Ja Voivod was fantastisch op graspop. Had even een opkikker nodig na al die dagen weinig slaap. Was ook de op één na enige ongeplande band op graspop.
Die 4 bands wat je opnoemt vind ik allemaal geweldig. Maar heb ik net een nieuwe fantastische band ontdekt?
necrophagist.
Meshugah is ook wel leuk, maar of het prog is is tot discussie vatbaar en dat maakt ook niet zoveel uit. (ddjent dddjent d djent)
Opeth is ofwel goed ofwel geweldig. (vooral zijn steviger werk) deliverence blijft een klassieker. Voor mij steviger dan meshugah omdat dat minder eentonig is.
En ne obliviscaris is mijn favoriete band allertijden. Ik ben vooral voor opbouw, ontploffing, contrast of hard en zacht tegelijkertijd, ying en yang. in één nummer.
Hier mijn top 12 van favoriete bands allertijden. Met gojira die er nog maar van na graspop instaat. Dus die zou ik zomaar wat hoger moeten zetten. Dan heb je een beetje een idee van mijn muzieksmaak en waar prog staat bij mij. Disillusion heb ik even tijdelijk? wat lager gezet wegens een teleurstellend optrede vorig jaar op graspop en een goed optrede van igorrr en bloodywood dit jaar. En heilung die niet verveelt. Zo is het bizar hoe ik bij heilung wel kan wegdromen en andere dingen iets meer moeite heb.
1. Devin townsend & co
2. Ne obliviscaris
3. Heilungn
4. Bloodywood
5. Igorrr
6. Disillusion
7. System of a down
8. Tool
9. Dimash
10. Ayreon
11. Volbeat
12. Gojira