Alcatraz Open Air 2023

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Drain zal ook wel de tent afbreken. Is meer een band voor ieperfest,maar kunnen er natuurlijk niet elk jaar spelen.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Hoop gewoon dat het niet in de enige zaal is die ik ken in Kortrijk, want die schat ik toch te klein in voor zoiets.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
698
636
Waregem Expo is ook wel een mooie locatie. Geen idee van de maximum capaciteit, maar het die gek van W-Festival wou daar al eens de Waregemse Metal Days organiseren.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
541
640
Of back to the roots, Brielpoort in Deinze? Is mss nog wel de beste optie
Ik denk het ook als ik op de site van de stad Deinze kijk vind ik dat de Brielpoort bezet is op 10 en 11 november.
In Kortrijk xpo is 11 november een stoffenspektakel en in Waregem expo is er een gentleman's fair.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.179
10.528
Wat een band is dat decapitated he. Playlistje op repeat tijdens het werk en hier ga ik heel lekker op. Alles van die laatste cd is beresterk en een nummer als Icoclast is de top vd extreme metal wat mij betreft. Ben ik absoluut voorin te vinden!
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ik vind het wel vrij vervelend dat Forbidden en Downset tegelijk spelen. OK, het zijn verschillende genres, dus dat is niet onlogisch, maar het zijn 2 bands die om de 10 jaar eens naar de lage landen komen, dus 2 zeldzame opportuniteiten om hetzelfde moment.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Weekendje Alcatraz is zojuist gepromoveerd van heel misschien naar prima mogelijkheid. Hoop echt dat het gaat lukken, want die line-up is fenomenaal te noemen!
Ah Jamel, zijn er nog dingen die ik of wij moeten ontdekken? Het lijkt me hier vooral over death en trash metal te gaan enz. En ja, in elk genre zal ik wss wat ontdekken. Maar is er ook wat te ontdekken in ons genre?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.694
Ah Jamel, zijn er nog dingen die ik of wij moeten ontdekken? Het lijkt me hier vooral over death en trash metal te gaan enz. En ja, in elk genre zal ik wss wat ontdekken. Maar is er ook wat te ontdekken in ons genre?
Ha Robin. Ik ben zelf ook nog niet helemaal klaar met mijn verkenning van de line-up, maar ik heb zeker al een aantal parels kunnen vinden. Zal ze voor je op een rijtje zetten.

- Cult of Luna: die ken je waarschijnlijk al, maar zo niet: heerlijk stevige post-metal. Als je van Hippotraktor genoten hebt, zeker gaan kijken!
- Russian Circles: prachtige post-rock om bij weg te dromen.
- Elder: misschien wel de meest progressieve band van het affiche. Ik kende ze niet, maar het ontdekken van hun muziek voelt alsof ik een kind ben in een snoepwinkel.
- Svalbard: op sommige momenten zeer stevig, maar dan even later weer zo subtiel. Heerlijke mix van post-hardcore en shoegaze. Erg benieuwd naar!
- Predatory Void: je zou dit bijna een soort Belgische supergroup kunnen noemen, met (ex-)leden van onder meer Amenra, Oathbreaker en Cobra the Impaler. Liefhebber van deze bands? Dan zit je bij PV ook goed.
- Gaerea: een flink stukje black metal kan uiteraard ook niet ontbreken. En met Gaerea heeft Alcatraz wel een hele mooie binnengehaald. Prachtige melodieën heb ik al gehoord bij het inluisteren.

En dan staan er uiteraard ook bands als Psychonaut, Brutus, Amorphis, Stake en Gaahls Wyrd die je vast al kent, maar waar ik zeker met veel voorpret naar uit kijk. :)

@nikita en @Joslittel vul me vooral aan als ik acts vergeten ben!
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Ha Robin. Ik ben zelf ook nog niet helemaal klaar met mijn verkenning van de line-up, maar ik heb zeker al een aantal parels kunnen vinden. Zal ze voor je op een rijtje zetten.

- Cult of Luna: die ken je waarschijnlijk al, maar zo niet: heerlijk stevige post-metal. Als je van Hippotraktor genoten hebt, zeker gaan kijken!
- Russian Circles: prachtige post-rock om bij weg te dromen.
- Elder: misschien wel de meest progressieve band van het affiche. Ik kende ze niet, maar het ontdekken van hun muziek voelt alsof ik een kind ben in een snoepwinkel.
- Svalbard: op sommige momenten zeer stevig, maar dan even later weer zo subtiel. Heerlijke mix van post-hardcore en shoegaze. Erg benieuwd naar!
- Predatory Void: je zou dit bijna een soort Belgische supergroup kunnen noemen, met (ex-)leden van onder meer Amenra, Oathbreaker en Cobra the Impaler. Liefhebber van deze bands? Dan zit je bij PV ook goed.
- Gaerea: een flink stukje black metal kan uiteraard ook niet ontbreken. En met Gaerea heeft Alcatraz wel een hele mooie binnengehaald. Prachtige melodieën heb ik al gehoord bij het inluisteren.

En dan staan er uiteraard ook bands als Psychonaut, Brutus, Amorphis, Stake en Gaahls Wyrd die je vast al kent, maar waar ik zeker met veel voorpret naar uit kijk. :)

@nikita en @Joslittel vul me vooral aan als ik acts vergeten ben!
Kzal vandaag al een beetje ontdekken. Ik zit met de verdoemde clash tussen blind guardian. (ooit slechts een stukje van gezien toen ik jaren geleden op graspop mijn nokia c5 kwijt geraakte en mss een week later terug vond.) en stake. Dat wordt de koekdoos methode, blind guardian dus. Ook al ben ik nog meer fan van stake en heb ik hem en zijn variatie tig keer gezien.
Toen ik hoorde dat slomosa gelijk speelde met gaahl's wyrd dacht ik. Nog nooit van gehoord, maar ik zal meer genieten van slomosa. Vind je mss ook wel iets @Jamel . Maar toen ik gaahl's wyrd opnieuw beluisterde dacht ik: Jammer dat ik niet de energie had vorig jaar om mijn aandacht erbij te houden. Zal wel met de hitte te maken hebben. Dat wordt het weer en de vermoeidheid afwachten en kijken of ik een oppepper nodig heb: zie link. Of mss ga ik wel eerder door naar trivium. Russian circles moet ik helaas gedeeltelijk laten vallen voor electric callboy. Ik kan leuk wegdromen op een psychonaut, maar ook goed fout gaan op electric callboy. Mijn muzieksmaak is een raadsel. (link is blijkbaar toendra-rock? :eek:)
Edit: bedankt voor de info @Jamel
Edit 2: ja! Amenra, jaaa!!! oathbreakers!!!
 
Laatst bewerkt:
  • On fire
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken