[BE] Pukkelpop 2014

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik denk niet bepaald dat werchter dit jaar alternatief probeert te programmameren met kleinere nameren ik denk ik dat het gewoon een kwestie is dat er dit jaar gewoon een stuk minder middelgrote
Pop/Rock/Indie acts touren dan voorgaande jaren.

 

ils13

Playlistbediener
6 mrt 2014
19
0
mensen die niet van dance muziek houden of lieveer niet zoveel dance muziek willen horen gaan beter naar een ander festiva, pukkelpop heeft nu vele dance namen, misschien teveel voor sommigen, maar het festival blijft tenmiste doorgaan tot in de nacht en dat mis ik dan weer op zo een festival als rock werchter.

Ik wil nu niet blijven doordrammen, maar toch even vermelden dat ik helemaal niet akkoord ga met "wie niet van dance houdt gaat beter naar een ander festival". Pukkelpop IS geen dance festival, is dat ook nooit geweest, maar verkoopt haar ziel nu gewoon voor het grote geld. Een dj'ke kost pakken minder geld dan live groepen zoals Foo Fighters ofzo + qua equipment is het ook niks in vergelijking met rockbands, een laptop of hooguit een draaitafel aansluiten is peanuts in vergelijking met de hele setup die nodig is voor rockgroepen, die dan allemaal ook nog moeten soundchecken etc. Dus: volop kassa kassa! En op die manier moeten we binnen enkele jaren naar geen enkel festival meer gaan.

Ook het feit dat het festival 's nachts doorgaat is geen excuus, want dat deed het ook al toen er wel nog veel live muziek was. De boiler en dance hall staan er al jàren he! En dat vond ik ook prima zo. Rock Werchter maakt gewoon zelf die keuze om geen 'fuif' meer te beginnen na de optredens.
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
ik snap wat je bedoeld, maar de kosten die ze hebben gemaakt voor die dj's zijn enorm, als je de boiler room ziet snap je waarom, het is een enorme investering voor alle voorzieningen (led-lampen waterdampventilators,...) het is veel dance, maar heeft ook andere goeie dingen los van de dance, maar als je geen dance kan horen dan is dit een beetje geldverspilling lijkt me.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.881
8.503
Ik sluit me ook aan bij 'ils13'. Dat Pukkelpop zoveel dancenamen programmeert vind ik jammer, vooral omdat het Pukkelpop is, waarvan ik nooit had verwacht dat ze zouden gaan voor het grote geld.

Ik kan best geloven dat die lichtjes in de boiler wel wat geld kosten maar zo bands laten komen is gewoon stukken duurder natuurlijk.

Ondertussen ga ik 5 jaar lang naar Pukkelpop vanwege de mooie alternatieve namen en daarbij focus ik me nooit op die dancenamen (heb er in al die jaren maar een handvol meegepikt). Met al die beatgeoriënteerde namen wordt de keuze tussen echte bands. Voor dj's heb je al Tomorrowland (twee weekends), I love Techno, Laundry Day en een hele hoop kleinere festivals. Pukkelpop moet gewoon een vet alternatief en gevarieerd (dus niet: 40%-50% dance) blijven.

En even serieus: zit er echt iemand te wachten op Calvin Harris op pukkelpop? En DJ Fresh wordt zo stilaan een beetje de festivalhoer (a la KoL) van de Dancemuziek op de festivals.
 

nahoj

Playlistbediener
1 feb 2014
6
0
Er worden natuurlijk wel nog zo'n 110 namen aangekondigd hè. Tot nu zijn er ook nog maar een 8-tal namen die ik in de Club zie spelen. Heel erg veel Boiler- en Dance Hall-geweld. Maar zoals ik al zei komen er nog heel wat alternatievere namen voor in de Club en Marquee, plus natuurlijk een hele resem Belgische namen.

Vampire Weekend zou ook een geweldige toevoeging zijn. Voor nieuwe namen zullen we waarschijnlijk nog een maandje moeten wachten.
 

LucR

Campingartiest
10 nov 2013
67
0
Ligt het aan mij of moet de helft van de main stage-namen ook nog bekend worden?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
bestaat er een kans dat Bring me the Horizon op de main stage zou staan? Waarschijnlijk in the Shelter, maar op reading/leeds speelde ze vorig jaar een geweldige set op main, misschien zijn ze net iets te groot voor shelter?
 

dubstep is my alibi

Playlistbediener
5 dec 2013
40
0
Mooie namen die van mij ook nog mogen komen, naast de nu al fantastische line up:

Netsky,Maroon 5,Skream fgt Pokes,Baauer,Nero,Borgore,Rusko,
Of monsters and men,Pendulum, Ellie Goulding, Bakermat en Stromae

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.881
8.503
Mooie namen die van mij ook nog mogen komen, naast de nu al fantastische line up:

Netsky,Maroon 5,Skream fgt Pokes,Baauer,Nero,Borgore,Rusko,<br>
Of monsters and men,Pendulum, Ellie Goulding, Bakermat en Stromae

Nog meer dancenamen? Als ze zo'n lijstje aankondigen is mijn geloof in dat festival helemaal weg...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
bestaat er een kans dat Bring me the Horizon op de main stage zou staan? Waarschijnlijk in the Shelter, maar op reading/leeds speelde ze vorig jaar een geweldige set op main, misschien zijn ze net iets te groot voor shelter?

Als Slayer in de shelter kan, dan BMTH ook.
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
@dubstepismyalibi pendulum is gescheiden, het is nu knife party en pendulum djset wat niet echt veen voorsteld, en how jongens ik kan er toch ook niet aan doen dat pukkelpop zoveel dance namen heeft, ik zeg alleen dat ik het helemaal niet erg vind en dat ik gerust wil toegeven dat ik mijn combiticket koop vooral omwille van alle dancenamen, maar nu dat ze de boilerroom en dancehall hebben moeten ze die toch vullen met dancenamen? dat lijkt me logisch. ik begrijp jullie standpunt wel van zoveel dancenamen, maar die nemen 1/3 van de line up in en als je dan niet naar de dance gaat dan betaal je der toch voor, dat is wat ik wou bedoelen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
En even serieus: zit er echt iemand te wachten op Calvin Harris op pukkelpop? En DJ Fresh wordt zo stilaan een beetje de festivalhoer (a la KoL) van de Dancemuziek op de festivals.

IK!

zoals veel mensen hierboven ben ik meer van de bandjes maar als ze dan toch een dance naam als afsluiter hebben dan ben ik heel erg blij met Deadmau5 en Calvin Harris. ik vind Calvin Harris een van de beter (Commeriele DJ's) en het hem nog altijd veel liever dan Skrillex met zn herrie. We kunnen niet elk jaar vette electronische acts als Chase & status of paul kalkbrenner verwachten dus vind Calvin Harris een van de betere alternatieven
 

ils13

Playlistbediener
6 mrt 2014
19
0
maar nu dat ze de boilerroom en dancehall hebben moeten ze die toch vullen met dancenamen? dat lijkt me logisch. ik begrijp jullie standpunt wel van zoveel dancenamen, maar die nemen 1/3 van de line up in en als je dan niet naar de dance gaat dan betaal je der toch voor, dat is wat ik wou bedoelen.

Ja maar dat ze de boiler room en dance hall vullen met dance namen is ook het probleem niet, of toch niet wat mij betreft :) Het probleem is dat de dance namen gewoon niet meer binnen die twee tenten blijven maar nu ook al de main stage gaan inpalmen, en zoals ik eerder zei is van de storm in 2011 dan nog eens dankbaar gebruik gemaakt om de Château met veel poeha om te dopen tot Castello, en die gauw effe op de dance weide neer te poten om ook daar nog een heleboel dj's in te proppen. Terwijl de Château nog zo'n heel typerende tent was voor Pukkelpop: de plek waar je heel wat kleine, relatief onbekende groepen kon ontdekken of intieme sets kon bekijken van verdomd goeie alternatieve bands. Hetgeen Pukkelpop groot heeft gemaakt. Maar neen, makkelijk geld verdienen geniet duidelijk de voorkeur. Echte, live gespeelde muziek telt niet meer, terwijl dat nochtans de bestaansreden van een festival hoort te zijn.

Let erop, in de niet zo verre toekomst is Pukkelpop gewoon een nieuw Tomorrowland!
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
nu ga je toch tever volgens mij, pukkelpop zal nooit de tommorowland van nu worden, want dan ga ik er zelf ook niet meer naartoe, ze hebben nog steeds qotsa the national editors,...
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Ik sluit me aan bij Whynot. Pukkelpop weet ook wat hen groot heeft gemaakt! De diversiteit in de bands, dj's, groepen. Een alternatief festival met veel verschillende genres!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik ga gedeeltelijk akoord met @ils13. Ik vind dat er een geweldige mix in de diversiteit is, maar de laatste jaren gaan ze er te breed mee. Waarom is het tegenwoordig verplicht om een danceafsluiter op main stage te hebben? Eminem kan dat toch ook perfect? En dan had NIN wel in het donker gespeeld waardoor de spectaculaire licht/donker show nog enig nut zou hebben. En hou het al helemaal uit de marquee please.

Anderzijds ga ik niet akkoord met de opmerking over castello/chateau. De chateau diende voor spannende en intieme onbekende acts. Wel, het is een feit dat vandaag de dag die omschrijving sterk verwant is geraakt met het elektronische. Denk enerzijds aan bands met zo'n elektronische inslag (de The xx, London Grammar, James Blake en Chvrches van deze planeet), anderzijds aan hippe nichedjs die niet 'feestje' genoeg zijn voor de mensen in de boiler. Ik denk dat op termijn de chateau sowieso meer van die acts zou gaan boeken zijn, en dat Pukkelpop preventief inspeelt door een grotere tent te geven en er al meer op te gaan richten. Ondertussen kunnen de gitaarbands naar de eveneens geweldige club.
 

ils13

Playlistbediener
6 mrt 2014
19
0
Let op, ik heb helemaal geen probleem met elektronisch georiënteerde bands hoor! Die bands spelen live, maken vaak echt fijne muziek en ik heb zelf bvb in de dance hall ook nog wel een paar leuke live optredens gezien. Maar ivm de Castello blijf ik erbij dat ze er subtiel een 3de dance tent van aan het maken zijn. Vorig jaar werd de castello een HELE namiddag en avond bezet door uitsluitend dj's. Veel valt daar dan niet meer te ontdekken he? T

Bekijk het zo: zouden dance liefhebbers het OK vinden om Lamb Of God te zien headlinen in de boiler? Of om de dance hall een hele namiddag af te staan voor uitsluitend rockmuziek zonder dat dit elders wordt gecompenseerd?

Maar 'k ga stoppen met zagen, haha. Al goed dat er voorlopig toch nog iets te rapen valt, ik kan er maar van profiteren voor zolang het duurt :p
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Ik denk dat iedereen wel benieuwd is wanneer er nieuwe namen komen en welke deze zijn...
 

CSM

Playlistbediener
17 mrt 2014
7
4
Je kan het ook zo bekijken: met Calvin Harris, Disclosure, Ed Sheeran, Editors, DJ Fresh, John Newman, Macklemore en Tom Odell zijn de grotere namen ook sterker dan ooit vertegenwoordigd in de Top 40.
Alsof er tien jaar geleden met Tiësto, Faithless, 50 Cent, Kelis, Bloodhound Gang, Freestylers, Roger Sanchez, The Streets, The Chemical Brothers, The Offspring, Junior Jack, Mylo, Keane, Within Temptation, Felix Da Housecat, Stereo MC's, Scissor Sisters, Nailpin en Zornik geen namen uit de hitlijsten stonden. :)




 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken