Rock Werchter 2025

Ik zie The Reytons dit jaar ook wel op de mainstage verschijnen, hebben volgens mij echt aan populariteit gewonnen (en terecht). Wordt een gegarandeerd feestje vroeg op de dag.

• Leuk
Waarderingen: jarne en Everyknight
Vind eigenlijk wel moeilijk om Jack White te plaatsen qua grote heeft een prachtig album gemaakt maar voor megevoel wel echt een voor de muziekliefhebber. Hoe grote zaal doet die aan in België?

Eerder deze week toevallig Underworld op Glastonbury nog eens bekeken, godver dit gaat goed worden!

Ben ik de enige die wat hiphopnamen mist? Had al zeker Jpegmafia verwacht, sinds hij samen tourt met Linkin Park. Namen als ScHoolboy Q of Vince Staples zou ik ook erg blij van worden. Wat Belgische acts met Jazz Brak en Roméo Elvis? Een terugkeer van Kneecap?

Vind eigenlijk wel moeilijk om Jack White te plaatsen qua grote heeft een prachtig album gemaakt maar voor megevoel wel echt een voor de muziekliefhebber. Hoe grote zaal doet die aan in België?
Laatste keer een niet uitverkocht Vorst Nationaal...

Een verre van uitverkocht Vorst Nationaal, op basis van de introductie van de recensie op Dansende Beren van dat concert :
"Het concert van Jack White in Vorst Nationaal had wat moeite met de ticketverkoop. Eerst waren de tickets voor een erg hoge prijs te koop, maar toen bleek dat de verkoop niet al te vlot ging, daalde de prijs. De mensen die al een ticket hadden, kregen er prompt zelfs een gratis ticket bij, om zo toch de zaal te kunnen vullen. Vorst Nationaal had zelfs voor de clubopstelling geopteerd om het toch wat vol te doen lijken en dat hielp, want zo stond het beneden goed vol, alleen waren de zitplaatsen tamelijk leeg. [...]"

Nieuw gokje (waarvan niks zal kloppen):

Donderdag:
Main Stage: ... - While She Sleeps - Amyl & The Sniffers - Iggy Pop - Fontaines DC - Deftones - Linkin Park
The Barn: Jacob Collier - Warhaus - Ry X - Jamie XX
KluB C: Artemas - FKA Twigs - Caribou
Slope: Wunderhorse

Vrijdag:
Main Stage: ... - ... - Jimmy Eat World - Girl In Red - Simple Minds - Turnstile - Green Day
The Barn: Wet Leg - Weezer - London Grammar - Underworld
KluB C: Lola Young - Mark Ambor - Purple Disco Machine
Slope: Bad Nerves

Zaterdag:
Main Stage: ... - ... - Franz Ferdinand - Goldband - RAYE - Oscar & The Wolf - Sam Fender
The Barn: Amenra - Patti Smith - Beth Gibbons - Elbow - Maribou State
KluB C: Blanco White - ... - Glass Animals - Barry Can't Swim
Slope: Gurriers

Zondag:
Main Stage: ... - .... - Dean Lewis - Benson Boone - Gracie Abrams - Noah Kahan - Olivia Rodrigo
The Barn: Sylvie Kreusch - St. Vincent - Jack White - Rufus Du Sol
KluB C: Nia Archives - Overmono - Goose
Slope: ...

Vul maar wat aan indien gewenst.

Ik blijf met jou meehopen/meedromen over Turnstile, Patti Smith en Jack White!

Jack White en Weezer zie ik toch op mainstage staan. Patti Smith staat te vroeg op de dag volgens mij.

Benson Boone zou inderdaad zooooo passen in dat rijtje haha

Laatste keer een niet uitverkocht Vorst Nationaal...

Een verre van uitverkocht Vorst Nationaal, op basis van de introductie van de recensie op Dansende Beren van dat concert :
"Het concert van Jack White in Vorst Nationaal had wat moeite met de ticketverkoop. Eerst waren de tickets voor een erg hoge prijs te koop, maar toen bleek dat de verkoop niet al te vlot ging, daalde de prijs. De mensen die al een ticket hadden, kregen er prompt zelfs een gratis ticket bij, om zo toch de zaal te kunnen vullen. Vorst Nationaal had zelfs voor de clubopstelling geopteerd om het toch wat vol te doen lijken en dat hielp, want zo stond het beneden goed vol, alleen waren de zitplaatsen tamelijk leeg. [...]"
O dus die kan zeker nog wel aangekondigd worden. Alleen wat me wel verbaasd is dat die nog nergens aangekondigd in europa dus gaat die wel touren is meer de vraag denk ik

Ik zie The Reytons dit jaar ook wel op de mainstage verschijnen, hebben volgens mij echt aan populariteit gewonnen (en terecht). Wordt een gegarandeerd feestje vroeg op de dag.
Ik deel dit gevoel helemaal. In de UK staan ze soms al erg groot op de posters. Hier in België daarentegen is hun AB Box na een maand nog niet uitverkocht (ik heb wel al kaartjes gekocht!).

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Nieuw gokje (waarvan niks zal kloppen):

Donderdag:
Main Stage: ... - While She Sleeps - Amyl & The Sniffers - Iggy Pop - Fontaines DC - Deftones - Linkin Park

Vrijdag:
Main Stage: ... - ... - Jimmy Eat World - Girl In Red - Simple Minds - Turnstile - Green Day
The Barn: Wet Leg - Weezer - London Grammar - Underworld

Zaterdag:
Main Stage: ... - ... - Franz Ferdinand - Goldband - RAYE - Oscar & The Wolf - Sam Fender

Zondag:
Main Stage: ... - .... - Dean Lewis - Benson Boone - Gracie Abrams - Noah Kahan - Olivia Rodrigo
Slope: ...

Vul maar wat aan indien gewenst.

Donderdag:

Vrijdag:
Main Stage: ... - Wet Leg - Jimmy Eat World - Girl In Red - Simple Minds - Turnstile - Green Day
The Barn: S10 - Tamino - Weezer - London Grammar - Underworld

Zaterdag:
Main Stage: ... - Bazart - Franz Ferdinand - Goldband - RAYE - Oscar & The Wolf - Sam Fender

Zondag:
Main Stage: Nieve Ella - .... - Dean Lewis - Benson Boone - Gracie Abrams - Noah Kahan - Olivia Rodrigo
Slope: English Teacher

• Leuk
Waarderingen: b_lars
Ben ik de enige die wat hiphopnamen mist? Had al zeker Jpegmafia verwacht, sinds hij samen tourt met Linkin Park. Namen als ScHoolboy Q of Vince Staples zou ik ook erg blij van worden. Wat Belgische acts met Jazz Brak en Roméo Elvis? Een terugkeer van Kneecap?
Zwangere Guy ook goeie optie met zijn nieuwe show, album (en serie)

• Geweldig
Waarderingen: JasperHx
Hello everyone,

I've been following this forum for a few weeks now and I've finally decided to register! I don't speak Dutch though, sorry.

What do you think about Kaiser Chiefs coming to Werchter this year? That's one of my wishes!

Cheers

• Confetti
Waarderingen: JP5
Donderdag:

Vrijdag:
Main Stage: ... - Wet Leg - Jimmy Eat World - Girl In Red - Simple Minds - Turnstile - Green Day
The Barn: S10 - Tamino - Weezer - London Grammar - Underworld

Zaterdag:
Main Stage: ... - Bazart - Franz Ferdinand - Goldband - RAYE - Oscar & The Wolf - Sam Fender

Zondag:
Main Stage: Nieve Ella - .... - Dean Lewis - Benson Boone - Gracie Abrams - Noah Kahan - Olivia Rodrigo
Slope: English Teacher
Bazart zal wellicht pas jaartje later zijn, dan pas nieuw album normaal (en staan te laag, denk ik). Tamino toch ook later op de dag.

Maar dat was een week of twee na Rock Werchter. Zowat het slechtst mogelijk moment voor een zaalshow van dit type artiest.
Zal verschillende redenen gehad hebben. 16 juli is in België inderdaad niet het beste moment om een zaalshow te houden (nietwaar, Stevie Nicks ?), maar er was toen vast ook wat Jack-White-moeheid na toch een paar mindere albums.

Nu is de interesse duidelijk opnieuw groter met dat nieuwe album, maar zie hem nog net zo goed werken op de main als als Barnhoofd.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Ik schreeuw volmondig JA tegen alle zes namen die je voorstelt

• Geweldig
Waarderingen: JasperHx
Hello everyone,

I've been following this forum for a few weeks now and I've finally decided to register! I don't speak Dutch though, sorry.

What do you think about Kaiser Chiefs coming to Werchter this year? That's one of my wishes!

Cheers
Altijd welkom wat mij betreft, rond een uurtje of 15 op de Main 👍

Users who are viewing this thread