Ha Robin. Ik ben zelf ook nog niet helemaal klaar met mijn verkenning van de line-up, maar ik heb zeker al een aantal parels kunnen vinden. Zal ze voor je op een rijtje zetten.
- Cult of Luna: die ken je waarschijnlijk al, maar zo niet: heerlijk stevige post-metal. Als je van Hippotraktor genoten hebt, zeker gaan kijken!
- Russian Circles: prachtige post-rock om bij weg te dromen.
- Elder: misschien wel de meest progressieve band van het affiche. Ik kende ze niet, maar het ontdekken van hun muziek voelt alsof ik een kind ben in een snoepwinkel.
- Svalbard: op sommige momenten zeer stevig, maar dan even later weer zo subtiel. Heerlijke mix van post-hardcore en shoegaze. Erg benieuwd naar!
- Predatory Void: je zou dit bijna een soort Belgische supergroup kunnen noemen, met (ex-)leden van onder meer Amenra, Oathbreaker en Cobra the Impaler. Liefhebber van deze bands? Dan zit je bij PV ook goed.
- Gaerea: een flink stukje black metal kan uiteraard ook niet ontbreken. En met Gaerea heeft Alcatraz wel een hele mooie binnengehaald. Prachtige melodieën heb ik al gehoord bij het inluisteren.
En dan staan er uiteraard ook bands als Psychonaut, Brutus, Amorphis, Stake en Gaahls Wyrd die je vast al kent, maar waar ik zeker met veel voorpret naar uit kijk.
@nikita en
@Joslittel vul me vooral aan als ik acts vergeten ben!