Arctic Monkeys

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Dan heeft Lowlands nog "geluk" gehad. Maar het verwachtingspatroon is ook gewoon verkeerd tegenwoordig bij AM.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Maar het verwachtingspatroon is ook gewoon verkeerd tegenwoordig bij AM.
Ja dat is zeker een punt. Ik vind het heerlijk, maar ik denk dat je los van de verwachting het gewoon niet zo tof vind om zulke liveshows te zien op headlineplekken van festivals.

Zie ze sowieso wel weer wat kleiner worden maar dat is prima.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Als ze volgend jaar festivals doen, hoop ik ook meer op DTRH dan op Pinkpop..
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Ja dat is zeker een punt. Ik vind het heerlijk, maar ik denk dat je los van de verwachting het gewoon niet zo tof vind om zulke liveshows te zien op headlineplekken van festivals.

Zie ze sowieso wel weer wat kleiner worden maar dat is prima.
Kan kloppen, maar acts als The National en Nick Cave (misschien slechte vergelijkingen) weten ook met forse tempowisselingen het publiek te boeien. Ligt het dan aan de interactie?
 
  • Leuk
Waarderingen: redle

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Kan kloppen, maar acts als The National en Nick Cave (misschien slechte vergelijkingen) weten ook met forse tempowisselingen het publiek te boeien. Ligt het dan aan de interactie?
Mja, Nick Cave is inderdaad een matige vergelijking. Beide performers zijn bijna tegenpolen. Ken zelfs niet echt artiesten die dynamischer zijn en méér contact opzoeken met het publiek dan Cave. Vond AM op RW18 na die energieke show van Cave ook maar een koude douche.

Ik denk dat AM steeds beter tot hun recht komt in zalen met zitplaatsen. Heerlijk opgaan in de moody muziek die ze spelen. Van mijn part mogen er ook nog meer Humbug nummers in de set dan.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Klinkt heel goed. Het klopt gewoon dat de spreidstand wat te groot wordt live tussen oude en nieuwe songs. Benieuwd naar de volledige plaat en ook naar hoe ze dit live gaan aanpakken.
 

ArjanZwolle

Playlistbediener
24 aug 2017
30
48
Ik gok op DTRH en een Ziggo in maart/april.
Zou leuk zijn als AM eindelijk weer eens met een zaal show in Nederland komt. Ik denk ook dat ze dan beter tot hun recht komen dan op een festival. Laatste keer is inmiddels al meer dan 10 jaar geleden in het Paradiso.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Als ze volgend jaar festivals doen, hoop ik ook meer op DTRH dan op Pinkpop..
ik hoop met je mee... 😉

hoorde vanmorgen de nieuwe track op KINK, korte reactie: dat nieuwe werk van AM it's not my piece of cake
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Lowlands waren ze dit jaar al, BKS ook al wat vaak recent, dus dan blijven die twee andere in NL over.
Maar een zaalshow lijkt me eigenlijk ook wel heel tof. Ben best wel fanboy, maar heb ze nog nooit buiten festivals gezien.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
In deze lijn verliezen ze wel de fans van het eerste uur. Ze winnen er ook wel een groot deel. Maar met deze muziek wieg je, pakweg RW, nog verder in slaap dan in 2018.
In zalen zal dit echter magnefiek tot zen recht kunnen komen.
 

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
127
77
Zaalshow zou optimaal zijn. Dan stopt ook die eeuwige discussie of het nu saai was (of niet) op een festivalweide.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Denk niet dat dit in een Ziggo of Sportpaleis wél gaat werken eerlijk gezegd.
Het is niet alsof daar totaal ander publiek op afkomt. Ook (een groot deel van) die mensen willen liever 'gewoon' When The Sun Goes Down, Fluorescent Adolescent etc. zien.
Wel mooi en goed nummer.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Ze zijn studio-wise gewoon ergens anders dan waar ze live voor staan. Dat maakt het heel lastig. Het mooie aan AM is dat -smaak daargelaten- alles wat ze uitbrengen wel consisent van enige kwaliteit is. Ik zou het wel eens willen zien in de AFAS, maar het zal ongetwijfeld de Ziggo worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ze zijn studio-wise gewoon ergens anders dan waar ze live voor staan. Dat maakt het heel lastig. Het mooie aan AM is dat -smaak daargelaten- alles wat ze uitbrengen wel consisent van enige kwaliteit is. Ik zou het wel eens willen zien in de AFAS, maar het zal ongetwijfeld de Ziggo worden.
Misschien net als Tame Impala drie keer de Afas. Al denk ik dat AM wel een nog iets grotere achterban heeft dan Tame Impala.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Misschien net als Tame Impala drie keer de Afas. Al denk ik dat AM wel een nog iets grotere achterban heeft dan Tame Impala.
Het zou geweldig zijn. De extase gisteren in het publiek bij Tame Impala was goud waard. Zo'n relatief klein publiek voor zo'n band doet wonderen. Heb zelden een zaal zo zien ontploffen als bij Let It Happen gisteren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken