Alcatraz Open Air 2024

CradleOfFrance

Playlistbediener
16 nov 2023
17
46
Eagle Plaza is vol!
Ik hoop dat deze editie financieel interessant zal zijn voor de festivalorganisatoren.
Laat het festival groeien met behoud van zijn identiteit.
We kunnen niet wachten om Frankrijk te verlaten met @Totochon!

Ik wil hulde brengen aan de bassist van Eternal Champion, die vorige week is overleden. Voor degenen die naar het concert gaan, moeten we maximale ruis maken voor de band en de muziek voor altijd live maken.

 

Totochon

Playlistbediener
31 jan 2024
29
39
Soulfly vervangt After The Burial in Motocultor (Frankrijk). Het is nog steeds gek om er niet op te zijn gesprongen voor vervanging. Ze zijn donderdag de 8e in Luik en hebben geen date tot en met zondag de 11e.
Mislukking ! 😐
 
  • Leuk
Waarderingen: CradleOfFrance

CradleOfFrance

Playlistbediener
16 nov 2023
17
46
Heb je CLASHS tijdens het festival?
De rijklare bestelling is niet officieel, maar volgens die van CLASHFINDER geeft het ons een idee.
Link: https://clashfinder.com/s/alcatraz2024/

Persoonlijk:
Vrijdag:
- Amon Amarth vs. Cradle of Filth
- Septicflesh vs. Sylosis
Zaterdag:
- Pro Pain vs The Night Flight Orchestra
- Dokken vs. Fleddy Melculy
- Will vs. Emmure
- Hatebreed vs. Satyricon vs. Europa
Zondag:
- Mayhem vs. Gene Simmons
- Legion of the Damned vs. Eternal Champion
 
  • On fire
Waarderingen: Totochon

Totochon

Playlistbediener
31 jan 2024
29
39
Heb je CLASHS tijdens het festival?
De rijklare bestelling is niet officieel, maar volgens die van CLASHFINDER geeft het ons een idee.
Link: https://clashfinder.com/s/alcatraz2024/

Persoonlijk:
Vrijdag:
- Amon Amarth vs. Cradle of Filth
- Septicflesh vs. Sylosis
Zaterdag:
- Pro Pain vs The Night Flight Orchestra
- Dokken vs. Fleddy Melculy
- Will vs. Emmure
- Hatebreed vs. Satyricon vs. Europa
Zondag:
- Mayhem vs. Gene Simmons
- Legion of the Damned vs. Eternal Champion
Voor aanvang van Cradle Of Filth is er een uur Amon Amarth-show, tenzij je Madball gaat zien.
Van mijn kant wordt het Madball, daarna sluiten de rest van Amon Amarth en ik de avond af met het 2e deel van het Cradle-concert.

Ik ga naar 3/4 van het Septicflesh-concert en ik ga naar Helldorado om Sylosis niet te missen.

Pro-Pain versus The Night Flight Orchestra.. Pro-Pain van mijn kant. Goede hardcore, behoorlijk effectief.

Dokken versus Fleddy Melculy
FM wint! Onbegrijpelijke teksten voor een Fransman maar zeer effectieve riffs! Ik ga rechtdoor 😅

Testament versus Emmure.. Mijn grootste botsing.. Ik besloot naar Emmure te gaan. Ik heb deze twee groepen elk één keer gezien en Emmure heeft mij absoluut vernietigd. Groep niet gemakkelijk te zien, dus niet te missen.

Hatebreed vs Europa vs Satyricon.. Satyricon nog nooit gezien, maar Hatebreed zal altijd winnen. Een monsterlijke setlist voor het 30-jarig jubileum van de groep.

Mayhem vs Gene Simmons.. Ik ga het eerste deel van Mayhem bekijken en daarna Gene Simmons terwijl ik eet voor het Architects-concert.

Legion Of The Damned vs Eternal Champion.. Als je blijft tot het einde van het Eternal Champion-concert, mis je alleen de eerste 10 minuten van het Legion-concert. Dus niet al te problematisch.


Ik was bijna klaar met mijn startvolgorde. Ik maakte keuzes in de weinige botsingen die ik had. (Emmure vs Testament / Hatebreed vs Satyricon / Bizkit Park vs Spiritbox) Ik heb nog 2 clashes waar ik niet over kan beslissen.
Bodysnatcher versus Arson
Heel ingewikkeld om een keuze te maken.. 🤨

Jinjer versus Unto Others
Jinjer 1 keer gezien en 2 andere keren gemist omdat ik altijd een andere band te zien had op het festijn. Unto Others is echt een uitstekende ontdekking en ik denk dat ik daar naartoe ga. 😎
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en CradleOfFrance

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.993
8.058
- Dokken vs. Fleddy Melculy
Dokken versus Fleddy Melculy
FM wint! Onbegrijpelijke teksten voor een Fransman maar zeer effectieve riffs! Ik ga rechtdoor 😅

Overduidelijk Dokken voor mij, maar ik ben dan ook groot fan van ze. Maar daarnaast ook een unieke kans voor een band die voor het laatst in 2007 in de Benelux heeft gestaan en zelfs 2002 voor het laatst in Frankrijk ;)
 

stengels

Playlistbediener
19 okt 2022
15
36
De te verwachten clashes voor mij zijn vooral op vrijdag vrij pijnlijk (maar van de andere kant betekent clashes dat de line-up gewoon heel sterk is):

Vrijdag
Feuerschwanz vs The Casualties: allebei redelijk uniek voor een Belgisch metal festival. Ik denk dat het The Casualties wordt aangezien dat 1 vd weinige punkbands in de line-up is, en verandering van spijs doet eten
BiB vs Cro Mags: had BiB best eens willen zien (zeer sterke zanger) maar Cro Mags is al gauw 15j geleden dat ik die voor het laatst zag
Paradise Lost vs Madball: Denk dat dit eens PL wordt; ben "opgegroeid" op NYHC, maar zonder Hoya is het niet echt Madball meer, en ik heb ze ook al 1000x gezien. PL ook wel een paar keer gezien al, maar op dit moment krijgt die de voorkeur
CoF vs LOA: echt een kutclash voor mij. Ben het afgelopen jaar weer meer in COF gedoken en gek genoeg heb ik ze niet zo vaak live gezien (omdat ze bijna altijd clashen met iets anders), dus mss die maar eens. Maar, LOA is wel echt 1 van mijn jeugdbands en op Graspop was het ook gewoon weer super afgelopen jaar. Misschien een half/halfje dan maar
(Overigens heb ik buiten de clashes hierboven eigenlijk maar 1 andere band op vrijdag als must-see (Uada), dus hopelijk is het schema in deze clashfinder niet het daadwerkelijke schema)

Zaterdag
Dokken vs FM: voor mij makkelijk, Dokken nog nooit kunnen zien, en FM pakken we op een volgend festival wel weer mee
Watain vs Heideroosjes: allebei geen must sees, maar zou ze beide toch graag meepakken. Ben eigenlijk pas het laatste jaar black metal aan het ontdekken, dus misschien Watain. Maar Heideroosjes is wel weer jeugdsentiment
Satyricon vs Hatebreed: eigenlijk exact hetzelfde verhaal

Zondag
Dark tranquility vs Danko Jones: ook een pijnlijke. Allebei top bands. Luister meer naar Danko door het jaar heen, en live hou ik van dit soort rock n roll bansd. Maar afgelopen jaar nog op Graspop gezien en in December in London. Terwijl DT alweer een paar jaar terug is, toen met die tour met Amorphis. Zal van het moment zelf afhangen...
 

CradleOfFrance

Playlistbediener
16 nov 2023
17
46
De te verwachten clashes voor mij zijn vooral op vrijdag vrij pijnlijk (maar van de andere kant betekent clashes dat de line-up gewoon heel sterk is):

Vrijdag
Feuerschwanz vs The Casualties: allebei redelijk uniek voor een Belgisch metal festival. Ik denk dat het The Casualties wordt aangezien dat 1 vd weinige punkbands in de line-up is, en verandering van spijs doet eten
BiB vs Cro Mags: had BiB best eens willen zien (zeer sterke zanger) maar Cro Mags is al gauw 15j geleden dat ik die voor het laatst zag
Paradise Lost vs Madball: Denk dat dit eens PL wordt; ben "opgegroeid" op NYHC, maar zonder Hoya is het niet echt Madball meer, en ik heb ze ook al 1000x gezien. PL ook wel een paar keer gezien al, maar op dit moment krijgt die de voorkeur
CoF vs LOA: echt een kutclash voor mij. Ben het afgelopen jaar weer meer in COF gedoken en gek genoeg heb ik ze niet zo vaak live gezien (omdat ze bijna altijd clashen met iets anders), dus mss die maar eens. Maar, LOA is wel echt 1 van mijn jeugdbands en op Graspop was het ook gewoon weer super afgelopen jaar. Misschien een half/halfje dan maar
(Overigens heb ik buiten de clashes hierboven eigenlijk maar 1 andere band op vrijdag als must-see (Uada), dus hopelijk is het schema in deze clashfinder niet het daadwerkelijke schema)

Zaterdag
Dokken vs FM: voor mij makkelijk, Dokken nog nooit kunnen zien, en FM pakken we op een volgend festival wel weer mee
Watain vs Heideroosjes: allebei geen must sees, maar zou ze beide toch graag meepakken. Ben eigenlijk pas het laatste jaar black metal aan het ontdekken, dus misschien Watain. Maar Heideroosjes is wel weer jeugdsentiment
Satyricon vs Hatebreed: eigenlijk exact hetzelfde verhaal

Zondag
Dark tranquility vs Danko Jones: ook een pijnlijke. Allebei top bands. Luister meer naar Danko door het jaar heen, en live hou ik van dit soort rock n roll bansd. Maar afgelopen jaar nog op Graspop gezien en in December in London. Terwijl DT alweer een paar jaar terug is, toen met die tour met Amorphis. Zal van het moment zelf afhangen...
Cradle Of Filth speelt een BEST-OF setlist, de line-up is perfect. Ik denk dat dit het perfecte moment is voor live voirs omdat Dani in vorm is!
Ik ken LOA helemaal niet, maar ik zal Cradle voor niets ter wereld missen (behalve als ik mijn been breek voor het festival ahahahah)
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
560
757
Het blijft natuurlijk 100% giswerk zonder de officiële line-up. Nu, met de podiumindeling en volgorde op de affiche zal het inderdaad in deze trend worden. Het zal druk worden!
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Totochon en Joslittel

stengels

Playlistbediener
19 okt 2022
15
36
Legion Of The Damned vs Eternal Champion.. Als je blijft tot het einde van het Eternal Champion-concert, mis je alleen de eerste 10 minuten van het Legion-concert. Dus niet al te problematisch.
De bassist van Eternal Champion is 2 weken geleden overleden. Ik weet er verder niks van, maar uit het Facebook bericht van de band lijkt het een vrij plotseling/onverwacht iets geweest te zijn. Geen idee of dit impact gaat hebben op de tour-plannen van de band...
 
  • Wow
Waarderingen: Jamel

CradleOfFrance

Playlistbediener
16 nov 2023
17
46
De bassist van Eternal Champion is 2 weken geleden overleden. Ik weet er verder niks van, maar uit het Facebook bericht van de band lijkt het een vrij plotseling/onverwacht iets geweest te zijn. Geen idee of dit impact gaat hebben op de tour-plannen van de band...
Eternal Champion wordt gehandhaafd voor Hellfest 2024. Ze hebben normaal gesproken een andere bassist die het eerste album "The Armor of Ire" heeft opgenomen". Ik heb het misschien mis, maar ik denk dat hij Brad zal vervangen voor deze tour en het zal waarschijnlijk een "tribute" -tour zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: stengels en Totochon

Gebruikers die dit onderwerp bekijken