Graspop Metal Meeting 2026

De gemiddelde Clashfinder van alle deelnemers:

1781562616406.png
1781562625070.png
1781562690564.png

De groene bands zijn dus mooi verdeeld over alle dagen, met alle 4 South headliners, 1 North headliner en 3 subs, maar met Trivium en Wind Rose ook 2 bands die eerder op de dag staan.
Enige niet-main band in het groen is Avatar op de atypische Jupiler Stage op zaterdag, die je welhaast als een alternatieve (sub)headliner zou kunnen beschouwen op deze inmiddels toch wel traditionele metalcore dag.

Opvallend is ook wel dat met name de vrijdag het een stuk minder doet in het middensegment, met veel meer paars dan blauw, waar die bij de andere dagen nagenoeg in evenwicht zijn.

Desondanks scoort de donderdag als geheel gemiddeld slechter, met name door het relatief hoge aantal rode bands.

Opvallend is ook wel dat de zondag slechts één rode band telt (Rain City Drive).

En dan nog zoals beloofd de correlaties tussen de scores van alle deelnemers, oftewel:
Wie is jouw (muzikale) Festival Buddy??? :cool:

Het koste wat moeite en geklooi met o.a. Excel (ook weer een hoop bijgeleerd.. 😅), maar uiteindelijk is deze heat map eruit gekomen:

1781563783667.png

Vanzelfsprekend staan de kleuren voor de mate van correlatie: hoe groener, hoe meer, hoe roder, hoe minder.
Getallen zitten tussen een maximum van 1 (volledige correlatie, in de praktijk alleen met jezelf, oftewel de grijze vakjes) en een minimum van -1 (geen enkele overeenstemming qua scores, wat logischerwijs praktisch onmogelijk is). Een nulscore is dus volledig neutraal.

Hier nog een overzichtje van de hoogste en laagste correlaties:

1781564656881.png

Helaas is de 'liefde' echter niet in alle gevallen volledig wederzijds.. ;)
Niet iedereen heeft een unieke Festival Buddy:

1781564950516.png

Laatst bewerkt:
En dan nog zoals beloofd de correlaties tussen de scores van alle deelnemers, oftewel:

Het koste wat moeite en geklooi met o.a. Excel (ook weer een hoop bijgeleerd.. 😅), maar uiteindelijk is deze heat map eruit gekomen:

Bekijk bijlage 21263

Vanzelfsprekend staan de kleuren voor de mate van correlatie: hoe groener, hoe meer, hoe roder, hoe minder.
Getallen zitten tussen een maximum van 1 (volledige correlatie, in de praktijk alleen met jezelf, oftwel de grijze vakjes) en een minimum van -1 (geen enkele overeenstemming qua scores, wat logischerwijs praktisch onmogelijk is). Een nulscore is dus volledig neutraal.

Bekijk bijlage 21265

Bekijk bijlage 21267
Ooit al eens gedacht aan een huwelijksbureau? 😜 🤣
Voorstellen voor een partner obv cijfers 😆

Mijn persoonlijke Clashfinder is nu ook eindelijk klaar (met scores! :cool:), en maakt nog maar eens extra alle pijnlijke clashes en overlappingen duidelijk... 😞

1781565931245.png
1781565942092.png
1781565954282.png
1781565965020.png

Met name de zaterdag- en zondagavond zijn een grote blauwe clusterfuck waar ik nog niet over uit ben, zullen wel vooral momentbeslissingen worden.

Laatst bewerkt:

Bekijk bijlage 21263

Getallen zitten tussen een maximum van 1 (volledige correlatie, in de praktijk alleen met jezelf, oftewel de grijze vakjes) en een minimum van -1 (geen enkele overeenstemming qua scores, wat logischerwijs praktisch onmogelijk is). Een nulscore is dus volledig neutraal.

Bekijk bijlage 21265

Bekijk bijlage 21267
Metallimbo de data man voor in je nightshifts. Chapeau.

Zelf heb ik een mooie groene kolom, nergens een heel dikke correlatie maar ook niet het omgekeerde.
Ben dus het perfecte 3e wiel aan de wagen.

Zijn verder won666 en dvdh666 gecorrigeerd op de 666 getallen in de naam? (Lijken mij bonus punten)

• Haha
Waarderingen: jonasvh
Mooi werk @MetalLimbo !

Ben wel verrast door Volbeat en Offspring als nummers 1 en 2, voor mijn gevoel werd/wordt daar juist het meest op gebashed van alle headliners😂

Aan de onderkant van het schema ben ik enigszins verrast door Thornhill met zo'n lage score, meen me te herinneren dat hun album vorig jaar hier louter positief werd ontvangen. Maar wellicht nog niet helemaal bekend bij iedereen.

Mooi werk @MetalLimbo !

Ben wel verrast door Volbeat en Offspring als nummers 1 en 2, voor mijn gevoel werd/wordt daar juist het meest op gebashed van alle headliners😂

Aan de onderkant van het schema ben ik enigszins verrast door Thornhill met zo'n lage score, meen me te herinneren dat hun album vorig jaar hier louter positief werd ontvangen. Maar wellicht nog niet helemaal bekend bij iedereen.
ik denk dat voor veel mensen the offspring hoog heeft gescoord omdat er niks tegenover staat, en het best wel toffe muziek is!

Ja dat er niks tegenover staat heeft hoe dan ook gewoon invloed. Sowieso zijn er mensen die die regel gewoon negeren, maar de clashes volledig negeren kan ook eigenlijk niet want met inluisteren houd je er toch bewust of onbewust wel rekening mee

Minder mensen zullen Bad Omens bijvoorbeeld een tweede of derde kans geven met inluisteren als ze toch al weten dat ze naar Avatar gaan

Ja dat er niks tegenover staat heeft hoe dan ook gewoon invloed. Sowieso zijn er mensen die die regel gewoon negeren, maar de clashes volledig negeren kan ook eigenlijk niet want met inluisteren houd je er toch bewust of onbewust wel rekening mee

Minder mensen zullen Bad Omens bijvoorbeeld een tweede of derde kans geven met inluisteren als ze toch al weten dat ze naar Avatar gaan
True, maar daarom heb ik de bands die ik echt niet ken en door deze reden ook (nog) niet ga luisteren, ook geen score gegeven. Lijkt me dan wel zo fair.

Over Bad Omens gesproken, je was laatst op zijn zachtst gezegd nog niet echt overtuigd. Hoe is dat inmiddels?

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Vondst van @rocktailerr in het Rock Werchter-topic:

haha wilde deze net ook hier citeren

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Vondst van @rocktailerr in het Rock Werchter-topic:

@Wonderpaard was hier naar op zoek gisteren geloof ik. Om je vraag van gisteren nog even te beantwoorden ik denk dat het schema van de livestream pas bekend is tijdens het festival zelf

• Leuk
Waarderingen: Wonderpaard
Moet donderdag nog werken tot 14u (Herentals).. Denken jullie dat ik er nog optijd zal geraken voor Wind rose? (Parking Paars genomen). Of gaat dat echt een drama zijn op dag 1?

Bekijk bijlage 21263

Bekijk bijlage 21265

Bekijk bijlage 21267
Nou @MetalLimbo dat wordt bier drinken samen, er zit niets anders op 😉

Inderdaad. Daarbij komt dat als je nu bij bvb Bring me the horizon "won't see" antwoordt, je jezelf bijna veroordeelt tot gewoon aan je tent gaan zitten of gaan slapen. Dus zowat iedereen gaat daar sowieso milder op geantwoord hebben dan wanneer ze overdag met 3 clashes zouden staan. 😅
Volbeat heb ik hoger gescoord omdat ik een vriendin beloofd heb samen te gaan kijken met haar en daar op die manier naar uitkijk, waarbij ik haar bij Trivium zei 'ik heb andere podia waar ik moet zijn'. Maar draai de bands qua positie om en de score van Trivium zou hoger gaan door die reden. Dus er zijn allerlei invloeden mogelijk.

That being said, prachtwerk @MetalLimbo, onze excel Wizard!
Qua voorpret hulp heeft dit kunnen tellen. Mooi om het totaalbeeld te zien van het forum en alle uiteenlopende voorkeuren.
Match winnaar met @johanra

Users who are viewing this thread