Deze mooie line-up van Alcatraz verdient nog wel een apart berichtje van mijn hand. Dat festival presteert het elk jaar om een mooie mix van toegankelijke namen met 'moeilijkere' namen in de tent te programmeren. Het festival scoort ook altijd goed in de lijstjes van beste festival van het jaar. Deze combinatie heeft mij nu overtuigt dat ik hier volgend jaar bij ben. Het is nog even afwachten wat Into the Grave gaat doen qua datum maar in het ergste geval verkoop ik dat kaartje. Overigens ook sympathiek dat ze de prijs voor 4 dagen tot einde van het jaar gelijk houden aan prijs vorig jaar (voor 3 dagen), 150 euro voor 4 dagen topmuziek is niet duur.
Als ik naar dit affiche kijk dan staat er enorm veel waar ik me dolgraag in wil gaan verdiepen/naar uitkijk om opnieuw te zien: Heilung, Emperor, Satyricon!!, Eluveite, Monkey3!!, Katatonia, Dark Tranquility, vandenbergh (lachen dat die zo hoog staan hier), Enslaved, Moonspell, Pentagram, Stake, Wolves in the Throne Room, Marduk, 1914. Echt een hele mooie set namen.
En dan moeten de 4 headliners nog komen! Amon Amarth is denk ik een zekerheid en nog een reden om erbij te zijn. De tweede gok is Epica. Verder ben ik blanco wat de andere headliners kunnen zijn.
Als ik naar dit affiche kijk dan staat er enorm veel waar ik me dolgraag in wil gaan verdiepen/naar uitkijk om opnieuw te zien: Heilung, Emperor, Satyricon!!, Eluveite, Monkey3!!, Katatonia, Dark Tranquility, vandenbergh (lachen dat die zo hoog staan hier), Enslaved, Moonspell, Pentagram, Stake, Wolves in the Throne Room, Marduk, 1914. Echt een hele mooie set namen.
En dan moeten de 4 headliners nog komen! Amon Amarth is denk ik een zekerheid en nog een reden om erbij te zijn. De tweede gok is Epica. Verder ben ik blanco wat de andere headliners kunnen zijn.