Alcatraz Open Air 2022

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.011
Als ik het goed begrijp is Accept de derde headliner, op dag 1. Dat hoeft van mij totaal niet maar ja. Ieder zijn ding.
Dat denk ik niet, de 3e headliner moet volgens mij nog bekend worden gemaakt (Nightwish?):

As it turns out we’ve got more than a handful for you - as well as an awesome surprise we’ll keep under wraps for now.
Ook helemaal onderaan de line-up op de website staat nog één naam open:

1644404723069.png
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.011
Behemoth niet zo'n grote verrassing natuurlijk (waren immers al aangekondigd voor 2020).
Dat ook Arch Enemy en Carcass worden aangekondigd, is eigenlijk achteraf gezien ook niet heel verrassend, gezien de uitgestelde gezamenlijke tour met Behemoth komend najaar, waarbij een Belgische datum nog ontbrak (stond vorig jaar gepland in Vorst Nationaal).
Op zich mooie namen, hoewel ik persoonlijk liever andere had gezien, omdat ik al tickets voor het concert op 22 oktober in Den Bosch heb, beetje dubbelop dus.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
op zich wel mooie namen, maar voelt wel aan alsof alcatraz een stap terug neemt que grootte van headliners tegenover de vorige jaren
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
op zich wel mooie namen, maar voelt wel aan alsof alcatraz een stap terug neemt que grootte van headliners tegenover de vorige jaren
Huh? Juist niet, toch? Een Avatar is nota bene nog headliner geweest en die is toch een stuk kleiner.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Weeral een resem top bands.
Graspop is mijn favoriete festival, maar als ik eerlijk ben kijk ik meer uit naar Alcatraz dit jaar.
Ik heb een pak meer must sees op 3 dagen Alcatraz dan op 4 dagen Graspop.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Huh? Juist niet, toch? Een Avatar is nota bene nog headliner geweest en die is toch een stuk kleiner.
avatar was dan ook wel vrij duidelijk niet plan a, plan b maar uiteindelijk plan c

maar bands van het niveau korn, twisted sister, ghost, status quo, nightwish zijn precies sinds 2019 wel naar beneden gegaan. Misschien wel om de derde dag en het nieuwe podium te financiëren
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Weeral een resem top bands.
Graspop is mijn favoriete festival, maar als ik eerlijk ben kijk ik meer uit naar Alcatraz dit jaar.
Ik heb een pak meer must sees op 3 dagen Alcatraz dan op 4 dagen Graspop.
Ik zat ook zo'n zelfde opmerking te broeden. Alcatraz verraste mij vorig jaar erg en ook dit jaar een enorm sterke line-up met heel veel uitdagende 'kwalitatieve' metalbands. Deze line-up inspireert me meer dan de Graspop line-up. Je hebt hier een grote groep Roadburn bands met oa Vola, King Buffalo, Urne, bands die voor mij vaak tot de absolute hoogtepunten behoren. Graspop blijft dan toch wat veiliger boeken maar wel veel meer grotere namen.

Voor 2023 koop ik op dit moment eerder blind een ticket voor Alcatraz dan Graspop, die tweede moeten volgend jaar even laten zien een scherpe bovenkant (maar ook onderkant) in elkaar te kunnen zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Dat denk ik niet, de 3e headliner moet volgens mij nog bekend worden gemaakt (Nightwish?):


Ook helemaal onderaan de line-up op de website staat nog één naam open:

Bekijk bijlage 1103
Ja die openstaande spot is nog een mooi vraagteken. Maar uit onderstaande tekst van de aankondiging blijkt voor mij duidelijk dat Accept de headliner is. Mijn theorie: hier stond Sabaton maar die is doorgeschoven naar Graspop. Vandaar de stille promotie van Accept.

Earlier we announced Accept had been added to the schedule. The German metal pioneers are the authors of a slew of metal classics and will close out proceedings on the Main Stage on Day 1. Fireworks guaranteed! Carcass last laid waste to Alcatraz in 2015. The godfathers of grindcore recently unleashed a new slab with ‘Torn Arteries’, a savage new chapter in the discography of these melodic death metal legends. Get ready for a mix of new and old tracks, each more brutal than the last
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ja die openstaande spot is nog een mooi vraagteken. Maar uit onderstaande tekst van de aankondiging blijkt voor mij duidelijk dat Accept de headliner is. Mijn theorie: hier stond Sabaton maar die is doorgeschoven naar Graspop. Vandaar de stille promotie van Accept.

Earlier we announced Accept had been added to the schedule. The German metal pioneers are the authors of a slew of metal classics and will close out proceedings on the Main Stage on Day 1. Fireworks guaranteed! Carcass last laid waste to Alcatraz in 2015. The godfathers of grindcore recently unleashed a new slab with ‘Torn Arteries’, a savage new chapter in the discography of these melodic death metal legends. Get ready for a mix of new and old tracks, each more brutal than the last
graspop en alcatraz hebben wel al vaker bands gedeeld, maar headliners delen ligt misschien wel gevoeliger
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
headliners voor alcatraz, maar nog nooit een band die beide graspop en alcatraz headlinede
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ik zat ook zo'n zelfde opmerking te broeden. Alcatraz verraste mij vorig jaar erg en ook dit jaar een enorm sterke line-up met heel veel uitdagende 'kwalitatieve' metalbands. Deze line-up inspireert me meer dan de Graspop line-up. Je hebt hier een grote groep Roadburn bands met oa Vola, King Buffalo, Urne, bands die voor mij vaak tot de absolute hoogtepunten behoren. Graspop blijft dan toch wat veiliger boeken maar wel veel meer grotere namen.

Voor 2023 koop ik op dit moment eerder blind een ticket voor Alcatraz dan Graspop, die tweede moeten volgend jaar even laten zien een scherpe bovenkant (maar ook onderkant) in elkaar te kunnen zetten.
vola nog niet zo lang geleden ontdekt, dat laatste album hier al platgedraaid
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
headliners voor alcatraz, maar nog nooit een band die beide graspop en alcatraz headlinede
Zal dan meer de tweede regel van Graspop zijn die een dubbeling doet zoals een Powerwolf ofzo.

Maar het kan toch niet zo zijn dat Nightwish op geen enkel Belgisch festival opduikt?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Zal dan meer de tweede regel van Graspop zijn die een dubbeling doet zoals een Powerwolf ofzo.

Maar het kan toch niet zo zijn dat Nightwish op geen enkel Belgisch festival opduikt?
tot zo ver dan toch, lokerse feesten lijken mij wel een logische bestemming, en die hebben wel het geld om de grote namen van onder alcatraz hun neus te snoepen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
tot zo ver dan toch, lokerse feesten lijken mij wel een logische bestemming, en die hebben wel het geld om de grote namen van onder alcatraz hun neus te snoepen.
Is inderdaad de laatste optie. Op Alcatraz komen ze niet meer, die zullen niet opeens voor Accept opduiken ofzo.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.011
Ja die openstaande spot is nog een mooi vraagteken. Maar uit onderstaande tekst van de aankondiging blijkt voor mij duidelijk dat Accept de headliner is. Mijn theorie: hier stond Sabaton maar die is doorgeschoven naar Graspop. Vandaar de stille promotie van Accept.

Earlier we announced Accept had been added to the schedule. The German metal pioneers are the authors of a slew of metal classics and will close out proceedings on the Main Stage on Day 1. Fireworks guaranteed! Carcass last laid waste to Alcatraz in 2015. The godfathers of grindcore recently unleashed a new slab with ‘Torn Arteries’, a savage new chapter in the discography of these melodic death metal legends. Get ready for a mix of new and old tracks, each more brutal than the last
Hm, dat had ik nog niet goed gelezen.
Dat zou inderdaad wel een gigantische domper zijn, zeker als afsluiter van de laatste dag..
Accept is toch allang geen headliner meer, zeker niet zonder Udo Dirkschneider (eerlijk gezegd zie ik die dan liever, en die stond eigenlijk al te hoog in 2021).
Beetje hetzelfde als Kreator als headliner in 2021, ook niet bepaald een climax, naar mijn mening..
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
266
451
Vooral benieuwd wat hun verrassing zal zijn.

Wanneer mogen we de dagindeling/ticketverkoop verwachtende zijn?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Hm, dat had ik nog niet goed gelezen.
Dat zou inderdaad wel een gigantische domper zijn, zeker als afsluiter van de laatste dag..
Accept is toch allang geen headliner meer, zeker niet zonder Udo Dirkschneider (eerlijk gezegd zie ik die dan liever, en die stond eigenlijk al te hoog in 2021).
Beetje hetzelfde als Kreator als headliner in 2021, ook niet bepaald een climax, naar mijn mening..
Je leest nog steeds niet goed want ze sluiten de eerste dag af ;) Voor de rest 100% eens met jou.

Lopen wel veel oudere metalliefhebbers daar rond dus er gaat een groot deel publiek wel erg blij van worden. Tijdens een bak noodles afgelopen editie gesproken met een clubje waarvoor Accept/Udo puur jeugdsentiment is.
 
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
eskimo callboy staat eigenlijk ook best wel hoog, maar dat vind ik dan weer niet erg. Lijken mij de positie te krijgen van subheadliner op de main
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken