[BE] Pukkelpop 2014

CSM

Playlistbediener
17 mrt 2014
8
4
Pukkelpop IS geen dance festival, is dat ook nooit geweest, maar verkoopt haar ziel nu gewoon voor het grote geld. Een dj’ke kost pakken minder geld dan live groepen zoals Foo Fighters ofzo + qua equipment is het ook niks in vergelijking met rockbands, een laptop of hooguit een draaitafel aansluiten is peanuts in vergelijking met de hele setup die nodig is voor rockgroepen, die dan allemaal ook nog moeten soundchecken etc. Dus: volop kassa kassa! En op die manier moeten we binnen enkele jaren naar geen enkel festival meer gaan.
Je beseft toch dat een groot deel van de elektronische/dans namen gewoon live optredens zijn met alles er op en er aan?

Alleen de Boiler Room is exclusief dj's, maar die staat er al sinds 1997. En het enigste wat er eigenlijk is veranderd is dat men de laatste jaren wat dj's in de Castello durft zetten. En die passen daar ook wel.
En even serieus: zit er echt iemand te wachten op Calvin Harris op pukkelpop?
Ik. Geen idee of het live iets waard gaat zijn maar ik heb die mens zijn producties altijd al top gevonden.

Terwijl de Château nog zo’n heel typerende tent was voor Pukkelpop: de plek waar je heel wat kleine, relatief onbekende groepen kon ontdekken of intieme sets kon bekijken van verdomd goeie alternatieve bands.
Dit stond er vorig jaar in de Castello:

Vuurwerk
Lowell
Kate Boy
Bombino
Naughty Boy
Breakbot
Araabmuzik
In The Valley Below
Cloud Boat
Slow magic
Factory Floor
Mala In Cuba
Ms Mr
Mount Kimbie
Totally Enormous Extinct Dinosaurs
Maya Jane Coles
SBTRKT
Troumaca
Man Without Country
Blawan
Light Asylum
Lower Dens
Sx
C2C
Four Tet

Welke van deze groepen is er niet alternatief? Welke is er overbekend?

Uw probleem is eerder dat de traditionele rockgroep met louter en alleen gitaren gewoon minder voorkomt dan vroeger.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik ga ook kaarten kopen (voor het eerst) en ik weet een hoop dingen niet. Ten eerste, ik las dat de kaarten op naam staan, maar een vriend van mij gaat ze bestellen. Kom ik het terrein gewoon op? En ik lees ook dat je meteen camping moet kiezen. Is A de beste camping? Ik hoor dat de andere ver weg zijn. Laatste vraag, is het meestal direct uitverkocht zoals Lowlands en tegenwoordig ook Pinkpop?

Bij voorbaat dank.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik ga ook kaarten kopen (voor het eerst) en ik weet een hoop dingen niet. Ten eerste, ik las dat de kaarten op naam staan, maar een vriend van mij gaat ze bestellen. Kom ik het terrein gewoon op? En ik lees ook dat je meteen camping moet kiezen. Is A de beste camping? Ik hoor dat de andere ver weg zijn. Laatste vraag, is het meestal direct uitverkocht zoals Lowlands en tegenwoordig ook Pinkpop?

Bij voorbaat dank.

Normaal gezien wel, maar ik denk dat je best samen met die vriend jouw tickets gaat omruilen voor een bandje, want afhankelijk van de persoon aan de kassa durven ze wel eens streng zijn ivm ID.

Sowieso voor camping A gaan als die er nog is! Die ligt gewoon aan de overkant van de straat, terwijl de andere twee toch 15-20 minuten wandelen zijn.

Uitverkoop hoef je niet voor te vrezen, deze editie mist zo'n meganaam als Foo Fighters en Eminem in de voorbije jaren. Zal eerder voor mei of juni zijn.
 

ils13

Playlistbediener
6 mrt 2014
19
0
Ik ga ook kaarten kopen (voor het eerst) en ik weet een hoop dingen niet. Ten eerste, ik las dat de kaarten op naam staan, maar een vriend van mij gaat ze bestellen. Kom ik het terrein gewoon op? En ik lees ook dat je meteen camping moet kiezen. Is A de beste camping? Ik hoor dat de andere ver weg zijn. Laatste vraag, is het meestal direct uitverkocht zoals Lowlands en tegenwoordig ook Pinkpop?

Bij voorbaat dank.

Wat die tickets betreft is het geen probleem als je vriend ze bestelt, want hij moet toch alle afzonderlijke namen invullen. Dus het ticket zal direct op jouw naam staan.

Camping A is de grote camping rechtover het terrein, en daar valt ook het meest te beleven. Maar het is ook de meest lawaaierige camping, voor sommigen is dat ook een belangrijk criterium. Als je meer achteraan gaat liggen, is het dan weer rustiger maar dan ben je al bijna even lang over de camping aan het stappen als dat je tot camping b zou stappen.

Zelf ben ik daarom aan het twijfelen, na jarenlang redelijk achteraan op camping a te liggen, overweeg ik om eens gewoon camping b te proberen... Of C, weet niet meer (die zonder pendelbus).
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
Ik had vorig jaar camping B en ik kan je verzekeren dat het zeker een half uur stappen is, en als je denkt dat de bus een optie is heb je het mis, daar staan lange rijen voor te wachten, ik ga dit jaar ook voor camping A lijkt me vele beter. En voor mensen die die nog niet weten, Camping C is niet meer, alleen Camping A en B blijven over.
 

ils13

Playlistbediener
6 mrt 2014
19
0
Damn, ik had inderdaad nog niet goed gekeken naar de campings voor dit jaar. In dat geval houd ik het ook gewoon op camping A! Het was dus camping C die ik dit jaar op 't oog had, die lag nog binnen een redelijke wandelafstand als ik me goed herinner.

Pfft wat spoken ze toch uit met die campings...

Nog een optie is een onafhankelijke camping in de buurt waar je dan ook meteen met de auto op kan, maar dat kost weer extra centen natuurlijk.
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
ik had dit even nagevraagd, camping A en B zullen niet groter worden, ook verwacht ik dat alle Camping A's de eerste week de deur uit zullen zijn.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
wat betref op naam zetten.
Vorig jaar heb ik een dagticket gehaald en moest toen namen ingeven maar kon voor elke ticket een apparte naam ingeven dat moet dus wel goedkomen.

Ik ga ook kaarten halen!
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Toch nog even over die tickets, een vriend van me wil voor zijn vriendin een kaartje kopen als verrasing, maar wie weet gaat het tegen die tijd helemaal niet meer goed tussen die twee. Dus hij vindt het risicovol om hem op haar naam te zetten. Denken jullie dat ze moeilijk doen als hij gewoon twee keer zijn eigen naam erop te zetten en dan met iemand anders aan de kassa staat?

Zou zeer triest zijn als ze er echt moeilijk om gaan doen...
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
Ze zeggen natuurlijk dat het niet mag, maar ik ken ook mensen die ongeveer hetzelfde gedaan hadden, als je erbij staat en zegt kijk dit is mijn vriendin zouden ze normaal gezien wel doorlaten.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.580
584
Misschien dat ik nog naar de QOTSA-dag ga.. Even kijken hoe het financieel gaat uitpakken.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Vorig jaar een rotpukkelpop gehad, ziek op de camping enzo weinig groepen gezien, misschien maar de helft die ik wou zien! Het afzeggen van SLAYER was een enorme teleurstelling, dat heeft toch het einde van mijn zomervakantie verknald. Een groep die ik hoorde vanop de camping (was ver de enige daar) was Goose! Nog nooit live gezien maar zou ik nu direct naartoe gaan!

Pukkelpop 2013 geen succes, jammer maar dit was mijn laatste pukkelpop!

10 Maart 2014 kwamen dan de nieuwe namen en sjit wat is dat allemaal, de beste line-up die ik ooit zag is het totaal niet. maar in vergelijking met vorig jaar vind ik de huidige line-up al beter as de volledige affiche van vorig jaar!

Outkast, Editors, Deadmaus, Royskopp & robyn, Snoop Dogg geweldig!

Mij vraag is: om hoelaat schatten jullie dat Snoop Dogg (vorige keer om 15u smiddags) en Royskoppe en Robyn ( moet dag nadien werken) zullen spelen?

 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Vorig jaar een rotpukkelpop gehad, ziek op de camping enzo weinig groepen gezien, misschien maar de helft die ik wou zien! Het afzeggen van SLAYER was een enorme teleurstelling, dat heeft toch het einde van mijn zomervakantie verknald. Een groep die ik hoorde vanop de camping (was ver de enige daar) was Goose! Nog nooit live gezien maar zou ik nu direct naartoe gaan!

Pukkelpop 2013 geen succes, jammer maar dit was mijn laatste pukkelpop!

10 Maart 2014 kwamen dan de nieuwe namen en sjit wat is dat allemaal, de beste line-up die ik ooit zag is het totaal niet. maar in vergelijking met vorig jaar vind ik de huidige line-up al beter as de volledige affiche van vorig jaar!

Outkast, Editors, Deadmaus, Royskopp & robyn, Snoop Dogg geweldig!

Mij vraag is: om hoelaat schatten jullie dat Snoop Dogg (vorige keer om 15u smiddags) en Royskoppe en Robyn ( moet dag nadien werken) zullen spelen?

Snoop zal wel plaats voor de sub zijn, om 19u ofzo. Dat hij vorige keer zo vroeg stond kwam omdat hij twee gigs op een dag wilde meepikken ('s avonds in NL). Royksopp zal wel wat later zijn, ik zie ze wel hoofdact zijn in de Dance Hall.
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Voor mij valt het op dat dag 1 & 2 van Pukkelpop echt nog wel beter kunnen als je ziet hoe goed die 3de dag is!! Wat zijn de kansen op Lily allen, Kelis, the prodigy,...?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Voor mij valt het op dat dag 1 & 2 van Pukkelpop echt nog wel beter kunnen als je ziet hoe goed die 3de dag is!! Wat zijn de kansen op Lily allen, Kelis, the prodigy,…?

Kelis staat er al ;) The Prodigy gaan ze echt niet laten terugkeren op herhaling. En Lily Allen staat in de buurt, maar dat geldt dan ook weer voor zowat elk Belgisch festival waar ze een logische boeking zou zijn (Suikerrock, Lokerse Feesten, Les Ardentes, Werchter).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik heb ook tickets binnen na vorig jaar 1 dagje met XX,Foals en Franz Ferdinand dit jaar 3 dagen :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken