Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
Niet echt goed voorbereid op deze releasedag, maar toch de volgende albums klaarstaan.

The Veils - Asphodels (al beluisterd en beviel me uitstekend)
FKA Twigs - Eusexua
Rose City Band - Sol y Sombra
Mogwai - The Bad Fire
Larkin Poe - Bloom
DITZ - Never Exhale
Harakiri for the Sky - Scorched Earth
Anna B Savage - You & i are Earth
Benjamin Booker - Lower

• Geweldig
Waarderingen: MadMandra27
Nou nou nou, FKA TWIGS doet het gewoon. AOTY. Lekker in lijn met de populariteit van (90s)pop.
Zo sterk durf ik t nog niet te zeggen maar mijn god wat een lekker album. Beetje Joga-era Björk vibes met die snelle drum patronen.

Ik moet nog even de producer credits opzoeken maar vermoed dat Koreless naast zn feature ook bij de rest aan de knoppen heeft gezeten!

FKA Twigs, iedereen is lovend en ik geloof meteen dat dit binnen het genre topkwaliteit is. Maar pfoe, hier kom ik persoonlijk gewoon niet doorheen. Heb het in ieder geval geprobeerd!
Even overschakelen naar Larkin Poe.

• Leuk
Waarderingen: Bob105 en MarkD
Tada. Kan nu al zeggen dat ik FKA Twigs niks ga vinden, maar ik ga het wel eventjes proberen. Als er een vergelijking met Björk wordt gemaakt, heb je me al te pakken.

Larkin Poe - Bloom
Mogwai - The Bad Fire
Tunng - Love You All Over Again
Anna B Savage - You & i are Earth
Berget Lewis & Leif de Leeuw Band - The Edge (EP)
Harakiri for the Sky - Scorched Earth
Wardruna - Birna
Samba Touré - Baarakelaw
FKA Twigs - Eusexua
DITZ - Never Exhale

Tada. Kan nu al zeggen dat ik FKA Twigs niks ga vinden, maar ik ga het wel eventjes proberen. Als er een vergelijking met Björk wordt gemaakt, heb je me al te pakken.
Met name zo rond 2/3e van t album zaten zeker wat stukjes die qua drum patronen en dat dreigende van Joga zeker vergelijking hebben

FKA Twigs, ik hoor die vergelijking met Björk wel ja. Mooi, ben onder de indruk. Die gaat hier wel een paar keer op dit jaar.
The Veils, wel aardig, zeker niet verkeerd. Nergens echt spetterend, maar er staan zeker fijne momenten op.

Verder ook Larkin Poe, Mogwai, Anne B Savage, Harakiri for the Sky, Wardruna, Central Cee, Teddy Swims, Ditz en natuurlijk de nieuwe single releases op de planning staan. Niet perse in die volgorde.

Ik vond de FKA Twigs en Benjamin Booker albums fantastich na de eerste keer luisteren. Anna B Savage vond ik ook erg mooi, maar op dit moment denk ik wel wat minder dan haar vorige, maar misschien is dit ook weer een echte grower. Central Cee nu aan het luisteren en beetje saai, nummers lijken erg veel op elkaar

Ik had de nieuwe van Nancy and the Jam Fancys gemist, maar toch wel een lekker plaatje! Weer 'nieuw' product uit Australië.
DITZ heeft mij nooit echt gegrepen, en ook de nieuwe plaat doet dat niet.

Eerder albums van FKA twigs pakten mij nog niet zo, ondanks dat ik het meerder keren een kans heb gegeven vanwege de positieve recensies. Maar deze gaat er tot nu toe erg goed in! Leuk :)

Verder ook dank voor het benoemen van de nieuwe Mogwai en Wardruna releases, die had ik niet scherp maar komen ook op mijn luisterlijstje.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en BeWario
Niet echt van mijn sokken geblazen door die nieuwe Twigs. Staan natuurlijk weer enkele topnummers op maar toch ook wel een aantal nummers die mij helemaal niet boeien. Voelt allemaal een beetje minder gefocust en ambitieus dan wat ik van haar gewend ben, maar de verwachtingen liggen bij haar natuurlijk ook wel op een enorm hoog niveau.
En aan die feature van de kleine van Ye ga ik zelfs geen woorden vuil maken 🙃

7,5/10 en alleszins nog steeds even veel zin in die live show!

In hoeverre je na 1 luisterbeurt als iets kunt zeggen, maar:
DITZ - Never Exhale heeft zeker een paar aardige nummers, zoals britney, maar het haalt het niet bij hun eerste album.
Bilk - Essex, Drugs and Rock and Roll: albumtitel belooft veel, maar is niets meer dan een 13 in een dozijn album geworden.
Open Head - What is Succes: zonder verwachtingen in gegaan, maar eerste luisterbeurt nodigt mij wel uit tot meer luisterbeurten . Lekker geëxperimenteer met punk en rock.

Wadruna - Birna (ietwat tegenvallend, stuk minder bombastisch dan voorheen - heeft meer luisterbeurten nodig)
Mogwai - The Bad Fire (herkenbaar heerlijk Mogwai, maar soms net even anders - wel weer genieten)
FKA Twigs - Eusexua (dat blijft bij 1 luisterbeurt...)

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Ik vond de FKA Twigs en Benjamin Booker albums fantastich na de eerste keer luisteren. Anna B Savage vond ik ook erg mooi, maar op dit moment denk ik wel wat minder dan haar vorige, maar misschien is dit ook weer een echte grower. Central Cee nu aan het luisteren en beetje saai, nummers lijken erg veel op elkaar
Benjamin Booker, uit welke put is diene mens gekropen? 11 jaar geleden in de botanique gezien, sindsdien niets meer van gehoord. Straks zijn album opleggen!

Users who are viewing this thread