Alcatraz Open Air 2024

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
366
356
Ja, ik begreep het gewoon.
De organisator van Graspop besloot Acdc op de openingsdag van Alcatraz te plaatsen omdat er onderlinge rivaliteit bestaat. Kinderen 😂
Onderlinge rivaliteit? Waar haal je dat? Denk je dat een band als AC/DC zich laat zeggen waar en wanneer ze mogen spelen? Idem voor de vele andere bands die op festival A en B spelen, maar niet op C in een zelfde weekend. De bands hebben daar een management voor, die bepalen waar en wanneer er zal worden opgetreden. Die tournees worden trouwens al een jaar of langer vooraf gepland. Een nieuw album brengt een hele mallemolen op gang. Tournee (bus, truck(s), overnachtingen, merchandise, enzovoort). Dat plan je niet een paar weken vooraf.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
625
352
Onderlinge rivaliteit? Waar haal je dat? Denk je dat een band als AC/DC zich laat zeggen waar en wanneer ze mogen spelen? Idem voor de vele andere bands die op festival A en B spelen, maar niet op C in een zelfde weekend. De bands hebben daar een management voor, die bepalen waar en wanneer er zal worden opgetreden. Die tournees worden trouwens al een jaar of langer vooraf gepland. Een nieuw album brengt een hele mallemolen op gang. Tournee (bus, truck(s), overnachtingen, merchandise, enzovoort). Dat plan je niet een paar weken vooraf.
Ja en nee, ik denk inderdaad niet dat ze acdc doelbewust die dag hebben geplaatst, maar moest langs de andere kant alcatraz ook van livenation zijn geweest hadden ze wel wat gepeeld met de data zodat die zaken niet overlappen.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: stengels en Totochon

jbj

Dagopener
11 okt 2022
650
935
Graspop verkoopt uit, Alcatraz is ook op weg om uit te verkopen.

Volgens mij tonen de metalfans duidelijk dat er in ons landje plaats is voor beide festivals 🤘 Als er dan al sprake is van enige rivaliteit, dan zal die snel vergeten worden.

(En indien die er toch is, zal Alcatraz eens goed lachen bij de elke regenbui 🤣)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Net na Graspop timetable releasen als je nog op de Graspop high zit, prima moment
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
366
356
Ja en nee, ik denk inderdaad niet dat ze acdc doelbewust die dag hebben geplaatst, maar moest langs de andere kant alcatraz ook van livenation zijn geweest hadden ze wel wat gepeeld met de data zodat die zaken niet overlappen.
Het is goed dat er concurrentie is voor Livenation, want een monopoly is nooit goed.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Concurrentie en geen concurrentie want voor de grootste bands moet Alcatraz toch bij livenation gaan aankloppen. Livenation is naast festival organisator, venue eigenaar, ... ook gewoon een booking agency
 

CradleOfFrance

Campingartiest
16 nov 2023
60
146
Een complot van de leiders van Alcatraz over de overstromingen in Graspop? ahahah
Nou, onmogelijk te voorspellen voor augustus, maar na een driedaags festival in de regen te hebben meegemaakt (motor 2019), durf ik me niet eens de hel, verdriet voor te stellen, depressie met overstromingen en vooral voor zo'n groot festival.
 
  • Haha
Waarderingen: Totochon

Oliver85

Playlistbediener
16 okt 2023
6
12
Any idea of when will the running order finally be published? I am attending Hellfest and there are some (few) clashes in which my choice would likely depend on Alcatraz.

Btw, Satyricon is not one of such clashes. I will see them in both places :-D
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.603
8.931
Any idea of when will the running order finally be published? I am attending Hellfest and there are some (few) clashes in which my choice would likely depend on Alcatraz.

Btw, Satyricon is not one of such clashes. I will see them in both places :-D

This week normally, is what they said.
 
  • Confetti
Waarderingen: Totochon

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.133
5.519
ah jammer ik kreeg echt hoop dat vandaag de time table ging zien... . Niks aan te doen
Ja ze hadden in een mail bevestigd dat het normaal deze week ging zijn en dan nog eens die zaterdag online op de site. Ze zullen toch even het einde van GMM afwachten
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken