Alcatraz Open Air 2024

CradleOfFrance

Playlistbediener
16 nov 2023
17
46
In mijn TOP 5-concert duidelijk!

1. Cradle of Filth
2. Eternal Champion
3. Unto Others
4. Conan
5. Mental Cruelty

Voor de rest (Mayhem, Watain, ...) Ik zag het al in concert, maar ik kan niet wachten om ze op het podium te zien!
!
 
  • On fire
Waarderingen: Totochon

RenzeBr

Nieuw lid
15 jun 2024
1
6
Duurt niet lang meer en ga niet naar Graspop helaas dit jaar; daarom ook maar eens gekeken wat ik nu echt wil zien van deze top line-up!
Ook benieuwd hoe het is om weer eens naar een wat ''groter'' metalfestival te gaan; afgelopen jaren alleen naar Into The Grave en Dynamo Metalfest geweest.

Vrijdag:
Headliners:
Sylosis (heel benieuwd, sinds 2016 niet meer live gezien maar draai het nog steeds grijs, destijds nog in het voorprogramma van Children of Bodom)
Amon Amarth
Orden Ogan

Zeker checken:
Cradle of Filth
Hippotraktor

Als het tijdschema het toe laat:
Eclipse
Saxon
Septicflesh
Uada
Beast in Black
Feurerschwanz

Zaterdag (de hoofddag voor mij)
Headliners:
Truckfighters
Red Fang
Fleddy Melculy

Zeker checken:
Heideroosjes
The Night Flight Orchestra
Testament
Spiritbox

Als het tijdschema het toelaat:
Epica
Lord of The Lost
Carach Angren
Finntroll

Zondag:
Headliners:
Jinjer
Audrey Horne

Zeker checken:
Exodus
Baroness
Cobra The Impaler

Als het tijdschema het toelaat:
Korpiklaani
Orange Goblin
Unto Others
Danko Jones
Dark Tranquility
Architects
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.403
7.905
Een beetje terugpesten mag wel nadat ze 1 van hun headliners hebben geboekt en acdc nog op hun wei zetten tijdens Alcatraz
lijkt me duidelijk dat ze geen enkele inspraak hadden wanneer AC/DC kwam, werd ook gezegd in een interview dat ze op die dag kwamen en anders niet.
dat van Architects is wel jammer inderdaad.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.770
2.477
Alsof de festivalbezoeker daar enige rivaliteit in ziet? T'is niet dat de bezoeker van Graspop met afgunst naar Alcatraz kijkt en omgekeerd. (zoals bijvoorbeeld supporters van Club Brugge vs Anderlecht).

Daarnaast zie ik niet in hoe Alcatraz Graspop zou pesten met dit weekend hun timetable te droppen. Geen enkele festivalbezoeker zal zoiets hebben van "damn. Da's wel hard om nu te droppen, net tijdens GMM"

america burn GIF
 
  • Haha
Waarderingen: Totochon en Joslittel

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
119
243
Is alleen een beetje vervelend voor wie nieuwsgierig is.
De uren voor GMM werden ook bekend tijdens Durbuy Rock en ik moet zeggen dat ik het eigenlijk wel vervelend vond. Langs de ene kant zit je lekker in de festivalsferen van Durbuy, maar die app van GMM zit toch ook te branden om de geheimen prijs te geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Totochon

Playlistbediener
31 jan 2024
29
39
Ik heb vast iets gemist. Wat doen Architects en Acdc in het verhaal? Acdc speelt vrijdag in België, dat is het.. En?
Graspop heeft een groep gestolen van Alcatraz?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.375
11.031
Ik heb vast iets gemist. Wat doen Architects en Acdc in het verhaal? Acdc speelt vrijdag in België, dat is het.. En?
Graspop heeft een groep gestolen van Alcatraz?
Ja die Architects actie is niet heel netjes. Mooie exclusieve headliner voor Alcatraz die ook opeens op Graspop wordt weggestopt met een set van een uurtje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Totochon

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
342
294
Ik heb vast iets gemist. Wat doen Architects en Acdc in het verhaal? Acdc speelt vrijdag in België, dat is het.. En?
Graspop heeft een groep gestolen van Alcatraz?
AC/DC speelt in hetzelfde weekend van Alcatraz. Architects is één van de headliners van Alcatraz. Een band die veel jong volk trekt, net wat Alcatraz nodig heeft. In Kortrijk is er steevast een wat ouder publiek. Verjonging is dus aan de orde.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Totochon

Totochon

Playlistbediener
31 jan 2024
29
39
AC/DC speelt in hetzelfde weekend van Alcatraz. Architects is één van de headliners van Alcatraz. Een band die veel jong volk trekt, net wat Alcatraz nodig heeft. In Kortrijk is er steevast een wat ouder publiek. Verjonging is dus aan de orde.
Ja, ik begreep het gewoon.
De organisator van Graspop besloot Acdc op de openingsdag van Alcatraz te plaatsen omdat er onderlinge rivaliteit bestaat. Kinderen 😂
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken