.Calibre is inderdaad verrezen uit hun eigen assen met 'Kill the Logo' als nieuwe naam (vernoemd naar hun album onder die eerste band).
Even een lans breken voor Psychonaut, als halve Mechelaar voel ik me daartoe genoodzaakt
Psychonaut is een Mechels trio dat de laatste jaren (zeer terecht) meer bekendheid heeft verworven.
Hun eerste album 'unfold the god man' is eerst in 2018 uitgebracht in eigen beheer en begin 2020 heruitgebracht onder het Pelagic label.
Ze stonden in 2019 al eens op Alcatraz op het nieuwe podium tijdens de 66 minuten sessies daar en kwamen in 2020 als nieuwkomer op plaats 42 in de Zwaarste Lijst van StuBru binnen. Dit jaar werd de presentatie van die lijst zelfs gedaan door zanger(clean)/bassist Thomas.
De afgelopen dagen zaten de mannen in de studio voor opnames van hun 2e album.
Live zijn ze naar mijn gevoel ontzettend strak, met een vol geluid - geen muur, maar echt een samenspel vol details en meeslepende gitaarlijnen, met daardoor geweven het mooie contrast tussen de clean vocals en de grunts. Zelf verwijzen ze naar Tool, Led Zeppelin Pink Floyd en Amenra als muzikale invloeden en die zijn zeker te horen. Als je houdt van prog en post-metal, is dit niet te missen!
Zo, daar eindigt mijn promo-praatje hahaha. Ik ben alleszins blij dat ik ze eindelijk nog eens ga kunnen zien nadat ik niet aan tickets geraakte voor hun Mechelse optreden begin juli - en dan nog op een veel beter manier dan aan tafeltjes per 4.