Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

En dan waren we Bloodstock nog vergeten volgens mij.
Paar zeer interessante namen die we op de al grote hoop kanshebbers voor Alcatraz/Summer Breeze erbij mogen gooien, zoals:
Devin Townsend
Kreator
Judas Priest
Dimmu Borgir
Saxon
Therapy?
Soen

Dit geeft me ook een stuk meer hoop dat Unleash The Archers in augustus toch de oversteek naar Europa maakt.

182277509_10157635096891262_3758228017042578816_n.jpg
Helemaal nog niet naar gekeken masr biedt inderdaad veel potentie. Dimmu en Devin zouden meesterlijke toevoegingen zijn. Ook Orange Goblin, Jinjer, Bury Tomorrow en Bleed From Within mogen door. Om over Paradise Lost nog maar niet te beginnen, die kunnem toch bijna niet meer missen zou je zeggen?

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik zie bij Bloodstock toch ook aardig wat opties voor de prog kant
Hm, ik kom naast Devin Townsend en Soen zelf niet echt verder dan Sylosis en Jinjer, maar wellicht staan er nog meer interessante prog-namen?

Op het 'oude' affiche van Alcatraz kan ik ook nog niet veel prog ontdekken, buiten Katatonia.
Maar ik verwacht toch dat daar nog wel wat bij zal komen.
In 2019 stonden er in ieder geval een paar hele mooie prog-namen (in de breedste zin van het woord), zoals Queensrÿche, Uriah Heep, Opeth, Meshuggah, Avantasia en Tesseract.

"Hm, ik kom naast Devin Townsend en Soen zelf niet echt verder dan Sylosis en Jinjer, maar wellicht staan er nog meer interessante prog-namen?"

Nee, dat waren inderdaad de namen die ik ook gezien had, maar dat is al meer dan op het oude affiche ;)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
"Hm, ik kom naast Devin Townsend en Soen zelf niet echt verder dan Sylosis en Jinjer, maar wellicht staan er nog meer interessante prog-namen?"

Nee, dat waren inderdaad de namen die ik ook gezien had, maar dat is al meer dan op het oude affiche ;)
Ja prog is niet echt dikbezaaid op het affiche. Wel wat mooie post bands zoals Wolves in the Throne Room maar verwacht eigenlijk niet meer dat die komen. Devin zou wel een verrassende en zeer welkome toevoeging zijn aan het prog lijstje.

Wanneer verwachten jullie de eerste namen? Ik hoop zelf toch wel op begin van deze week. In ieder geval de eerste batch met namen als verdere boost voor de kaartverkoop.

• Leuk
Waarderingen: Rick1617899545
Wanneer verwachten jullie de eerste namen? Ik hoop zelf toch wel op begin van deze week. In ieder geval de eerste batch met namen als verdere boost voor de kaartverkoop.
Men is volop bezig. Reken dat het allemaal heel erg snel moet gebeuren nu. Niet alleen de affiche, maar ook alle medewerkers zoeken, alles wat eten en drinken betreft, enz ...

Men is volop bezig. Reken dat het allemaal heel erg snel moet gebeuren nu. Niet alleen de affiche, maar ook alle medewerkers zoeken, alles wat eten en drinken betreft, enz ...
Ja dat snap ik wel ja. Zou je kunnen doorgeven dat ze de blauw dubbeldekker bus met pastasalades alvast vastleggen? Dat is mijn standaard middagmaaltijd voor de gezonde stevige bodem die daarna aangevuld kan worden met frituur.

Ik heb de vorige affiche voor Alcatraz 2021 nog eens bekeken. Ik tel 92 namen.
27 hiervan verwacht ik niet meer terug (Verenigde Staten, Japan,...). Naast Wolves in the Throne Room is het vooral UADA die ik ga missen.

Blijven 65 namen over van bands uit Europa (incl. landen als UK en Ijsland). Als die allemaal gaan kunnen/willen/mogen terugkomen is de line-up bijna compleet.

Bijna de helft van de 65 Europese groepen zijn Belgisch.

Ik heb de vorige affiche voor Alcatraz 2021 nog eens bekeken. Ik tel 92 namen.
27 hiervan verwacht ik niet meer terug (Verenigde Staten, Japan,...). Naast Wolves in the Throne Room is het vooral UADA die ik ga missen.

Blijven 65 namen over van bands uit Europa (incl. landen als UK en Ijsland). Als die allemaal gaan kunnen/willen/mogen terugkomen is de line-up bijna compleet.

Bijna de helft van de 65 Europese groepen zijn Belgisch.
Wolves in the Throne Room zou zeker een groot verlies zijn, evenals UADA. Zo'n band als Wolves zou ik graag laat op de avond in de tent zien. Ik zou zelf Hatebreed ook missen, kan wel genieten van een potje hardcore.

Nu dat vierde podium er niet komt verwacht ik dat veel Belgische bands nog zullen wegvallen. The Morgue biedt natuurlijk nog wel ruimte aan veel Belgische bands. 70 band en 25 tot 30 Belgisch verwacht ik.

Ik heb goede hoop dat komende week de week wordt dat de Belgische festivald losgaan met hun namen! Hebben ze twee weken de tijd gehad na de aankondiging dat het doorgaat, moet genoeg zijn. En mijn geduld is op haha.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: duck en theblackmadness
Testament heeft niet afgezegd voor Dynamo en komen dus toch naar Europa. Dit zal dan ook niet een van de Amerikaanse bands zijn die afgezegd heeft denk ik.

Na de aankondiging van Dynamo kan Alcatraz toch niet achterblijven. Ook Bloodstock heeft inmiddels bevestigd dat ze doorgaan inclusief het affiche. Opvallend daar is dat Cradle of Filth is binnengehaald als vervanger van Dimmu Borgir. Dus meneer Filth en co kunnen we ook opschrijven als zekerheid. Evenals Heilung vanwege de boeking op Lowlands.

Ik blijf duimen dat Alcatraz Devin Townsend (by request) en Paradise Lost overneemt van het affiche van Bloodstock. Kreator en Judas Priest zijn daar de andere twee headliners, zullen we die ook beide terugzien boven aan het affiche? Er waren nog twee headlinespots vrij naast Epica. Heaven Shall Burn en Amon Amarth geef ik hier evenveel kans voor als headliners bij Dynamo.

Ai, weet niet of dit nog iets betekent voor Alcatraz, maar Nightwish kondigt net een show aan voor 15-8 in Finland
Gaaf! Deze band was toch wel een stiekeme hoop voor me. Hebben eind juli ook nog twee shows in Finland staan. Maar ze zullen wel iets meer shows nodig hebben om het de moeite waard te maken om hun hele boel op te pakken en echt op tour te gaan door de rest van Europa. Maar gezien de livestreamshows staat alles klaar om te knallen.

• Leuk
Waarderingen: duck
Ik hoop ook stiekem op Nightwish, maar vrees toch dat ze dat niet gaan doen.
Voorlopig staat hun eerste optreden buiten Finland pas op 10 september.
En dan is er nog hun concert later op het jaar in Antwerpen. Tenzij de verkoop hiervan heel vlot verloopt zie ik ze niet 4 maanden ervoor naar Alcatraz komen. Ik zie eerder hun tour afwerken om dan volgend jaar Graspop te doen.

Users who are viewing this thread