Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Kvelertak en Phil Anselmo heb ik vorig jaar gemist op Graspop. Ik krijg zowaar een herkansing via Alcatraz :)

Wel veel black metal he? Samen met Power Metal de genres die me het minst liggen :-/
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.460
4.624
sledgehammer wrote:
Inmiddels zijn Butcher Babies en The Darkness bevestigd.

Valt me op dat op de line-up pagina The Darkness een groot plaatje heeft, samen met Behemoth. Die zullen toch geen headliner zijn of sub?

zou ik niet teveel naar kijken, butcher babies als 3e en emperor als laatste op de lineup lijkt me heel onwaarschijnlijk
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Kvelertak en Phil Anselmo heb ik vorig jaar gemist op Graspop. Ik krijg zowaar een herkansing via Alcatraz
1f642.svg


Wel veel black metal he? Samen met Power Metal de genres die me het minst liggen :-/
Viel mij ook op, ja.
Die twee artiesten die je opnoemt, zijn nog wel goed live, hoor. Ook als ik nog even wat beelden bekijk en van wat er in mijn geheugen is achtergebleven.
 

Céte

Playlistbediener
27 okt 2015
11
0
Alcatraz bezig aan een ijzersterke affiche. Headliners vinden is altijd het grootste probleem dan, Lokerse feesten krijgt voorrang van live nation had ik eens gehoord.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.460
4.624
Alcatraz bezig aan een ijzersterke affiche. Headliners vinden is altijd het grootste probleem dan, Lokerse feesten krijgt voorrang van live nation had ik eens gehoord.

Denk zelfs niet dat Alcatraz bij livenation hoort. Of wel?
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Alcatraz bezig aan een ijzersterke affiche. Headliners vinden is altijd het grootste probleem dan, Lokerse feesten krijgt voorrang van live nation had ik eens gehoord.

Moet ook niet. Als zij gewoon de net-niet headliners of de headliners van de toekomst bovenaan blijven zetten, zoals Avatar, Korn, Ghost, Helloween en co. OK, Status Quo was een vrij rare keuze, al was dat een leuk optreden en kregen die ook gewoon het publiek mee.

Wel benieuwd wat die uitbreiding met meer dan 20 bands betekent voor hun indeling en waar dat dan allemaal naar toe gaat.
 

Céte

Playlistbediener
27 okt 2015
11
0
Zitten idd niet bij live nation maar de als de bands er bij zitten. Nu voor mij hoeft dit ook niet ze. Vandaag weer twee goeie namen erbij.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
Zie net dat Monkey3 ook geboekt is voor dit jaar. Voor degene die gaan, een absolute aanrader! Een can mijn favoriete optredens van dit jaar. Schitterende instrumentele rock/metal.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Zie net dat Monkey3 ook geboekt is voor dit jaar. Voor degene die gaan, een absolute aanrader! Een can mijn favoriete optredens van dit jaar. Schitterende instrumentele rock/metal.
Ik dacht bij mezelf dat ik dat ergens van kende, maar volgens mij ben jij degene die mij dit heeft aangeraden, dus nog hartelijk dank daarvoor.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
378
537
Vreemd, ik meende me te herinneren dat ik al de tot dusver gereleaste namen nogmaals onder elkaar had uitgetypt, maar deze reactie blijkt helemaal verdwenen? Raar. Heb hem nochtans niet verwijderd.

Ondertussen toch ook met Stake en Evil Invaders weer wat bekende Belgische namen toegevoegd aan de affiche. In Flames heeft bekend gemaakt dat ze in juni in Zweden spelen en in September ook alvast weer spelen. Mogelijk weer kanshebber voor Alcatraz? Stonden dit jaar al op Graspop. Welke namen kunnen we nog verwachten voor Alcatraz dit jaar? Ik duim nog altijd voor Amon Amarth en Gloryhammer.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
463
254
Amon Amarth lijkt me wel een goede headliner voor alcatraz, een relatief grote naam en niet te duur.
Gloryhammer waren dit jaar al op graspop, maar is zo'n vulnaam dat ik wel 2 jaar achter elkaar zie komen. Maar touren die tijdens de festivalzomer, want alestorm staat al op graspop.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
Amon Amarth lijkt me wel een goede headliner voor alcatraz, een relatief grote naam en niet te duur.
Gloryhammer waren dit jaar al op graspop, maar is zo’n vulnaam dat ik wel 2 jaar achter elkaar zie komen. Maar touren die tijdens de festivalzomer, want alestorm staat al op graspop.

Gloryhammer tourt ook ja. Sterker nog, staan met Alestorm op Into the Grave.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
378
537
Vanmiddag geen nieuwe naam/namen gekregen. Jammer! Zou de namenstroom er dan voorlopig opzitten?
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Dark Tranquillity, Necrophobic, Destruction, Pentagram, Darkest Hour, Wolves in the Throne Room...mooie namen die er in de tussentijd nog zijn bijgekomen.
De affiche begint er beter en beter uit te zien me dunkt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Dark Tranquillity, Necrophobic, Destruction, Pentagram, Darkest Hour, Wolves in the Throne Room…mooie namen die er in de tussentijd nog zijn bijgekomen.
De affiche begint er beter en beter uit te zien me dunkt.
Pentagram (of Mezarkabul) juich ik enorm toe, evenals Wolves in the Throne Room. Rest ken ik eerlijk gezegd niet heel goed, maar ze zijn daar wel lekker bezig.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
thekillingjoke wrote:
Dark Tranquillity, Necrophobic, Destruction, Pentagram, Darkest Hour, Wolves in the Throne Room…mooie namen die er in de tussentijd nog zijn bijgekomen.
De affiche begint er beter en beter uit te zien me dunkt.

Pentagram (of Mezarkabul) juich ik enorm toe, evenals Wolves in the Throne Room. Rest ken ik eerlijk gezegd niet heel goed, maar ze zijn daar wel lekker bezig.

Het is wel de Amerikaanse old school doom Pentagram die komt spelen, niet de Turkse heavy metal Pentagram :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
wenteldave wrote:

thekillingjoke wrote:
Dark Tranquillity, Necrophobic, Destruction, Pentagram, Darkest Hour, Wolves in the Throne Room…mooie namen die er in de tussentijd nog zijn bijgekomen.
De affiche begint er beter en beter uit te zien me dunkt.


Pentagram (of Mezarkabul) juich ik enorm toe, evenals Wolves in the Throne Room. Rest ken ik eerlijk gezegd niet heel goed, maar ze zijn daar wel lekker bezig.

Het is wel de Amerikaanse old school doom Pentagram die komt spelen, niet de Turkse heavy metal Pentagram
1f642.svg
Oh, dan is het bizar ruk. Nee, hoor, dan blijft het wederom een prima lading namen. Die zijn ook goed zat!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.041
Cyclone op de affiche...

Dé Cyclone?

Bestaan die terug? Als dat echt klopt moet ik daar bij zijn.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Cyclone op de affiche…

Dé Cyclone?

Bestaan die terug? Als dat echt klopt moet ik daar bij zijn.
Gisteren speelde ze blijkbaar een reünie concert. En ook Acid op de affiche!!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken