Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

Zo, het ontbijtbuffet voor de zondagochtend is besteld. Yoghurt, fruit, koffie maar vooral ei met spek. Perfect om de laatste dag energiek mee te starten! Nu alleen nog wat bonnen bestellen, morgen alle spullen bij elkaar verzamelen en dan de werkdagen aftikken tot we mogen! Qua weer iig blij dat het niet dit weekend is.

• Leuk
Waarderingen: Agricolae
Zo, het ontbijtbuffet voor de zondagochtend is besteld. Yoghurt, fruit, koffie maar vooral ei met spek. Perfect om de laatste dag energiek mee te starten! Nu alleen nog wat bonnen bestellen, morgen alle spullen bij elkaar verzamelen en dan de werkdagen aftikken tot we mogen! Qua weer iig blij dat het niet dit weekend is.
Idd, niet alleen de regen: cava nog. Maar ik meen me te herinneren dat er eens een dag op graspop was waar het geluid gewoon wegwaaide? Gelukkig gaat dat nu niet het geval zijn.

Wat dachten jullie om eens bijeen te komen op alcatraz? "festileaks meeting"
Kan tijdens een cava band op de achtergrond zijn. Of vlak na de headliner?

Idd, niet alleen de regen: cava nog. Maar ik meen me te herinneren dat er eens een dag op graspop was waar het geluid gewoon wegwaaide? Gelukkig gaat dat nu niet het geval zijn.

Wat dachten jullie om eens bijeen te komen op alcatraz? "festileaks meeting"
Kan tijdens een cava band op de achtergrond zijn. Of vlak na de headliner?
Die gaan we zeker plannen! Lijkt me erg leuk, alleen de uitdaging om een goed moment te vinden. Was van plan morgen mijn opties erop te zetten. Vooral de zondag in de vroege middag staat er weinig dat ik echt perse wil zien. Misschien een meeting met Artillery op de achtergrond?

• Leuk
Waarderingen: duck en Pauly Robin
Artillery op achtergrond. Prima. Er is dan geen clash. (Gaat door in de swamp.) Geen must-see voor mij. Maar leuk genoeg om te blijven staan. Ik ga toch geen moshpit missen daar.

Die gaan we zeker plannen! Lijkt me erg leuk, alleen de uitdaging om een goed moment te vinden. Was van plan morgen mijn opties erop te zetten. Vooral de zondag in de vroege middag staat er weinig dat ik echt perse wil zien. Misschien een meeting met Artillery op de achtergrond?

Tijdens Artillery is voor mij ook OK.

Zo, vroege vogels hier zeg! ? Ik hoor net dat wij rond 8.00 vertrekken en dat vond ik al aardig op tijd.

Maar evengoed reuze veel zin! ?

Ik heb nog niets gehoord van een livestream. Ik denk dat dit andere jaren ook niet was. Kan iemand dit bevestigen? Gewoon gaan zou ik zeggen. En anders, volgende keer beter.
Je zal wel wat zien in de kranten en de journaals vermoed ik.
Op tv wellicht wel ja, Kortrijk en Perk toch de eerste festivals van +10.000 man. Daar zal wel media aandacht voor zijn.

Ik heb nog niets gehoord van een livestream. Ik denk dat dit andere jaren ook niet was. Kan iemand dit bevestigen? Gewoon gaan zou ik zeggen. En anders, volgende keer beter.
Je zal wel wat zien in de kranten en de journaals vermoed ik.
Ik heb maandag spijtig genoeg een herexamen, anders was ik daar zeker geweest.

Gisteren al mijn spullen klaargezet. Voor het eerst in een heeeele lange tijd de mand met festivalspullen weer gepakt, mooi gevoel om alles weer eens terug te zien. Oordopjes maar weer eens schoongemaakt, festivalshirts ingepakt. Het begint echt te kriebelen zo. Het enige dat nog roet in het eten kan gooien is een positieve PCR test aanstaande woensdag. Al geruime tijd 2 keer gevaccineerd maar als NL'er heb je geloof ik een negatieve test nodig in België. Hoe dan ook leek het me niet verkeerd om er eentje achter de hand te houden. Nog 3,5 dag werken en dan op naar Kortijk!

Gisteren al mijn spullen klaargezet. Voor het eerst in een heeeele lange tijd de mand met festivalspullen weer gepakt, mooi gevoel om alles weer eens terug te zien. Oordopjes maar weer eens schoongemaakt, festivalshirts ingepakt. Het begint echt te kriebelen zo. Het enige dat nog roet in het eten kan gooien is een positieve PCR test aanstaande woensdag. Al geruime tijd 2 keer gevaccineerd maar als NL'er heb je geloof ik een negatieve test nodig in België. Hoe dan ook leek het me niet verkeerd om er eentje achter de hand te houden. Nog 3,5 dag werken en dan op naar Kortijk!
Volgens mijn informatie hoef je met een volledige vaccinatie geen PCR test te overleggen hoor. Dit kon ik erover vinden:

1. Kom je uit een rode zone in de Europese Unie?

• Heb een vaccinatiecertificaat of herstelcertificaat? Je moet niet in quarantaine of je laten testen.
  • Heb je geen vaccinatiecertificaat of herstelcertificaat?
    • Je moet een PCR-test doen maximum 72 uur voor je in België bent. Deze test moet negatief zijn.
    • Kinderen onder de 12 jaar moeten geen test doen.

Volgens mijn informatie hoef je met een volledige vaccinatie geen PCR test te overleggen hoor. Dit kon ik erover vinden:

1. Kom je uit een rode zone in de Europese Unie?

• Heb een vaccinatiecertificaat of herstelcertificaat? Je moet niet in quarantaine of je laten testen.
  • Heb je geen vaccinatiecertificaat of herstelcertificaat?
    • Je moet een PCR-test doen maximum 72 uur voor je in België bent. Deze test moet negatief zijn.
    • Kinderen onder de 12 jaar moeten geen test doen.
Hm, is dat veranderd? Op de site van Alcatraz raden ze het dan weer wel aan. Weet je. Het is om de hoek en gratis. Ik heb liever zo'n negatieve test als achtervang bij me dan het risico te lopen op gedoe daar.

Hm, is dat veranderd? Op de site van Alcatraz raden ze het dan weer wel aan. Weet je. Het is om de hoek en gratis. Ik heb liever zo'n negatieve test als achtervang bij me dan het risico te lopen op gedoe daar.
Jij doelt dan op deze passage zeker?

kleurcodes en de daaraan verbonden maatregelen van het land waarnaar men afreist.
Ook vanuit een rode zone mag men afreizen naar België, maar men dient rekening te houden met een verplichte quarantaine, zolang men geen negatieve PCR-test kan voorleggen.

Die informatie is onvolledig. Als je de officiele kanalen van zowel de Nederlandse als de Belgische overheid bekijkt, dan volstaat ook met een rode kleurcode een volledige vaccinatiebewijs. Toch vind ik het zeer verstandig van je hoor, om je van tevoren te laten testen. Ik ben zelf vanwege het volgen van de Olympische Spelen amper tot niet in contact met anderen geweest, dus het lijkt me heel sterk dat ik besmet ben. Desondanks doe ik donderdag voor de zekerheid nog wel even een zelftest. Wil het niet op m'n geweten hebben om allerlei mensen te besmetten.

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Joslittel
Ha Jos, Ik ben zondag als het goed is ook van de partij. Maar nog net geen twee weken gevaccineerd. Dus ik moet mij wel laten testen.Je hebt namelijk het voglende nodig:
- on-Belgian residents must submit a European Digital Covid Certificate. When the certificate is scanned a green (access) or red (no access) code is displayed. (site Alcatraz)
- TIP: ALSO PRINT OUT YOUR CERTIFICATE, JUST TO BE SAFE!

Als je naar rijksoverheid site gaat zie je het volgende terugkomen hoe je een dergelijk Covid Certificate kan krijgen:
-You can get a COVID certificate of a coronavirus entry pass in CoronaCheck in 1 of these 3 ways:
Proof of vaccination
Full vaccination for COVID-19, with a vaccine authorised by the European Medicines Agency (EMA). Most of the time, CoronaCheck can retrieve vaccination data from the registration systems of the National Institute for Public Health and the Environment (RIVM), the municipal health services (GGDs).

Dus met een volledige vaccinatie na 2 weken is al voldoende om het terrein op te komen.

Ik zie wel dat je eerst een Covid Safe Wristband moet halen en dan pas naar het terreing kan/mag met je festivalkaartje.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat Unleash the Archers zomaar één van mijn hoogtepunten kan worden. Met elke luisterbeurt vind ik het beter worden. Wat mij vooral aanspreekt is de mix tussen goede vocalen, duidelijke melodieën maar vooral dat de band ook echt fors kan uithalen. Luister bijvoorbeeld maar naar de intro van Awakening. Dat is een opening waar menig metalcore band zich niet voor zal schamen. I like!

Ik ben helemaal verknocht aan Psychonaut, sinds ik ze pas vorige week heb leren kennen door hun aankondiging voor Alcatraz. Het doet me denken aan een mix tussen Stake(SN8) en The Ocean. Ik hoop echt dat ze een beetje goed geluid hebben, want lijkt me lastig om met z'n drietjes zo'n 'wall of sound' te vinden die het op de plaat heeft. Met in het achterhoofd dat je het op een festival vaak met een tandje minder geluidskwaliteit moet doen.

Ben sowieso wel benieuwd naar het geluid. Op Graspop weet ik dat ze een aantal jaar geleden flink hebben geïnvesteerd in het geluid, wat met name op de mainstages goed terug te horen was. Dat was trouwens ook wel nodig, want heb daar jaren gehad dat het met name overdag gewoon niet te doen was met het geluid. Nu is Graspop natuurlijk veel groter, dus een veel groter oppervlak om het geluid goed op te krijgen. Maar toch, mijn ervaringen met openlucht concerten zijn zeer wisselend.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread