Actualiteit

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
De Islam is dus niet evil, een knuffelreligie is het toch waarin iedereen alles met een kussengevecht kan oplossen. Waarin de liefde regeert. Echte liefde tussen een kleuter en een volwassen man. Waarin ongelovigen alle ruimte krijgen.

Kom op zeg. Het is barbaars, denigrerend. Iedereen die anders zegt heeft nooit de Koran gelezen. Vanuit deze religie worden de meest verschrikkelijke dingen gedaan (jaja Inquisitie etcect, dat kennen we, zijn we ook mee gestopt).

Mijn mening wordt niet gewaardeerd. Boeit me ook niet. Ik spreek jullie wel wanneer er zoiets hier gaat plaatsvinden
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Kom op zeg. Het is barbaars, denigrerend. Iedereen die anders zegt heeft nooit de Koran gelezen. Vanuit deze religie worden de meest verschrikkelijke dingen gedaan (jaja Inquisitie etcect, dat kennen we, zijn we ook mee gestopt).

Gelukkig wordt het alleen op een dergelijke manier uitgevoerd door slechts één kleine tak van de Islam, namelijk het salafisme. Die zich overigens dan weer niet strak aan de Koran houdt.

Mijn mening wordt niet gewaardeerd. Boeit me ook niet. Ik spreek jullie wel wanneer er zoiets hier gaat plaatsvinden
Jouw mening wordt wel gewaardeerd, ik ben het er alleen heel erg niet mee eens. Ik wilde het eigenlijk hebben over het westers imperialisme dat misschien niet hier plaatsvindt, maar wat wel een oorzaak is voor het geweld van de Islam dat jij veroordeeldt (en ik ook uiteraard).
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
De Islam is dus niet evil, een knuffelreligie is het toch waarin iedereen alles met een kussengevecht kan oplossen. Waarin de liefde regeert. Echte liefde tussen een kleuter en een volwassen man. Waarin ongelovigen alle ruimte krijgen.

Kom op zeg. Het is barbaars, denigrerend. Iedereen die anders zegt heeft nooit de Koran gelezen. Vanuit deze religie worden de meest verschrikkelijke dingen gedaan (jaja Inquisitie etcect, dat kennen we, zijn we ook mee gestopt).

Mijn mening wordt niet gewaardeerd. Boeit me ook niet. Ik spreek jullie wel wanneer er zoiets hier gaat plaatsvinden

Dat iedereen spontaan moet gaan knuffelen gaat ook weer een beetje ver, en dat mensen allemaal gaan stoepkrijten vind ik ook wel een beetje bullshit. Maar om het een haatreligie te noemen, nee. Daarvoor ken ik teveel fatsoenlijke moslims. Ik snap wel dat de afkeer tegen de islam er is nu we die IS hebben die claimen moslims te zijn. Of ze het wel of niet zijn, tja, daar kunnen we uren over discussieren.

Maar waar we beter over discussieren is muziek etc. daar is dit forum immers voor! Dus, ga lekker over muziek lullen, geef elkaar knuffels, en ga een David Bowie ,of, voor mijn part een Taylor Swift-portret stoepkrijten. En @bcmrmaybe , ik zie je wel op Dauwpop, en dan doen we wel een pintje (of vijf)!

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Iedereen zou gewoon fucking religie moeten afzweren, een paar pilletjes nemen, een jointje erbij, lekker biertje. Lekker chillaxen met muziek. Helaas...... Maar inderdaad zie je wel op Dauwpop :)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Ik heb er ook een beetje over nagedacht. Maar misschien moet er ook een beetje gekeken worden naar hoe het nieuws gebracht wordt. Nu is het al weer gezegd dat IS de aanslagen hebben opgeeisd. Maar ik weet dus niet of dat zo slim is. Noem deze gasten laffe vuile klootzakken maar laat niet merken wie er achter zit. Is het nu al te laat voor. Maar je geeft dus net zoals bij streakers IS de aandacht die ze willen. Je moet ze juist niet geven wat ze willen. Dan wordt het vanzelf minder omdat dan zelfmoordterroristen het niet waard vinden om het te doen.

Dit is waarschijnlijk wel een beetje allemaal te kort door de bocht maar het is wel lastig om om dit gebeuren te stoppen. En door ze niet de aandacht te geven die ze willen heb je eigenlijk al een klein beginnetje.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
643
Ik spreek jullie wel wanneer er zoiets hier gaat plaatsvinden

Zo'n gebeurtenis van dichtbij meemaken gaat onze gedachten hierover niet veranderen, integendeel. Als inwoner van Zaventem en halve Brusselaar kan ik je dat verzekeren.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Kom op zeg. Het is barbaars, denigrerend. Iedereen die anders zegt heeft nooit de Koran gelezen.

De Islam is niet gelijk aan de Koran. Er zijn zoveel christenen die nooit de bijbel hebben gelezen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Kan je even concreet zijn?

Islam is evil.

Concreet genoeg?

Ik heb heel lang in een Islamitisch land gewoond. En die mensen zijn 10x zo aardig als de gemiddelde Nederlander.

Terroristische aanslagen zijn er altijd geweest. Het is pas echt exponentieel mis gegaan toen US en Europa zich met andere landen ging bemoeien. Daardoor is er begrijpelijk een haat cultuur tegen onze samenleving ontstaan die natuurlijk ook niet waar is. Nu doen wij precies hetzelfde tegenover hen en kom je straks in een vicieuze cirkel terecht waarvan de utikomst alleen maar slechter is. Het enige middel wat wij nu kunnen doen is om die cirkel te doorbreken en juist bijvoorbeeld liefdevol om te gaan met vluchtelingen.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
bcmrmaybe wrote:
Kan je even concreet zijn?


Islam is evil.

Concreet genoeg?


Ik heb heel lang in een Islamitisch land gewoond. En die mensen zijn 10x zo aardig als de gemiddelde Nederlander.

Terroristische aanslagen zijn er altijd geweest. Het is pas echt exponentieel mis gegaan toen US en Europa zich met andere landen ging bemoeien. Daardoor is er begrijpelijk een haat cultuur tegen onze samenleving ontstaan die natuurlijk ook niet waar is. Nu doen wij precies hetzelfde tegenover hen en kom je straks in een vicieuze cirkel terecht waarvan de utikomst alleen maar slechter is. Het enige middel wat wij nu kunnen doen is om die cirkel te doorbreken en juist bijvoorbeeld liefdevol om te gaan met vluchtelingen.

+1. Ik heb zelf vier jaar in Syrie gewoond, en de contacten die mijn ouders daar op hebben gebouwd zijn ons meer waard dan wat dan ook. De afgelopen jaren zijn er steeds meer van die kennissen en vrienden in Nederland, Duitsland of Belgie gaan wonen en ik kan er nog steeds niet bij dat mijn eigen buren dit soort mensen zo hard veroordelen. Het is natuurlijk makkelijk om iets te roepen en een hele bevolkingsgroep over één kam te scheren, maar serieus nemen kan ik die mensen ook niet meer. Dat er nu zoveel Nederlanders achter een man als Wilders gaan staan is iets waar ik serieus bang voor ben. Ik zie hem hier niet aan de macht komen of uberhaupt iets voor elkaar krijgen, maar dat er zoveel mensen achter zijn mening en ideeen staan vind ik schrikbarend.

Ik heb zelf niets met religie en ben daar heel tevreden mee, maar wat veel mensen zich niet lijken te beseffen is dat IS niet volgens de Koran handelt. Lees het boekje er maar eens op na, en ga dan na waarom mensen vluchten. Vluchtelingen komen hier niet om onze banen in te pikken of whatsoever, vluchtelingen vluchten voor de organisatie waar wij hier ook zo bang voor zijn. Ik geloof er daarom niet in om vluchtelingen niet toe te laten en om er tegen in protest te gaan, ik laat me liever horen voor vluchtelingen en tegen de groeiende haat en angst hier.

En zoals @jb7x zegt, terroristische aanslagen zijn er altijd geweest. Voor veel mensen was dit alleen een ver-van-mijn-bed-show. Begrijpelijk overigens. Wanneer mijn buurman ineens komt te overlijden zal dat me meer doen dan wanneer het iemand in Groningen is. Sad but true. Ik erger me alleen wel groen en geel aan het zogenaamde medeleven op socialmedia als Facebook. Hartstikke leuk die Franse en Belgische vlaggetjes, maar waar zijn de Turkse en Syrische vlaggen? Iemand over de bombardementen van Amerika op een universiteit van Mosul? 200+ jongeren lieten daar het leven. Ik probeer niks goed te praten en ik veroordeel alle aanslagen, of ze nou vanuit Amerika of vanuit Raqqa komen, maar ik wil ook benadrukken dat dit niet iets nieuws is. Als zelfs een land als Amerika jongeren bombardeerd veroordeel ik hen net zo hard als dat ik dat bij IS doe.

Fuck terrorisme gewoon. Maar angst en haat jegens moslims is niet de oplossing.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Ik vond dit wel een goedgeschreven stukje over dit onderwerp:

https://decorrespondent.nl/4225/Brussel-leert-over-terreur-is-alles-al-gezegd-behalve-wat-bijna-iedereen-denkt/108286750-af4030e3

En over mensen die nu niet meer naar dingen zoals The Passion durven te gaan: Jullie zijn sukkels. De kans dat er iets gebeurd is echt nihil. Bovendien laat je dan juist de terroristen winnen, jij gaat je leven aanpassen omdat er een keer een aanslag ergens wordt gepleegd. Dat is de manier waarop ze een grotere invloed op onze samenleving krijgen. Volgens mij is het beste dat je kan doen, je niet te druk maken en vooral alles blijven doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095

[SIZE= xx-large]Johan Cruijff overleden [/SIZE]

Johan Cruijff overleden
donderdag 24 maart 2016

Johan Cruijff heeft de strijd tegen longkanker verloren. De legendarische nummer 14 is op 68-jarige leeftijd overleden, zo wordt gemeld op de officiële website van zijn foundation.

Het nieuws komt als een zeer schokkende verrassing, omdat de oud-voetballer onlangs nog meldde dat het goed met hem ging. “Momenteel heb ik het gevoel dat ik in de eerste helft met 2-0 voor sta”, vertelde hij toen op zijn eigen website. “Maar de wedstrijd is nog niet voorbij. Toch weet ik zeker dat ik uiteindelijk ga winnen.”

http://www.goalsandglamour.nl/33691-cruijff-overleden/
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.005
2.063
bcmrmaybe wrote:
De Islam is dus niet evil, een knuffelreligie is het toch waarin iedereen alles met een kussengevecht kan oplossen. Waarin de liefde regeert. Echte liefde tussen een kleuter en een volwassen man. Waarin ongelovigen alle ruimte krijgen.

Kom op zeg. Het is barbaars, denigrerend. Iedereen die anders zegt heeft nooit de Koran gelezen. Vanuit deze religie worden de meest verschrikkelijke dingen gedaan (jaja Inquisitie etcect, dat kennen we, zijn we ook mee gestopt).

Mijn mening wordt niet gewaardeerd. Boeit me ook niet. Ik spreek jullie wel wanneer er zoiets hier gaat plaatsvinden


Dat iedereen spontaan moet gaan knuffelen gaat ook weer een beetje ver, en dat mensen allemaal gaan stoepkrijten vind ik ook wel een beetje bullshit.
Waarom? Als dat nu de manier is waarop de Brusselaars de aanval op hun stad deels kunnen verwerken moet dat toch gewoon kunnen. Heel zware taferelen aan de beurs deze dagen terwijl het er anders zo levendig is.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ik zou iedereen aanraden Huntington te lezen. Die blijkt toch behoorlijk kijk te hebben op de wereld met zijn 'Clash of Civilizations' theorie. Al het andere vloeit logischerwijs voort uit zijn argument, inclusief alle argumenten die hier op tafel worden gelegd en in een of ander artikel op internet worden gepubliceerd.

The Clash of Civilizations (COC) is a hypothesis that people's cultural and religious identities will be the primary source of conflict in the post-Cold War world. It was proposed by political scientist Samuel P. Huntington in a 1992 lecture[1] at the American Enterprise Institute, which was then developed in a 1993 Foreign Affairs article titled "The Clash of Civilizations?",[2] in response to his former student Francis Fukuyama's 1992 book, The End of History and the Last Man. Huntington later expanded his thesis in a 1996 book The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
t van Steven Wilson op facebook.

My deepest condolences to the family and friends of Riverside guitar player and founder member Piotr Grudziński, who died suddenly last night at the age of 40.

Gitarist van Riverside overleden…

Ja heb het weer gevonden. Hier wilde ik nog op reageren aangezien ik toen die week op wintersport was

Ik weet niet wat er nu met Riverside de band gaat gebeuren maar het was één van de beste opkomende prog bands van nu. Ook al zijn ze al een hele tijd bezig. Grudzinski was een meester in de Prog melodien die zij in hun muziek verwerkte. De eerste albums van Riverside waren meer beukwerk dan het laatste album, maar na het laatste album ben ik pas echt verliefd geworden op Riverside. De subtiliteit die deze Polen in dat album hadden verwerkt laat zien hoe muzikaal zij en dan vooral Grudzinski was. Dus voor de prog wereld was dit echt zeer en zeer triest nieuws.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken