Alcatraz Open Air 2023

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.649
Toen ik de playlist van alcatraz 2023 bekeek op spotify zag ik anthrax er nog in staan. Is er iemand die een aangepaste playlist heeft? Want ik vertrek maandag naar Oostenrijk = spotify tijd in bus.
Op Spotify staat iig die van mij, ff zoeken op Joslittel en dan Alcatraz 2023 All. Zijn wel alleen de bands waar ik zelf heen ga
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.649
Ik heb 2 hele vervelende clashes.
Amorphis / Heaven Shall Burn ; het zal Amorphis worden denk ik
Hypocrisy / Cult Of Luna ; echt moeilijk dus nog niet beslist
Wat gaan jullie doen? @nikita @Jamel @Joslittel @Pauly Robin
Ja die zijn beide heel naar. Heb besloten HSB te gaan zien, lijkt me een knalset worden in de Marque. Amorphis ga ik kaartjes voor halen voor hun show in het najaar met Solstafir.
Ook kies ik voor Hipocrisy. Vond ik vorige keer erg goed en lijkt me een lekkere uptempo manier om mee af te sluiten
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

OnlyDeathIsReal

Playlistbediener
26 jun 2023
5
13
Ligt iets minder in mijn straatje maar zal er zeker dingen van opzoeken. Heb op grave digger na nog geen enkele van die bands gezien. En ook van bijna geen enkele van die bands gehoord. Maar lang leve ontdekken zeker.
- Zoals black metal (kan hoogtepunt van de dag zijn (cradle of filth) of dieptepunt van de dag (watain of mayhem? Ik denk watain. Ik sla die twee altijd doorheen.Wie smeet ook weer met varkensbloed? Was niet bepaald een toffe opwarmer voor ayreon. lol.)
- Of thrash metal: evil invaders (Ben op de site van pukkelpop 2019 moeten gaan om op die naam te komen. lol) Altijd zalige optredes. legion of the damned (ik was op dat moment zo moe dat ik er niet zo van kon genieten gelijk het moest.)
Opnieuw dus: Het hangt van de mood, het moment, de sfeer, de temperatuur af of het iets leuk gaan worden heb ik geleerd. En nogmaals bij deze...
Mijn muzieksmaak is een raadsel.
Ben op zoek naar extreme prog, maar ik sta voor veel open.
Ja is heel logisch dat niet altijd alles aanslaat. Veel hangt ook af van hoe ze het live brengen denk ik. Ik vind de muziek van Voivod bvb fantastisch, maar vond die toen ze een vorige keer op Alcatraz stonden saai. Pantera ben ik eigenlijk wat ontgroeid, maar vond het fantastisch op GMM.

Wat bedoel je precies met extreme prog? Is dat muziek à la Opeth? Of Necrophagist en Ne Obliviscaris enzo? Meshuggah?
Oprecht nieuwsgierig.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Ja is heel logisch dat niet altijd alles aanslaat. Veel hangt ook af van hoe ze het live brengen denk ik. Ik vind de muziek van Voivod bvb fantastisch, maar vond die toen ze een vorige keer op Alcatraz stonden saai. Pantera ben ik eigenlijk wat ontgroeid, maar vond het fantastisch op GMM.

Wat bedoel je precies met extreme prog? Is dat muziek à la Opeth? Of Necrophagist en Ne Obliviscaris enzo? Meshuggah?
Oprecht nieuwsgierig.
Ja Voivod was fantastisch op graspop. Had even een opkikker nodig na al die dagen weinig slaap. Was ook de op één na enige ongeplande band op graspop.

Die 4 bands wat je opnoemt vind ik allemaal geweldig. Maar heb ik net een nieuwe fantastische band ontdekt? :eek: :D necrophagist.
Meshugah is ook wel leuk, maar of het prog is is tot discussie vatbaar en dat maakt ook niet zoveel uit. (ddjent dddjent d djent)
Opeth is ofwel goed ofwel geweldig. (vooral zijn steviger werk) deliverence blijft een klassieker. Voor mij steviger dan meshugah omdat dat minder eentonig is.
En ne obliviscaris is mijn favoriete band allertijden. Ik ben vooral voor opbouw, ontploffing, contrast of hard en zacht tegelijkertijd, ying en yang. in één nummer.
Hier mijn top 12 van favoriete bands allertijden. Met gojira die er nog maar van na graspop instaat. Dus die zou ik zomaar wat hoger moeten zetten. Dan heb je een beetje een idee van mijn muzieksmaak en waar prog staat bij mij. Disillusion heb ik even tijdelijk? wat lager gezet wegens een teleurstellend optrede vorig jaar op graspop en een goed optrede van igorrr en bloodywood dit jaar. En heilung die niet verveelt. Zo is het bizar hoe ik bij heilung wel kan wegdromen en andere dingen iets meer moeite heb.

1. Devin townsend & co
2. Ne obliviscaris
3. Heilung
4. Bloodywood
5. Igorrr
6. Disillusion
7. System of a down
8. Tool
9. Dimash
10. Ayreon
11. Volbeat
12. Gojira
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: OnlyDeathIsReal

OnlyDeathIsReal

Playlistbediener
26 jun 2023
5
13
Ja Voivod was fantastisch op graspop. Had even een opkikker nodig na al die dagen weinig slaap. Was ook de op één na enige ongeplande band op graspop.

Die 4 bands wat je opnoemt vind ik allemaal geweldig. Maar heb ik net een nieuwe fantastische band ontdekt? :eek: :D necrophagist.
Meshugah is ook wel leuk, maar of het prog is is tot discussie vatbaar en dat maakt ook niet zoveel uit. (ddjent dddjent d djent)
Opeth is ofwel goed ofwel geweldig. (vooral zijn steviger werk) deliverence blijft een klassieker. Voor mij steviger dan meshugah omdat dat minder eentonig is.
En ne obliviscaris is mijn favoriete band allertijden. Ik ben vooral voor opbouw, ontploffing, contrast of hard en zacht tegelijkertijd, ying en yang. in één nummer.
Hier mijn top 12 van favoriete bands allertijden. Met gojira die er nog maar van na graspop instaat. Dus die zou ik zomaar wat hoger moeten zetten. Dan heb je een beetje een idee van mijn muzieksmaak en waar prog staat bij mij. Disillusion heb ik even tijdelijk? wat lager gezet wegens een teleurstellend optrede vorig jaar op graspop en een goed optrede van igorrr en bloodywood dit jaar. En heilung die niet verveelt. Zo is het bizar hoe ik bij heilung wel kan wegdromen en andere dingen iets meer moeite heb.

1. Devin townsend & co
2. Ne obliviscaris
3. Heilungn
4. Bloodywood
5. Igorrr
6. Disillusion
7. System of a down
8. Tool
9. Dimash
10. Ayreon
11. Volbeat
12. Gojira
Disillusion en Dimash ken ik nog niet. Zal eens moeten luisteren! (Ben zelf nu ook wel niet de grootste prog kenner/fan. Was wel een tijdje echt in to bands die thrash en prog mixen, waaronder Voivod dus.) Igorrr vond ik live ook zeer goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Ja Voivod was fantastisch op graspop. Had even een opkikker nodig na al die dagen weinig slaap. Was ook de op één na enige ongeplande band op graspop.

Die 4 bands wat je opnoemt vind ik allemaal geweldig. Maar heb ik net een nieuwe fantastische band ontdekt? :eek: :D necrophagist.
Meshugah is ook wel leuk, maar of het prog is is tot discussie vatbaar en dat maakt ook niet zoveel uit. (ddjent dddjent d djent)
Opeth is ofwel goed ofwel geweldig. (vooral zijn steviger werk) deliverence blijft een klassieker. Voor mij steviger dan meshugah omdat dat minder eentonig is.
En ne obliviscaris is mijn favoriete band allertijden. Ik ben vooral voor opbouw, ontploffing, contrast of hard en zacht tegelijkertijd, ying en yang. in één nummer.
Hier mijn top 12 van favoriete bands allertijden. Met gojira die er nog maar van na graspop instaat. Dus die zou ik zomaar wat hoger moeten zetten. Dan heb je een beetje een idee van mijn muzieksmaak en waar prog staat bij mij. Disillusion heb ik even tijdelijk? wat lager gezet wegens een teleurstellend optrede vorig jaar op graspop en een goed optrede van igorrr en bloodywood dit jaar. En heilung die niet verveelt. Zo is het bizar hoe ik bij heilung wel kan wegdromen en andere dingen iets meer moeite heb.

1. Devin townsend & co
2. Ne obliviscaris
3. Heilung
4. Bloodywood
5. Igorrr
6. Disillusion
7. System of a down
8. Tool
9. Dimash
10. Ayreon
11. Volbeat
12. Gojira
oeps, ik bedoelde noctem was geweldig. Voived was ok. Ok wss omdat ik vol spanning uitkeek naar lorna shore.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
alcatraz indoor:
11 november in kortrijk expo
347602439_844099113740625_1754454060688202821_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Sdg en Joslittel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.433
6.799
Eleine heeft gisteren hun nieuwe single, We Shall Remain, gelanceerd. Stiekem vind ik dit één van de pareltjes van de Alcatraz line-up. Het is lastig om onderscheidend te zijn als female fronted symfonische metalband, maar ze slagen daar naar mijn smaak toch wel in door meer riff-gedreven te zijn. Ik zie mezelf al heerlijk headbangen op de vroege vrijdagochtend.

 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik heb eindelijk tijd gehad om de Alcatraz line-up te bestuderen. Dit is voorlopig mijn spoorboekje (vetgedrukt zijn de must sees).

Vrijdag
De minste dag voor mij. Misschien maar goed ook, dan kunnen we rustig beginnen.
Eleine
Wind Rose
Gnome
Kludde
Svalbard
Psychlona
Gaahls Wyrd
Trivium
Powerwolf

Zaterdag
Yoth Iria
(toch wel een van de ontdekkingen)
Gaerea
Predatory Void
Dynazty of Midnight (het zal wel Dynazty worden want mijn vrouw is daar fan van)
Taake
Shadow Of Intent
Decapitated
Belphegor
Alestorm
Amorphis
(vervelende clash met Heaven Shall Burn ; beide must sees, maar voorkeur gaat toch naar Amorphis)

Zondag
Serpents Oath
Slaughter The Giant
Psychonaut
Bleed From Within of Gaupa
Hexa Mera (gedeeltelijke overlap met Celeste dus waarschijnlijk ga ik vroeger door)
Celeste
Reject The Sickness
Elder
Kataklysm
Blind Guardian
Brutus
Russian Circles
Hypocrisy
of Cult Of Luna (op dit moment gaat mijn voorkeur naar Cult Of Luna)

De zondag planning is wel niet erg realistisch, realiseer ik me nu. Dus daar zullen wel een aantal bands van sneuvelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sdg, Jamel en Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Ik heb eindelijk tijd gehad om de Alcatraz line-up te bestuderen. Dit is voorlopig mijn spoorboekje (vetgedrukt zijn de must sees).

Vrijdag
De minste dag voor mij. Misschien maar goed ook, dan kunnen we rustig beginnen.
Eleine
Wind Rose
Gnome
Kludde
Svalbard
Psychlona
Gaahls Wyrd
Trivium
Powerwolf

Zaterdag
Yoth Iria
(toch wel een van de ontdekkingen)
Gaerea
Predatory Void
Dynazty of Midnight (het zal wel Dynazty worden want mijn vrouw is daar fan van)
Taake
Shadow Of Intent
Decapitated
Belphegor
Alestorm
Amorphis
(vervelende clash met Heaven Shall Burn ; beide must sees, maar voorkeur gaat toch naar Amorphis)

Zondag
Serpents Oath
Slaughter The Giant
Psychonaut
Bleed From Within of Gaupa
Hexa Mera (gedeeltelijke overlap met Celeste dus waarschijnlijk ga ik vroeger door)
Celeste
Reject The Sickness
Elder
Kataklysm
Blind Guardian
Brutus
Russian Circles
Hypocrisy
of Cult Of Luna (op dit moment gaat mijn voorkeur naar Cult Of Luna)

De zondag planning is wel niet erg realistisch, realiseer ik me nu. Dus daar zullen wel een aantal bands van sneuvelen.
zaterdag naar shadow of intent maar niet naar brand of sacrifice?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Ik ga enkel zondag maar hier mijn lijstje:

annisokay
archspire
bleed from within
celeste
gloryhammer
kataklysm
blind guardian
killswitch engage
electric callboy
 
  • Geweldig
Waarderingen: Pauly Robin

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik ga enkel zondag maar hier mijn lijstje:

annisokay
archspire
bleed from within
celeste
gloryhammer
kataklysm
blind guardian
killswitch engage
electric callboy
Hoe komt het dat je alleen zondag gaat? Je bent toch van die kanten, of vergis ik me?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.649
Gaerea was één van de eerste ontdekkingen toen de line-up werd aangekondigd maar ik denk toch dat ik een deel van die show ga opofferen om Angelus Apitrada volledig te kunnen zien in de Morgue. Vind het echt heerlijke muziek en om dat in die gekke kleine tent te mogen zien lijkt me een voorrecht. Een slagveld gegarandeerd. Deze band is aan het groeien en zal de volgende keer in een grotere setting staan, deze buitenkans moet ik meepakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Gaerea was één van de eerste ontdekkingen toen de line-up werd aangekondigd maar ik denk toch dat ik een deel van die show ga opofferen om Angelus Apitrada volledig te kunnen zien in de Morgue. Vind het echt heerlijke muziek en om dat in die gekke kleine tent te mogen zien lijkt me een voorrecht. Een slagveld gegarandeerd. Deze band is aan het groeien en zal de volgende keer in een grotere setting staan, deze buitenkans moet ik meepakken.
Angelus Apatrida had ik ook willen zien. Maar met Yoth Iria en Gaerea achter elkaar blijf ik liever in de sfeer van Black Metal.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.550
Eleine heeft gisteren hun nieuwe single, We Shall Remain, gelanceerd. Stiekem vind ik dit één van de pareltjes van de Alcatraz line-up. Het is lastig om onderscheidend te zijn als female fronted symfonische metalband, maar ze slagen daar naar mijn smaak toch wel in door meer riff-gedreven te zijn. Ik zie mezelf al heerlijk headbangen op de vroege vrijdagochtend.

Mooie ontdekking dit voor mij, lekker nummer
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.654
11.454
Gaerea was één van de eerste ontdekkingen toen de line-up werd aangekondigd maar ik denk toch dat ik een deel van die show ga opofferen om Angelus Apitrada volledig te kunnen zien in de Morgue. Vind het echt heerlijke muziek en om dat in die gekke kleine tent te mogen zien lijkt me een voorrecht. Een slagveld gegarandeerd. Deze band is aan het groeien en zal de volgende keer in een grotere setting staan, deze buitenkans moet ik meepakken.
Alleen kan je Angelus Apitrada natuurlijk sowieso wel vaker zien dan Gaerea ;)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.649
Alleen kan je Angelus Apitrada natuurlijk sowieso wel vaker zien dan Gaerea ;)
Nah weet ik niet, spelen beide niet belachelijk veel in NL toch? Speelt ook mee dat ik eerder een losse ticket zou halen voor een black metal avond met oa Gaerea dan een thrash avond.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken