Actualiteit

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Vind het persoonlijk wel vreemd. Hoewel ik Jesse Hughes een ongelooflijke hillbilly vind en het niet geheel met hem eens ben, vind ik het wel erg vreemd dat hij niet meer welkom is.

Ten eerste; hij is altijd al een vreemd eend in de bijt geweest. Iedereen kent hem pas sinds de gebeurtenissen in Parijs, maar typische uitspraken heeft hij altijd al gehad.

Ten tweede; de festivalscene beschouwt zichzelf graag als liberaal en ruimdenkend. Waarom dan veroordelend zijn richting mensen die een andere mening hebben en uitspreken?

Hij heeft helemaal gelijk dat de politieke correctheid ons in de weg zit en deze annulering is daar in mijn optiek een bevestiging van.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3

Kan er me niet druk om maken. Ik vind Jesse Hughes een nogal nare man die zich na de aanslagen zeker niet van zijn beste kant heeft laten zien. Zijn opmerkingen over het legaliseren van wapens bij concerten is gestoord, en ook dit verhaal raakt kant noch wal. Dat ze op deze festivals niet meer welkom zijn vind ik dus goed, ben benieuwd wat Lowlands en Pukkelpop gaan doen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Vind het persoonlijk wel vreemd. Hoewel ik Jesse Hughes een ongelooflijke hillbilly vind en het niet geheel met hem eens ben, vind ik het wel erg vreemd dat hij niet meer welkom is.

Ten eerste; hij is altijd al een vreemd eend in de bijt geweest. Iedereen kent hem pas sinds de gebeurtenissen in Parijs, maar typische uitspraken heeft hij altijd al gehad.

Ten tweede; de festivalscene beschouwt zichzelf graag als liberaal en ruimdenkend. Waarom dan veroordelend zijn richting mensen die een andere mening hebben en uitspreken?

Hij heeft helemaal gelijk dat de politieke correctheid ons in de weg zit en deze annulering is daar in mijn optiek een bevestiging van.

Er wordt te veel gefocust op de islamofobe kant van zijn uitspraken. In datzelfde interview zegt hij ook dat de Franse bevolking evenveel schuld treft en dat Parisiens dikke antisemieten zijn. Daarnaast roept hij opnieuw dat het personeel van de Bataclan sowieso deel uitmaakte van de terroristische operatie (een uitspraak waarvan hij eerder in een persbericht zei dat ze niet gemeend was). En dat hij bij het verlaten van de Bataclan overal dansende moslims zag. Iets wat enkel hij blijkbaar zag, ondanks de massale aanwezigheid van politie, pers en bevolking.

Jesse Hughes heeft in Parijs ontzettend veel kwaad bloed gezet met deze uitspraken. Natuurlijk kan je hem omwille van vrije meningsuiting toch laten optreden. Maar dan mag hij zich sowieso aan massaal boegeroep of zelfs een flessenregen verwachten.

En hij moet maar eens definitief duidelijk gemaakt worden dat zijn uitspraken sinds de aanslagen niet kunnen, trauma of niet. Zijn relaas over de gebeurtenissen verandert ook bii elk interview, inhoudelijk steeds ongeloofwaardiger.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Uncle G wrote:
Vind het persoonlijk wel vreemd. Hoewel ik Jesse Hughes een ongelooflijke hillbilly vind en het niet geheel met hem eens ben, vind ik het wel erg vreemd dat hij niet meer welkom is.

Ten eerste; hij is altijd al een vreemd eend in de bijt geweest. Iedereen kent hem pas sinds de gebeurtenissen in Parijs, maar typische uitspraken heeft hij altijd al gehad.

Ten tweede; de festivalscene beschouwt zichzelf graag als liberaal en ruimdenkend. Waarom dan veroordelend zijn richting mensen die een andere mening hebben en uitspreken?

Hij heeft helemaal gelijk dat de politieke correctheid ons in de weg zit en deze annulering is daar in mijn optiek een bevestiging van.


Er wordt te veel gefocust op de islamofobe kant van zijn uitspraken. In datzelfde interview zegt hij ook dat de Franse bevolking evenveel schuld treft en dat Parisiens dikke antisemieten zijn. Daarnaast roept hij opnieuw dat het personeel van de Bataclan sowieso deel uitmaakte van de terroristische operatie (een uitspraak waarvan hij eerder in een persbericht zei dat ze niet gemeend was). En dat hij bij het verlaten van de Bataclan overal dansende moslims zag. Iets wat enkel hij blijkbaar zag, ondanks de massale aanwezigheid van politie, pers en bevolking.

Jesse Hughes heeft in Parijs ontzettend veel kwaad bloed gezet met deze uitspraken. Natuurlijk kan je hem omwille van vrije meningsuiting toch laten optreden. Maar dan mag hij zich sowieso aan massaal boegeroep of zelfs een flessenregen verwachten.

En hij moet maar eens definitief duidelijk gemaakt worden dat zijn uitspraken sinds de aanslagen niet kunnen, trauma of niet. Zijn relaas over de gebeurtenissen verandert ook bii elk interview, inhoudelijk steeds ongeloofwaardiger.
Ik moet zeggen dat ik niet al zijn uitspraken en interview heb meegekregen, dus dat wist ik niet. Heb het (grootste gedeelte van) het beruchte interview gelezen en dat ik vond ik persoonlijk geen reden om hen te weren van een festival.

Wat je zegt maakt het al een stuk verklaarbaarder.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
3voor12 heeft een interview over de kwestie gehouden met de directeur van Lowlands, die ze niet gaan schrappen:

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2016/mei/Lowlands-directeur---Jesse-Hughes-duidelijk-zwaar-getraumatiseerd-.html
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Belachelijk dat zijn uitspraken zogezegd het gevolg zijn van een trauma en/of een sturende interviewer. Jesse Hughes stond voor 13 november reeds bekend als een notoir ultra-conservatief Republikein en een vocaal NRA-lid. Maakt gewoon handig gebruik van status als slachtoffer, terwijl zijn relaas met elk interview steeds meer opschuift richting politieke recuperatie. Let er ook eens op hoe hij zichzelf anders afbeeldt dan vlak na de aanslagen. In zijn eerste reactie na 13 november vertelde hij dat 'angst instinctief overnam' en hij direct wegliep om backstage in een kamer te schuilen. Nu beweert hij dat 'angst geen plaats had' en hij direct op zoek ging naar al zijn naasten om hen in veiligheid te kunnen brengen, waarbij hij de terroristen rechtstreeks in de ogen keek en het overleefde. Yeah right.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/25856440/__Zanger_The_Tragically_Hip_heeft_terminale_kanker__.html
Vreselijk nieuws voor Gordon Downie, de frontman van de band The Tragically Hip: hij heeft een niet te genezen hersentumor.

Dat meldt de Canadese band zelf op Facebook. "Een paar maanden geleden is terminale hersenkanker geconstateerd bij Gord Downie. Sindsdien heeft hij zware tijden gekend en vecht hij hard. En wij staan naast hem."

Maar, benadrukken de heren, ze laten zich niet uit het veld slaan. "Na dertig jaar The Tragically Hip, duizenden shows en honderden tours... Gaan we nog een tour doen. Dit is wat goed voelt, voor Gord, en voor ons allemaal."

De band maakt binnenkort bekend waar ze allemaal gaan spelen en dus of ze ook Nederland aandoen.

The Tragically Hip is een van Canada's meest populaire bands ooit. Ze hebben inmiddels twaalf albums gemaakt, waarvan er negen meteen op nummer 1 binnenkwamen in de Canadese hitlijsten.
https://twitter.com/thehipdotcom/status/735048709512257536
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.159
4.283
We kunnen wel een apart "in memoriam" topic openen: Mohammed Ali is overleden.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904

Deze zag ik net ook voorbijkomen. Dat is naast Köln.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
pinkpop.nl/2022/steun-slachtoffers-limburgs-hoogwater/


Op dit moment voltrekt zich een ramp in ons mooie Limburg. Het zuiden van de provincie wordt op dit moment getroffen door een zeer grote overstromingsramp door aanhoudende regen en uit hun oevers gebarsten rivieren. Het kabinet heeft het overstroomde gebied zelfs tot rampgebied verklaard en spreekt van een ‘nationale ramp’. De beelden zijn ongelofelijk en voor de bewoners in het rampgebied is het ook nog lang niet voorbij. Als straks de dreiging van het water weg is zal er puin moeten worden geruimd.
Dit raakt ons als organisatie enorm en we leven erg mee met dit leed; ons festivalterrein ligt midden in het rampgebied, vele vaste bezoekers komen uit de regio en daarnaast komt ook veel van onze crew en leveranciers uit de getroffen gebieden.
Speciaal voor de slachtoffers van de wateroverlast in Limburg heeft het Nationaal Rampenfonds (NRF) giro 777 opengesteld. Via deze website kun je doneren.
De ontvangen gelden worden via een beoordelingscommissie toegekend aan gekwalificeerde herstelprojecten van maatschappelijke organisaties, aldus het fonds.
We willen dan ook onze achterban oproepen om, als je het kan missen, te doneren en zo de slachtoffers te helpen!
We wensen iedereen in deze toch al vervelende tijden heel veel sterkte toe!


Image
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Dodenaantal in duitsland is de 100 gepasseerd. Het aantal vermisten in circa. 1.300 (al verschilt dat aantal wel per media).
Aangezien meer dan 100.000 woningen zonder stroom zitten is, zal dat aantal nog oplopen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.080
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Goedkoop scoren?!

Meer dan terecht dat hij dit naar buiten gooit. Goed dat hij zijn frustraties deelt.

Het is toch van de zotte dat je als band al je optredens kwijt bent omdat festivals en grote concerten niet mogen maar dat je vervolgens wel mooi even door Prins Bernard wordt gevraagd of je op een gigantisch groot sportevent wil spelen. Pro bono. Of in ruil voor een paar kaartjes.

Ik had het juist apart gevonden als hij dit niet naar buiten had gebracht.

Dit is toch onvoorstelbaar?!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.080
Goedkoop scoren?! Ja daag!

Meer dan terecht dat hij dit naar buiten gooit. Goed dat hij zijn frustraties deelt.

Het is toch van de zotte dat je als band al je optredens kwijt bent omdat festivals en grote concerten niet mogen maar dat je vervolgens wel mooi even door Prins Bernard wordt gevraagd of je op een gigantisch groot sportevent wil spelen. Pro bono. Of in ruil voor een paar kaartjes.

Walgelijk. Ik had het juist apart gevonden als hij dit niet naar buiten had gebracht.

Dit is toch onvoorstelbaar?!
Eens kijken of jij gratis naar binnen mag bij het volgende Chef Special concert in de Ziggo……

Het is een zakelijk voorstel en je geeft het eigenlijk zelf al aan:
wordt gevraagd of je op een gigantisch groot sportevent wil spelen. Pro bono. Of in ruil voor een paar kaartjes.

Dat is dan jouw winst als act. Spelen op een gigantisch groot sportevent. De exposure die je daar kan krijgen….. wauw
Als je dat niet wil, dat is prima toch. Waarom moet je dat naar buiten brengen? Doe je dat met alle deals die afketsen vanwege de prijs?

De prins of de F1 kan er toch niks aan doen dat alle optredens en festivals geschrapt zijn?

Interessant dat je het juist niet apart had gevonden als hij dit niet naar buiten had gebracht. Hou de eer aan jezelf ook al ben je gefrustreerd. In mijn ogen zegt dit veel over dhr. Nolet om dit zo te doen. Wekt veel vertrouwen voor andere partijen.

Ik ben het met zijn standpunt eens, maar niet op deze manier. Goedkoop scoren dit….
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Waarom zou ik gratis naar binnen moeten kunnen bij een Ziggo concert van Chef Special? Die band staat daar die avond te werken. Die doen dat toch niet voor niets?! Ik snap echt niet welk punt je daar probeert te maken.

Een band vragen om puur op te treden voor exposure is imo al not done. Die moet je gewoon betalen als je vraagt of ze voor je willen komen werken.

Een grote Nederlandse band die al anderhalf jaar geen inkomsten heeft uit optredens omdat ze niet mogen optreden vragen of ze op een miljoenenevent gratis of voor een paar kaartjes willen komen spelen is op zijn minst toondoof en over het algemeen gezien ronduit grof.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: StevieU2 en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken