Alcatraz Open Air 2023

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.844
12.590
Fijnere info uit de podcast:
- Opeth staat volgend jaar op alcatraz
- 2 a 3 bands van de graspop vrijdag komen ook, Watain en Behemoth stonden er vorig jaar, dus die gok ik niet, maar biedt nog wel mooie opties...
zou het eindelijk gelukt zijn om Gojira te krijgen of is die kans door de headliner status op graspop nu helemaal verdwenen? Dan is het misschien eerder Meshuggah, maar kan natuurlijk even goed Amon Amarth of Disturbed zijn. De andere namen, vermoed ik, zullen dan wel van de kleinere namen zijn (een folk naampje zou me niet verbazen, maar een orange goblin of clutch zijn natuurlijk ook perfecte alcatraz namen).
Die zijn wel erg open daar! Opeth is al een heerlijke start voor 2024. Vermoed afsluiter vd Swamp.

En als Korn blijkbaar nog haalbaar was, dan moet Gojira dat zeker zijn. Dat belooft wat voor komend jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en duck

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
119
239
En als Korn blijkbaar nog haalbaar was, dan moet Gojira dat zeker zijn. Dat belooft wat voor komend jaar.

Volgens mij heeft Gojira Korn inmiddels ingehaald als het gaat om populariteit.
Gojira headlined Graspop en Hellfest, Korn staat hier nog altijd ergens halverwege de avond. Betekent niet dat Gojira onmogelijk is voor Alcatraz natuurlijk, Graspop zullen ze sowieso geen 2x achter elkaar doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.181
5.586
Volgens mij heeft Gojira Korn inmiddels ingehaald als het gaat om populariteit.
Gojira headlined Graspop en Hellfest, Korn staat hier nog altijd ergens halverwege de avond. Betekent niet dat Gojira onmogelijk is voor Alcatraz natuurlijk, Graspop zullen ze sowieso geen 2x achter elkaar doen.
Poster van 2022 staan ze mee als headliner hoor
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jbj

Dagopener
11 okt 2022
661
957
Volgens mij heeft Gojira Korn inmiddels ingehaald als het gaat om populariteit.
Gojira headlined Graspop en Hellfest, Korn staat hier nog altijd ergens halverwege de avond. Betekent niet dat Gojira onmogelijk is voor Alcatraz natuurlijk, Graspop zullen ze sowieso geen 2x achter elkaar doen.
Klopt inderdaad op heden, maar toen zij er stonden waren ze nog (steeds) immens populair. Stonden er samen met Ghost zie ik net! Wat kan Alcatraz toch vaak toekomstige graspop headliners voorspellen! Trouwens, Korn sloot vorig jaar de dag af op graspop.

Ik denk dat veel afhangt van het contract, niet? Misschien was dit al getekend en komt Goijra volgend jaar? (Vaak zijn er clausules waarbij de band door annulatie binnen de x aantal jaar dient te spelen ofwel een vergoeding betalen). Ik vermoed nog steeds dat KK's Priest puur budgettair een compensatie was voor Goijra.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
1.025
1.114
Klopt inderdaad op heden, maar toen zij er stonden waren ze nog (steeds) immens populair. Stonden er samen met Ghost zie ik net! Wat kan Alcatraz toch vaak toekomstige graspop headliners voorspellen! Trouwens, Korn sloot vorig jaar de dag af op graspop.

Ik denk dat veel afhangt van het contract, niet? Misschien was dit al getekend en komt Goijra volgend jaar? (Vaak zijn er clausules waarbij de band door annulatie binnen de x aantal jaar dient te spelen ofwel een vergoeding betalen). Ik vermoed nog steeds dat KK's Priest puur budgettair een compensatie was voor Goijra.
Zeker en vast, megadeth en gojira zijn ze dit jaar mislopen. Powerwolf was gepland, de beide andere headliners lijken eerder 'noodoplossingen'. Het kransje headliners waaruit ze putten is natuurlijk ook niet eindeloos.
Epica, Behemoth, Amon Amarth, Within Temptation (haalbaar?), ..
Sabaton is al te groot, gewoon omdat ze teveel trucks meehebben. Ze hebben geen plaats om 30 trucks te plaatsen. Had ik ook nooit zo over nagedacht, dat een band ook daardoor kan afvallen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.926
4.085
Sabaton is al te groot, gewoon omdat ze teveel trucks meehebben. Ze hebben geen plaats om 30 trucks te plaatsen. Had ik ook nooit zo over nagedacht, dat een band ook daardoor kan afvallen.
Volgens mij is Sabaton intussen om meer redenen (daaraan verbonden) niet haalbaar. Zo'n gigantische productie kost ook veel geld, denk niet dat Sabaton zich nog binnen de prijsklasse van Alcatraz zou bevinden.

Gojira en Opeth volgend jaar zou ik alleszins prachtig vinden!

Voor de meeting lijkt donderdagavond nog steeds wel een leuke moment voor wie er dan al is... Tussen die bands is er sowieso niets anders.
En eventueel zaterdag na King 810 of zitten jullie programma's dan vol?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.424
1.501
Voor mij vandaag nog Brakrock, morgen Lokerse Feesten en dan maandag of dinsdag maak ik m'n planning. Ben heel laat dit jaar. Moet ook nog steeds mijn ticket kopen, vervoer regelen (trein Antwerpen - Kortrijk, ook niet echt regelen, bijna maandelijkse rit), eet- en drinkplan opstellen* en een hotel regelen.


*Want hieruit kunnen sommigen misschien inspiratie halen: Voordeel Alcatraz ten opzichte van Graspop: ik neem m'n fiets mee op de trein (maar een fiets kan ook worden gehuurd aan het station) en in Kortrijk is alle horeca op 5 minuten fietsen van het terrein, en ik eet daar beter en in verhouding goedkoper dan op het festival terrein. Pizza Hut en buffet restaurant aan de expo staan al zeker op de planning. En dan wss nog één dag een goed restaurant op de grote mark. Ik ontbijt in de ochtend in m'n hotel. En ik eet goed door zodat ik kan volhouden tot in de avond. En dan in de avond dan nog eens ergens gaan eten. De porties zijn groter, het is wel duurder ook maar door dat ik de lunch kan overslagen bespaar ik wel.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
438
687
Zo... Nog 5 dagen te gaan, dus tijd om m'n spoorboekje op te stellen en te presenteren. Heb er echt onwijs veel zin in. Kijk er naar uit!

Vrijdag:
Als we tijdig door de controle geraken, wil ik Eleine meepikken, gevolgd door Wind Rose.
Dan spurten naar de Morgue voor Gnome en Kludde, twee heerlijke Belgische bands. Ben oprecht benieuwd naar hun shows. Zeker Gnome is een aanrader!
Daarna kan het zijn dat ik even de meeting join, maar wil net als Jamel ook een stuk van Svalbard meepikken. Kan deze helaas niet volledig afkijken, want Bury Tomorrow wil ik volledig meepikken om vervolgens te gaan eten. Hierna een stuk van Gaahls Wyrd zien om dan te pendelen naar de Prison voor Trivium, terug naar de Swamp voor Possessed en weer naar de prison voor Powerwolf. Hierna speelt er niets meer wat me boeit, dus gaan we wellicht naar DJ Dikke Dennis of wat rum cola's drinken op de Eagle's Plaza.

Zaterdag:

Hopelijk stevig en heerlijk ontbijten om vervolgens de dag stevig te starten met een vierklepper van jewelste... Yoth Iria, Brand of Sacrifice, Gaerea (vooral deze!) en Predatory Void zullen me zaterdag ongetwijfeld wakker schudden. Hierna wordt het sowieso even bekomen en heb ik (gelukkig?) een gapend gat in mijn spoorboekje tot en met Shadow of Intent. Daarna hoop ik Sepultura nog even af te kijken en iets te eten. Mogelijks ga ik daarna even naar Belphegor of gewoon wat rusten voor Alestorm. Na Alestorm is er even een kleine pauze, mogelijks check ik Obituary eventjes of luister ik naar het begin van KK's Priest om daarna de nacht te eindigen in de Swamp of in de Helldorado, want ik heb nog geen flauw idee of ik Heaven Shall Burn of Amorphis verkies...

Zondag:

Na een late zaterdag wil ik toch tijdig op de weide verschijnen voor Annisokay. Vervolgens Serpents Oath even checken, waarna ik wellicht het begin van Slaughter the Giant bekijk om daarna weg te dromen bij Psychonaut. Hierna ga ik naar Bleed from Within om daarna weer even "niks" te doen. Vervolgens bezoek ik het bizarre tweeluik van Dying Fetus en Gloryhammer (ben er nog niet uit welke van de shows ik voor de helft meemaak, heb beide bands reeds gezien) om me voor te bereiden op Blind Guardian. Ik ga Stake morgen al meepikken op de Lokerse Feesten (hoop ik) waardoor die clash al beslist is. Daarna ga ik proberen een mooi plaatsje voor Brutus te bemachtigen om vervolgens nog eens alles te geven bij Electric Callboy.

Als ik dit schema kan behouden, pik ik dit jaar toch maar heel wat bands mee die ik nog nooit eerder live zag. Enkel Bury Tomorrow, Trivium, Powerwolf, Alestorm, Heaven Shall Burn, Psychonaut, Dying Fetus, Gloryhammer, Bleed From Within, Brutus en Electric Callboy zag ik reeds live.
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
243
304
ook even mijn dagje (zondag) droppen. Al kan het nog veranderen vooral op het moment zelf.

starten met annisokay, om dan naar Aeveris te gaan. stukje te luisteren bij My Diligence en slaughter the giant.
Vervolgens even naar paar belgische bands die ik eindelijk zal kunnen afvinken. psychonaut en Mantah en dan laatste stukje van Gaupa te zien.
Overkill en Celeste zijn voor mij mini clash. Ik ben naar beide benieuwd maar weet nog niet wie het zal worden.
Dan volgt natuurlijk Gloryhammer. Vermoedelijk wordt de volgende band blind guardian. Ik zal morgen ook Stake zien op het lokerse. Tenzij dat ze echt zo goed zijn dat ik ze nog eens zal willen zien...
Snel een stukje van Gang Green mee pikken. Wel proberen terug op tijd te zijn voor Killswitch engage en vervolgens Electric Callboy. Geen idee wat mijn verwachtingen zijn voor hen heb gevoel dat ze het hoogtepunt kunnen worden maar ook het diepte punt.
afsluiten doen we met Cult of luna.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.888
8.893
Volgens mij heeft Gojira Korn inmiddels ingehaald als het gaat om populariteit.
Gojira headlined Graspop en Hellfest, Korn staat hier nog altijd ergens halverwege de avond. Betekent niet dat Gojira onmogelijk is voor Alcatraz natuurlijk, Graspop zullen ze sowieso geen 2x achter elkaar doen.
Laatste keer Graspop hebben ze een dag afgesloten, met een fantastische headline show in het donker. halverwege de avond waar heb je het over?
Gewoon precies dezelfde positie als die Gojira dit jaar kreeg (north stage headliner)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.938
5.376
Met de eerste wacken namen en de bevestiging dat 2 of 3 vrijdag namen van Graspop 23 op Alcatraz 24 gaan staan kunnen we amon amarth al beginnen met potlood opschrijven zeker? Lijkt me een prima headliner
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.424
1.501
Met de eerste wacken namen en de bevestiging dat 2 of 3 vrijdag namen van Graspop 23 op Alcatraz 24 gaan staan kunnen we amon amarth al beginnen met potlood opschrijven zeker? Lijkt me een prima headliner
Amon Amarth was in 2020 geboekt door Lokerse Feesten. Is toen niet door gegaan door corona, en sinds dien hebben ze al geen augustus tour meer gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.188
1.490
Volgens mij is Sabaton intussen om meer redenen (daaraan verbonden) niet haalbaar. Zo'n gigantische productie kost ook veel geld, denk niet dat Sabaton zich nog binnen de prijsklasse van Alcatraz zou bevinden.

Gojira en Opeth volgend jaar zou ik alleszins prachtig vinden!

Voor de meeting lijkt donderdagavond nog steeds wel een leuke moment voor wie er dan al is... Tussen die bands is er sowieso niets anders.
En eventueel zaterdag na King 810 of zitten jullie programma's dan vol?
Na king 810 lijkt me voor mij en misschien nog anderen een goede en ook betere? optie ipv vrijdag? Dan hebben we meer tijd tot de volgende must-see van mij en nog anderen onder ons (shadow of intent) Ik denk dat er minder zijn op dit forum die iets hebben met taake of H.E.A.T. iK Vind de laatste toch goede achtergrondmuziek.
We zouden nog een plaats voor de meeting moeten afspreken. En vooral donderdag ook nog specifiek maken. (zie mijn voorstel van de coverband van status quo of tussen twee optredes. Want de status quo coverband lijkt me iets minder een band waar sommige vanvoor willen staan. Leuk voor op de achtergrond.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.188
1.490
Is dit dezelfde band? De onderste zou volgens alcatraz komen. De bovenste was via youtube zoekresultaten. Zelfde bandnaam, ander genre, andere taal, andere channel?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken