Wat jouw persoonlijke mening inhoudt, laat mij eigenlijk Siberisch koud, want ze is niet relevant. Zet mij anders gewoon op mute ipv er, herhaaldelijk dan nog, in een kramp over te schieten.
Zal wel een verschil in opvoeding zijn.
Wat jouw persoonlijke mening inhoudt, laat mij eigenlijk Siberisch koud, want ze is niet relevant. Zet mij anders gewoon op mute ipv er, herhaaldelijk dan nog, in een kramp over te schieten.
Dat tweede deel van je opmerking herken ik totaal niet. Op welke activiteiten doel je? Wat ik vooral hoor is dat Haacht financieel hele interessante aanbiedingen doet waardoor ze op steeds meer plekken binnen komen (oa ook Muziekgieterij). En het is de organisatie hun goed recht op daarvoor te kiezen. Als bezoeker vind ik het erg jammer dat ik daarmee en matig/slecht pils maar nog jammerlijker dat ook het speciaalbier van bedroefde kwaliteit is. Met name die Super8 biertjes zijn enorm saai. Ik was de afgelopen jaren blij met de aanwezigheid van Turbeau. Omer is een wel een mooie aanwinst. Als groep hebben we er al serieus over gedacht om Alcatraz hierover te mail. Want werkelijk op alle vlakken streven ze naar topkwaliteit: voedselaanbod, muziekprogramma, entertainment, camping. Het bieraanbod blijft hier spectaculair bij achter.ik moet eerlijk zeggen dat primus bier mij niet meteen stoort. en de deal die alcatraz met haacht heeft zal AB inbev heel moeilijk onder kunnen denk ik, zeker gezien de activiteiten en dergelijke die via haacht nog worden georganiseerd, voelt gewoon een pak persoonlijker aan ook en dat past dan weer in de alcatraz sfeer.
Het is een forum om meningen uit te wisselen, het liefst een beetje vriendelijkWat jouw persoonlijke mening inhoudt, laat mij eigenlijk Siberisch koud, want ze is niet relevant. Zet mij anders gewoon op mute ipv er, herhaaldelijk dan nog, in een kramp over te schieten.
Same hier, echt storen doet het niet. Mijn voorkeur gaat naar stella, dus die eerste primus is altijd even wennen (zeker na die eerste paar stella's op de campingik moet eerlijk zeggen dat primus bier mij niet meteen stoort. en de deal die alcatraz met haacht heeft zal AB inbev heel moeilijk onder kunnen denk ik, zeker gezien de activiteiten en dergelijke die via haacht nog worden georganiseerd, voelt gewoon een pak persoonlijker aan ook en dat past dan weer in de alcatraz sfeer.
Ik ben het helemaal met Jos eens wat dit betreft. Die bieren van Haacht steken zo af tegen de kwaliteit van de rest van het festival. Wat dat betreft een heel goede zaak dat ze Omer hebben toegevoegd aan het assortiment. Ik las ook dat Omer een Kortrijkse brouwerij is, dus dat past dan ook wel mooi. En Omer Brouwerij heeft nog meer bieren dan enkel de Omer zelf, waarvan er een aantal best prima eruit zien. Bijvoorbeeld de Ypra of de Brut Nature. Dus hopelijk is dit een experiment wat ertoe gaat leiden dat meer van hun assortiment op het festival verkrijgbaar gaat zijn.ik moet eerlijk zeggen dat primus bier mij niet meteen stoort. en de deal die alcatraz met haacht heeft zal AB inbev heel moeilijk onder kunnen denk ik, zeker gezien de activiteiten en dergelijke die via haacht nog worden georganiseerd, voelt gewoon een pak persoonlijker aan ook en dat past dan weer in de alcatraz sfeer.
Ypra is mijn favoriet bier van vanderghinste, zeker een aanrader. je zal er dan wel moe moeten rekening houden dat het bockor wordt ipv primus als zij het gaan overnemen van haacht wat voor mij toch nog een niveau onder primus staat.Omer is een bier van Brouwerij Vanderghinste uit Bellegem, op 5km van het festival.
Tripel Lefort, Vanderghinste Roodbruin en Cuvée des Jacobins zijn andere toppertjes: https://www.omervanderghinste.be/nl/onze-bieren/omer-traditional-blond
Ypra heb ik nog niet geproefd.
Hiermee heb je natuurlijk helemaal gelijk. Ik zal waarschijnlijk ook niet een Alfa van een Jupiler kunnen onderscheiden bij een blinde test terwijl ik wel echt fan ben van de eerste.Zowel voor- als afkeur van pilsmerken is toch vooral cultureel en regionaal bepaald (ook voor mij).
Er zijn zeker verschillen tussen merken, maar in werkelijkheid zijn deze veel kleiner en subtieler dan velen denken.
Daarom gaan de meeste mensen (ook 'bierkenners') doorgaans volledig nat in een blinde test.
dat effect op de mag kan mogelijks ook te wijten zijn aan het feit dat je op een festival zit en niet het bier zelf.
Nee helaas. Ik ben bezig met een onderzoek van inmiddels bijna 20 jaar over het effect van bier op mijn lichaam tijdens festivals. En er is maar 1 festival waar pils dit effect heeft.dat effect op de mag kan mogelijks ook te wijten zijn aan het feit dat je op een festival zit en niet het bier zelf.
Nee, helaas is het écht rechtstreeks te linken aan primus. Heb me 2 jaar geleden op donderdagavond toch nog laten vangen en er 2 of 3 gedronken en donderdagnacht en vrijdagochtend weer zoveel last dat ik het sindsdien heb gemeden om nog te drinken en heb dat soort krampen ook niet meer gehad.dat effect op de mag kan mogelijks ook te wijten zijn aan het feit dat je op een festival zit en niet het bier zelf.
Het is in mijn geval bij Primus niet alleen de smaak, maar ook de reactie van mijn lijf erop.
Ik loop liever geen 3 dagen met buikkrampen rond op een festival...
Die turbeau gaat hier ook gemist worden, want de alternatieven zijn schrijnend.
Ik kan ook niet direct zeggen dat ik fan ben van Primus, en vind het ook jammer dat ze dat in de Muziekgieterij schenken.Hiermee heb je natuurlijk helemaal gelijk. Ik zal waarschijnlijk ook niet een Alfa van een Jupiler kunnen onderscheiden bij een blinde test terwijl ik wel echt fan ben van de eerste.
Maar dit gezegd hebben zijn er ook in de pilsmarkt biertjes die er duidelijk uitspringen (Grolsch met bitterheid bijvoorbeeld) of echt ver onder de streep komen. Primus is voor de combinatie van enorm flauwe smaak met een raar effect op de maag waardoor de afkeer is ontstaan.