Alcatraz Open Air 2022

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
Der weg einer freiheit vind ik echt een topboeking, steengoede band!

Bijzonder hoe lang ze wachten met de headliners he?! Elk festival begint ermee maar hier zijn ze half januari nog steeds niet aangekondigd.
Exactement. Jammer dat Complexity niet doorgaat, maar dat was me een dijk van een show geworden. Dat wordt echt genieten op Alcatraz!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Der weg einer freiheit vind ik echt een topboeking, steengoede band!

Bijzonder hoe lang ze wachten met de headliners he?! Elk festival begint ermee maar hier zijn ze half januari nog steeds niet aangekondigd.
Ik kijk ook erg uit naar Der Weg Einer Freiheit.

Einde vorige week zijn de ticketprijzen aangepast (ik geloof rond de 10% duurder dan de early bird tickets) dus ik verwacht dat de headliners snel zullen volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Ik kijk ook erg uit naar Der Weg Einer Freiheit.

Einde vorige week zijn de ticketprijzen aangepast (ik geloof rond de 10% duurder dan de early bird tickets) dus ik verwacht dat de headliners snel zullen volgen.
Ah dat had ik nog niet gezien. Dan zal dat inderdaad snel volgen, top!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
lamb of god, anthrax en behemoth. zou me verbazen als ze toch nog met iets anders gaan afkomen
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
lamb of god, anthrax en behemoth. zou me verbazen als ze toch nog met iets anders gaan afkomen
Staat Anthrax ergens gepland voor een festival in Europa?
Op hun site staat dat ze gaan touren in Europa van einde september tot begin november.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Nog een ontdekking voor mij: Panzerfaust, een black metal band uit Canada. Voor zo bands ga ik naar een festival.
Alcatraz rules ?

 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Nog een ontdekking voor mij: Panzerfaust, een black metal band uit Canada. Voor zo bands ga ik naar een festival.
Alcatraz rules ?

Mooi man! Ik ben steeds meer onder de indruk van Alcatraz. Ze boeken echt veel sterke 'moeilijkere' metalnamen. Deze moet ik zeker nog meer gaan luisteren!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
Phil Anselmo heeft, geloof ik, gecanceld overigens. Staan niet meer op Bloodstock en die brengen het vanwege een afgelaste tour.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Phil Anselmo heeft, geloof ik, gecanceld overigens. Staan niet meer op Bloodstock en die brengen het vanwege een afgelaste tour.
Staat inderdaad ook zo op hun Facebook. En de reden is de blijvende onzekerheid omtrent Covid. Raar toch, terwijl hier alle experten beginnen te zeggen dat de zomer terug zoals vroeger gaat zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Nightwish niet op Alcatraz staat dit jaar.

Ik zie anders niet in waarom Graspop hen niet geboekt heeft als vervanger van FNM of Aerosmith, en waarom Werchter ze niet heeft geboekt op de metallica dag toen QOTSA weg viel. Nightwish staat namelijk op veel festivals op de metallica dag dus leek me een prima optie daar
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Nightwish niet op Alcatraz staat dit jaar.

Ik zie anders niet in waarom Graspop hen niet geboekt heeft als vervanger van FNM of Aerosmith, en waarom Werchter ze niet heeft geboekt op de metallica dag toen QOTSA weg viel. Nightwish staat namelijk op veel festivals op de metallica dag dus leek me een prima optie daar
Ja ik ook. Evengoed kan ik me niet echt voorstellen waarom die headliners nog niet bekend zijn gemaakt. Ik kon me voorstellen dat ze wilden wachten tot de shows van lamb of God en Nightwish in december maar dit is allemaal een jaar verplaatst. Dus kom maar door met die bevestigingen!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Image
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
Wilde 't net neerzetten. Met Arch Enemy zie ik Nightwish op de een of andere manier niet meer komen. En geen Slipknot, wel Vended met een paar van hun zoons. Lachen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
?
8 NEW ADDITIONS, HEADLINERS ANNOUNCED, LINE-UP ALMOST COMPLETE!
?

‼️
Alcatraz Open Air announces
‼️
BEHEMOTH / ARCH ENEMY / CARCASS / UNEARTH / VENDED / EVIL INVADERS / SUICIDAL ANGELS / HARAKIRI FOR THE SKY
You may recall we had a handful of bands left to announce. As it turns out we’ve got more than a handful for you - as well as an awesome surprise we’ll keep under wraps for now. Unfortunately there’s a bit of bad news as well as both Municipal Waste and Phil Anselmo have cancelled their European tour for this summer. Luckily we were able to find worthy replacements and we’re happy to add them to our list of confirmed acts. Much to the fans’ regret BEHEMOTH! and Arch Enemy were unable to lay siege to Forest National as originally planned so we’re stoked to announce they will headline our Prison Stage on different days. Arch Enemy will be showcasing their new ‘Deceivers’ CD, which is set to drop in the run-up to the festival. Behemoth’s eagerly awaited new album will hit the shelves a few weeks later. Arch Enemy’s most recent Alcatraz performance dates back to 2014 - has it really been that long? All the more reason to look forward to their triumphant return to Kortrijk!
Earlier we announced Accept had been added to the schedule. The German metal pioneers are the authors of a slew of metal classics and will close out proceedings on the Main Stage on Day 1. Fireworks guaranteed! Carcass last laid waste to Alcatraz in 2015. The godfathers of grindcore recently unleashed a new slab with ‘Torn Arteries’, a savage new chapter in the discography of these melodic death metal legends. Get ready for a mix of new and old tracks, each more brutal than the last.
American metalcore stalwarts Unearth and the young dogs from Vended are both making their first Alcatraz appearance. Like Slipknot, Vended hail from Des Moines, Iowa, and in addition to the geographic and musical link, the fledgling rock band features the sons of Slipknot’s Corey Taylor (Griffin - singer) and Shawn ‘Clown’ Crahan (Simon - drummer).
With Evil Invaders we welcome yet another talented Belgian band and they’re itching to ram the tracks off their new album ‘Shattered Reflection’ down our metal-guzzling throats. Incidentally, with Evil Invaders the number of Belgian bands at this year’s edition is nudging 30, illustrating our lasting commitment to billing homegrown talent.
Municipal Waste’s cancellation forced us to look for a suitable replacement and that brought to mind last year’s memorable performance by Greek thrash heroes SUICIDAL ANGELS. Would they be in for an encore? Damn right they are, the deal was sealed in no time.
And last but not least we offer you Harakiri for the sky. This Austrian band has matured into of the figureheads of the post black metal scene with an unrivalled mix of melancholy shoegaze on the one hand and ferocious black metal on the other. Last year’s happy reunion with friends and a truckload of standout performances are still fresh in our minds and with just over six months to go to the 14th edition of our little prison party the countdown can start in earnest.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
vet!!! Arch Enemy erbij erg blij mee en Behemoth was te verwachten. Met Harakiri for the Sky een pareltje aan de onderkant erbij. Tof dat Suicidal Angels terug mag komen, was een van de verrassingen voor mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Als ik het goed begrijp is Accept de derde headliner, op dag 1. Dat hoeft van mij totaal niet maar ja. Ieder zijn ding.
 
  • Leuk
Waarderingen: redbaron

Gebruikers die dit onderwerp bekijken