Zo... Nog 5 dagen te gaan, dus tijd om m'n spoorboekje op te stellen en te presenteren. Heb er echt onwijs veel zin in. Kijk er naar uit!
Vrijdag:
Als we tijdig door de controle geraken, wil ik Eleine meepikken, gevolgd door Wind Rose.
Dan spurten naar de Morgue voor Gnome en Kludde, twee heerlijke Belgische bands. Ben oprecht benieuwd naar hun shows. Zeker Gnome is een aanrader!
Daarna kan het zijn dat ik even de meeting join, maar wil net als Jamel ook een stuk van Svalbard meepikken. Kan deze helaas niet volledig afkijken, want Bury Tomorrow wil ik volledig meepikken om vervolgens te gaan eten. Hierna een stuk van Gaahls Wyrd zien om dan te pendelen naar de Prison voor Trivium, terug naar de Swamp voor Possessed en weer naar de prison voor Powerwolf. Hierna speelt er niets meer wat me boeit, dus gaan we wellicht naar DJ Dikke Dennis of wat rum cola's drinken op de Eagle's Plaza.
Zaterdag:
Hopelijk stevig en heerlijk ontbijten om vervolgens de dag stevig te starten met een vierklepper van jewelste... Yoth Iria, Brand of Sacrifice, Gaerea (vooral deze!) en Predatory Void zullen me zaterdag ongetwijfeld wakker schudden. Hierna wordt het sowieso even bekomen en heb ik (gelukkig?) een gapend gat in mijn spoorboekje tot en met Shadow of Intent. Daarna hoop ik Sepultura nog even af te kijken en iets te eten. Mogelijks ga ik daarna even naar Belphegor of gewoon wat rusten voor Alestorm. Na Alestorm is er even een kleine pauze, mogelijks check ik Obituary eventjes of luister ik naar het begin van KK's Priest om daarna de nacht te eindigen in de Swamp of in de Helldorado, want ik heb nog geen flauw idee of ik Heaven Shall Burn of Amorphis verkies...
Zondag:
Na een late zaterdag wil ik toch tijdig op de weide verschijnen voor Annisokay. Vervolgens Serpents Oath even checken, waarna ik wellicht het begin van Slaughter the Giant bekijk om daarna weg te dromen bij Psychonaut. Hierna ga ik naar Bleed from Within om daarna weer even "niks" te doen. Vervolgens bezoek ik het bizarre tweeluik van Dying Fetus en Gloryhammer (ben er nog niet uit welke van de shows ik voor de helft meemaak, heb beide bands reeds gezien) om me voor te bereiden op Blind Guardian. Ik ga Stake morgen al meepikken op de Lokerse Feesten (hoop ik) waardoor die clash al beslist is. Daarna ga ik proberen een mooi plaatsje voor Brutus te bemachtigen om vervolgens nog eens alles te geven bij Electric Callboy.
Als ik dit schema kan behouden, pik ik dit jaar toch maar heel wat bands mee die ik nog nooit eerder live zag. Enkel Bury Tomorrow, Trivium, Powerwolf, Alestorm, Heaven Shall Burn, Psychonaut, Dying Fetus, Gloryhammer, Bleed From Within, Brutus en Electric Callboy zag ik reeds live.