Best Kept Secret 2025

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
84
94
Nu ben ik persoonlijk een beetje fan van oudsher, en hoop zelf ook op wat meer spannends, maar vond het een leuke gedachteballonnetje.
Zou er ook niet rouwig om zijn als ze een band als Snow Patrol 1x op het hoofdpodium laten opdragen (nog nooit live gezien). Toch een groep waar ik in de jaren 2006-2009 veel naar heb geluisterd, dus de nostalgiebonus krijgen ze zeker. Was destijds behoorlijk fan van Eyes Open en Final Straw. Jammer dat de latere albums niet zo memorabel meer waren.

Franz Ferdinand heb ik intussen al zo vaak op een festival zien opdraven dat daar het speciale wel een beetje van af is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.892
6.133
Sluit ik me bij aan.
Ben ik wel benieuwd waar jullie aan denken (en dat Fontaines dus naar Lowlands zal gaan ;)). Weer Alt-J of Christine And The Queens zit ik ook weer niet op te wachten. Phoenix dan nog liever inderdaad, maar er moeten ook tickets verkocht worden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.169
6.635
Eerlijk gezegd zie ik BKS zijnde Snow Patrol eerder nog laten headlinen dan pakweg FKA Twigs - die volgend jaar een nieuw album dropt. Hoe graag we haar hier op het forum misschien zouden bewierroken. Kaarten schuilen doet ze waarschijnlijk een pák minder dan SP. En gezien de headliners van de laatste 2 jaren..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.310
7.302
Ben ik wel benieuwd waar jullie aan denken (en dat Fontaines dus naar Lowlands zal gaan ;)). Weer Alt-J of Christine And The Queens zit ik ook weer niet op te wachten. Phoenix dan nog liever inderdaad, maar er moeten ook tickets verkocht worden.
Ik hoop op één of meer van de volgende namen als headliner:

FKA Twigs, Tyler the Creator, Fontaines DC, Eefje de Visser, Nick Cave, Charli XCX, Bon Iver.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.892
6.133
Ik hoop op één of meer van de volgende namen als headliner:

FKA Twigs, Tyler the Creator, Fontaines DC, Eefje de Visser, Nick Cave, Charli XCX, Bon Iver.
Bon Iver en Cave vind ik prima, maar wel beide al op herhaling.
Tyler, persoonlijk geen fan maar zou prima headliner zijn.
FKA Twig en Charli XCX vind ik meer wat voor Lowlands/ DTRH
Fontaines lijkt al elders heen te gaan?
Eefje gaat never nooit niet gebeuren lijkt me.

Ik ben benieuwd, zou het ergens leuk vinden als ze iets uit de hoed kunnen toveren welke wij hier nog niet verwachten. Zoals toen met Run The Jewels destijds.

Al zou het me ook echt niet verbazen dat ze Lowlands achteraan gaan met een NL headliner. Maar dat is wel een doemscenario voor mij persoonlijk.
 
Laatst bewerkt:

Tumbleweedovski

Campingartiest
13 aug 2016
61
92
Ongetwijfeld gaat er ooit een keer een Nederlandse headliner komen. En heel eerlijk gezegd zou ik niet gek opkijken als dat Eefje er met die primeur vandoor gaat. Nog een keer raak schieten met een goed nieuw album en dan zie ik het wel gebeuren. Spinvis is het ook gegund, maar met tot ziens, Justine Keller zat hij voor mijn gevoel op zijn hoogtepunt qua bekendheid en dat is inmiddels alweer 13 jaar geleden.

Wie anders? Ik zou het niet weten. Blof dat Umoja integraal gaat spelen inclusief alle gastartiesten erbij gaat enkel op Concert at Sea gebeuren. Komen we toch weer uit bij De Staat.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.892
6.133
Ongetwijfeld gaat er ooit een keer een Nederlandse headliner komen. En heel eerlijk gezegd zou ik niet gek opkijken als dat Eefje er met die primeur vandoor gaat. Nog een keer raak schieten met een goed nieuw album en dan zie ik het wel gebeuren. Spinvis is het ook gegund, maar met tot ziens, Justine Keller zat hij voor mijn gevoel op zijn hoogtepunt qua bekendheid en dat is inmiddels alweer 13 jaar geleden.

Wie anders? Ik zou het niet weten. Blof dat Umoja integraal gaat spelen inclusief alle gastartiesten erbij gaat enkel op Concert at Sea gebeuren. Komen we toch weer uit bij De Staat.
Goldband dan toch. Eefje is een forum favourite, en zelfs dat nieuw album zet geen zoden aan de dijk. AFAS live nog niet uitverkocht.. nee is echt een paar maatjes te klein lijkt me.

Froukje is commercieel ook stukken groter overigens, die zie ik het ook nog ooit wel doen.
 

Tumbleweedovski

Campingartiest
13 aug 2016
61
92
Froukje vooruit, dat sta ik nog toe, maar als Goldband headlinet dan ga ik wel, maar niet als bezoeker. Dan neem ik spandoeken en een megafoon mee. Houdt dat soort fratsen alsjeblieft alleen op Lowlands waar er op andere podia nog genoeg te kiezen valt.

Edit: Ik moet ook toegeven dat dit nieuwe album van Eefje mij compleet ontgaan is, al is hij pas drie dagen uit. Morgen gelijk maar eens opzetten!
 

Nizjni

Playlistbediener
25 jan 2024
47
107
Toch wel benieuwd wat Bon Iver gaat doen. Met een nieuwe plaat zou je een zaalshow verwachten, maar de laatste twee keer in Nederland waren al zaaltjes (o.a. een uitverkocht Ziggo Dome). Een combinatie van een paar Europese festivals (met ook de Primavera's) zou best kunnen, en dan past BKS natuurlijk heel fijn.
Ik zou een passage op BKS magisch vinden. 2019 is toch één van de mooiste herinneringen.
De uitverkochte Ziggo Dome komt misschien ook wel doordat het, het eerste concert van Bon Iver in NL na Covid was. De "hype" was aardig aanwezig. Concert ook twee keer (?) verplaatst. De 013 verkocht daarna ook niet binnen een paar minuten uit (volgens mij een paar dagen).
Enige wat je van Bon Iver kan verwachten, is dat het altijd weer wat anders kan zijn. Zie maar de keuze om na de Ziggo naar 013 te gaan....
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.532
2.676
Goldband dan toch. Eefje is een forum favourite, en zelfs dat nieuw album zet geen zoden aan de dijk. AFAS live nog niet uitverkocht.. nee is echt een paar maatjes te klein lijkt me.

Froukje is commercieel ook stukken groter overigens, die zie ik het ook nog ooit wel doen.
Het lijkt me toch dat na Lowlands dit jaar geen van de grote festivals nog Goldband of DJVT als hoofdact wil programmeren.
Ik zou inderdaad ook eerder aan een Froukje of een Eefje denken als Nederlandse headliner.
Een Spinvis of Johan zou prima bij het festival passen, maar trekken allebei niet genoeg publiek om een festivaldag te dragen.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.532
2.676
Iets anders: ik zie Pulp hier niet meer langskomen.
Die zijn nog steeds druk aan het touren en spelen zelfs wat nieuwe nummers. Voor 2025 is voorlopig alleen in januari een festival in Japan bevestigd.
AFAS verkocht lastig uit, maar voor een festival is dit nog steeds wel een heel fijne naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz, Patje en JMWK

Patje

Playlistbediener
9 sep 2024
6
9
Ik durf me eigenlijk niet aan een voorspelling voor de headliners te wagen maar Pulp, Bon Iver en dan op vrijdag M83 zou ik geweldig vinden!
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.169
6.635
Mogelijk headlinerlijstje:

The Cure (nieuw album)
Nick Cave & The Bad Seeds (nieuw album)
Lorde (nieuw album rumoured 2025)
Bon Iver (nieuw album 2024/25)
The XX (rumoured nieuw album in 2025) of Jamie xx
Fontaines DC (data in juni, maar grotere kans dat ze elders spelen)
Kylie Minogue (grote wereldtournee in 2025)
Charli xcx (brat)

Wildcard
Radiohead (zie Nigel Godrich + itv dat de band terug is samen gekomen om te repeteren)
Tool (spelen Lolla's in ZA)

TWO?
FKA Twigs (nieuw album 2025)

Andere
Eefje De Visser (for obvious reasons)
Cassandra Jenkins (tourdata)
MJ Lenderman (tourdata)
Froukje (nieuw album 2024, in verleden al op Pinkpop, LL en DTRH gespeeld)
 

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
337
360
Mogelijk headlinerlijstje:

The Cure (nieuw album)
Nick Cave & The Bad Seeds (nieuw album)
Lorde (nieuw album rumoured 2025)
Bon Iver (nieuw album 2024/25)
The XX (rumoured nieuw album in 2025) of Jamie xx
Fontaines DC (data in juni, maar grotere kans dat ze elders spelen)
Kylie Minogue (grote wereldtournee in 2025)
Charli xcx (brat)

Wildcard
Radiohead (zie Nigel Godrich + itv dat de band terug is samen gekomen om te repeteren)
Tool (spelen Lolla's in ZA)

TWO?
FKA Twigs (nieuw album 2025)

Andere
Eefje De Visser (for obvious reasons)
Cassandra Jenkins (tourdata)
MJ Lenderman (tourdata)
Froukje (nieuw album 2024, in verleden al op Pinkpop, LL en DTRH gespeeld)
Zouden we dan gewoon Bon Iver, the xx, en Lorde als headliners opschrijven? En dan met M83, FKA Twigs, en Jamie XX als TWO afsluiters?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.645
1.961
Meerdere kleppers van het formaat Ziggodome lijken er gelet op de laatste jaren niet meer in te zitten. Ik denk dat we ons al in onze handen mogen wrijven als we zo'n naam krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

jaigalaar

Randprogramma
18 feb 2020
124
182
Hmm, ik blijf de geruchtenmolen rond Thom Yorke wel interessant vinden.

Hoorde van mensen dat er toch wel een dikke kans bestaat dat The Smile niet echt van plan is om door te touren, zelfs na het uitbrengen van het nieuwe album (het is meer een tijdelijk afscheidscadeautje). Thom Yorke doet t/m eind november nog een solo tour maar daarna blijft t redelijk stil. Ook bij alle andere bandleden blijft het stil richting 2025. Nu begreep ik wel dat er het een en ander aan het borrelen is in kamp Radiohead (en het repeteren is daar een symptoom van), maar dat zelfde kamp weet alles altijd wel goed geheim te houden.

Er zijn verder niet echt festivals in Nederland die goed bij Radiohead passen. Ik denk dat BKS dan de beste optie is en met het 30 en 25 jarig jubileum van The bends en Kid A, hebben ze ook best een goede reden om weer samen te komen op het podium. Waar ik eerst erg skeptisch was begint er nu toch wel een kleine hoop te ontbranden.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
721
450
Radiohead kan in 2025 elk festival in Nederland headlinen. Echter, als ze ergens anders dan BKS zouden staan dan zou dat een totale mismatch met het publiek zijn. En als je ze boekt dan verkoop je gewoon uit volgend jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken