Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Denk langer. Had ze niet in m'n eerste clashfinder staan.
Dat idee had ik ook ja. Volgens mij stonden ze al niet meer bij de aankondiging van Alcatraz van de huidige line-up. Daar zijn meerdere kleine belgische bands toen afgevallen door wegvallen van vierde podium.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.361
6.553
Ik heb ooit op een oud Graspop forum gehoord dat onderstaande website de meest accurate weersvoorspellingen geeft. We moeten nog een dagje wachten op de eerste Alcatraz dag, maar voor de donderdag ziet het er alvast heel goed uit. Als het zo het hele weekend is, mogen we ons in onze handjes wrijven!

 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.239
Is psychonaut dat nieuw project van .calibre? Ik kan me vergissen. Zoja ben ik wel benieuwd wie dat wel is.
.Calibre is inderdaad verrezen uit hun eigen assen met 'Kill the Logo' als nieuwe naam (vernoemd naar hun album onder die eerste band).

Even een lans breken voor Psychonaut, als halve Mechelaar voel ik me daartoe genoodzaakt :D
Psychonaut is een Mechels trio dat de laatste jaren (zeer terecht) meer bekendheid heeft verworven.
Hun eerste album 'unfold the god man' is eerst in 2018 uitgebracht in eigen beheer en begin 2020 heruitgebracht onder het Pelagic label.
Ze stonden in 2019 al eens op Alcatraz op het nieuwe podium tijdens de 66 minuten sessies daar en kwamen in 2020 als nieuwkomer op plaats 42 in de Zwaarste Lijst van StuBru binnen. Dit jaar werd de presentatie van die lijst zelfs gedaan door zanger(clean)/bassist Thomas.
De afgelopen dagen zaten de mannen in de studio voor opnames van hun 2e album.

Live zijn ze naar mijn gevoel ontzettend strak, met een vol geluid - geen muur, maar echt een samenspel vol details en meeslepende gitaarlijnen, met daardoor geweven het mooie contrast tussen de clean vocals en de grunts. Zelf verwijzen ze naar Tool, Led Zeppelin Pink Floyd en Amenra als muzikale invloeden en die zijn zeker te horen. Als je houdt van prog en post-metal, is dit niet te missen!

Zo, daar eindigt mijn promo-praatje hahaha. Ik ben alleszins blij dat ik ze eindelijk nog eens ga kunnen zien nadat ik niet aan tickets geraakte voor hun Mechelse optreden begin juli - en dan nog op een veel beter manier dan aan tafeltjes per 4.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.361
6.553
.Calibre is inderdaad verrezen uit hun eigen assen met 'Kill the Logo' als nieuwe naam (vernoemd naar hun album onder die eerste band).

Even een lans breken voor Psychonaut, als halve Mechelaar voel ik me daartoe genoodzaakt :D
Psychonaut is een Mechels trio dat de laatste jaren (zeer terecht) meer bekendheid heeft verworven.
Hun eerste album 'unfold the god man' is eerst in 2018 uitgebracht in eigen beheer en begin 2020 heruitgebracht onder het Pelagic label.
Ze stonden in 2019 al eens op Alcatraz op het nieuwe podium tijdens de 66 minuten sessies daar en kwamen in 2020 als nieuwkomer op plaats 42 in de Zwaarste Lijst van StuBru binnen. Dit jaar werd de presentatie van die lijst zelfs gedaan door zanger(clean)/bassist Thomas.
De afgelopen dagen zaten de mannen in de studio voor opnames van hun 2e album.

Live zijn ze naar mijn gevoel ontzettend strak, met een vol geluid - geen muur, maar echt een samenspel vol details en meeslepende gitaarlijnen, met daardoor geweven het mooie contrast tussen de clean vocals en de grunts. Zelf verwijzen ze naar Tool, Led Zeppelin Pink Floyd en Amenra als muzikale invloeden en die zijn zeker te horen. Als je houdt van prog en post-metal, is dit niet te missen!

Zo, daar eindigt mijn promo-praatje hahaha. Ik ben alleszins blij dat ik ze eindelijk nog eens ga kunnen zien nadat ik niet aan tickets geraakte voor hun Mechelse optreden begin juli - en dan nog op een veel beter manier dan aan tafeltjes per 4.
Nou, na het beluisteren van hun album had ik persoonlijk dit promopraatje niet echt meer nodig om overtuigd te raken. Maar desalniettemin heel tof om te lezen! Ben zeer benieuwd. Zou zomaar één van mijn hoogtepunten van het weekend kunnen worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Laat ik mijn hart sneller slaan door emotie? Of door adrenaline?
... door het drama of de dame?
Wil ik in de grond genageld staan of gas geven?
Mijn prog hart een unieke kans geven dit festival?
Of het hart naar de vrouwe...

Genoeg gezeverd. Maakt niet uit of ik een man ben. Geef mij maar de rauwheid van psychonaut. Tnx voor het promopraatje. En ja ook al had spoil engine een zanger zou ik ze nog goed vinden. Maarja. De moeilijkste clash met de twee Belgische toppers... Tja...
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Laat ik mijn hart sneller slaan door emotie? Of door adrenaline?
... door het drama of de dame?
Wil ik in de grond genageld staan of gas geven?
Mijn prog hart een unieke kans geven dit festival?
Of het hart naar de vrouwe...

Genoeg gezeverd. Maakt niet uit of ik een man ben. Geef mij maar de rauwheid van psychonaut. Tnx voor het promopraatje. En ja ook al had spoil engine een zanger zou ik ze nog goed vinden. Maarja. De moeilijkste clash met de twee Belgische toppers... Tja...
Ja. Ik vind deze clash met de dag vervelender worden eigenlijk. Ik laat het echt van het gevoel van die ochtend afhangen. Heb ik de energie om te knallen dan gaan we op weg naar de main. Zin in een intense ervaring dan naar de Morgue.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Laat ik mijn hart sneller slaan door emotie? Of door adrenaline?
... door het drama of de dame?
Wil ik in de grond genageld staan of gas geven?
Mijn prog hart een unieke kans geven dit festival?
Of het hart naar de vrouwe...

Genoeg gezeverd. Maakt niet uit of ik een man ben. Geef mij maar de rauwheid van psychonaut. Tnx voor het promopraatje. En ja ook al had spoil engine een zanger zou ik ze nog goed vinden. Maarja. De moeilijkste clash met de twee Belgische toppers... Tja...

Heel moeilijke keuze.

Ik was tot gisteren 100% zeker dat ik naar Spoil Engine zou gaan kijken. Zij staan al een tijdje op mijn verlanglijst en ik zag ze als een van de mogelijke hoogtepunten.

En nu ben ik al 2 dagen naar Psychonaut aan het luisteren. Hoe goed is me dat?
De moeilijkste clash van het festival ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Heel moeilijke keuze.

Ik was tot gisteren 100% zeker dat ik naar Spoil Engine zou gaan kijken. Zij staan al een tijdje op mijn verlanglijst en ik zag ze als een van de mogelijke hoogtepunten.

En nu ben ik al 2 dagen naar Psychonaut aan het luisteren. Hoe goed is me dat?
De moeilijkste clash van het festival ?
Petitie voor verschuiving in de timetable iemand? haha
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
1628086663137.png

Iets meer dan 50% van de bands is dus Belgisch (Sloper is Belgisch/Nederlands, Heilung is Noors/Deens/Duits).

Toch wel opvallend eigenlijk hoe weinig Nederlandse bands er op het affiche staan.
Omgekeerd staan er volgens mij ook maar relatief weinig Belgische metalbands op Nederlandse festivals.
Waar zou dat aan liggen?
Het zal toch zeker geen kwestie van onderling misgunnen zijn ofo?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.514
4.359
Psychonaut is voor mij een van de beste Belgische bands op het moment. Gelukkig kan ik ze eindelijk zien in voorprogramma Amenra in OLT. Kill the logo zag ik op Werchter parklife en was oké, Wel een niveau minder dan de rest op die dag met Stake en vooral Brutus (die moet je absoluut zien, kwam binnen als een bom).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.969
2.015
Ik heb ooit op een oud Graspop forum gehoord dat onderstaande website de meest accurate weersvoorspellingen geeft. We moeten nog een dagje wachten op de eerste Alcatraz dag, maar voor de donderdag ziet het er alvast heel goed uit. Als het zo het hele weekend is, mogen we ons in onze handjes wrijven!

Lol.
Gaan ze ons plots 30 graden op ons smoel gooien ofzo.
 
  • Wow
Waarderingen: Pauly Robin

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Kzou zeggen zie de grafiek op meteo.be.
Daar zie je een zonnige 22, 20 en 21 graden. Maar de schaduw er rond toont aan dat ze nog twijfelen of het 18 of 25 graden gaat worden. Minimumtemperatuur ziet er ook mooi uit rond de 15 graden.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Kzou zeggen zie de grafiek op meteo.be.
Daar zie je een zonnige 22, 20 en 21 graden. Maar de schaduw er rond toont aan dat ze nog twijfelen of het 18 of 25 graden gaat worden. Minimumtemperatuur ziet er ook mooi uit rond de 15 graden.
Zo gaat dat altijd met weersvoorspellingen zo ver vooruit. Ze gaan uit van een waaier aan mogelije scenario's, en proberen daar de meest realistische uit te kiezen. Naarmate een dag dichterbij komt, wordt die waaier steeds nauwer, en dus accurater.
Er lijkt nu echter wel een trend zichtbaar te worden, waarbij de temperatuur steeds hoger begint te worden.
Ook Buienradar voorspelt inmiddels 22-23ºC, t.o.v. 20-21ºC een paar dagen geleden.
Vaak kan zo'n trend nog ver doorzetten, dus ik zou niet verbaasd zijn als het alsnog een graden of 30(+) gaat worden..

Zelf zou ik ook direct tekenen voor 25 en droog (plus een klein zuchtje wind), ideaal festivalweer!
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Joe

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.361
6.553
Nog even over het testen op vaccinatie- of testbewijs: ik heb wat andere QR-codes proberen te scannen met die CovidscanBE app en andere QR-codes werden wel herkend. Ik heb even met ons ministerie van buitenlandse zaken gebeld en zij denken dat mijn gegevens wat verouderd waren, omdat ik al in mei mijn tweede vaccinatie heb gekregen. Ze hebben nu mijn QR-code vernieuwd en die kan ik morgenochtend testen. Hopelijk pakt 'ie hem dan wel. Dat zal ik morgen nog even laten weten hier.

Maar goed, het is dus wel degelijk aan te raden om van tevoren even je QR-code bij wijze van test te scannen met die app. Voordat je dadelijk daar aan de deur staat en ze je QR-code niet herkennen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Nog even over het testen op vaccinatie- of testbewijs: ik heb wat andere QR-codes proberen te scannen met die CovidscanBE app en andere QR-codes werden wel herkend. Ik heb even met ons ministerie van buitenlandse zaken gebeld en zij denken dat mijn gegevens wat verouderd waren, omdat ik al in mei mijn tweede vaccinatie heb gekregen. Ze hebben nu mijn QR-code vernieuwd en die kan ik morgenochtend testen. Hopelijk pakt 'ie hem dan wel. Dat zal ik morgen nog even laten weten hier.

Maar goed, het is dus wel degelijk aan te raden om van tevoren even je QR-code bij wijze van test te scannen met die app. Voordat je dadelijk daar aan de deur staat en ze je QR-code niet herkennen.
Goeie tip. Dan ga ik dat toch ook maar ff doen.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Nog even over het testen op vaccinatie- of testbewijs: ik heb wat andere QR-codes proberen te scannen met die CovidscanBE app en andere QR-codes werden wel herkend. Ik heb even met ons ministerie van buitenlandse zaken gebeld en zij denken dat mijn gegevens wat verouderd waren, omdat ik al in mei mijn tweede vaccinatie heb gekregen. Ze hebben nu mijn QR-code vernieuwd en die kan ik morgenochtend testen. Hopelijk pakt 'ie hem dan wel. Dat zal ik morgen nog even laten weten hier.

Maar goed, het is dus wel degelijk aan te raden om van tevoren even je QR-code bij wijze van test te scannen met die app. Voordat je dadelijk daar aan de deur staat en ze je QR-code niet herkennen.
Op mijn app heb ik een groeon vinkje omdat ik al een hele tijd een Johnson & Johnson vaccin heb. Sinds april of mei. Maar als ik de qr code scan met een gewone app om qr codes in het algemeen te lezen: dan zie ik allemaal willekeurige lettertjes. Mss toch maar de covidscanbe app downloaden?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.361
6.553
Op mijn app heb ik een groeon vinkje omdat ik al een hele tijd een Johnson & Johnson vaccin heb. Sinds april of mei. Maar als ik de qr code scan met een gewone app om qr codes in het algemeen te lezen: dan zie ik allemaal willekeurige lettertjes. Mss toch maar de covidscanbe app downloaden?
Ik zou het doen ja. Gewoon voor de zekerheid. Lijkt me super vervelend als je daar staat en die mensen van Alcatraz herkennen je QR-code niet en je moet alsnog een test halen daar in de buurt ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Gebruikers die dit onderwerp bekijken