Albums van 2024

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
313
242
Druk dagje. Vampire Weekend, The Libertines, Mount Kimbie, Fabiana Palladino, J. Cole, Pharrell Williams, Khruangbin, Bryson Tiller, Bob Vylan, Vegyn..
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
209
181
Vampire Weekend, RiTchie en Drahla zijn alle drie heel goed. Het B-Front & Phuture Noize collab album dat gisteren is uitgekomen is ook uitzonderlijk goed.

Alpha Wolf album doet me niet heel veel. Later dit weekend ergens nog een keer ERRA, Mount Kimbie en misschien Varg²™ checken. Al denk ik dat die laatste niet voor mij zal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Wijdje

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.182
3.003
Mount Kimbie en Vegyn waren alvast een schot in de roos, heel goed!
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Was Vampire weekend een beetje uit het oog verloren en weinig geluisterd de afgelopen jaren, maar wat een heerlijk album zeg. Staat zeker in mijn top 3 van het jaar tot nu toe.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.264
3.842
De nieuwe van Einstürzende Neubauten, 'Rampen', is weer een meesterwerk. Vampire Weekend geprobeerd, maar voor mij nog altijd te saaie voorspelbare indie.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.653
Nieuwe Beyoncé in maart, nieuwe Taylor in april, nieuwe Dua en Billie in mei.

De popfans beleven wel hoogdagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
79
124
Even een shoutout naar de nieuwe EP van Ugly. De vijf singles waren al raak, en het enige nummer op de EP dat niet als single is uitgegeven, is ook erg sterk. Ga dat zien op Left of the Dial.

Deze EP is inderdaad heel erg sterk zeg! Dank voor de tip!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Lion

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.922
6.151
Wat een kutplaat is die nieuwe Vampire Weekend trouwens. Vrij doorzichtig en onsamenhangend.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.922
6.151
Dat mag je vinden. Ik hoor van het beste wat ik dit jaar al gehoord heb. Instant verliefd op die plaat. En net wel samenhangend.
Vind het een vrij doorzichtige poging zich terug de relevantie in te spelen na FotB, logisch ergens natuurlijk. Voelt alleen niet oprecht. Heel veel songs het gevoel dat ik ze al eens heb gehoord of invloed halen uit zeer succesvolle songs, weinig vernieuwend ook. Classical, The Surfer en Pravda vind ik wel goed.. Maar wereldschokkend is het nu ook weer niet zoals ik her en der lees. De ene song is heel erg overweldigend en bombastisch, andere songs weer heel erg lowkey, idk..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.653
Vind het een vrij doorzichtige poging zich terug de relevantie in te spelen na FotB, logisch ergens natuurlijk. Voelt alleen niet oprecht. Heel veel songs het gevoel dat ik ze al eens heb gehoord of invloed halen uit zeer succesvolle songs, weinig vernieuwend ook. Classical, The Surfer en Pravda vind ik wel goed.. Maar wereldschokkend is het nu ook weer niet zoals ik her en der lees. De ene song is heel erg overweldigend en bombastisch, andere songs weer heel erg lowkey, idk..
Ik hoor gewoon een reeks goede nummers achter elkaar, die toevallig ook nog eens fijn in elkaar flowen. Dat ze mij doen herinneren aan Modern Vampires, 1 van mijn favoriete albums van de jaren 10, is hierbij goed nieuws. Songwriting is on point, de productie echt geweldig. Het afsluitende nummer raakt mij trouwens, om een of andere reden. En dat overweldigende wordt inderdaad mooi in balans getrokken met wat spartaansere (maar ook dan lichtjes gelaagde) productie in de tragere nummers.

Geen enkel nummer overklast Step trouwens hoor. Maar goed, die lat gaan ze nooit nog halen gok ik. Dat is - neem er mijn Tijdloze nummers maar eens bij - voor mij nog altijd een van de mooiste nummers ooit gemaakt door eender wie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken