Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

Op niks gebaseerd maar ik zie Gojira daar ook wel opeens verschijnen als headliner. Die gasten zullen ook wel staan te springen om nummers van de nieuwe (toffe) plaat live te gaan spelen. Ben echt super blij dat we eindelijk weer kunnen speculeren voor een festival dat doorgaat! Nog drie maanden en 1 dag en we staan weer op de wei:cool:

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Mooi overzicht! Hier kan je inderdaad veel mee. Doe Fever 333 en SepticFlesh er maar ook bij. Nightwish en Avatar juich ik ook enorm toe.

De site is ook net aangepast zie ik nu met een tekstje. Het vierde podium komt er niet (snap ik wel) en ze hebben enkele cancels binnen van Amerikaanse bands. Op de line-up pagina staat 70 bands en de eerste aankondiging volgt binnenkort. Top!
Dat is duidelijke taal, weten we tenminste waar we aan toe zijn!
Jammer van die Amerikaanse bands en de 4e dag + 4e podium, maar ook opvallend goed nieuws:
  • zonder afstandsregels of mondkapjes
  • rond de 70 bands (in 2019 waren dat er 63)
  • niet ALLE Amerikaanse bands zeggen af (eigenlijk zou ik die niet eens missen, ik zou het eerder jammer vinden als Unleash The Archers uit Canada en Bloodywood uit India zouden afzeggen)
De kans dat ik tickets ga kopen neemt met de dag (eigenlijk zelfs met de minuut) toe.
Mijn vrouw begint ook al iets op te warmen voor het idee van 2 festivals in anderhalve week, dus ik denk niet dat ik het besluit over Summer Breeze ga afwachten. ?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Op niks gebaseerd maar ik zie Gojira daar ook wel opeens verschijnen als headliner. Die gasten zullen ook wel staan te springen om nummers van de nieuwe (toffe) plaat live te gaan spelen. Ben echt super blij dat we eindelijk weer kunnen speculeren voor een festival dat doorgaat! Nog drie maanden en 1 dag en we staan weer op de wei:cool:
Er zullen inderdaad ook genoeg bands zijn waar we nog niks van weten, maar die ineens op affiches verschijnen (ik denk bv. ook aan Ghost).
Heel fijn inderdaad om weer echt naar iets (voor)uit te kijken!
Dat wordt nog een prachtig najaartje met ook nog Durbuy Rock, Das Oktober Metalfest, en nog een ritsje concerten (Arch Enemy/Behemoth, Blind Guardian, Nightwish/Amorphis, Alcest). Wellicht in december ook nog Waregemse Metal Days en/of Eindhoven Metal Meeting meepikken, dan komen we toch nog redelijk aan ons trekken, en zijn we tegen die tijd die ellendige corona-tijd allang weer vergeten.. ??

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave
Zowieso mis ik de Belgische bands nog
Dat derde podium La Morgue staat toch voornamelijk vol met Belgische bands? Zullen er dus genoeg staan. Zaten ook best wat goede bands tussen de line-up, mogen er zeker veel van doorkomen. Saille vond ik wel een ontdekking. En Fleddy zal er natuurlijk ook staan maar dan vast en zeker op de mainstage.

Zowieso mis ik de Belgische bands nog
Die zullen er ongetwijfeld in groten getale staan, vrees maar niet. ;)
In ieder geval stonden Stake, Cyclone, Evil Invaders, King Hiss, Ostrogoth, Saille, Von Detta, Wiegedood, Your Highness (en vast nog een paar) al op het affiche.
Daar zie ik er nog wel een paar bijkomen, nu er bands weg gaan vallen, zoals Amen Ra, Channel Zero, Aborted, Enthroned, Spoil Engine, Fleddy Melculy.

• Leuk
Waarderingen: Rick1617899545
Die zullen er ongetwijfeld in groten getale staan, vrees maar niet. ;)
In ieder geval stonden Stake, Cyclone, Evil Invaders, King Hiss, Ostrogoth, Saille, Von Detta, Wiegedood, Your Highness (en vast nog een paar) al op het affiche.
Daar zie ik er nog wel een paar bijkomen, nu er bands weg gaan vallen, zoals Amen Ra, Channel Zero, Aborted, Enthroned, Spoil Engine, Fleddy Melculy.
Ja natuurlijk, Stake en Wiegedood! Fijne toevoegingen ook, Evil Invaders voor een potje thrashen. Gaat zeker goedkomen met het aandeel Belgen.

• Leuk
dJa natuurlijk, Stake en Wiegedood! Fijne toevoegingen ook, Evil Invaders voor een potje thrashen. Gaat zeker goedkomen met het aandeel Belgen.
Ik ben zelf de laatste tijd aardig veel naar Spoil Engine gaan luisteren, steengoeie band met geweldige zangeres (doet denken aan bands als Arch Enemy of Jinjer)! Die zie ik als het goed is op Durbuy Rock, maar ik zal niet klagen als ik ze 2x kan zien. ;)

Dat derde podium, La Morgue, stond er in 2019 overigens voor het eerst, en dat was echt een geweldige toevoeging.
Het is eigenlijk gewoon een soort hele kleine circustent, waar het binnen echt stikdonker is (je ogen moeten even wennen als je van buiten naar binnen loopt, en je moet oppassen dat je niet over voeten struikelt als je half op de tast de kleine bar zoekt..). Er hangen alleen wat oude kroonluchters die minimaal licht geven, waardoor een perfecte, zeer intieme sfeer wordt gecreëerd voor het type bands dat daar optreedt (eveneens donker, zoals psychedelic, stoner, doom, post-black, etc.).

Een andere aanrader, mocht je even willen relaxen of buiten geen band vinden naar je zin, is overigens de 'El Presidio'-tent, waar de hele dag metal-klassiekers uit de speakers knallen en je lekkere speciaalbiertjes uit glas kunt drinken, druk maar geweldige sfeer! Hier de lege tent:

4458351-jpg.jpg

Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Ik ben zelf de laatste tijd aardig veel naar Spoil Engine gaan luisteren, steengoeie band met geweldige zangeres (doet denken aan bands als Arch Enemy of Jinjer)! Die zie ik als het goed is op Durbuy Rock, maar ik zal niet klagen als ik ze 2x kan zien. ;)

Dat derde podium, La Morgue, stond er in 2019 overigens voor het eerst, en dat was echt een geweldige toevoeging.
Het is eigenlijk gewoon een soort hele kleine circustent, waar het binnen echt stikdonker is (je ogen moeten even wennen als je van buiten naar binnen loopt, en je moet oppassen dat je niet over voeten struikelt als je half op de tast de kleine bar zoekt..). Er hangen alleen wat oude kroonluchters die minimaal licht geven, waardoor een perfecte, zeer intieme sfeer wordt gecreëerd voor het type bands dat daar optreedt (eveneens donker, zoals psychedelic, stoner, doom, post-black, etc.).

Een andere aanrader, mocht je even willen relaxen of buiten geen band vinden naar je zin, is overigens de 'El Presidio'-tent, waar de hele dag metal-klassiekers uit de speakers knallen en je lekkere speciaalbiertjes uit glas kunt drinken, druk maar geweldige sfeer!
Spoil Engine staat ook Paaspop, die vrijdag met oa Epica en Skindred ook nog

Ik heb er enorm veel zin in!
Wat een goed nieuws. Ik ben zo blij!
op dit moment maakt het me zelfs niet zo veel uit wie komt. Dat zal wel veranderen komende weken.
maar eerst genieten van de bevestiging dat Alcatraz door gaat gaan.

Gojira zou mooi staan op Alcatraz. Er is op hun website nog niets te zien, maar nu er in Europa meerdere festivals het licht op groen hebben, mag een mens toch eens dromen.

• Leuk
Er is één iets wat ik me wel afvraag, en dat is :wat als de cijfers terug de slechte kant opgaan? Durven ze dan de klok terugdraaien? En wie zal er dan voor de gemaakte kosten instaan? Ik krijg een beetje de indruk dat de politici proberen te scoren momenteel. Er heerst nu overal een hoera stemming, maar de realiteit is, dat ziekenhuizen nog steeds kampen met (te)veel corona patiënten.

Tja, het was natuurlijk onvermijdelijk:
tickets ✅
jetons ✅
B&B ✅
??

Dat laatste viel overigens nog niet mee, tot 2x toe een appartementje uitgezocht, wat vervolgens al voor m'n neus bleek weggekaapt...
Het lijkt er dus op dat het met de kaartverkoop wel snor zit..

Laatst bewerkt:
  • Leuk
tickets ✅
jetons ✅
B&B ✅
??

Dat laatste viel overigens nog niet mee, tot 2x toe een appartementje uitgezocht, wat vervolgens al voor m'n neus bleek weggekaapt...
Het lijkt er dus op dat het met de kaartverkoop dus wel snor zit..
Tof man! Jij erbij, Dave erbij. Ik zie de eerste Festileaks borrel in 1,5 jaar! Daar mag Festileaks ons best op trakteren, wat denken jullie?

• Leuk
Waarderingen: wenteldave en MetalLimbo
Daar is zeer zeker een mooi affiche van te maken!
Ik wil daar nog wel wat namen aan toevoegen:

Cradle Of Filth (Alcatraz)
Dirkschneider (Alcatraz)
Katatonia (Alcatraz)
Lacuna Coil (Alcatraz, Metal On The Hill)
Eisbrecher (Summer Breeze)
Ensiferum (Summer Breeze, Durbuy Rock)
Candlemass (Dynamo)
Heaven Shall Burn (Dynamo)
Skindred (Durbuy Rock)
Nightwish (Kuopiorock)
Amorphis (Kuopiorock)
Rotting Christ (Faine Misto)
Guano Apes (Rock Castle)
Korpiklaani (Rock Castle)
In Extremo (Rock Castle)
Bodom After Midnight (Rock Castle)
Septicflesh (Rock Castle)
Avantasia (2 jubileumshows in Duitsland in augustus)

Avatar, Avantasia en Nightwish zijn dus ook mogelijke headliners (die eerste twee waren dat al in 2019).

Daarnaast nog een heleboel mooie kleine(re) namen rond die tijd op andere festivals:

130896412_2628335460798685_53940511336389335_n.jpg

171822258_100950078796871_7605692247249870517_n.jpg

EV63774_7_768x470.jpg

176672703_1878164045675927_7524953991847215344_n.jpg
En dan waren we Bloodstock nog vergeten volgens mij.
Paar zeer interessante namen die we op de al grote hoop kanshebbers voor Alcatraz/Summer Breeze erbij mogen gooien, zoals:
Devin Townsend
Kreator
Judas Priest
Dimmu Borgir
Saxon
Therapy?
Soen

Dit geeft me ook een stuk meer hoop dat Unleash The Archers in augustus toch de oversteek naar Europa maakt.

182277509_10157635096891262_3758228017042578816_n.jpg

• Leuk
tickets ✅
jetons ✅
B&B ✅
??

Het lijkt er dus op dat het met de kaartverkoop wel snor zit..
B&B heb ik ook al (eigenlijk al van vorig jaar en de jaren voordien). Ligt op ± 2km van de weide. Best gemakkelijk dat het zo dichtbij is. En met de fiets ben je zeer snel van en naar de weide. Even een douche overdag kan verdorie deugd doen.

• Leuk
B&B heb ik ook al (eigenlijk al van vorig jaar en de jaren voordien). Ligt op ± 2km van de weide. Best gemakkelijk dat het zo dichtbij is. En met de fiets ben je zeer snel van en naar de weide. Even een douche overdag kan verdorie deugd doen.
Geen B&B kunnen vinden in de buurt helaas, dan maar glampen.

Users who are viewing this thread