Arctic Monkeys

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.994
3.677
Kijk nog meer uit naar die van de puppets, die zou ik echt graag nog een keer zien. Wat mij betreft de ideale headliner voor BKS
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
TLSP én AM in 1 jaar?
Aan de ene kant kijk ik daar heel erg naar uit, aan de andere kant hoop ik niet dat dat betekent dat er weinig aandacht wordt besteed aan een TLSP-tour.
Ik zou ze echt graag naar Nederland hebben.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Liever allebei niet, aangezien beide bands talentloze middle of the road rock maken en dan nog niet eens op een goede manier.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Zegt iemand die naar Editors en Werchter is gegaan.

Ik moet altijd een beetje grinniken om die opmerkingen van Jeroen. Kan me herinneren dat hij Fall Out Boy wél een goed bandje vind :D
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Bovendien, waarom AM in 2016? Wordt dat geen 2017?

Komt van dezelfde bron die in juni al zei dat LSP2 voor de eerste helft van 2016 is. Alex Turner zou zich naast LSP ook al met schrijfwerk voor AM bezig hebben gehouden, en een eerste voorzichtige schatting was eind 2016. Dat zal uiteindelijk wel eerder 2017 worden ja, maar het ondersteunt in ieder geval wel de these dat LSP niet veel/lang zullen touren.

Op zich ook niet onlogisch dat AM snel weer volgen. Tussen de vorige platen zat telkens amper 2 jaar (2006-2007-2009-2011-2013), zelfs met LSP en het solowerk van Alex Turner ertussen. Dan kan ik me niet inbeelden dat ze nu plots 4 jaar met die nieuwe plaat gaan wachten, net nu ze wereldwijd een headlinerstatus verkregen hebben en die moeilijke doorbraak in de VS er gekomen is.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.994
3.677
Prachtig dat iemand die notabane White Lies & Fall Out Boy prima bands vindt, AM een doorsnee rockbandje vind. Ha.

Maargoed, ik ben dan ook wel een liefhebber van AM dus.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
‘Everything You’ve Come To Expect’ komt 1 april uit. En ze staan 3 Juni op Primavera staat op hun site.

Edit: Dit gaat over The Last Shadow Puppets dus
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Al zal het voor de eerste gigs vechten om kaarten worden, zullen we op verschillende momenten tot ver in de zomer nog genoeg kansen krijgen, afhankelijk van hoe ver je wilt reizen. Want zoals ik al eerder voorzichtig benoemde moet de plaatsing op de bill voor Coachella al wel iets weggeven: die festivalronde gaan ze alsnog doen, en het zal in tegenstelling tot 2008 zeker niet beperkt blijven tot een Glastonbury+Reading/Leeds-exclusiviteit. Iets waar ik maanden terug zeker niet in geloofde gezien de omvang van de shows zoals we die uit 2008 kennen, maar daar zullen ze vast iets op vinden. En ach, ze zijn niet de eerste act die in de openlucht een orkest meeneemt, en bovendien zijn ze live altijd al iets steviger geweest.

Dus dat zal allemaal wel meevallen. Mochten ze er uiteindelijk echt een boel gaan doen, ben ik wel benieuwd naar de plaatsing op de posters. Dat is alhier toch wel een tikkeltje anders dan in Amerika, waar Miles Kane letterlijk nog nooit solo heeft opgetreden en Arctic Monkeys pas sinds een jaar of 2 op Billboard-niveau zijn, en de eerste TLSP-plaat begrijpelijk niets heeft gedaan. Buiten Engeland (uiteraard strak op #1, Goud) heeft het album ook geen tienduizenden exemplaren verkocht, maar was de kaartverkoop voor de shows alleen al op basis van de naam Alex Turner en de exclusiviteit een gekkenhuis, laat staan nu. Headliner Freddie of Alpha sub-headliner? In Amerika lijken ze voorlopig alleen op Coachella te staan.

Aldus de AM insider op Fok. Die blijkbaar in november al in een post hintte dat het album op 1 april uit zou komen. (Maar dat had volgens mij niemand door.)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Denk dat ze gaan eisen om een podium af te sluiten. Vorige keer deden ze geen festivals om logistiek redenen (het orkest), maar als afsluitende act is dat allemaal net iets praktischer. En met de huidige naamsbekendheid van die twee kunnen ze dat ook zonder probleem eisen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Voor wat het waard is: de betrouwbare bron op Arctic Monkeys US heeft de nieuwe TLSP plaat reeds kunnen beluisteren. Hij zegt dat Bad Habits een van de mindere nummers op de plaat is en dat hij die keuze als eerste single niet goed snapt. Hopelijk heeft hij gelijk.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Alex Turner zei in het BBC radio 1 interview dat hij deze plaat veel vindt lijken op de eerste plaat. Hoe serieus we dat kunnen nemen weten we natuurlijk pas wanneer we het horen, maar dit en deze reactie hierboven^ geven mij wel vertrouwen in het nieuwe album.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Gister was het eerste TLSP optreden van deze tour. Redelijke verdeling van oud en nieuw werk in de setlist: http://www.setlist.fm/setlist/the-last-shadow-puppets/2016/cambridge-corn-exchange-cambridge-england-53f017d5.html
Van de dingen die ik lees maak ik op dat er een mini orkestje bij was van 4 mensen, en Tyler Parkford (Mini Mansions) op de bass.

https://twitter.com/rosswat/status/713112098776170496
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Oh ja, klopt.
"Alongside their string quartet, they were backed by bassist Zach Dawes and keyboardist Tyler Parkford, of LA trio Mini Mansions, and drummer Loren Humphrey of New York band Guards."
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Oh ja, klopt.
“Alongside their string quartet, they were backed by bassist Zach Dawes and keyboardist Tyler Parkford, of LA trio Mini Mansions, and drummer Loren Humphrey of New York band Guards.”

Hmm.. James Ford niet meer op drums dus?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken