Alcatraz Open Air 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Hoe komt het dat je alleen zondag gaat? Je bent toch van die kanten, of vergis ik me?
ik ben van heel dicht, maar kan enkel de zondag. en eerlijkheidshalve is alcatraz ook wel minder mijn genre, als liefhebber van de meer mainstream metal en metalcore .
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.433
6.799
Ik ben op mijn eerste (en tot nu toe enige) Alcatraz in 2021 verliefd geworden op La Morgue. Zo'n onwijs intieme stage op een festival vind ik het mooiste wat er is. Helpt ook wel dat ik daar toen legendarische optredens van o.a. Thurisaz, Psychonaut en Monkey3 heb gezien. Dus ook voor dit jaar ga ik er zeker een aantal mooie optredens meepakken. En dat gaat ook wel lukken met mustsees als Svalbard en Gnome. Maar stiekem kijk ik ook ontzettend uit naar de set van Mad Sin in die tent. Dat is voor mij echt een blast from the past. Ik ging in mijn tienerjaren regelmatig om met punkers. En zij waren helemaal wild van Mad Sin, dus heb hun muziek toen regelmatig voorbij horen komen. Ik zou nooit een kaartje voor een show kopen, omdat het niet helemaal mijn muziek is. Maar kan niet anders dan dat het een geweldige atmosfeer gaat zijn tijdens hun set.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.224
10.649
Ben ook erg blij dat Gaahls Wyrd er weer staat. Ik vind het werk dat hij onder die naam maakt echt steengoed. De nieuwe cd heeft ook weer enkele heerlijke nummers die gelukkig ook in de liveset zijn beland: Awakening Remains en The Humming Mountain. Samen met Carving the Voices en God Seed materiaal zoals Alt Liv wordt dit weer een black metalshow van de bovenste plank. Kijk er naaruit!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.224
10.649
De nadere kennismaking deze editie met Decapitated is me enorm goed bevallen. Eén van de optredens waar ik het meest naar uit kijken en de afsluiter Iconoclast kan zomaar is hét nummer van het weekend voor mij worden. Wat een brute plaat is dat man. Vooral die intro en dan het stuk na Let's Go!

 
  • Leuk
Waarderingen: redbaron, duck en Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.224
10.649
Nieuwe plattegrond zojuist in een mailtje ontvangen. Het terrein zelf geen veranderingen maar de korte route van camping naar festival is gelukkig weer terug! Kudo's voor de organisatie.

Wordt ook een uitbreiding van aanbod eten en drinken aangekondigd met meer foodtrucks, vega en speciaalbier. Klinkt goed!
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en duck

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
De band "A Goat As Our Shepherd" heeft gisteren de finale van de Alcatraz Bash gewonnen. Zij openen op vrijdag de Morgue. Hiermee is de volledige line-up normaal gezien bekend!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Nieuwe plattegrond zojuist in een mailtje ontvangen. Het terrein zelf geen veranderingen maar de korte route van camping naar festival is gelukkig weer terug! Kudo's voor de organisatie.

Wordt ook een uitbreiding van aanbod eten en drinken aangekondigd met meer foodtrucks, vega en speciaalbier. Klinkt goed!
en je vergeet het belangrijkste nog, een nieuwe el presidio :)
 
  • On fire
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.224
10.649
Zaterdag na Gearea, zo rond 14.45 uur vind ik wel een optie. Predatory Void kan me nog niet helemaal overtuigen en stukje missen van Midnight of Dynazty kom ik ook wel overheen
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.224
10.649
Net de muntjes maar even aangeschaft. Circa 23 per dag moet goed komen. Wat een verademing om 3 euro per muntje te mogen betalen hier!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Predatory void had ik heel graag gezien. En ik dacht jamel ook. Dat is toch oathbreakers meets amenra. Ik zal eens kijken. Minder must sees als graspop maar begin er toch te ontdekken die me aanstaan. In het rijtje archspire, brand of sacrifice, shadow of intent. Maar ook dat lijstje van jamel staat me grotendeels weer aan. Zie predatory void enz... Edit: op donderdag tijdens de status quo tribute een glas heffen? En dan nog een tweede echte meeting waar meer volk aanwezig kan zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.224
10.649
Predatory void had ik heel graag gezien. En ik dacht jamel ook. Dat is toch oathbreakers meets amenra. Ik zal eens kijken. Minder must sees als graspop maar begin er toch te ontdekken die me aanstaan. In het rijtje archspire, brand of sacrifice, shadow of intent. Maar ook dat lijstje van jamel staat me grotendeels weer aan. Zie predatory void enz... Edit: op donderdag tijdens de status quo tribute een glas heffen? En dan nog een tweede echte meeting waar meer volk aanwezig kan zijn?
Op donderdag al een eerste borrel is eigenlijk een heel goed idee! Zat nog een beetje te twijfelen of ik voor de pre party de camping af wilde komen maar hiervoor doe ik het graag.

Qua weer kunnen we er inmiddels wel zeker van zijn dat het gelukkig wat koeler wordt dan de 37 graden van vorig jaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en duck

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
edit: (had verkeerde stad ingegeven)
Is dat een tip voor dag beste kijkers?
donderdag vrijdag en zaterdag zie ik voorlopig volop zon en 22, 24, 24 graden.
Het einde van de wisselvallige periode lijkt te komen alhoewel ze daar nog niet zeker van zijn op de neerslagkansen.
's nachts 14, 14. Ik kan nog wat duwen zoals ik met graspop deed, maar zal het niet uit de hand laten lopen. Kan niks beloven. haha
volgende keer zijn we er weer met meer weer?
 
  • Leuk
Waarderingen: Sdg en duck

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken