Ik vind alsnog Mirrorball beter, maar fijn nummer.Nog geen meningen over de nieuwe single?
Ik vind alsnog Mirrorball beter, maar fijn nummer.Nog geen meningen over de nieuwe single?
Alleen nog Mart Hoogkamer niet, anders had je de grote 3.Cave en Radiohead. Je schept hier wel even verwachtingen hoor.
Let op, niet qua zang he. Luister eens naar Mr Schwartz qua instrumentatie, dat doet me sterk denken aan Moon Shaped Pool.Cave en Radiohead. Je schept hier wel even verwachtingen hoor.
Het is maar hoe je het ziet. Ik vind de band live juist veel beter dan 2005-2010. Toen waren het vier zoutzakken op het podium. Plichtmatig de setlist spelen. Mensen ging toch wel feesten.Arctic Monkeys moet gewoon weer lekker Arctic Monkeys worden om het interessant te maken voor mij. Sinds AM is het tempo eruit gehaald en krijg je saaie optredens. Turner is gewoon geen entertainer en dat gaat hij ook nooit worden. Omdat de muziek van 2005 tot pak en beet 2010 dit op kon vangen, waren de shows vroeger echt top.
Arctic Monkeys = Arctic Monkeys. Mensen moeten begrijpen dat een band niet de band kan blijven die ze ooit waren. Of je moet zoals RATM gewoon 3837 jaar niet touren.Arctic Monkeys moet gewoon weer lekker Arctic Monkeys worden om het interessant te maken voor mij. Sinds AM is het tempo eruit gehaald en krijg je saaie optredens. Turner is gewoon geen entertainer en dat gaat hij ook nooit worden. Omdat de muziek van 2005 tot pak en beet 2010 dit op kon vangen, waren de shows vroeger echt top.
Schijnbaar begrijp ik niks van muziek dan... Ben er ook niet mee eens. Als een groep getalenteerd/creatief genoeg is, kan het zijn eigen sound prima houden als ze dat willen, zie oa The National.Arctic Monkeys = Arctic Monkeys. Mensen moeten begrijpen dat een band niet de band kan blijven die ze ooit waren. Of je moet zoals RATM gewoon 3837 jaar niet touren.
De stem van Alex past ook helemaal niet in die setting.
Je mag het jammer vinden, hoor. Is deels ook smaak, maar het is toch prachtig hoe je (en vele anderen) insinueren dat "hun eigen sound houden" een ding is. Want wat is dít dan? Een andere sound? Die ook van hen is? Dus ook hun eigen sound.Schijnbaar begrijp ik niks van muziek dan... Ben er ook niet mee eens. Als een groep getalenteerd/creatief genoeg is, kan het zijn eigen sound prima houden als ze dat willen, zie oa The National.
Ik vind het gewoon jammer. Arctic Monkeys is één de beste rockband uit mijn tijdperk, en dan komen ze met schuifelmuziek aanzetten. Nee. En als ik Radiohead wil luisteren, luister ik dat wel. De stem van Alex past ook helemaal niet in die setting.
Sorry als ik jullie fanboys op de tenen heb getrapt.
Dit klopt ook helemaal hoor, maar het is wel jammer.Er zijn natuurlijk verschillende aspecten. Bands die evolueren waarbij ze hun eigen identiteit behouden. Dat vind ik persoonlijk het mooiste. Geen herhaling van zetten als er een nieuw album uitkomt, maar daadwerkelijk binnen je eigen DNA naar vernieuwing zoeken. Bijvoorbeeld Radiohead en Nick Cave en Beastie Boys vroeger. Denk dat die maar weinig fans van zich vervreemden.
En je hebt bands die anderszins andere ontwikkelingen kiezen, bijvoorbeeld door een stadiongeluid te ontwikkelen. Of commerciëlere sounds gaan produceren. Dat vind ik persoonlijk minder interessant. Zie bijvoorbeeld een Mumford And Sons of Editors. Red Hot Chili Peppers ook. Daar was ik vroeger helemaal gek van, maar die gladgestreken productie en ballads van nu, daar ben ik helemaal oo afgeknapt.
En dan heb je overigens ook nog bands die tot in den treure hetzelfde blijven doen en daarmee hun fans tevreden houden, Zonder dat dat nog leidt tot echte vernieuwing. Dat kan natuurlijk ook.
Het mooie is dat er voor alledrie deze keuzes iets te zeggen valt en dat er voor alle drie blijkbaar ook publiek blijft,
Uiteindelijk is het heel simpel: als je iets niet meer leuk vindt, luister je gewoon niet meer ;-)
Hoeft toch niet? Als je het niets vindt, vind je het niets. Hooguit jammer voor jezelf dat je (voorlopig) afscheid neemt van een band die je voorheen omarmde. Genoeg andere muziek te beluisteren.Dit klopt ook helemaal hoor, maar het is wel jammer.
Ik geef het morgen wel een kans, maar ze staan al met 2-0 achter. Maar ik kom graag terug hier om te zeggen dat ze een goede plaat hebben gemaakt hoor.