Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Nog één uitsmijter dan.

Loudblast is een bijzonder fijne death metal band. Het nummer The Promethean Fire neigt zelfs erg veel naar SepticFlesh. Lekker hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Nog één uitsmijter dan.

Loudblast is een bijzonder fijne death metal band. Het nummer The Promethean Fire neigt zelfs erg veel naar SepticFlesh. Lekker hoor.
Loudblast is ook een van mijn ontdekkingen. The Promethean Fire is een top nummer.
Ik vind het raar dat ze zo vroeg geprogrammeerd staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
En de plattegrond staat ook online:


Een vraag aan de ervaringsdeskundigen: hoe kom je van de camping op het terrein? Moet je dan ook weer via de main entrance?
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
En de plattegrond staat ook online:


Een vraag aan de ervaringsdeskundigen: hoe kom je van de camping op het terrein? Moet je dan ook weer via de main entrance?
Ah, ze hebben dus toch wel wat liggen schuiven, i.i.g. met La Morgue en ook de Presidio-tent.
In 2019 lagen ze beide nog vlak naast The Swamp (helaas geen scherper plaatje meer kunnen vinden):
1627996578047.png

Zijn dus niet zozeer 'nieuwe' areas, maar er is wat heen en weer geschoven.

Wel behoorlijk balen van Gloryhammer, in 2019 nog gezien op Dong Open Air, dat was echt een feestje!
En dan zo'n slappe vervanger ervoor in de plaats.. ?
Ik snap wel waarom ze dat nog niet op social media hebben gemeld, ik zou me ook kapot schamen... ?

De Spoil Engine/Psychonaut-clash is voor mij geen ramp, aangezien ik ze als het goed is beide een maandje later op Durbuy Rock Festival kan zien (waar ze niet clashen). ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
En de plattegrond staat ook online:


Een vraag aan de ervaringsdeskundigen: hoe kom je van de camping op het terrein? Moet je dan ook weer via de main entrance?

De afgelopen edities moest je inderdaad de Main Entrance even passeren om het terrein te betreden. Als je voor je de zogenaamde hoofdingang had, dan moest je even rechts "afwijken" om de camping te betreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Er zijn toch wel wat websites van bands die Alcatraz niet in het tourschema hebben. Bv. Eluveitie en Dark Tranquility. Zou er nog reden tot ongerustheid moeten zijn?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ah kijk, een drankstand aan de linkerkant van het veld. Kan ik mooi mijn vaste plek links vooraan bij het podium innemen bij de meeste bands. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Er zijn toch wel wat websites van bands die Alcatraz niet in het tourschema hebben. Bv. Eluveitie en Dark Tranquility. Zou er nog reden tot ongerustheid moeten zijn?
Websites van bands zijn geen betrouwbare bron. Die zijn heel vaak niet up to date, zeker bij wat kleinere bands. Over het algemeen trekken we hier daar weinig conclusies uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Spoil engine - psychonaut...
Is psychonaut dat nieuw project van .calibre? Ik kan me vergissen. Zoja ben ik wel benieuwd wie dat wel is.
Ik denk dat ik met spoil engine het meest kan knallen. Krijg arch enemy kriebels. Psychonaut is ook wel leuk hoor.
Balen van gloryhammer. Ik wou net wat nummerkes opzoeken en meezingen. Maar denk dat dat ook gaat met kissin dynamite. Had daar nog nooit van gehoord maar vindt ze op het eerste zicht even goed / beter? :eek: :D Als ik een vrouw was zou ik er ook nog op shaken, maar dat wordt dan maar een dansje passeren op dynamite.

Klaar voor een droge 15 tot 21 / 22 graden? :D (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Was even bang dat er nog een artiest was vervangen, maar we hebben nu ook DJ Kardy (...?) op vrijdag van 11.00 tot 11.50 staan...
Krijg daarbij een flashback naar die miskleun op RW met die dj bij Pink op de main. Maar stiekem wel een leuke toevoeging. Ben van plan op tijd voor de poort te staan om het terrein te verkennen en ontdekken. Leuk om er alvast wat hits bij te hebben (neem aan dat die hits draait).
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.245
Spoil engine - psychonaut...
Is psychonaut dat nieuw project van .calibre? Ik kan me vergissen. Zoja ben ik wel benieuwd wie dat wel is.
Ik denk dat ik met spoil engine het meest kan knallen. Krijg arch enemy kriebels. Psychonaut is ook wel leuk hoor.
Balen van gloryhammer. Ik wou net wat nummerkes opzoeken en meezingen. Maar denk dat dat ook gaat met kissin dynamite. Had daar nog nooit van gehoord maar vindt ze op het eerste zicht even goed / beter? :eek: :D Als ik een vrouw was zou ik er ook nog op shaken, maar dat wordt dan maar een dansje passeren op dynamite.

Klaar voor een droge 15 tot 21 / 22 graden? :D (y)
Dat nieuwe project van Calibre is Kill The Logo. Psychonaut is gwn een nieuwe topband weeral :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Ook punk/hardcore-band Sunpower is overigens ineens verdwenen van het affiche (blijkbaar zonder vervanger). Geen groot gemis, maar toch..
 
Laatst bewerkt:

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Stond gisteren in de morgen al niet meer op het schema zie ik op mijn afdruk. Nochtans een Belgische band. Spijtig dat dit allemaal in alle stilte gebeurt.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Niet onbelangrijk, de weersvoorspelling begint er hoe langer hoe beter uit te zien.
afhankelijk van de modellen zou het tussen de 21 en 25 graden worden. Perfect festival weer :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Niet onbelangrijk, de weersvoorspelling begint er hoe langer hoe beter uit te zien.
afhankelijk van de modellen zou het tussen de 21 en 25 graden worden. Perfect festival weer :cool:
Ja het ziet er echt geweldig uit. Af en toe een wolkje langs. Inderdaad het perfecte festivalweer.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ook punk/hardcore-band Sunpower is overigens ineens verdwenen van het affiche (blijkbaar zonder vervanger). Geen groot gemis, maar toch..
Geen dat dit allemaal in stilte gebeurt, facebook bericht van gisteren zegt ook niks over Gloryhammer. Maar als ik naar het schema kijk zie ik geen gaten en geen nieuwe namen, waar had Sunpower dan gestaan? Of waren die al langer van het affiche verdwenen?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Geen dat dit allemaal in stilte gebeurt, facebook bericht van gisteren zegt ook niks over Gloryhammer. Maar als ik naar het schema kijk zie ik geen gaten en geen nieuwe namen, waar had Sunpower dan gestaan? Of waren die al langer van het affiche verdwenen?
Denk langer. Had ze niet in m'n eerste clashfinder staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken