[BE] Pukkelpop 2014

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Zéér blij met die namen. Minder djs (haast geen) maar meer Pukkelpop-achtige namen. Slowdive!

 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
De line-up is zeker nog niet compleet hoor! ondanks ik een dj liefhebber ben hebben ze mij al zeer te vreden kunnen stelen met Pedulum Dj-Set, de andere namen zijn ook mooi, maar ik verwacht toch nog steeds een iets grote naam misschien jack white?
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Sharmarvelous wrote:</div>
Is de hele line up nu compleet?<br><br>
Of kunnen we nog meer namen verwachten?

Nog een 80tal namen te gaan, waaronder een hoop Belgische.

Hoop dat 1 daarvan Soulwax is, in ieder geval erg blij met de namen van vandaag.

Ik vraag me soms eigenlijk wel af of mensen wel weten waar ze een kaartje voor kopen, en of dit niet ten koste gaat van de mensen die echt naar pukkelpop willen ipv pukkelpop te laten evalueren tot een tomorrowland 2.0 ofzo. Ik zie echt de meest idiote artiesten langs komen in de reacties op de namen van vandaag waarom bijvoorbeeld avicii nog niet is aangekondigd, ook zijn er meer negatieve dan positieve reacties op de namen van vandaag terwijl dit toch de namen zijn waarvoor ik naar pukkelpop ga, ik hoop ook niet dat ze zich hier te veel van aantrekken.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Stiekum best wel wat leuke zitten hier best wat leuke namen tussen. Hoop eindelijk eens dat Gogol Bordello feestje mee te maken. verder War on Drugs, Temples,Fink, Kooks en vooral Slowdive! en ook nog Neighbourhood... waar ik net van de week kaarten voor heb gekocht (London Calling)
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Mjaa. de reacties op facebook zijn gewoon pubertjes van 15 - 16. We mogen ze niet allemaal in een hokje steken, maar velen daarvan zijn gewoon dance liefhebbers die niet echt open staan voor andere genres. Hoe erg dit ook is.

Deze namenlichting is een lihcting voornamelijk Club en Castello (zo zie ik het toch) met wat marqueenamen bij.
Pukkelpop zal nooit een geheel dansfestival worden hoor, die schrik heb ik niet.
Maar ik prefereer Werchter vanwege het iets oudere publiek, en dat de affiche toch meer aanleunt bij mijn muzieksmaak.

Edit: de reactie ik wacht nog op de headliners is wel schitterend. Weer iemand die niet doorheeft dat die er al zijn. Enkel op een naam voor de vooravond (tussen 18 en 20u) kan je nog verwachten.
 

ils13

Playlistbediener
6 mrt 2014
19
0
Ik vraag me soms eigenlijk wel af of mensen wel weten waar ze een kaartje voor kopen, en of dit niet ten koste gaat van de mensen die echt naar pukkelpop willen ipv pukkelpop te laten evalueren tot een tomorrowland 2.0 ofzo. Ik zie echt de meest idiote artiesten langs komen in de reacties op de namen van vandaag waarom bijvoorbeeld avicii nog niet is aangekondigd, ook zijn er meer negatieve dan positieve reacties op de namen van vandaag terwijl dit toch de namen zijn waarvoor ik naar pukkelpop ga, ik hoop ook niet dat ze zich hier te veel van aantrekken.

Nagel op de kop. Het is tegenwoordig gewoon "in de mode" om naar festivals en zelfs concerten te gaan. Maakt niet uit wie er op de affiche staat, gewoon ticketje kopen. Het is soms schrijnend wat ik rondom mij zie terwijl ik naar echte topacts sta te kijken. Massa's pubers staan vooraan tussen het publiek voor een bepaalde groep, drinken erop los, houden geen seconde hun bek dicht, zitten op hun smartphone facebook, twitter etc te checken, staan zelfs met hun rug naar het podium, etc.Enfin, de muziek interesseert hen duidelijk geen reet. Serieus, waarom dan zoveel geld uitgeven? En waarom in de golden circle in de weg gaan staan van mensen die gewoon écht graag hun favoriete muziek van dichtbij willen beleven?

Hopelijk is het 'maar' een trend die over een paar jaar weer overwaait!
 

ils13

Playlistbediener
6 mrt 2014
19
0
Edit: de reactie ik wacht nog op de headliners is wel schitterend. Weer iemand die niet doorheeft dat die er al zijn. Enkel op een naam voor de vooravond (tussen 18 en 20u) kan je nog verwachten.

Nog zo'n voorbeeld van mensen die naar Pukkelpop willen omdat het "in" is maar eigenlijk niet weten waar Pukkelpop voor staat he ;) Voor de grote namen en knallers van headliners moet je naar Werchter. Pukkelpop is heel anders, en ik hoop echt dat het zo blijft! Ik houd van beide festivals, maar Pukkelpop is jarenlang mijn absolute favoriet geweest wegens veel gezelliger, veel meer te ontdekken, en vroeger ook veel rustiger. Da's jammer genoeg veranderd intussen, en niet om de goeie redenen.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Ik ga er eigenlijk vanuit dat het grootste deel van het publiek feestjes bouwt bij de dj's en het bij de bands waarvoor ik ga rustig is haha, vorig jaar op lowlands hetzelfde meegemaakt meer dan half lege tenten bij tame impala, james blake, chvrches, nick cave, nine inch nails en nog veel meer dingen waar ik nu niet op kom. Ik zie trouwens dat naast Forest Swords en Darkside (https://www.youtube.com/watch?v=g3AMQCf4lj4 genieten dit) ook James Holden er staat(niet gezien in de aankondigingen zag hem er toevallig tussen staan), nu Jon Hopkins er nog bij en qua elektronica ben ik tevreden al mag een Fuck Buttons of Caribou ofzo altijd.
 

ils13

Playlistbediener
6 mrt 2014
19
0
De meesten gaan inderdaad nog altijd op de dance-weide feesten, wat ik prima vind: die 2 tenten zijn ervoor, er is een dansvloer, 't is leuk ingericht, etc. Maar ik merk ook meer en meer van die ongeïnteresseerde fuivers voor het hoofdpodium, meestal dan bij de namen die ze goed kennen van Studio Brussel en TMF/Jim, maar voor de rest maakt het hen niet uit wat ze horen. Zo jammer, want het verbreekt de sfeer een beetje als je je favoriete groep bekijkt en dan tussen mensen staat die eigenlijk geen enkel lied kennen en de hele tijd kletsen. En in de kleinere tenten staat het dan idd half leeg, ook wel een affront voor die bands :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
De meesten gaan inderdaad nog altijd op de dance-weide feesten, wat ik prima vind: die 2 tenten zijn ervoor, er is een dansvloer, ‘t is leuk ingericht, etc. Maar ik merk ook meer en meer van die ongeïnteresseerde fuivers voor het hoofdpodium, meestal dan bij de namen die ze goed kennen van Studio Brussel en TMF/Jim, maar voor de rest maakt het hen niet uit wat ze horen. Zo jammer, want het verbreekt de sfeer een beetje als je je favoriete groep bekijkt en dan tussen mensen staat die eigenlijk geen enkel lied kennen en de hele tijd kletsen. En in de kleinere tenten staat het dan idd half leeg, ook wel een affront voor die bands
icon_smile.gif

Inderdaad, en in dat opzicht zie ik dit jaar bijzonder veel Tomorrowlanders op Pukkelpop aangezien de eerste lichting namen vol dj's zat en de Combi's uitverkocht waren vooraleer een tweede (alternatievere/band/indie) lading kwam. Daarom hoop ik dat de verdeling qua fans goed blijft zitten. Grote bands als QOTSA/The National/Editors/Portishead zullen zich geen zorgen moeten maken maar ik verwacht geen stormloop voor een act als pakweg Jonathan Wilson (een act waar ik vooraan zal staan!).

Langs de andere kant zie ik na de nieuwe namen veel muziekliefhebbers een dagkaart kopen. En het overgrote deel van de bezoekers is open mindend en muziek minnend. En ik blijft gerust wat betreft het festival zelf: Pukkelpop gaat nooit, nooit zijn alternative-identieit verliezen. Zij zijn nl geen trendvolgers maar trendzetters (een beetje hé).
 

ils13

Playlistbediener
6 mrt 2014
19
0
Ja, ik ben er ook van overtuigd dat het vooral Tomorrowlanders zijn die massaal kaarten hebben gekocht. Dat was voor mij één van de belangrijkste redenen om voor het eerst in jaaaren Pukkelpop aan mij te laten voorbijgaan. Een dagticketje is nog een optie, maar dat is het dan ook.

En nogmaals, er zijn veel mensen hier die zeggen dat Pukkelpop altijd alternatief zal blijven etc, en misschien ben ik gewoon te pessimistisch, maar ik zie het festival echt veranderen. Ja, er is nog altijd vanalles te ontdekken. En ja, er is op dit moment nog altijd meer live muziek dan plaatjesdraaiers. En er zal altijd wel zo'n alternatief aspect blijven, ze gaan niet zo dom zijn om ALLE live bands buiten te gooien. Maar ik ben toch niet de enige die ziet hoe het aandeel van dance acts op de affiche op slechts enkele jaren tijd is geëxplodeerd, hoe de Castello vorig jaar plots héél de zaterdagnamiddag en -avond werd ingepalmd door dj's en hoe deze tent 'toevallig' bij de andere dance tenten is neergepoot, hoe de dance ook in promotiefilmpjes meer naar voren wordt geschoven, hoe het festival voor het eerst in haar bestaan in amper tien dagen tijd al bijna volledig is uitverkocht terwijl er voornamelijk elektronische namen zijn bekendgemaakt,...?

Echt, ik hoop dat jullie allemaal gelijk hebben hoor... :)
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Iemand ervaring met het omzetten van tickets/overkopen? Ben op zoek naar drie combi tickets maar begrijp niet helemaal hoe ik die ga bemachtigen..
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
normaal gezien moet je via de omruilservice, omdat tickets op naam staan kan je ze niet overkopen van vrienden of andere mensen. je kan ook altijd naar de organisatie iets sturen via de site, die antwoorden je binnen de week normaal gezien. meer weet ik ook niet.
 

ThijsL

Playlistbediener
29 mrt 2014
21
0
Iemand die weet of katzenjammer ook een tour door europa doet deze zomer? :D 'k zou deze namelijk ook graag zien op pukkelpop.
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
geen idee, het is wel mogelijk, ze zijn in juli in europa dus zou het wel eens kunnen.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Rise against zie ik echt wel komen, perfecte naam voor op pukkelpop, als derdelaatste of voorlaatste op de main of afsluiter van shelter...
Ze hebben momenteel nog maar 3 data bekend, staan onderandere op zelfde festivals als Macklemore en sub focus, maar ook AM en paramore die ook in europa zijn rond pukkelpop. Oke dat is natuurlijk geen zekerheid, maar ik geloof erin :D
Ze hebben btw ook nog eens bevestigd dat dit jaar hun nieuw album uitkomt...
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
ja ik hoop ook dat ze komen, maar als ze komen staan ze zoiezo op de main-stage, de shelter is uitgesloten. misschien op de dag van the national?
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Ik begin me ineens af te vragen of er in het hardere genre niet nog wat moet bijkomen? Zoals Billy Talent, Nofx, Enter Shikari, Sick of it all? Veel van deze groepen touren in de periode van Pukkelpop... En de vans warped tour is gedaan dan in Amerika...En soms durft Pukkelpop hier groepen van programmeren...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken