Alcatraz Open Air 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.400
6.663
Kzal vandaag al een beetje ontdekken. Ik zit met de verdoemde clash tussen blind guardian. (ooit slechts een stukje van gezien toen ik jaren geleden op graspop mijn nokia c5 kwijt geraakte en mss een week later terug vond.) en stake. Dat wordt de koekdoos methode, blind guardian dus. Ook al ben ik nog meer fan van stake en heb ik hem en zijn variatie tig keer gezien.
Toen ik hoorde dat slomosa gelijk speelde met gaahl's wyrd dacht ik. Nog nooit van gehoord, maar ik zal meer genieten van slomosa. Vind je mss ook wel iets @Jamel . Maar toen ik gaahl's wyrd opnieuw beluisterde dacht ik: Jammer dat ik niet de energie had vorig jaar om mijn aandacht erbij te houden. Zal wel met de hitte te maken hebben. Dat wordt het weer en de vermoeidheid afwachten en kijken of ik een oppepper nodig heb: zie link. Of mss ga ik wel eerder door naar trivium. Russian circles moet ik helaas gedeeltelijk laten vallen voor electric callboy. Ik kan leuk wegdromen op een psychonaut, maar ook goed fout gaan op electric callboy. Mijn muzieksmaak is een raadsel. (link is blijkbaar toendra-rock? :eek:)
Edit: bedankt voor de info @Jamel
Edit 2: ja! Amenra, jaaa!!! oathbreakers!!!
Ja die clash met Blind Guardian en Stake is zo naar. Ik weet echt nog niet wat ik ga kiezen.

Oeh Slomosa klinkt inderdaad ook goed! Dankjewel, weer een clash erbij. ;)
Grapje hoor! Alleen maar leuk om nieuwe dingen te ontdekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en duck

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
166
204
Ja die clash met Blind Guardian en Stake is zo naar. Ik weet echt nog niet wat ik ga kiezen.

Oeh Slomosa klinkt inderdaad ook goed! Dankjewel, weer een clash erbij. ;)
Grapje hoor! Alleen maar leuk om nieuwe dingen te ontdekken.
zelfde clash....
ook aan het twijfelen tussen overkill en celeste.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Jamel

OnlyDeathIsReal

Playlistbediener
26 jun 2023
5
13
Ah Jamel, zijn er nog dingen die ik of wij moeten ontdekken? Het lijkt me hier vooral over death en trash metal te gaan enz. En ja, in elk genre zal ik wss wat ontdekken. Maar is er ook wat te ontdekken in ons genre?
Op vlak van die genres is Alcatraz altijd heel sterk. Ik vind het daarom puur op papier zelfs beter dan Graspop

-Ik neem aan dat je Sodom wel al kent, maar indien niet: fantastische band.
- Holy Moses: Hun laatste tour voor ze ermee stoppen. Heel goede Duitse thrash met ruw gebrul van frontvrouw Sabina Classen. Als je van Sodom houdt, check dan ook even deze band.
-Midnight: Black metal met punk, speed metal en rock n rollinvloeden. Voor als je van old school bands als Venom, Celtic Frost, Bathory,... houdt.
-Pungent Stench: deathgrind. Zullen denk ik vooral van For God Your Soul... For Me Your Flesh spelen. Keihard en keisnel.
-Yoth Iria idd melodieuze black metal in de terecht veelgeprezen Griekse stijl.
-Possessed is een van de eerste death metalbands en nog altijd top 2 aller tijden in het subgenre.
-Vomitory, Unleashed en Dismember zijn grootheden van de Zweedse death metal.
-Gaahl's Wyrd: ik weet niet of dit nog echt black metal is, maar het vormt alleszins het fundament voor een duistere en introspectieve atmosfeer.

Daarnaast is er ook heel wat fantastische iets minder bekende old school metal: Tygers of Pan Tang, Vicious Rumours, Jag Panzer (jammer genoeg overlap met Sodom), Riot V, Exciter en Grave Digger.

P.s. Ik zag dat Midnight en Taake plots zijn omgedraaid. Jammer, want dan lukt het niet om Tygers of Pan Tang volledig te zien. Op de website staat ook weer Vital Remains ipv Pungent Stench. Ik hoop op veel beterschap voor Tony Lazaros, maar wil eerlijk gezegd toch liever Pungent Stench zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Op vlak van die genres is Alcatraz altijd heel sterk. Ik vind het daarom puur op papier zelfs beter dan Graspop

-Ik neem aan dat je Sodom wel al kent, maar indien niet: fantastische band.
- Holy Moses: Hun laatste tour voor ze ermee stoppen. Heel goede Duitse thrash met ruw gebrul van frontvrouw Sabina Classen. Als je van Sodom houdt, check dan ook even deze band.
-Midnight: Black metal met punk, speed metal en rock n rollinvloeden. Voor als je van old school bands als Venom, Celtic Frost, Bathory,... houdt.
-Pungent Stench: deathgrind. Zullen denk ik vooral van For God Your Soul... For Me Your Flesh spelen. Keihard en keisnel.
-Yoth Iria idd melodieuze black metal in de terecht veelgeprezen Griekse stijl.
-Possessed is een van de eerste death metalbands en nog altijd top 2 aller tijden in het subgenre.
-Vomitory, Unleashed en Dismember zijn grootheden van de Zweedse death metal.
-Gaahl's Wyrd: ik weet niet of dit nog echt black metal is, maar het vormt alleszins het fundament voor een duistere en introspectieve atmosfeer.

Daarnaast is er ook heel wat fantastische iets minder bekende old school metal: Tygers of Pan Tang, Vicious Rumours, Jag Panzer (jammer genoeg overlap met Sodom), Riot V, Exciter en Grave Digger.

P.s. Ik zag dat Midnight en Taake plots zijn omgedraaid. Jammer, want dan lukt het niet om Tygers of Pan Tang volledig te zien. Op de website staat ook weer Vital Remains ipv Pungent Stench. Ik hoop op veel beterschap voor Tony Lazaros, maar wil eerlijk gezegd toch liever Pungent Stench zien.
Ligt iets minder in mijn straatje maar zal er zeker dingen van opzoeken. Heb op grave digger na nog geen enkele van die bands gezien. En ook van bijna geen enkele van die bands gehoord. Maar lang leve ontdekken zeker.
- Zoals black metal (kan hoogtepunt van de dag zijn (cradle of filth) of dieptepunt van de dag (watain of mayhem? Ik denk watain. Ik sla die twee altijd doorheen.Wie smeet ook weer met varkensbloed? Was niet bepaald een toffe opwarmer voor ayreon. lol.)
- Of thrash metal: evil invaders (Ben op de site van pukkelpop 2019 moeten gaan om op die naam te komen. lol) Altijd zalige optredes. legion of the damned (ik was op dat moment zo moe dat ik er niet zo van kon genieten gelijk het moest.)
Opnieuw dus: Het hangt van de mood, het moment, de sfeer, de temperatuur af of het iets leuk gaan worden heb ik geleerd. En nogmaals bij deze...
Mijn muzieksmaak is een raadsel.
Ben op zoek naar extreme prog, maar ik sta voor veel open.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.637
3.263
In de thrash hoek is Angelus Apatrida wel een ontdekking voor mij. Vorig jaar op Graspop misgelopen maae heerlijke bijtende thrash, doet me denken aan Suicidal Angels. En staan in de kleine Morgue, wordt een mooi slagveld!
Ik vond hen echt bijzonder goed vorig jaar op Graspop! Dus kan hen zeker aanraden aan wie een beetje thrash kan smaken!

Nog wat toevoegingen van mijn kant waar ik zo meteen aan denk:
King 810 – een soort nu-metal met een bizarre dreiging in de nummers, bijzondere stem ook. Kan hit or miss worden, benieuwd naar!

Gnome – bekend tot in Amerika (weliswaar bij een stoner-fan, maar even goed), de rode pinnenmutsen zullen het hele weekend wel weer te bewonderen zijn op de wei, maar neem hen zeker ook even mee op het podium. Dit Antwerpse trio brengt vrolijk klinkende stoner met aanstekelijke riffs; hun eigen omschrijving luidt ‘Odd rhythms, silly melodies, dirty riffs and heavy grooves’
 
  • Leuk
Waarderingen: duck, Jamel en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Ik vond hen echt bijzonder goed vorig jaar op Graspop! Dus kan hen zeker aanraden aan wie een beetje thrash kan smaken!

Nog wat toevoegingen van mijn kant waar ik zo meteen aan denk:
King 810 – een soort nu-metal met een bizarre dreiging in de nummers, bijzondere stem ook. Kan hit or miss worden, benieuwd naar!

Gnome – bekend tot in Amerika (weliswaar bij een stoner-fan, maar even goed), de rode pinnenmutsen zullen het hele weekend wel weer te bewonderen zijn op de wei, maar neem hen zeker ook even mee op het podium. Dit Antwerpse trio brengt vrolijk klinkende stoner met aanstekelijke riffs; hun eigen omschrijving luidt ‘Odd rhythms, silly melodies, dirty riffs and heavy grooves’
Ha dat jij met King 810 komt! Staat ook bij mij op de lijst en ga ik zeker ff meepakken. Alleen jammer dat hij in de conservatieve gekkies hoek verkeerd, was aanwezig bij de Capitol bestorming schijnt
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.430
Ja die clash met Blind Guardian en Stake is zo naar. Ik weet echt nog niet wat ik ga kiezen.
Blind Guardian al eens live gezien? Is wel echt een festival band met veel mee zingers
Stake is typisch zo'n bandje die om de 2 jaar op Graspop staat en een tal andere belgische festivals toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.637
3.263
Ha dat jij met King 810 komt! Staat ook bij mij op de lijst en ga ik zeker ff meepakken. Alleen jammer dat hij in de conservatieve gekkies hoek verkeerd, was aanwezig bij de Capitol bestorming schijnt
Dat had ik ook gelezen ja! Bijzonder...
Alleen al aan zijn muziek te horen is hij wel een gekkie op vele vlakken :D
Ach, ik ga nog steeds mijn iced earth merch dragen en die muziek luisteren - al is Jon Schaffer ook zo'n gekkie - dus ik zal die 2 dingen maar los van elkaar koppelen. Waar moeten we de lijn anders trekken tussen bands die we wel nog mogen zien en niet meer mogen zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.400
6.663
Blind Guardian al eens live gezien? Is wel echt een festival band met veel mee zingers
Stake is typisch zo'n bandje die om de 2 jaar op Graspop staat en een tal andere belgische festivals toch?
Zeer zeker heb ik Blind Guardian live gezien! Afgelopen oktober nog in de Volt, dat was echt bijzonder in zo'n kleine setting.
Stake kan ik inderdaad vaak zien, maar het is één van mijn favoriete bands. Zeker live is dat een top-5 band van me. Misschien wel top-3.

Dit voelt als de Ghost/MDB clash op Graspop. Blind Guardian in het donker is iets wat ik niet wil missen. Maar op mainstage in de volle zon? Tegenover Stake in de tent, waar ik nu al weet dat ze voor een uitzinnig publiek gaan spelen? Erg lastige afweging, maar ik neig naar Stake.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
In de thrash hoek is Angelus Apatrida wel een ontdekking voor mij. Vorig jaar op Graspop misgelopen maae heerlijke bijtende thrash, doet me denken aan Suicidal Angels. En staan in de kleine Morgue, wordt een mooi slagveld!
In de thrash metal zou ik Angelus apatrida mss wel mijn favoriete internationale thrash metal durven noemen als niet zo grote thrash metal fan. Alhoewel ik ook wel kan genieten van een exodus.
King 810 eens geluisterd. Met deze achtergrond dat ze me zeiden, en als ik zo hun videoclip bekijken weet ik niet hoe serieus ik ze moet nemen. Doet me een beetje denken aan brock lesner van wwe haha.
Enja, heb het opgezocht: blind guardian speelt van 19:30 tot 20:30 en zonsondergang is om 21:01. Dusja, dat wordt beginnende zonsondergang. Zo optredes kunnen voor mij ook soms onvergetelijk zijn: Zie black hole sun met soundgarden op graspop bv.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.430
Zeer zeker heb ik Blind Guardian live gezien! Afgelopen oktober nog in de Volt, dat was echt bijzonder in zo'n kleine setting.
Stake kan ik inderdaad vaak zien, maar het is één van mijn favoriete bands. Zeker live is dat een top-5 band van me. Misschien wel top-3.

Dit voelt als de Ghost/MDB clash op Graspop. Blind Guardian in het donker is iets wat ik niet wil missen. Maar op mainstage in de volle zon? Tegenover Stake in de tent, waar ik nu al weet dat ze voor een uitzinnig publiek gaan spelen? Erg lastige afweging, maar ik neig naar Stake.
Ah jij was daar ook, dan begrijp ik je twijfel wel een stuk beter ja. Was er zelf ook en dat was zeker een bijzondere setting en een fantastisch optreden.
dan zou ik in jouw situatie inderdaad waarschijnlijk ook voor stake gaan als dat één van je favoriete bands is
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Zeer zeker heb ik Blind Guardian live gezien! Afgelopen oktober nog in de Volt, dat was echt bijzonder in zo'n kleine setting.
Stake kan ik inderdaad vaak zien, maar het is één van mijn favoriete bands. Zeker live is dat een top-5 band van me. Misschien wel top-3.

Dit voelt als de Ghost/MDB clash op Graspop. Blind Guardian in het donker is iets wat ik niet wil missen. Maar op mainstage in de volle zon? Tegenover Stake in de tent, waar ik nu al weet dat ze voor een uitzinnig publiek gaan spelen? Erg lastige afweging, maar ik neig naar Stake.
Alcatraz is al later in het jaar he. Zoals Robin zegt is de zon om 21 uur onder dus de schemering is er eerder. Kan een bijzonder sfeertje meegeven rond die rijd
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.400
6.663
Ah jij was daar ook, dan begrijp ik je twijfel wel een stuk beter ja. Was er zelf ook en dat was zeker een bijzondere setting en een fantastisch optreden.
dan zou ik in jouw situatie inderdaad waarschijnlijk ook voor stake gaan als dat één van je favoriete bands is
Ja dat was echt top! Ik vond het ook gaaf dat ze het door hebben laten gaan. Was eigenlijk een try-outshow voor hun tour daarna. Maar door de pandemie liep dat helemaal anders en viel het eigenlijk meer aan het einde van hun tour. Ze hebben toen wel behoorlijk wat punten erbij gekregen van me, door niet voor de makkelijke weg te gaan en het af te zeggen, aangezien het geen try-out meer was. Was top om erbij te zijn! Inderdaad een geweldig optreden.
Alcatraz is al later in het jaar he. Zoals Robin zegt is de zon om 21 uur onder dus de schemering is er eerder. Kan een bijzonder sfeertje meegeven rond die rijd
Ja, dat is ook weer zo. En het is alweer veel te lang geleden dat ik ze op een festival zag, dus dat maakt de afweging enkel lastiger. Ik ga nu toch weer twijfelen, wispelturig als ik ben. Misschien doe ik wel 50/50. Ik begin denk ik wel bij Stake en dan wacht ik even af hoe vroeg ze mijn favoriete nummers doen in hun setlist, zodat ik wellicht wat eerder weg kan en het laatste half uur van Blind Guardian nog even meepak.

Luxeproblemen...
 

Maerts

Campingartiest
16 mei 2023
76
169
King810 jaren geleden als voorprogramma bij Slipknot gezien. Hing toen heel wat controverse omheen maar vond het muzikaal wel interessant en 'dreigend' op een positieve manier. Maar lang geleden dus weet niet hoe het tegenwoordig live is.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Toen ik de playlist van alcatraz 2023 bekeek op spotify zag ik anthrax er nog in staan. Is er iemand die een aangepaste playlist heeft? Want ik vertrek maandag naar Oostenrijk = spotify tijd in bus.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Ik heb 2 hele vervelende clashes.
Amorphis / Heaven Shall Burn ; het zal Amorphis worden denk ik
Hypocrisy / Cult Of Luna ; echt moeilijk dus nog niet beslist
Wat gaan jullie doen? @nikita @Jamel @Joslittel @Pauly Robin
Thuis zou ik zeggen cult of luna en amorphis. Maar heb amorphis al eens gezien (mss 2 keer?) Maar ik stond toen heel opzij aan het groot scherm dat zijn voor en nadelen had voor de beleving. Ik was toen ook stikkapot. Dus nogmaals. Ga ik voor de beleving of voor een goeie opkikker en heaven shall burn voor de eerste keer zien? Niemand weet het. 60 % zeker heaven shall burn, want @Koekdoos methode.
edit: 1:44 Iemand een loopwedstrijdje? Grootste circle pit ooit. Groter dan a7x. :D
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: HerveBe en duck

Gebruikers die dit onderwerp bekijken