Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

Ik ben helemaal verknocht aan Psychonaut, sinds ik ze pas vorige week heb leren kennen door hun aankondiging voor Alcatraz. Het doet me denken aan een mix tussen Stake(SN8) en The Ocean. Ik hoop echt dat ze een beetje goed geluid hebben, want lijkt me lastig om met z'n drietjes zo'n 'wall of sound' te vinden die het op de plaat heeft. Met in het achterhoofd dat je het op een festival vaak met een tandje minder geluidskwaliteit moet doen.

Ben sowieso wel benieuwd naar het geluid. Op Graspop weet ik dat ze een aantal jaar geleden flink hebben geïnvesteerd in het geluid, wat met name op de mainstages goed terug te horen was. Dat was trouwens ook wel nodig, want heb daar jaren gehad dat het met name overdag gewoon niet te doen was met het geluid. Nu is Graspop natuurlijk veel groter, dus een veel groter oppervlak om het geluid goed op te krijgen. Maar toch, mijn ervaringen met openlucht concerten zijn zeer wisselend.
Ja de geluidskwaliteit ben ik ook bijzonder benieuwd naar. De tenten zijn vaak wel goed geregeld maar op de mainstage kan het geluid snel verwaaien als er niet voldoende boxen zijn. Gelukkig zijn de weersvoorspellingen op dat gebied gunstig met max windkracht 3.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ik ben helemaal verknocht aan Psychonaut, sinds ik ze pas vorige week heb leren kennen door hun aankondiging voor Alcatraz. Het doet me denken aan een mix tussen Stake(SN8) en The Ocean. Ik hoop echt dat ze een beetje goed geluid hebben, want lijkt me lastig om met z'n drietjes zo'n 'wall of sound' te vinden die het op de plaat heeft. Met in het achterhoofd dat je het op een festival vaak met een tandje minder geluidskwaliteit moet doen.

Ben sowieso wel benieuwd naar het geluid. Op Graspop weet ik dat ze een aantal jaar geleden flink hebben geïnvesteerd in het geluid, wat met name op de mainstages goed terug te horen was. Dat was trouwens ook wel nodig, want heb daar jaren gehad dat het met name overdag gewoon niet te doen was met het geluid. Nu is Graspop natuurlijk veel groter, dus een veel groter oppervlak om het geluid goed op te krijgen. Maar toch, mijn ervaringen met openlucht concerten zijn zeer wisselend.
Ook wel benieuwd naar. Deze middag ook eens beluisterd. Zou wel eens 1 van de ontdekkingen van het weekend kunnen worden.

• Leuk
Waarderingen: Jamel en duck
Gisteren tweede vaccinatie gehad. Nu fijn antistoffen aan het aanmaken met de bijbehorende koorts zodat ik mezelf weer veilig kan voelen van het weekend! Ben nog steeds wel een beetje gespannen voor de PCR test, het zou je maar overkomen dat jij of degene waarmee je gaat toch corona blijkt te hebben, maar het begint toch langzaam allemaal wel weer te komen. We gaan gewoon weer naar een festival dit weekend! Ik kan echt niet wachten om alle spullen weer in te pakken en aan te komen op een mooie camping, tent op te zetten, een biertje te drinken en het festivalterrein op te lopen!

Volgens mijn informatie hoef je met een volledige vaccinatie geen PCR test te overleggen hoor. Dit kon ik erover vinden:

1. Kom je uit een rode zone in de Europese Unie?

• Heb een vaccinatiecertificaat of herstelcertificaat? Je moet niet in quarantaine of je laten testen.
  • Heb je geen vaccinatiecertificaat of herstelcertificaat?
    • Je moet een PCR-test doen maximum 72 uur voor je in België bent. Deze test moet negatief zijn.
    • Kinderen onder de 12 jaar moeten geen test doen.
Je kunt (als je minstens twee weken gevaccineerd bent) je internationale QR-code ook even onder de CovidBE-scan-app houden om voor de zekerheid te checken of'ie echt groen wordt.
(Je zet die CovidBE-scan-app dan bijvoorbeeld op een andere telefoon en dan scan je daarmee de QR op je eigen telefoon.)

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Je kunt (als je minstens twee weken gevaccineerd bent) je internationale QR-code ook even onder de CovidBE-scan-app houden om voor de zekerheid te checken of'ie echt groen wordt.
(Je zet die CovidBE-scan-app dan bijvoorbeeld op een andere telefoon en dan scan je daarmee de QR op je eigen telefoon.)
Yes, dat heb ik reeds ook al aangegeven hier. Bij mij deed 'ie het in eerste instantie niet, omdat mijn formulier al van mei dateert. Inmiddels krijg ik een groen schermpje. :)

Juist op het nieuws gezien dat inderdaad als je van Nederland naar België, of omgekeerd? gaat dan moet je zo'n groen schermpje kunnen aantonen. Dat covid safe ding. Anders in de 90 euro boete. Dan zal ... wie was het ook weer? dat wel bedoelen? Al bij al: Komt goed. Have fun dit weekend. :D

Het is eigenlijk redelijk eenvoudig als je volledig gevaccineerd bent (+ de weken extra).

Voor de Belgen: QR-code aanmaken in CovidSafeBE-app (controleren kan met CovidScanBE-app op andere telefoon, net zoals bij de entree gebeurt).

Voor de Nederlanders: QR-code aanmaken in CoronaCheck-app (inloggen met DigiD); let erop dat je na het aanmaken van de QR-code deze op 'Internationaal' zet (controleren kan eveneens met CovidScanBE-app)!
Vergeet daarnaast ook niet om een 'PLF' (Passagier Lokalisatie Formulier) aan te maken:
https://travel.info-coronavirus.be/nl

Wat me wel opviel bij het checken van de QR-code met de CovidScanBE-app is dat onder het groene vinkje toch alle persoonsgegevens incl. vaccinatiegegevens zichtbaar zijn, terwijl ik juist ergens gelezen had dat dit geanonimiseerd is, en dat controleurs enkel een groen vinkje of rood kruisje te zien zouden krijgen (en dus niet hoe iemand een 'corona-safe' status heeft verkregen). Persoonlijk maakt mij dat niks uit, maar er zijn genoeg mensen die daar bezwaar tegen zouden kunnen hebben, lijkt me..

Ik ben geen uitgesproken thrash fan maar kan het genre altijd wel waarderen, zeker live. Zag hier en daar wel wat commentaar voorbij komen dat er wat veel thrash geprogrammeerd staat komend weekend. Ik wil er toch eventjes eentje uitlichten, namelijk Suicidal Angels. Wat een heerlijke bands is dat. Dit genre wordt nog steeds gedomineerd door de grote namen uit de 80's (hallo Kreator) wat onterecht ten koste gaat van de aandacht voor de nieuwe lichting.

Ik verwacht een fors feestje in de tent en hoe meer ik luister des te groter de kans wordt dat dit mijn eerste moshpit na 2 jaar wordt! Dit is mijn favo nummertje:

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Mag trouwens gezegd worden dat als iedereen op Alcatraz net zo vriendelijk is als alle leden die hier meedelen in de voorpet, we er met z'n allen echt een top feestje van gaan maken. :)
Ik ga al heel wat jaren naar diverse metal festivals en heb daar dus nog nooit een slechte ervaring gehad. Altijd een fijne sfeer en die verwachting heb ik bij Alcatraz ook. Allemaal muziekliefhebbers die maar 1 doel hebben. Samen naar fijne muziek luisteren.

Psychonaut is erg tof! Mocht het bevallen zijn ze in oktober ook op Soulcrusher in Nijmegen te vinden.
Dat Soulcrusher heeft echt een bizarre line-up, ja. Enslaved, Autarkh, Oranssi Pazuzu, The Ocean. Wiegedood, Wolvennest, Regarde Les Hommes Tomber Schammasch, Briqueville, Verwoed, Crown, Psychonaut en Doodswens. Andere bands ken ik of nog niet of vind ik iets minder. Echt een genot om naar toe te gaan!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Ian
Nog een tip voor mijn mede 30-plussers hier, die net als ik soms last van hun rug krijgen na lang staan: tijgerbalsem! Ik neem dat sinds enkele jaren standaard mee naar festivals en het is voor mij echt een lifesaver.

• Leuk
Waarderingen: nikita en Joslittel
Nog een tip voor mijn mede 30-plussers hier, die net als ik soms last van hun rug krijgen na lang staan: tijgerbalsem! Ik neem dat sinds enkele jaren standaard mee naar festivals en het is voor mij echt een lifesaver.
Of een beetje door de benen buigen. Soepel, bewegen, dansen. Klinkt mss onnozel. Maar rust roest zeggen ze.

• Leuk
Waarderingen: Agricolae en Jamel

Users who are viewing this thread