae denk/hoop ik niet.
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
En misschien voor velen niet belangerijk maar Dj Guv(genre: Jump-Up Drum & Bass) lijkt me ook zeker, hier op zijn tourdata staat dat hij naar hasselt komt in augustus maar ze zeggen er niet precies bij welke datum, lijkt me toch niet anders dan dat hij naar pukkelpop komt.

https://www.facebook.com/228225337244122/photos/a.298897920176863.69403.228225337244122/651339111599407/?type=1&theater
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
En hoe worden de kansen van Stromae en Skrillex gezien?

Denk niet dat die 2 komen, ze staan op Werchter al. Al is die Stromae overal te vinden lijkt wel...




als vaste pukkelpop ganger kaartje weer gekocht!

maar hoe groot zien jullie de kansen in voor Neutral Milk Hotel en Blink 182?

Kan beide wel denk ik. Neutral Milk Hotel zou ik wel graag zien komen, heb niet zoveel met Blink 182 maar ach mag best komen van mij.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Die eerste lading namen is niet verkeerd (al hoop ik wel dat we zowat alle elektronische namen wel hebben nu).

Eens kijken wie er nu nog kans maakt bij een volgende aankondiging. :)

- Beck (geweldige grote naam, staat eind augustus in Ierland, perfect dus)
- Disclosure (geen Werchter, zit dan in Europa)
- Wild Beasts (staan eind aug op End Of The Road fest in de UK)
- Yo La Tengo (idem)
- The Horrors (goede Pukkelpopnaam, tourt dan)
- Lily Allen (is in de buurt en grotere kans na wegvallen Werchter)
- The Flaming Lips (zitten op 30/08 in de UK)
- Intergalactic Lovers (zijn populair nu en niet op Werchter)
- School is Cool (idem)
- Pet Shop Boys (hoop echt nog op een 'classic' verrassing, deze zou perfect kunnen)
- Caribou (goede Pukkelpopnaam die dan in de buurt is)

minder kans:
- Neutral Milk Hotel (zitten 14 en 16 augustus in GB...)
- Skrillex (zou kunnen maar staat al op Werchter)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
645
Die eerste lading namen is niet verkeerd (al hoop ik wel dat we zowat alle elektronische namen wel hebben nu).

Eens kijken wie er nu nog kans maakt bij een volgende aankondiging.
icon_smile.gif


- Beck (geweldige grote naam, staat eind augustus in Ierland, perfect dus)<br>
- Disclosure (geen Werchter, zit dan in Europa)<br>
- Wild Beasts (staan eind aug op End Of The Road fest in de UK)<br>
- Yo La Tengo (idem)<br>
- The Horrors (goede Pukkelpopnaam, tourt dan)<br>
- Lily Allen (is in de buurt en grotere kans na wegvallen Werchter)<br>
- The Flaming Lips (zitten op 30/08 in de UK)<br>
- Intergalactic Lovers (zijn populair nu en niet op Werchter)<br>
- School is Cool (idem)<br>
- Pet Shop Boys (hoop echt nog op een ‘classic’ verrassing, deze zou perfect kunnen)<br>
- Caribou (goede Pukkelpopnaam die dan in de buurt is)

minder kans:<br>
- Neutral Milk Hotel (zitten 14 en 16 augustus in GB…)<br>
- Skrillex (zou kunnen maar staat al op Werchter)

Caribou doet al 2 Belgische festivals in juli, zou een beetje overkill worden. The Horrors staan op Les Ardentes, dat is ook afwachten. Disclosure heb je precies gemist op de affiche ;)

Voor die laatste sub (op zaterdag) zal het waarschijnlijk tussen Vampire Weekend (week nadien op R+L), Jack White (nieuw album op komst maar in juni/juli in de VS) en Beck (meerdere Europese data eind augustus) gaan. Bij Beck zie ik het nog wel gebeuren dat hij OLT Rivierenhof verkiest, net zoals Portishead en Sigur Ros de voorbije jaren, zeker nu hij een meer intiem album afgeleverd heeft. Vampire Weekend lijkt me een zekerheidje, maar die kunnen zowel sub als spot voor de sub zijn.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Jack White (nieuw album op komst maar in juni/juli in de VS

Ik hoop hier zo op. Een van de beste artiesten van de laatste jaren. Al vrees ik dat meneer lekker de hele zomer in USA blijft en misschien eind dit jaar of zelfs pas volgend festival seizoen deze kant op komt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hoe groot schatten jullie de kans in voor London Grammar ?

0.

Ze staan al op werchter en voor een band is het gewoon om 1 festival optreden per land te doen. in nederland doen ze Lowlands in Belgie Rock werchter
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
645
0.

Ze staan al op werchter en voor een band is het gewoon om 1 festival optreden per land te doen. in nederland doen ze Lowlands in Belgie Rock werchter

Rock Werchter en Pukkelpop delen elk jaar namen hoor. Vorig jaar James Blake, Rudimental (wel DJ set), Kendrick Lamar en Haim. In 2008 en 2009 deelden ze met Sigur Ros en Placebo zelfs (sub)headliners.

Wat dat betreft denk ik dat de gedeelde niet-Belgische acts London Grammar, Warpaint en Metronomy zouden kunnen zijn, gezien die alledrie al Europese data voor augustus hebben.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
970
291
http://www.99festivals.com/you-me-at-six-bevestigd-zichzelf-voor-snel-verkopend-pukkelpop/
ZELFBEVESTIGING
You me at six bevestigd zichzelf
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
645
Nog 2000 combi's over (waarschijnlijk zelfs een stuk minder, aangezien het bericht van deze middag dateert). Ook dagtickets voor vrijdag en zaterdag zitten al over de helft.

Kom zeg, zo goed is die line up toch ook niet?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Nog 2000 combi’s over (waarschijnlijk zelfs een stuk minder, aangezien het bericht van deze middag dateert). Ook dagtickets voor vrijdag en zaterdag zitten al over de helft.

Kom zeg, zo goed is die line up toch ook niet?

Vind ik ook vreemd. Die line up is tot nu toe best ok, maar niet super ofzo.

Ik hoop dat iedereen beseft dat dit snelle uitverkopen een grote impact zal hebben op de kwaliteit van de nog aan te kondigen namen... Als de combitickets allemaal de deur uit zijn voor de volgende namedrop (100% kans dus), dan zou de volgende namedrop(s) wel eens heel heel teleurstellend kunnen worden.

Ik hoop dat ze die dj's nu een beetje achterwege laten. Daar hebben we er nu echt écht wel al genoeg van.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nog 2000 combi’s over (waarschijnlijk zelfs een stuk minder, aangezien het bericht van deze middag dateert). Ook dagtickets voor vrijdag en zaterdag zitten al over de helft.
Kom zeg, zo goed is die line up toch ook niet?

Dat niet, maar wel nu al een stuk beter dan die van vorig jaar. Lowlands is niet uitverkocht dus mensen kiezen slim genoeg dit jaar voor de betere line-up
 

ils13

Playlistbediener
6 mrt 2014
19
0
Nog 2000 combi’s over (waarschijnlijk zelfs een stuk minder, aangezien het bericht van deze middag dateert). Ook dagtickets voor vrijdag en zaterdag zitten al over de helft.

Kom zeg, zo goed is die line up toch ook niet?

De line-up is tot nu toe vooral goed gevuld met elektronisch/DJ's etc, dus je weet wie er en masse zal rondlopen he dit jaar? En ik vrees ook voor wat mattman zegt: dit belooft ook niet veel goeds voor de rest van de line-up. Verder vrees ik ook dat er dit jaar nóg minder volk zal staan op bepaalde rock concerten... Ik herinner me vorig jaar bijvoorbeeld een met moeite half gevulde marquee voor acts als Miles Kane, Johnny Marr etc terwijl tot voor een jaar of 2 à 3 het publiek er nog de hele namiddag tot aan de doorgang op elkaar gepropt zat, dat er geen doorkomen aan was.

Bevestigt nogmaals mijn vrees dat Pukkelpop van jaar tot jaar stilletjes wordt omgevormd tot een dance-festival voor al digenen die niet aan een Tomorrow-land ticketje zijn geraakt. Wat rock-bandjes als randanimatie zullen er nog wel zijn maar de trend van jaar tot jaar is duidelijk. Ik heb lang getwijfeld maar tickets kopen om ze toch maar te hebben en dan op een ietwat ontgoochelend festival te moeten staan, neen bedankt. En de omruilkassa's zijn ook geen optie, want dat is een smerig systeem waarbij je je tickets te koop aanbiedt, maar als ze niet verkocht raken krijg je ze ook niet meer terug om alsnog zelf te gaan!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken