Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.667
Deze mooie line-up van Alcatraz verdient nog wel een apart berichtje van mijn hand. Dat festival presteert het elk jaar om een mooie mix van toegankelijke namen met 'moeilijkere' namen in de tent te programmeren. Het festival scoort ook altijd goed in de lijstjes van beste festival van het jaar. Deze combinatie heeft mij nu overtuigt dat ik hier volgend jaar bij ben. Het is nog even afwachten wat Into the Grave gaat doen qua datum maar in het ergste geval verkoop ik dat kaartje. Overigens ook sympathiek dat ze de prijs voor 4 dagen tot einde van het jaar gelijk houden aan prijs vorig jaar (voor 3 dagen), 150 euro voor 4 dagen topmuziek is niet duur.

Als ik naar dit affiche kijk dan staat er enorm veel waar ik me dolgraag in wil gaan verdiepen/naar uitkijk om opnieuw te zien: Heilung, Emperor, Satyricon!!, Eluveite, Monkey3!!, Katatonia, Dark Tranquility, vandenbergh (lachen dat die zo hoog staan hier), Enslaved, Moonspell, Pentagram, Stake, Wolves in the Throne Room, Marduk, 1914. Echt een hele mooie set namen.

En dan moeten de 4 headliners nog komen! Amon Amarth is denk ik een zekerheid en nog een reden om erbij te zijn. De tweede gok is Epica. Verder ben ik blanco wat de andere headliners kunnen zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.473
Deze mooie line-up van Alcatraz verdient nog wel een apart berichtje van mijn hand. Dat festival presteert het elk jaar om een mooie mix van toegankelijke namen met ‘moeilijkere’ namen in de tent te programmeren. Het festival scoort ook altijd goed in de lijstjes van beste festival van het jaar. Deze combinatie heeft mij nu overtuigt dat ik hier volgend jaar bij ben. Het is nog even afwachten wat Into the Grave gaat doen qua datum maar in het ergste geval verkoop ik dat kaartje. Overigens ook sympathiek dat ze de prijs voor 4 dagen tot einde van het jaar gelijk houden aan prijs vorig jaar (voor 3 dagen), 150 euro voor 4 dagen topmuziek is niet duur.

Als ik naar dit affiche kijk dan staat er enorm veel waar ik me dolgraag in wil gaan verdiepen/naar uitkijk om opnieuw te zien: Heilung, Emperor, Satyricon!!, Eluveite, Monkey3!!, Katatonia, Dark Tranquility, vandenbergh (lachen dat die zo hoog staan hier), Enslaved, Moonspell, Pentagram, Stake, Wolves in the Throne Room, Marduk, 1914. Echt een hele mooie set namen.

En dan moeten de 4 headliners nog komen! Amon Amarth is denk ik een zekerheid en nog een reden om erbij te zijn. De tweede gok is Epica. Verder ben ik blanco wat de andere headliners kunnen zijn.
Ik ben ook overtuigd, dus ik zie je daar. Hopelijk zitten ze inderdaad niet in hetzelfde weekend, maar anders is het ook niet een heel grote ramp. Volgens mij kun je op Alcatraz best veel namen zien die ook op ITG staan en je krijgt meer namen natuurlijk, wat al helemaal niet erg is.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.667
Ik zit met smart te wachten op een nieuw teken van leven van de Alcatraz organisatie. Ik hoop zo hard dat het alsnog door kan gaan! Voorlopig heb ik goede hoop aangezien het pas medio augustus is.

Qua namen hebben we nog drie headliners tegoed. Amon Amarth zal er eentje van zijn (denk ik). Daarnaast denk ik ook dat er verschillende afvallers te noteren zijn. Amerikaanse acts zoals Testament en Hatebreed zullen nog afvallen vermoed ik.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Morgen gaan we waarschijnlijk weten of Alcatraz zal doorgaan. Dan wordt er beslist hoeveel mensen er naar een festival mogen gaan. Als er 10.000 per dag worden toegelaten, zie ik het festival doorgaan. Als het echter met maximum 3000 moet, is het niet meer rendabel (denk ik toch). Bovendien moet je ook de affiche kunnen vullen. Veel bands hebben hun plannen voor 2021 al een hele tijd opgeborgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.667
Morgen gaan we waarschijnlijk weten of Alcatraz zal doorgaan. Dan wordt er beslist hoeveel mensen er naar een festival mogen gaan. Als er 10.000 per dag worden toegelaten, zie ik het festival doorgaan. Als het echter met maximum 3000 moet, is het niet meer rendabel (denk ik toch). Bovendien moet je ook de affiche kunnen vullen. Veel bands hebben hun plannen voor 2021 al een hele tijd opgeborgen.
10.000 per dag zal inderdaad moeten lukken voor Alcatraz. Wat nog een probleem kan zijn is als er al meer kaarten dan dat verkocht zijn. Maar heb geen idee van de stand van zaken van de verkoop. Zullen ongetwijfeld al wat artiesten zijn die niet komen. Ik reken ook niet op Amerikaanse acts zoals Testament. Maar ergens verwacht ik toch ook wel dat veel artiesten niet de kans zullen afslaan om weer eens op te treden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.667
Site van Alcatraz nu ook aangepast! De 12e is eraf gevallen maar de andere 3 dagen lijken toch exht door te gaan. Woeehoeee! Hier ben ik echt blij mee, dat wordt rondjes rennen en headbangen alsof mijn leven er vanaf hangt.
 
  • Confetti
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.473
Weten we nog wie er op donderdag stond? Iemand zin om in de krochten van het Graspopforum te duiken?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.667
Weten we nog wie er op donderdag stond? Iemand zin om in de krochten van het Graspopforum te duiken?
Was nog niet bekend geloof ik. De donderdag kwam er speciaal bij voor deze editie door het grote aanbod. Nog geen dagindeling bekend gemaakt. Ben echt heel erg benieuwd welke namen de line-up gaan sieren.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.473
Was nog niet bekend geloof ik. De donderdag kwam er speciaal bij voor deze editie door het grote aanbod. Nog geen dagindeling bekend gemaakt. Ben echt heel erg benieuwd welke namen de line-up gaan sieren.
Ah, oké. Nja, het was vast niet slecht geweest, dus best jammer dat die donderdag er af valt. Ben ook wel benieuwd, ja. Denk dat je namen als Heilung wel kan noteren. Amerikaanse bands dan wel weer strepen, maar zelfs met Europese acts staat er wel een net affiche, mochten die natuurlijk allemaal willen komen.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Aangezien Alcatraz samenwerkt met o.a. Summer Breeze en Metal Days, is de kans groot dat ze ook dezelfde bands op de affiche zullen hebben. Aangevuld met Belgische (en Nederlandse?) bands.

Hier kan je al wat kanshebbers vinden : https://www.summer-breeze.de/en/bands/
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.473
Saltatio Mortis naar Alcatraz zou wel grappig zijn. Staat overigens ook zat troep tussen, dus hopelijk weten ze het fijne eruit te halen (en anders hoop ik dat er wel iets leuks tegenover staat).
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Site van Alcatraz nu ook aangepast! De 12e is eraf gevallen maar de andere 3 dagen lijken toch exht door te gaan. Woeehoeee! Hier ben ik echt blij mee, dat wordt rondjes rennen en headbangen alsof mijn leven er vanaf hangt.
Hoe zalig zou dat zijn.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Ik heb tickets voor Summer Breeze (de week erna), maar Alcatraz is mijn backup als dat niet doorgaat.
Op Alcatraz ben ik in 2019 geweest, en dat is echt een heel mooi festival in alle opzichten!
Zou best naar beiden willen, maar dat trekt vrouwlief niet, vrees ik, aangezien er maar een paar dagen tussen zitten, en ze ook niet echt naast de deur liggen..
Bovendien zal er inderdaad waarschijnlijk veel overlap zijn tussen beide festivals (line-up Summer Breeeze is ook nog lang niet compleet).

Voor Summer Breeze heb ik ook nog redelijke hoop. Ze hebben onlangs een zeer uitvoerig en doordacht plan voor een corona-proof editie ingediend bij de lokale overheid, en zijn nu dus in afwachting van goedkeuring.
Wat wel minder hoopvol stemt is dat ze afgelopen week ook een online evenement op Facebook hebben aangemaakt, hoewel zonder verder bericht daarover.
Ook is het niet erg veelbelovend dat de Oktoberfeesten (die eveneens in Beieren, maar een maand later plaatsvinden) reeds gecancelled zijn. Nu zijn de Oktoberfeesten wel een evenement van een nog veel grotere orde, en bovendien een stuk lastiger om gecontroleerd te laten verlopen, lijkt me..
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.667
Kijken naar de line-up van Summer Breeze erbij dan moet je echt wel een superdegelijke line-up kunnen samenstellen! Heb hieronder een korte opsomming gemaakt van potentiële kanshebbers. Ik ga er vanuit dat er geen Amerikaanse bands komen en natuurlijk is het nog een beetje koffie dik kijken welke bands hun plannen al echt hebben opgeborgen maar dit geeft wel hoop op een topaffiche.

Headliners: Epica (was al aangekondigd en hebben meer optredens staan), Amon Amarth (week later ook op Dynamo), Within Temptation, Sabaton (hebben op 20 augustus een show staan) en van wat kleinere orde Paradise Lost (mijn god wat hoop ik dat die band er staat, eindelijk de nieuwe nummers live!)

Vlak daaronder: Alestorm, Heilung, Emporer, Eluveitie, Satyricon, Solstafir, Gloryhammer, Dark Tranquility. En van Summer BReeze: While She Sleeps, Wardruna, Insomnium, Jinjer, Bury Tomorrow en Blind Guardian.

Als de helft van de bovengenoemde bands landt op Alcatraz dan is het al een fantastische editie!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.657
819
Kijken naar de line-up van Summer Breeze erbij dan moet je echt wel een superdegelijke line-up kunnen samenstellen! Heb hieronder een korte opsomming gemaakt van potentiële kanshebbers. Ik ga er vanuit dat er geen Amerikaanse bands komen en natuurlijk is het nog een beetje koffie dik kijken welke bands hun plannen al echt hebben opgeborgen maar dit geeft wel hoop op een topaffiche.

Headliners: Epica (was al aangekondigd en hebben meer optredens staan), Amon Amarth (week later ook op Dynamo), Within Temptation, Sabaton (hebben op 20 augustus een show staan) en van wat kleinere orde Paradise Lost (mijn god wat hoop ik dat die band er staat, eindelijk de nieuwe nummers live!)

Vlak daaronder: Alestorm, Heilung, Emporer, Eluveitie, Satyricon, Solstafir, Gloryhammer, Dark Tranquility. En van Summer BReeze: While She Sleeps, Wardruna, Insomnium, Jinjer, Bury Tomorrow en Blind Guardian.

Als de helft van de bovengenoemde bands landt op Alcatraz dan is het al een fantastische editie!
Ik zou hier zeer content mee zijn.
Ik mis alleen wat prog in deze.
Hoe dan ook, we gaan het even allemaal heel goed in de gaten houden wat er door gaat en wat niet
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Kijken naar de line-up van Summer Breeze erbij dan moet je echt wel een superdegelijke line-up kunnen samenstellen! Heb hieronder een korte opsomming gemaakt van potentiële kanshebbers. Ik ga er vanuit dat er geen Amerikaanse bands komen en natuurlijk is het nog een beetje koffie dik kijken welke bands hun plannen al echt hebben opgeborgen maar dit geeft wel hoop op een topaffiche.

Headliners: Epica (was al aangekondigd en hebben meer optredens staan), Amon Amarth (week later ook op Dynamo), Within Temptation, Sabaton (hebben op 20 augustus een show staan) en van wat kleinere orde Paradise Lost (mijn god wat hoop ik dat die band er staat, eindelijk de nieuwe nummers live!)

Vlak daaronder: Alestorm, Heilung, Emporer, Eluveitie, Satyricon, Solstafir, Gloryhammer, Dark Tranquility. En van Summer BReeze: While She Sleeps, Wardruna, Insomnium, Jinjer, Bury Tomorrow en Blind Guardian.

Als de helft van de bovengenoemde bands landt op Alcatraz dan is het al een fantastische editie!
Daar is zeer zeker een mooi affiche van te maken!
Ik wil daar nog wel wat namen aan toevoegen:

Cradle Of Filth (Alcatraz)
Dirkschneider (Alcatraz)
Katatonia (Alcatraz)
Lacuna Coil (Alcatraz, Metal On The Hill)
Eisbrecher (Summer Breeze)
Ensiferum (Summer Breeze, Durbuy Rock)
Candlemass (Dynamo)
Heaven Shall Burn (Dynamo)
Skindred (Durbuy Rock)
Nightwish (Kuopiorock)
Amorphis (Kuopiorock)
Avatar (Faine Misto)
Rotting Christ (Faine Misto)
Guano Apes (Rock Castle)
Korpiklaani (Rock Castle)
In Extremo (Rock Castle)
Bodom After Midnight (Rock Castle)
Septicflesh (Rock Castle)
Avantasia (2 jubileumshows in Duitsland in augustus)

Avatar, Avantasia en Nightwish zijn dus ook mogelijke headliners (die eerste twee waren dat al in 2019).

Daarnaast nog een heleboel mooie kleine(re) namen rond die tijd op andere festivals:

130896412_2628335460798685_53940511336389335_n.jpg


171822258_100950078796871_7605692247249870517_n.jpg


EV63774_7_768x470.jpg


176672703_1878164045675927_7524953991847215344_n.jpg
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.667
Mooi overzicht! Hier kan je inderdaad veel mee. Doe Fever 333 en SepticFlesh er maar ook bij. Nightwish en Avatar juich ik ook enorm toe.

De site is ook net aangepast zie ik nu met een tekstje. Het vierde podium komt er niet (snap ik wel) en ze hebben enkele cancels binnen van Amerikaanse bands. Op de line-up pagina staat 70 bands en de eerste aankondiging volgt binnenkort. Top!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken